* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg er på rugedag 15 med blasto, og har fått mensen i dag, men jeg har tatt protesteron tre dager lenger enn nødvendig for å utsette mens litt. Så antar jeg ville fått mensen 2-3 dager tidligere. :)
Takk for svar:) jeg var ferdig med progesteron igår, så da kommer vel tanta rett rundt hjørnet... Kjipe dager...
 
Da er jeg visst her igjen... hvem er her av gamle travere??
 
Da er jeg visst her igjen... hvem er her av gamle travere??
Jeg også dessverre... Er ikke så aktiv her inne for tiden, prøver å fokusere litt på andre ting. Men håper det blir færre av oss veteraner her inne etterhvert:)
 
Er veldig nysgjerrig: er det noen her som har brukt preparatet Lodotra? Jeg fikk resepten på den etter at jeg fikk beskjed av sykepleier på ivf at lege ville jeg skulle bruke et prednison preparat - og tenkte yess da får jeg endelig prøve prednisolon... men så var det lodotra jeg fikk resept på... har prøvd å Google meg i hjel og forbi men finner ikke noen som har brukt det ifbm ivf ??!!! :( :/
 
Vert inne på klinikken i dag og hentet ut 11 egg... Litt usikkert om alle var modne..
Veldig spent på tlf i morgen om hvordan utfallet ble... Krysser alt vi har for at mange blir befrukta :)
 
Hei alle (håper det er greit at jeg limer inn første innlegget mitt fra et annet tråd)!
Er helt fersk her, men glad for at det finnes slike steder som her! :):gen014

Snart er det ett år siden vi begynte å prøve for å få nummer to... Har mistet 3 ganger på rad, så begynte jeg stimulering med Pergotime, som ikke ga noen resultat på 4 måneder (sykluser)... Alle mine prøver kommer tilbake OK... Søknad til prøverør på OUS ble sendt i juni og ligger til vurdering, men ettersom vi har et barn fra før, så mister vi helt sikkert mulighet til prøverør i Oslo etter at reglene der ble strammere...:crybaby2 Nå er det ikke lenger lov med søskenforsøk akkurat der, så venter egentlig på avslag.

Det er kort versjon av min historie. :) Kan kanskje skrive i tillegg at er på slutten av syklus 10 og tanta har ikke dukket opp enda, men kommer helt sikkert for alle testene er enten helt negative eller med skyggestrekker... :-(

Nå aner jeg ikke hva vi skal gjøre videre. Mannen venter på sine timer, så får vi sjekke alt der og. Jeg har en time hos gynekolog på sykehuset der jeg bor om 1,5 måneder - de ventetidene er såååå lange... :( I tillegg går jeg til en privat gynekolog som setter heldigvis i gang en del ting som man ellers må vente lenge til... Time hos henne på fredag. I dag er hCG tatt (blodprøve) for å avkrefte graviditet. Blir nok tårevåt dag i morgen, kjenner jeg. :(:(:(


Håper alle får en fortsatt fin dag!
 
Hei alle (håper det er greit at jeg limer inn første innlegget mitt fra et annet tråd)!
Er helt fersk her, men glad for at det finnes slike steder som her! :):gen014

Snart er det ett år siden vi begynte å prøve for å få nummer to... Har mistet 3 ganger på rad, så begynte jeg stimulering med Pergotime, som ikke ga noen resultat på 4 måneder (sykluser)... Alle mine prøver kommer tilbake OK... Søknad til prøverør på OUS ble sendt i juni og ligger til vurdering, men ettersom vi har et barn fra før, så mister vi helt sikkert mulighet til prøverør i Oslo etter at reglene der ble strammere...:crybaby2 Nå er det ikke lenger lov med søskenforsøk akkurat der, så venter egentlig på avslag.

Det er kort versjon av min historie. :) Kan kanskje skrive i tillegg at er på slutten av syklus 10 og tanta har ikke dukket opp enda, men kommer helt sikkert for alle testene er enten helt negative eller med skyggestrekker... :-(

Nå aner jeg ikke hva vi skal gjøre videre. Mannen venter på sine timer, så får vi sjekke alt der og. Jeg har en time hos gynekolog på sykehuset der jeg bor om 1,5 måneder - de ventetidene er såååå lange... :( I tillegg går jeg til en privat gynekolog som setter heldigvis i gang en del ting som man ellers må vente lenge til... Time hos henne på fredag. I dag er hCG tatt (blodprøve) for å avkrefte graviditet. Blir nok tårevåt dag i morgen, kjenner jeg. :(:(:(


Håper alle får en fortsatt fin dag!

Velkommen inn til oss ❤ Håper dere ikke må vente så lenge før det klaffer for dere. Om dere har mulighet så anbefaler jeg å heller dra til Porsgrunn enn Riksen/Ullevål, kontroller kan dere uansett ta i Oslo eller der dere bor. Håper at dere heller klarer det på egenhånd og slipper dette styret :)
 
Velkommen inn til oss ❤ Håper dere ikke må vente så lenge før det klaffer for dere. Om dere har mulighet så anbefaler jeg å heller dra til Porsgrunn enn Riksen/Ullevål, kontroller kan dere uansett ta i Oslo eller der dere bor. Håper at dere heller klarer det på egenhånd og slipper dette styret :)

Tusen takk :flower Og takk for tips! Porsgrunn har jeg lest om, skal be gynekologen min om å sende søknaden vår dit til vurdering, for jeg skjønner at det er denne veien det går... :confused: Jeg har ikke noe imot å reise litt for å få det til. Ikke mannen min heller. Vi får se... :gen053 Så lenge har jeg bestilt en time på Fertilitetssenter (27/9). Føler at de ventetidene er såååå lange, og nå som jeg har nådd siste dag i syklusen kjenner jeg at jeg snart eksploderer av det stresset... :smiley-ashamed004
 
God morgen!

Phuu, i går kveld kom hCG-resultatet... Negativt, så klart. Og så rett etter dukket opp tanta... :arghh::inpain::sad010 Syklus 11 har herved begynt... Nå er det vel bare å vente på timen på klinikken - det gjør meg faktisk litt positiv! :gen053 Er tross alt superflinke folk der. Kostnadene er litt skremmende... Men får bare ta det litt som det kommer. :angel10
 
Hei alle kjente (håper kanskje det er få) og ukjente.

Da er jeg tilbake her inne, og har begynt å gjøre meg klar for et søskenforsøk.
var litt usikker på om jeg skulle ta turen tilbake hit, for er ikke bare bare å lese om og heie på alle andre som både får til og mislykkes. Og så blir man jo helt besatt av tankene på prøving, testing osv. Men, jeg hadde mye nytte av å være her sist, så jeg velger å henge her denne gangen også :)

Begynner en ny dagbok, så dere kan bli kjent med meg der :)
 
God kveld damer :)

Dere som har gjennomgått egguttak: Hvor lenge blødde dere etter dette?

Jeg hadde uttak på mandag, og har hatt en god del perioder med tjukk brunt blod, og i kveld kom det mye friskt rødt blod... Har ikke satt inn igjen egg (på grunn av overstimulering). Jeg trodde blødningen skulle avta etterhvert, føler det bare har blitt mer og mer.. Ikke særlig magesmerter lenger, men en del hodepine og hetebyer har eg enda. Takk for svar fra dere fine damer - og god helg til alle :D
 
God kveld damer :)

Dere som har gjennomgått egguttak: Hvor lenge blødde dere etter dette?

Jeg hadde uttak på mandag, og har hatt en god del perioder med tjukk brunt blod, og i kveld kom det mye friskt rødt blod... Har ikke satt inn igjen egg (på grunn av overstimulering). Jeg trodde blødningen skulle avta etterhvert, føler det bare har blitt mer og mer.. Ikke særlig magesmerter lenger, men en del hodepine og hetebyer har eg enda. Takk for svar fra dere fine damer - og god helg til alle :D
Vet ikke hva som er vanlig da.. Men jeg hadde uttak på onsdag,og slutta å blø i går..
Sa de noe om hva som var vanlig?
 
Vet ikke hva som er vanlig da.. Men jeg hadde uttak på onsdag,og slutta å blø i går..
Sa de noe om hva som var vanlig?

Neeeh.. De sa bare at der skulle avta litt etter litt.. At det kunne blø litt noen få dager :-S Så jeg vet ikke.. Roer det seg ikke får eg bare ta en telefon :)
 
Neeeh.. De sa bare at der skulle avta litt etter litt.. At det kunne blø litt noen få dager :-S Så jeg vet ikke.. Roer det seg ikke får eg bare ta en telefon :)
Hm..ja men friskt blod igjenn er ikke å avta heller da. Men se det litt an ja,så får du heller ringe å spør <3
Hvordan føler du deg ellers? Har du vondt?
 
Hm..ja men friskt blod igjenn er ikke å avta heller da. Men se det litt an ja,så får du heller ringe å spør <3
Hvordan føler du deg ellers? Har du vondt?

Nei.. Nå når jeg sto opp kommer det masse friskt blod - skulle tro eg fikk mensen nå..?

Eg føler meg helt grei i formen - eneste plagene er kjempeømme bryst, hodepine og hetebyer som komme å går.. Men er nok hormonsprøytene som henger igjen!! :)
 
Nei.. Nå når jeg sto opp kommer det masse friskt blod - skulle tro eg fikk mensen nå..?

Eg føler meg helt grei i formen - eneste plagene er kjempeømme bryst, hodepine og hetebyer som komme å går.. Men er nok hormonsprøytene som henger igjen!! :)
Hmm.. aner ikke hvordan det blir med mensen jeg da??
Symptomene er nok hormonene som henger igjenn ja..
 
Da kan jeg endelig kalle meg ruger... :)
Embryoet er satt på plass i dag.. Måtte det vokse seg stort og sterkt <3

Lykke til, julibia! :happy::signs003:gen014

Poppi: jeg var hos gynekologen i går og med en gang mannens prøver er klare, skal gynekologen sende søknaden min til Porsgrunn. :happy::happy::happy::smiley-bounce012:gen014:gen053 Så tusen takk for tips! I mellomtiden råder hun å ikke kontakte private klinikken enda, og heller vente på svar fra Porsgrunn. Det er jo ikke så lett å være tålmodig da... :smiley-ashamed004 Så usikker hva vi gjør med den timen på Fertilitetssenter den 22. september...
 
Last edited by a moderator:
Hmm.. aner ikke hvordan det blir med mensen jeg da??
Symptomene er nok hormonene som henger igjenn ja..

Da har jeg snakket med klinikken :) Når man ikke begynner på lutinus etter uttak dukker ofte mensen opp tidlig! Så det er nok mensen jeg har fått :) Men det er jeg bare glad for, mindre venting på neste syklus!! :D

Lykke til t deg :D Så spennende med spiren, håper han graver seg inn :)
 
Back
Topp