Sofie prøver for første gang <3

13+5

Sitter enda å venter på at formen skal bli bra igjen[emoji23] Senest for 2 dager siden kom alt av mat og drikke i retur en hel dag. Men jeg la meg tidlig og fikk vel nærmere 13timer søvn. Det hjalp fryktelig på! Nå håper jeg bare at jeg klarer å oppfylle søvnbehovene mine resten av ferien, for da virker det som at formen holder seg grei. Merker fortsatt kvalmen, og er utrolig trøtt, men overlevbart!

Tenker jeg er "heldig" som ikke har barn fra før av akkurat nå, slik at jeg faktisk har muligheten til å prioritere meg selv hele dagen.

Mandag er jeg 14 uker, enda en milepæl[emoji7] Og 5 uker til OUL! Den gleder jeg meg veldig til, spesielt det å få vite kjønn!
 
2.TRIMESTER[emoji1373][emoji7]

For en følelse! Tenk at det bare er 6 mnd til termin... 1 mnd til OUL og da er jeg også nesten halvveis[emoji15] venter jo fortsatt på at formen skal bli bedre, men jo lengre jeg er på vei- jo mer verdt det er det[emoji173] Nå håper jeg bare at jeg klarer å begynne på jobb igjen neste uke, for om formen er slik som nå så tror jeg egetlig det ender i sykmelding. En liten overanstrengelse er det eneste som skal til før magen vrenger seg, hodepinen slår til og jeg blir ekstremt sliten. Litt kjedelig at halvparten av ferien min nå har bestått av kvalme og oppkast, menmen. Får trøste meg med at jeg neste år har "fri" hele året og bare kan fokusere på meg og lille. Når det er sagt så burde jeg sette meg inn i det med permisjonen snart[emoji15] Har lest litt om den men ikke blitt veldig klok på det.
 
2.TRIMESTER[emoji1373][emoji7]

For en følelse! Tenk at det bare er 6 mnd til termin... 1 mnd til OUL og da er jeg også nesten halvveis[emoji15] venter jo fortsatt på at formen skal bli bedre, men jo lengre jeg er på vei- jo mer verdt det er det[emoji173] Nå håper jeg bare at jeg klarer å begynne på jobb igjen neste uke, for om formen er slik som nå så tror jeg egetlig det ender i sykmelding. En liten overanstrengelse er det eneste som skal til før magen vrenger seg, hodepinen slår til og jeg blir ekstremt sliten. Litt kjedelig at halvparten av ferien min nå har bestått av kvalme og oppkast, menmen. Får trøste meg med at jeg neste år har "fri" hele året og bare kan fokusere på meg og lille. Når det er sagt så burde jeg sette meg inn i det med permisjonen snart[emoji15] Har lest litt om den men ikke blitt veldig klok på det.

Gratulerer så mye med å nå 2. Trimester :Heartred

Hvis du har spørsmål om permisjon, så kan jeg anbefale FB siden "Nav foreldrepenger" der kan du chatte direkte med de som jobber med det og få svar på alle slags spørsmål.
Forstår godt at det er utfordrende å sette seg inn i. Mye lover, regler and whar not :p
 
Gratulerer så mye med å nå 2. Trimester :Heartred

Hvis du har spørsmål om permisjon, så kan jeg anbefale FB siden "Nav foreldrepenger" der kan du chatte direkte med de som jobber med det og få svar på alle slags spørsmål.
Forstår godt at det er utfordrende å sette seg inn i. Mye lover, regler and whar not :p

Tusen takk snille deg[emoji7] Og takk for tips, det skal jeg sjekke ut[emoji1][emoji1374]
 
IMG_6112.jpg


Jeg flyr i taket av å kunne se "mage" når blæra er full[emoji23][emoji7]
 
Nydelig babymage :love7Er så koselig å se når den vokser og vite at den lille vokser og trives :happy:

Gleder meg til jeg får. Savner magen jeg hadde med førstemann i slutten av svangerskapet, kunne bruke det som bord :knegg:

Tusen takk[emoji7] Ja jeg gleder meg til den blir enda større[emoji16] Satser på spiren sitter nå så du snart får mage du óg[emoji7]
 
Tusen takk[emoji7] Ja jeg gleder meg til den blir enda større[emoji16] Satser på spiren sitter nå så du snart får mage du óg[emoji7]


Håper og tror det, testene har blitt sterkere de siste to dagene, og det strekker og murrer voldsomt der nede nå :joyful:
 
17+0[emoji322][emoji173]️
Endelig en uke har gått! Føler meg bedre nå mtp kvalmen, men regner egentlig med at det er fordi jeg jobber 50% og får slappet mye mer av. Nå fungerer jeg også etter jobb, det er deilig!
15 dager til OUL!! Har nedtelling, og er såå spent!
 
Skrev jo en tekst til bildet i går kveld her som har forsvunnet[emoji849]
17+4 i dag i hvertfall! Trodde kvalmen hadde gitt seg, men etter full dag på jobb i går så kom den tilbake..... nå har jeg også endt opp med smerter i korsrygg og i skambeinet, vondt å gå og vondt å reise seg opp etter å ha sittet en stund. Bekkenløsning? Får høre med legen om det ikke vil gi seg i så fall.

Koser meg i allefall mye med sparkene som jeg nå kjenner blir kraftigere for hver dag, og mer og mer bevegelse, føler meg kjempeheldig som kjenner det så tidlig[emoji173]️ Og nå når jeg kan kjenne baby såpass så blir plagene mye enklere å leve med[emoji4]
 
18+3!
I tillegg til forkjølelse ble kvalmen doblet, så nå er jeg hjemme 2.dag på rad. Kroppen blir rett og slett så sliten at jeg blir kvalm, uten tvil det som gjør det. I går rakk jeg såviiidt toalettet før smoothien kom opp igjen[emoji849]
Helt ærlig vil jeg påstå at dette svangerskapet er litt dritt, håper at den gang jeg blir gravid igjen så er jeg i bedre form, nå er jeg glad jeg ikke har småunger fra før av[emoji28]

MEN! I dag fikk vi bestilt oss spaniatur i september[emoji5] Da er jeg i uke 25 så heldigvis godt innenfor reglene til norwegian. Blir bare 5 dager, for å være sammen med familien.

Og så kjenner jeg masse liv daglig[emoji7] Verdens beste følelse! 5 dager til OUL, føler det er mye å se frem til for tiden!
 
19+0!
Er kvalmen borte?!! I dag har jeg første arbeidsdag etter en uke med forkjølelse og dårlig form! Nå i ferieavviklinga så har jeg ikke annet valg en å være her disse 60% jeg jobber (er 40% sykmeldt). Så i 3 uker er jeg låst og har ikke mulighet til å tilpasse arbeidstiden min mer enn den er nå. Dette har jeg gruet meg enormt til, jeg har jo ikke klart å jobbe til faste tider uten at kroppen vender seg mot meg og jeg begynner å kaste opp...
I tillegg hadde jeg rett og slett en jævlig natt der jeg ikke fikk sove mer enn maks halve natten, fordi hver gang jeg holdt på å falle i drømmeland så fikk jeg intense tørrhosteanfall (som sitter igjen fra forkjølelsen). Sist jeg så på klokken var den 02.44, og da tenkte jeg bare f**k meg..... Så i dag er jeg utrolig trøtt og sliten, MEN? Hvor er kvalmen?! :-D Den har jeg ikke merket nooe av!! Så nå hååper jeg virkelig det er over, da skal jeg virkelig ikke klage! Skal prøve å ikke rives med allerede første dagen, men fortsetter det slik denne uken håper jeg på å kunne starte trening igjen, det har jeg virkelig savnet, føler meg så slask..!

HÅPERHÅPER :-D
Håper dere andre også har en fin start på uken!
 
I dag var vi på OUL og fikk se en aktiv, frisk GUTT! <3 Terminen ble flyttet til 11.januar, så da vil det si at jeg i dag akkurat er 19 uker :-D Gleder meg så mye til tiden fremover!
 
Back
Topp