Siadle og magerusket - juni 2018

Håper han er bittelitt mer rolig på utsiden. [emoji23]

Prøver å nyte de bevegelsene han kommer med når jeg er våken, for det er jo egentlig en så fin del av svangerskapet - og jeg _vet_ jeg kommer til å savne det etterpå.
Ikke sant.
Tosidig det der altså
 
25+0

Har brukt hele dagen på å reise til/fra legevakt. Har hatt symptomer på UVI siden midten av januar, men ikke fått gjennomslag for behandling, all den tid urinprøvene har vært negative. I går kveld tok det helt av med vondt, så jeg måtte ringe legevakt. De ville helst ha meg inn der og da, men jeg var for der første stuptrøtt og ville helst forsøke å sove, og jeg hadde måttet dra alene. Endte opp med en paracet og det som kjentes som ti liter vann innabords, og fikk faktisk sovet litt mellom dobesøkene.

Dro hjemmefra klokka halv ni i dag, og kom ikke hjem før nærmere seks. Buss her er håpløst! [emoji43] Legevaktslegen var en sympatisk, ung (og dødslekker) fyr, som mente jeg burde vært satt i behandling for lenge siden. Og det hadde jeg nok blitt også, om det ikke var for at legen min var syk den gangen jeg ringte og ba om antibiotika. Fikk i hvert fall en hestekur med Selexid, og selv om jeg vet at jeg blir kvalm av dem, er det mye bedre enn å tisse syre hundre ganger daglig. [emoji57]

Hadde med meg de to eldste jentene, og vi prøvde oss på litt shopping. Det vil si, de shoppet, og jeg satte meg på hver en ledig benk. [emoji23] Det gjør fryktelig vondt å gå, selv med krykker.

Jeg endte opp med et kjøp da. [emoji85] Kjøpte veldig plutselig, og på veldig impuls vogn. [emoji55] Skjønner ikke helt hva som skjedde, jeg sto der og prøvetrillet en lekker liten sak, og plutselig dro jeg kortet. Jeg har faktisk en bestilling på vogn inne i Sverige, skjønner ikke hva jeg tenkte med. Får ringe de på mandag.

Endte opp med noe annet enn det jeg i utgangspunktet skulle ha også. Kjøpte Super Nitro, men i fargen Lounge Black (mye finere enn Lounge Grey, som jeg egentlig skulle ha), og med Super Viking bag, i stedet for City Bag. Herregud så lekker den var! Falt helt pladask jeg. [emoji7] Sær som jeg er, ville jeg ikke ha utstillingsmodellen (de ville ikke gi meg rabatt heller), så vi får hente splitter ny vogn om noen uker.

Mitt eget bilde viser bagen på feil understell, men fy søren så fin den bagen var! Betalte først, og spurte mannen etterpå jeg.
ecd2f1fa52c8ced8b74a3a55f305ea64.jpg
444b764f9ca2aabfe90015c10873e3e8.jpg
f3f3a631d242c6eb7a68bfc8fed1cd92.jpg
 
Så fin farge!
Gratulerer med 25 uker. Godt endelig å få behandling for den uvi'en. Håper formen/bekkenet ikke blir verre utover
 
Så fin farge!
Gratulerer med 25 uker. Godt endelig å få behandling for den uvi'en. Håper formen/bekkenet ikke blir verre utover
Takk. [emoji173] På tredje dagen med antibiotika i dag, og det føles allerede mye bedre! Litt ubehag, men jeg kan gå på do uten å begynne å grine. [emoji849]

Bekkenet har jeg gitt opp, skal prøve meg på bassengtrening i morgen, om jeg rekker det etter jordmor klokka 12.30.
 
25+2

Babyer født nå har rundt 80 prosent sjanse for å overleve står det på oversikten over milepæler, på gårsdagens dato. Det er gode odds det. Lillebror er veldig aktiv fortsatt, og selv om jeg ikke helt greier å synes at graviditeten er flott og fantastisk, er det helt greit at jeg må være gravid i minst 12 uker til, og jeg er forberedt på at det blir 15 uker til. Ved neste kontroll om en måned, må jeg huske på å be om legeerklæring på termin, og da kan jeg faktisk søke om foreldrepenger i permisjon, og levere søknad om permisjon på jobb - da begynner det liksom å nærme seg! :O

Endret litt på utstyrslisten min, har kjøpt inn litt småting - som kanskje ikke er så nødvendige, men som jeg har lyst på. :knegg:

28166575_10160009781800026_8560517589158331693_n.jpg


Nye veskekroker, fordi de jeg har kommer til å følge med vogna til vesla når jeg selger/gir bort den (og disse dessuten er i "skinn"). Insektsnett med prinsekroner, siden Super Viking-bagen til Emmaljunga ikke har integrert netting, og vi hadde prinsessekroner til vesla. Lys blå koppholder, fordi den matcher prinsekronene perfekt. Mannen synes hele denne guttegreia er svært så stas, så jeg mistenker ekstreme mengder blått rundt om. :knegg:
 
Skikkelig tøft å matche insektsnett og koppholder! Stilig! Hvor mye kostet insektsnettet ?
 
Koselig med guttepreg da

Håper bassengtrening kan gjør en forskjell
 
25+6

Moren min er dum! [emoji23] Svigerinnen min hadde termin på tirsdag, så man har gått litt halvnervøst rundt, og ventet på nyheter om at jeg er blitt tante. Brodern fikk streng beskjed om at jeg absolutt ikke ville vite det når de dro inn på føden, men mamma, mamma bare _måtte_ fortelle det til noen (meg). Så hun ringte sent i går kveld, og jeg har verken sovet særlig godt, og greier ikke slappe av nå - før jeg har fått beskjed om at gutten er ute, og alt har gått fint.
 
Last edited:
Typisk det der. Bobler over og bare måååå fortelle. og glemmer at ikke alle har behov for å være med på hele prosessen... Håper alt går bra og at du får sove etterpå
 
Alt gikk fint, og det kom en liten gutt med ti fingre og ti tær for en times tid siden. [emoji170]
 
gratulerer
 
Tusen takk. [emoji170] En vakker liten gutt, veldig lik mammaen sin. [emoji4] Helt perfekt på alle måter (men med mye mindre hår enn jeg hadde forestilt meg), gleder meg til å hilse på når de nybakte foreldrene er klare for besøk.
 
Gratulerer som tante. :Heartred
 
26+0 i dag, og 100 dager til termin i morgen. Tiden går fort, og jeg begynner å bli halvveis stressa. Det er så mye som må gjøres, men man kan liksom ikke gjøre det ene, uten at noe annet gjøres først. Mener å huske at det var slik sist gang også, og da kom vi jo i mål.

Jeg er fortsatt mye sliten, og synes ikke det er særlig stas med den her gravidgreia. Noen dager er bedre enn andre, og det er koselig å kjenne spark når jeg er opplagt til det. Litt verre midt på natten, når han har raveparty der inne, og jeg ikke får sove. [emoji849]

14 uker igjen, om han her følger samme standard som søsknene sine, og kommer noen dager før. Det sagt, så har dette svangerskapet vært så dritt, at han nok venter til en uke over termin. [emoji23]

ddfe9710cd050ce2394b0b0495eabb36.jpg
 
Note to self: Om man ønsker å holde navnevalg hemmelig, kan det være lurt å fortelle ivrige niåringer akkurat det. [emoji849] Mamma kom på besøk, og hadde med seg gaver fra Marokko, og en liten gave til babyen. Ved overlevering sa hun noe om babyen, og da smeller det fra niåringen "hæ? *navn* det?". Som forventet var ikke responsen overveldende positiv, og jeg regner med å måtte "forsvare" valget mange ganger før fødsel.
 
Se den fine magen da!
Navnevalg vil vel alltid være en litt sår greie da vi velger det navnet vi synes er finest.. :Heartred satser på det får seg til, noen navn må man si noen ganger for å venne seg til navnet, er min erfaring.
 
Back
Topp