Siadle og magerusket - juni 2018

Gratulerer med 23 uker og beklager sorgen og savnet ditt.
Håper du har hatt en ok dag og at familien din har tatt ekstra godt vare på deg idag.
klem
 
Gratulerer med 23 uker og beklager sorgen og savnet ditt.
Håper du har hatt en ok dag og at familien din har tatt ekstra godt vare på deg idag.
klem
Takk! [emoji173] Dagen var fin den altså, vi koste oss med biffmiddag, og hadde en ganske vanlig lørdag egentlig.

Savnet etter pappa er stort, men ikke nødvendigvis noe større akkurat den dagen han døde, enn andre dager. Ofte er nok savnet verst når det skjer noe jeg vet han ville likt å høre om, og jeg et sekund eller to greier å tenke "må ringe pappa". DA treffer det hardt når man kommer på at det ikke er en mulighet lengre.
 
23+1

Våknet av blodbad i senga i natt! Fy faen, så redd jeg ble. Våknet, og så at høyrehånda mi var full av blod. Hoppa ut av senga i panikk, og så nedover kroppen min for å se om det kom fra underlivet, det gjorde det heldigvis ikke. Det kom fra nesa, i mengder! Pute, laken og t-skjorta var fulle av blod, og jeg hadde greid å gni blodet ut over hele ansiktet, så det så ut som jeg hadde vært i krigen. [emoji23] Ikke aner jeg hva jeg hadde holdt på med, sannsynligvis dunka nesa borti noe? Gikk på badet, og vasket av meg blodsøl, skifta klær, og la et håndkle over lakenet/henta gjesteputa, og sovnet igjen. Hadde ikke rydda særlig godt etter meg selv på badet, så jeg våkna på nytt når mannen sto opp til blodspor i vasken og blodige klær på gulvet. Herregud, huff! [emoji30]
 
Takk! [emoji173] Dagen var fin den altså, vi koste oss med biffmiddag, og hadde en ganske vanlig lørdag egentlig.

Savnet etter pappa er stort, men ikke nødvendigvis noe større akkurat den dagen han døde, enn andre dager. Ofte er nok savnet verst når det skjer noe jeg vet han ville likt å høre om, og jeg et sekund eller to greier å tenke "må ringe pappa". DA treffer det hardt når man kommer på at det ikke er en mulighet lengre.
Forstår det.
Er nok kanskje verre de gangene man har noe man skulle sagt eller delt....


Må ha vært veldig skummelt med det blodet etter hva dere har opplevd. Jammen godt det bare var neseblod
 
23+4

Kontroll hos lege i dag. Møtte fastende, og startet med blodprøve og glukosegugge. Fastende hurtigblodsukker var på 4,5, og det var visst helt fint, mer eksakte verdier fra blodprøvene får jeg vel om noen dager sikkert.

Symfysemålet var på 22cm, det ligger rett under gjennomsnittet, på tross av hvalrossfølelsen.

Gått opp 1,6kg siden forrige kontroll, greit fornøyd med det.

Blodtrykket lå på 96/60, enda lavere enn det pleier å være, mulig fordi jeg var utsulta?

Fosterlyd på 138, sterke fine slag visstnok (han bruker jordmorstetoskop).

Utslag av nitritt i urinprøven. Legen lurte på om jeg har vært noe særlig plaget i dette svangerskapet, og så at jeg hadde vært i kontakt med legesenteret fordi jeg mente jeg hadde UVI selv, legevikaren ville ikke skrive ut resept uten urinprøve, og urinprøven var helt fin, så det ble fortsatt nei, på tross av symptomer på UVI. Tenkte at det kanskje bare får svi da, når legene mener det ikke er UVI. Ble sendt til bakteriell dyrkning nå da, så får vi se, om det er en ubehandlet UVI.
 
Greit med kontroll og sjekk.
Tenk at du snart er 24 uker...
 
Godt glukosegreia gikk greit. :) Gruer meg til det sjøl. Å få ned svineriet går jo på et vis, men den ventinga etterpå er skikkelig ugrei. Bare glad de har tatt bort at en skal ta det ganske tidlig i svangerskapet også, og så gjenta det. Det var ingen høydare å i sitte i starten av andre trimester, utsulta og skrekkelig kvalm. :wtf:
 
Godt glukosegreia gikk greit. :) Gruer meg til det sjøl. Å få ned svineriet går jo på et vis, men den ventinga etterpå er skikkelig ugrei. Bare glad de har tatt bort at en skal ta det ganske tidlig i svangerskapet også, og så gjenta det. Det var ingen høydare å i sitte i starten av andre trimester, utsulta og skrekkelig kvalm. :wtf:
Bekkenet mitt likte ikke ventinga, men sånn bortsett fra det gikk det greit heldigvis. Hadde med strikketøy og bok, så tiden gikk jo et vis.

Svigerinna mi hadde time til legen i det jeg tok den siste blodprøven, så vi dro ut og spiste lunsj sammen etterpå, og det var den beste lunsjen jeg har spist på lenge. :knegg: Faste i svangerskap synes jeg ikke noe særlig om altså, er omtrent de eneste gangene i livet jeg _må_ ha frokost.
 
Bekkenet mitt likte ikke ventinga, men sånn bortsett fra det gikk det greit heldigvis. Hadde med strikketøy og bok, så tiden gikk jo et vis.

Svigerinna mi hadde time til legen i det jeg tok den siste blodprøven, så vi dro ut og spiste lunsj sammen etterpå, og det var den beste lunsjen jeg har spist på lenge. :knegg: Faste i svangerskap synes jeg ikke noe særlig om altså, er omtrent de eneste gangene i livet jeg _må_ ha frokost.

Frykter at mitt og kommer til å sutre, selv om jeg er langt fra så plaget som deg. Er mer at jeg plages med låsninger, så kan være de må bryte meg løs fra stolen etterpå. :knegg:

Åh det tror jeg på! Faste i svangerskapet er tortur altså (jeg er ikke noe god på fasting til vanlig heller i grunn, jeg blir sulten av ordet "faste". :hilarious:
 
Åh det tror jeg på! Faste i svangerskapet er tortur altså (jeg er ikke noe god på fasting til vanlig heller i grunn, jeg blir sulten av ordet "faste". :hilarious:
Du er ikke alene om det.
"ikke tenk på mat". Hva er det eneste man kan tenke på da....?
 
24+1

Og på milepæler står det dette under denne datoen: Babyer født nå har rundt 50 prosent sjanse for å overleve. Det er en ganske stor sjanse, men man vet jo at sjansene for senskader er stor hos barn født så tidlig, så vi holder lillebror inne i minst 13 uker til.

Dagene går sakte, men ukene går fort.

I dag har vi feiret morsdag, og jeg har storkost meg. Mannen sto opp med vesla grytidlig (OL må vite), og lot meg sove til jeg våknet av meg selv, men det gjør han i bunn og grunn hver dag - lucky me! Trettenåringen bakte ostekake til meg i går, den smakte aldeles nydelig, og jeg er verdens heldigste mamma. Det eneste "skåret i gleden" er eksmannens heller syrlige søster, som greide kunststykket å sette halve vennelista mi i kok. Jeg har måttet gyte olje på opprørt hav, og det liker jeg ikke! Alt fordi jeg skrøyt av innsatsen til mannen (en innsats eksmannen min aldri gjorde).

27655249_10159973277940026_1222485108877329323_n.jpg
 
Så utrolig herlig. Setter spesielt pris på at eldstejenta bakte kake til deg jeg da, det er liksom mindre å forvente enn å bli tatt vare åp av sin kjære....
Huff, frusterende med sånne mennesker som skal lage bråk.
Hvordan er formen da?
 
Så utrolig herlig. Setter spesielt pris på at eldstejenta bakte kake til deg jeg da, det er liksom mindre å forvente enn å bli tatt vare åp av sin kjære....
Huff, frusterende med sånne mennesker som skal lage bråk.
Hvordan er formen da?

Hun er en herlig unge, men ikke eldst. ;) Hun og mannen samarbeidet godt, mannen handlet og hun bakte kake, og hjalp til med middagen.

Formen er ok. Bekkenet er det verste hinderet, men jeg skal prøve meg på litt bassengtrening og se om det hjelper noe. Bruker krykker når jeg går utendørs, det hjelper faktisk utrolig mye!
 
Last edited:
24+4

Denne kidden sover aldri!

Jeg er så sliten, det er dytting og hikking og snuing og sprelling i ett kjør der inne! Veldig betryggende med masse liv, men jeg får jo aldri hvilt ordentlig. På kveldene når jeg skal sove, ligger jeg seriøst og bysser på magen, i håp om at han skal sovne der inne. [emoji23][emoji24]

Mannen er livredd hele magen, og mener det ser ut som en scene fra aliens når han styrer som verst. :knegg:

Dagene går på et vis. I dag sto jeg opp klokka ni, etter å ha prøvd å sove siden mannen sto opp kvart på sju. Halvsov på sofaen i et par timer, spiste litt, strikket litt på rilleteppet (som er akk så kjedelig å strikke, men som jeg vet blir høyt elsket) og nå ligger jeg i badekaret, for å slippe unna hyperaktiv snart treåring. [emoji85] Han i magen styrer på da, kan ikke huske at søsknene var så ille aktive som det her.
f92ca72a272bcb4984a9a82516a976e5.jpg
 
der beskrev du akkurat magen min og! Helt skummelt mye liv når jeg legger meg, og hver gang jeg kjører bil og nesten hele dagen på jobb, godt å høre at vi er flere ;)
 
der beskrev du akkurat magen min og! Helt skummelt mye liv når jeg legger meg, og hver gang jeg kjører bil og nesten hele dagen på jobb, godt å høre at vi er flere ;)
Er jo koselig, men jeg blir rett og slett sliten av det jeg. [emoji85]
 
Får håpe aktivitetesnivået ikke er like høyt når han kommer på utsiden da.
Han prøver kanskje å få deg til å bli lei siden det er siste?

skjønner det er slitsom aldri å få ordentlig hvile og.
 
Får håpe aktivitetesnivået ikke er like høyt når han kommer på utsiden da.
Han prøver kanskje å få deg til å bli lei siden det er siste?

skjønner det er slitsom aldri å få ordentlig hvile og.

Håper han er bittelitt mer rolig på utsiden. [emoji23]

Prøver å nyte de bevegelsene han kommer med når jeg er våken, for det er jo egentlig en så fin del av svangerskapet - og jeg _vet_ jeg kommer til å savne det etterpå.
 
Back
Topp