Sofie prøver for første gang <3

6+5 i dag!
I dag har jeg reist med fly, tog og bil, og er så sliten, og kjempekvalm. La meg nedpå når jeg kom hjem, og trodde det skulle hjelpe, sov i hvertfall en time, men fortsatt like kvalm. Håper ikke kvalmen har kommet for å bli, var i grei form hele helgen med unntak av morgen![emoji1374] Kjenner jeg er hard over området eggstokk/livmor og kjenner jeg gleder meg til en liten kul dukker opp[emoji7]
 
7+0
Værste dagen hittil, kl er bare 13 og siden kl 05.40 har jeg kastet opp 6 ganger.. får ikke i meg mat og såvidt vann før det kommer opp igjen.. Håper dette gir seg fort. Har legetime senere i dag og håper at jeg kanskje får sykmelding ut uken vertfall, er så sliten..
 
7+0
Værste dagen hittil, kl er bare 13 og siden kl 05.40 har jeg kastet opp 6 ganger.. får ikke i meg mat og såvidt vann før det kommer opp igjen.. Håper dette gir seg fort. Har legetime senere i dag og håper at jeg kanskje får sykmelding ut uken vertfall, er så sliten..
Hvis du ikke får i deg mat og vann, kan det hende du må bli innlagt for intravenøs væske..
Håper det går bra hos legen idag!
 
Fikk sykemelding ut i neste uke og kvalmestillende som har fungert bra hittil[emoji1374] Endelig matlyst etter over et døgn uten. Har drukket mye vann og fått i met tomatsuppe med kokt egg! Tenker en liten pizza til kvelds hihi
 
Fikk sykemelding ut i neste uke og kvalmestillende som har fungert bra hittil[emoji1374] Endelig matlyst etter over et døgn uten. Har drukket mye vann og fått i met tomatsuppe med kokt egg! Tenker en liten pizza til kvelds hihi

Håper formen fortsetter å stige nå når du får hjelp med kvalmen og slappet av litt.
Pass godt på deg selv :)
 
7+5
Onsdag er det jobb igjen! Kroppen er tappa for energi, så jeg er litt spent... i går hadde jeg endelig energi igjen, brukte dagen i solen og endte opp kvalm og utslitt på slutten av dagen, så er redd for at det blir hardt å begynne på jobb igjen!

Men halleluja, onsdag er jeg også 8 uker!! Og da er det bare 16 dager til vi reiser til Mallorca![emoji1374][emoji173]
 
9+0
Tenk det[emoji173] Det er knapt 2,5mnd siden vi fant ut at jeg ikke skulle gå på mer prevensjon. 2 uker etter hadde jeg hatt en mens på 3 dager og fått eggløsning, i dag begynner man å såvidt se at magen blir større... neste uke er det TUL (privat) og jeg skal fortelle den store nyheten til søsknene mine og litt flere venninner[emoji7]

Tenk at nå er det ikke et embryo lenger, men et foster som beveger seg! Gleder meg til å kunne kjenne bevegelsene[emoji173]

Kvalmen er nesten ikke til å legge merke til lenger, det eneste jeg merker nå er svak halsbrann, utrolig sultfølelse inn i mellom, og jeg er kjempetrøtt[emoji23] Takk Gud for at det ikke er andre plager jeg har nå! Ser lyst på ukene fremover.

Også bare en uke og 2 dager til jeg og samboer reiser til Mallorca. Jordmor var ikke begeistret for destinasjonen vår, men har fått klare råd for å passe på mens jeg er der[emoji4]

Det var nok tankeutløp for denne uken! Håper dere andre har det bra[emoji173]
 
9+5!
I dag våknet jeg med tidenes blodtrykksfall, kjente at jeg var småsvimmel når jeg våkna og når jeg kom meg på kjøkkenet gikk det helt rundt og jeg måtte sette med på gulvet[emoji28]

Nå aner flere ugler i mosen rundt meg. Når jeg på torsdag denne uken er 10+1 og får avslørt nyheten for søsknene mine og besteforeldre, så tenker jeg å slutte å holde på hemmeligheten når folk spørr av ulike grunner. For selv om jeg liker å holde det hemmelig så er jeg temmelig lei alle som spørr, og det er slitsomt å føle at jeg blir gjennomskuet i alle sosiale sammenhenger. Jeg vil jo ikke at ALLE skal vite om at jeg er gravid enda, men tenker at de nærmeste venninnene og kameratene til kjæresten kan få vite det og bli bedt om å prøve å holde stilt en stund. Det er jo ikke verdens undergang for meg om det skulle spre seg, så lenge jeg får sagt det til de som betyr noe selv[emoji4]
 
9+5!
I dag våknet jeg med tidenes blodtrykksfall, kjente at jeg var småsvimmel når jeg våkna og når jeg kom meg på kjøkkenet gikk det helt rundt og jeg måtte sette med på gulvet[emoji28]

Nå aner flere ugler i mosen rundt meg. Når jeg på torsdag denne uken er 10+1 og får avslørt nyheten for søsknene mine og besteforeldre, så tenker jeg å slutte å holde på hemmeligheten når folk spørr av ulike grunner. For selv om jeg liker å holde det hemmelig så er jeg temmelig lei alle som spørr, og det er slitsomt å føle at jeg blir gjennomskuet i alle sosiale sammenhenger. Jeg vil jo ikke at ALLE skal vite om at jeg er gravid enda, men tenker at de nærmeste venninnene og kameratene til kjæresten kan få vite det og bli bedt om å prøve å holde stilt en stund. Det er jo ikke verdens undergang for meg om det skulle spre seg, så lenge jeg får sagt det til de som betyr noe selv[emoji4]

Tenk at du er 9 uker allerede :woot:
Kan godt forstå at det er vanskelig å holde hemmelig, spesielt når man har mye symptomer og er dårlig.
Men nå er det bare litt over 2 uker og så har du kommet til de magiske 12 :joyful:
Håper det ikke sprer seg før du har fått dele nyheten med de du selv ønsker. Er lite som er så kjipt som at noen andre deler ens egen nyhet.
Du får bare være klar til de du forteller at du har flere du ønsker å fortelle selv :)
 
Tenk at du er 9 uker allerede :woot:
Kan godt forstå at det er vanskelig å holde hemmelig, spesielt når man har mye symptomer og er dårlig.
Men nå er det bare litt over 2 uker og så har du kommet til de magiske 12 :joyful:
Håper det ikke sprer seg før du har fått dele nyheten med de du selv ønsker. Er lite som er så kjipt som at noen andre deler ens egen nyhet.
Du får bare være klar til de du forteller at du har flere du ønsker å fortelle selv :)


Ja tenk, i morgen er jeg 10 uker på vei[emoji7] I dag ble det en ny tur med oppkast, men heldigvis var formen på topp etter det, så da var det bare å komme seg på jobb[emoji4] Gleder meg sååå til uke 12! I går fortalte jeg det til mine besteforeldre som ikke har oldebarn fra før, de ble så glade! Siden de reiser bort i dag og vi skal reise på fredag så tenkte jeg at jeg like greit kunne fortelle dem det personlig da det er uvisst når vi sees igjen[emoji4] Torsdag blir det søsknene sin tur, gleder meg! Etter det tenker jeg det ikke er så nøye hvem som får vite det av hvem. Jeg er dritt lei å komme med unnskylndinger hele tiden[emoji28] Føler alle gjennomskuer meg uansett, heheh
 
IMG_5889.JPG


Her er lille knøttet vårt[emoji7] 10+2 i dag, i følge jordmor var jeg 2 dager lengre enn jeg trodde[emoji1374] Håper det holder seg slik til OUL. Den lille lå å bevegde seg og sprellet, var så fint å se[emoji173] Fikk filmet dansen hans/hennes med tlf så stirrer konstant på filmen av det nå! Ååh gleder meg til å kjenne sparkene!
 
Vis vedlegget 262475

Her er lille knøttet vårt[emoji7] 10+2 i dag, i følge jordmor var jeg 2 dager lengre enn jeg trodde[emoji1374] Håper det holder seg slik til OUL. Den lille lå å bevegde seg og sprellet, var så fint å se[emoji173] Fikk filmet dansen hans/hennes med tlf så stirrer konstant på filmen av det nå! Ååh gleder meg til å kjenne sparkene!

Så herlig :love7
Alt blir så mye mer virkelig når man får se de på ultralyd. Får jeg spørre hva som gjør at du har valgt å dra på tidlig ultralyd? :)
 
Så herlig :love7
Alt blir så mye mer virkelig når man får se de på ultralyd. Får jeg spørre hva som gjør at du har valgt å dra på tidlig ultralyd? :)

Virkelig[emoji7] Bare ren nysgjerrighet og utålmodighet[emoji23][emoji28] Har ikke hatt noe følelse på at noe er galt, ikke enda iallefall, men som du sier så er det mye mer virkelig nå enn da jeg bare hadde et par symptomer å gå etter! Har fått time til OUL om akkurat 2 måneder i dag, blir å tære på tålmodigheten det også[emoji28]
 
Virkelig[emoji7] Bare ren nysgjerrighet og utålmodighet[emoji23][emoji28] Har ikke hatt noe følelse på at noe er galt, ikke enda iallefall, men som du sier så er det mye mer virkelig nå enn da jeg bare hadde et par symptomer å gå etter! Har fått time til OUL om akkurat 2 måneder i dag, blir å tære på tålmodigheten det også[emoji28]

Hehe... Ser den :joyful:
Man venter jo så lenge på å endelig få se de på OUL, skjønner man blir utålmodig.
Hvis vi blir gravid igjen, så er det nok stor sjanse for at jeg også ender med en UL før OUL, men kan nok være at jeg får gubben til å gjøre en snikultralyd på jobb... Fordelen med å være gift med en lege :hilarious:
 
Hehe... Ser den :joyful:
Man venter jo så lenge på å endelig få se de på OUL, skjønner man blir utålmodig.
Hvis vi blir gravid igjen, så er det nok stor sjanse for at jeg også ender med en UL før OUL, men kan nok være at jeg får gubben til å gjøre en snikultralyd på jobb... Fordelen med å være gift med en lege :hilarious:

Ja, er jo fortsatt 8 uker til OUL, og 8 uker hittil har gått med sneglefart[emoji23] Ååh så gøy! Håperhåper at spiren sitter med dere snart[emoji8]
 
11uker i dag[emoji7]
Gleder meg så over den lille i magen! Klarer nesten ikke vente til jeg kjenner bevegelser og spark[emoji4] Koser oss mye på kjærestetur til Mallorca, snakker mye om hvordan det blir fremover, koselig[emoji173]
 
12 UKER!![emoji1374][emoji173]
De magiske 12 er passert, det føles helt fantastisk[emoji7] Nå begynner nyheten å spre seg, da jeg ikke lenger har noe ønske om å gå å bære på hemmeligheten lenger. Utrolig deilig!
Formen er helt OK! Mer energi, men vondt i hodet og småkvalm igjennom hele dagen, spesielt når jeg er sulten, så da blir det litt småspising av banan og epler inn i mellom[emoji4]
 
12 UKER!![emoji1374][emoji173]
De magiske 12 er passert, det føles helt fantastisk[emoji7] Nå begynner nyheten å spre seg, da jeg ikke lenger har noe ønske om å gå å bære på hemmeligheten lenger. Utrolig deilig!
Formen er helt OK! Mer energi, men vondt i hodet og småkvalm igjennom hele dagen, spesielt når jeg er sulten, så da blir det litt småspising av banan og epler inn i mellom[emoji4]

Gratulerer med de magiske 12! :Heartred
Håper du koser deg med sommer og ferie og at formen er stigende :)
 
Back
Topp