* Skravletråd - assistert befruktning *

Hei :) Jeg er også ny her. Vi har prøvd på den naturlige måten nå i 1,5 år uten resultat. Under utredningen har ikke legene funnet noe galt med verken mannen eller meg. Men noe må det jo være? :-( Jeg har tatt kikkhullsoperasjon for å sjekke egglederne. Den ene var dog tett, men det skulle visstnok ikke ha noe å si (ikke så mye ihvertfall) i følge kirurgen.

Vi skal i gang med IVF i november allerde, er veldig spent! Jeg har lyst til å prøve Pergotime før IVF, jeg har jo normal eggløsning, men det skader vel ikke med en boost? Jeg har fått resepten.

Hei og velkommen :)
Syns det høres ut som at dere kan ha gode forutsetninger for å bli gravide, så lykke til med forsøk når den tid kommer!

Angående Pergo, du burde sjekke med klinikken før du tar de ettersom Pergo har lang halveringstid og blir liggende lenge i kroppen. Det hadde vært leit om forsøket i november hadde blitt utsatt pga at du fortsatt hadde hormonstimuli i kroppen.
Kanskje er det greit, men jeg ville som sagt sjekket ;)
 
Hei og velkommen :)
Syns det høres ut som at dere kan ha gode forutsetninger for å bli gravide, så lykke til med forsøk når den tid kommer!

Angående Pergo, du burde sjekke med klinikken før du tar de ettersom Pergo har lang halveringstid og blir liggende lenge i kroppen. Det hadde vært leit om forsøket i november hadde blitt utsatt pga at du fortsatt hadde hormonstimuli i kroppen.
Kanskje er det greit, men jeg ville som sagt sjekket ;)


Takk! Og godt poeng ang Pergotime, jeg skal høre med klinikken.
 
Hei og velkommen :)
Syns det høres ut som at dere kan ha gode forutsetninger for å bli gravide, så lykke til med forsøk når den tid kommer!

Angående Pergo, du burde sjekke med klinikken før du tar de ettersom Pergo har lang halveringstid og blir liggende lenge i kroppen. Det hadde vært leit om forsøket i november hadde blitt utsatt pga at du fortsatt hadde hormonstimuli i kroppen.
Kanskje er det greit, men jeg ville som sagt sjekket ;)

Jeg fikk lov til å ta Pergo før konsultasjonen i Porsgrunn :-D

Jeg ba mannen kjøpe grapefrukt juice. Han kom hjem med denne.... Ikke helt det samme :p
ImageUploadedByBV Forum1475863208.583179.jpg
 
Jippi! Vi skal prøve på nr 2! Men jeg ammer ennå, og hakke fått TR så vi får skyte i blinde enn så lenge. Kanskje vi får det til på egenhånd? Hvis det ikke har skjedd noe innen neste høst så skal vi bruke noen av de fyrste eggene vi har i Porsgrunn! Kjenner jeg gleder meg allerede :D
 
Jippi! Vi skal prøve på nr 2! Men jeg ammer ennå, og hakke fått TR så vi får skyte i blinde enn så lenge. Kanskje vi får det til på egenhånd? Hvis det ikke har skjedd noe innen neste høst så skal vi bruke noen av de fyrste eggene vi har i Porsgrunn! Kjenner jeg gleder meg allerede :D
Masse lykke til med prøvingen! :)
 
Noen som har erfaring med tette eggledere?
Er det kun ved røntgen dette kan oppdages?
Jeg har hatt innvendig UL, men ingen kommentar om dette da..
 
Noen som har erfaring med tette eggledere?
Er det kun ved røntgen dette kan oppdages?
Jeg har hatt innvendig UL, men ingen kommentar om dette da..

Jeg har en tett eggleder. Det eneste måte å finne ut dette på var vha en kikkehullsoperasjon. Jeg har sett på nettet at noen gjør det vha røntgen, men var visst ikke noe alternativ.
 
Jeg har en tett eggleder. Det eneste måte å finne ut dette på var vha en kikkehullsoperasjon. Jeg har sett på nettet at noen gjør det vha røntgen, men var visst ikke noe alternativ.

Okey. Takk for svar :)
Gikk det lang tid før du fikk hjelp med det?
Var det vondt å fikse? og hjalp det noe?
 
Okey. Takk for svar :)
Gikk det lang tid før du fikk hjelp med det?
Var det vondt å fikse? og hjalp det noe?

Det gikk vel to mnd fra operasjon ble bestemt til jeg fikk den. Normalt tror jeg det er 14 ukers ventetid, men det var en avbestilling på sykehuset "vårt". Jeg var hjemme fra jobb i tre dager, det var ikke så vondt etterpå, mest ekkelt. Det går dessverre ikke å fikse tette eggledere. :-( Jeg fikk operasjonen nærmest for å utelukke at det var årsaken til vårt problem med å bli gravide. Men det var nok årsaken hos oss (ihvertfall deler av årsaken) Hun legen vår på fertilitetsklinikken mente siden den ene var tett så var den andre mest sannsynlig unormal også. Vi er i gang med IVF nå :)
 
Noen som har erfaring med tette eggledere?
Er det kun ved røntgen dette kan oppdages?
Jeg har hatt innvendig UL, men ingen kommentar om dette da..

Jeg har hatt vannscanning for å sjekke eggledere. De var ikke tette. Det var med kontrastvæske og UL
 
Da må jeg nok stikke innom her. Er tilbake på femar da jeg fremdeles ikke får el selv. Venter på mens for å få satt i gang. Håper spiren sitter fort.
 
dere som har hatt insett. hvordanhar feelingen vært dagene etterpå?å hvor mange ganger var egget dere fikk satt tilbake delt ?
jeg fikk tilbake et 10-delt egg igår. <3
 
dere som har hatt insett. hvordanhar feelingen vært dagene etterpå?å hvor mange ganger var egget dere fikk satt tilbake delt ?
jeg fikk tilbake et 10-delt egg igår. <3

Gratulerer som ruger! Er det ditt første innsett?
Jeg har hatt to innsett, begge ganger 8-delt. Første gang var følelsen veldig god og jeg var helt sikker på at det hadde lykkes, men den gang ei. 2 gang var jeg mer tilbakeholden i starten, men så kom optimismen snikende etterhvert. Lyktes ikke den gang heller. Håper du lykkes denne gang! 10-delt er jo lovende! :) Hvordan er følelsen nå?
 
dere som har hatt insett. hvordanhar feelingen vært dagene etterpå?å hvor mange ganger var egget dere fikk satt tilbake delt ?
jeg fikk tilbake et 10-delt egg igår. <3

Så hærlig! Håper alt er bra fortsatt. Jeg var veldig optimistisk første gangen.. den følelsen av å ha satt skjegget i skuffa, da forsøket ble avbrutt.. mannen hadde vært litt uheldig med å ikke få nok sæd i koppen.. han sølte litt,fikk ikke det første som kom i koppen. Da hadde ikke sykehuset så mye å jobbe med. Litt komisk i ettertid..

Ellers var vi veldig positive ved 1.innsetting, men etterhvert som tiden gikk og vi rundet 9 forsøk var vi veldig avmålt og turte ikke å håpe på noe.
 
Back
Topp