Siadle og magerusket - juni 2018

20+0 [emoji170]
3ddac4b706ff106e3d8b04c219389b99.jpg
 
Så flott mage
 
Oppdatert et av de første innleggene med utstyrsliste. Litt over the top kanskje, men det kommer sikkert mer på den etterhvert også, kjenner jeg meg selv rett.
 
Syns ikke lista var over the top jeg, og med din erfaring så vet du jo godt hva du trenger og ikke, og i alle fall med ca antall. :) Syns det er veldig greit at folk legger ut slike lister, for jeg er litt "lost" i hva jeg egentlig trenger og ikke. :hilarious:
 
Herregud altså, gikk gjennom den sekken jeg har med baby og sengetøy etter guttene mine, og jeg innser jo at jeg egentlig ikke trenger å kjøpe inn noe særlig i størrelsene 50, 56 og 62, og til dels 68. Jeg trodde helt ærlig at jeg hadde fint lite, men bare i 50/56 har jeg rundt 30 bodyer, og da teller jeg ikke med det jeg la i Fretexposen. [emoji87] Hadde ikke trodd at jeg var slik en hoarder. [emoji23]

Har intet mindre enn TI sengesett til vogn/vugge, og seks til sprinkelseng som er enten "guttete" eller helt nøytrale.

Litt skuffa, jeg ville jo handle. [emoji23]
 
Haha, høres ut som du da må selge eller gi bort noe først.
 
Haha, høres ut som du da må selge eller gi bort noe først.

Ja, huff. :knegg: Kan ikke fatte og begripe hvor alt har kommet fra, husker ikke å ha hatt så mye til guttene. Sorterte med hard hånd da, men det ble jo mye igjen etter det. Sitter langt inne å gi bort/selge helt fint tøy (ingen slitasje eller flekker, hva slags unger hadde jeg egentlig?) bare for å kjøpe nytt altså. Det eneste er at det var litt lite bukser, så der kan jeg jo handle litt - og så var det ikke noe særlig med sommerlig tøy heller (ikke at det nødvendigvis blir sommer i Trøndelag).

Jaja, penger spart er penger tjent. Kan kjøpe noe annet da. :knegg:
 
Ja, huff. :knegg: Kan ikke fatte og begripe hvor alt har kommet fra, husker ikke å ha hatt så mye til guttene. Sorterte med hard hånd da, men det ble jo mye igjen etter det. Sitter langt inne å gi bort/selge helt fint tøy (ingen slitasje eller flekker, hva slags unger hadde jeg egentlig?) bare for å kjøpe nytt altså. Det eneste er at det var litt lite bukser, så der kan jeg jo handle litt - og så var det ikke noe særlig med sommerlig tøy heller (ikke at det nødvendigvis blir sommer i Trøndelag).

Jaja, penger spart er penger tjent. Kan kjøpe noe annet da. :knegg:
Du finner alltids noe annet til lillebror ja
 
Jeg er et listemenneske. Og jeg kjeder meg. [emoji23]

Såååå i dag har jeg skrevet liste over hva som skal med i fødebagen - det poppet jo plutselig opp så mange tråder om akkurat det, så jeg fikk ånden over meg.

Har tatt utgangspunkt i tidligere erfaringer, og velger heller å pakke ned for mye, enn å stå på barsel og mangle noe (sist måtte mannen ut på handletur, det var ikke bare enkelt). Erfaringsmessig kan det være greit å ha NOK truser og bukser f.eks, i tilfelle lekkasjer gjennom klærne. Og så liker jeg cardiganer, som er lange nok til å dekke (bleie)rumpa. [emoji6] Vet også at jeg svetter en del etter fødsel, så det er greit med en topp eller to "for mye".

Av dusjsåper og sånt, så velger jeg å ta med favorittene mine. Litt fordi jeg nettopp har presset ut en baby, og fortjener det. :knegg: Har også med favorittparfymen min. Pleier å ha bittelitt bak knehasene, eventuelt helt nederst i korsryggen, slik at folk (og baby spesielt) ikke får det rett oppi ansiktet. Maskara tar jeg med også, forfengelig som jeg er. [emoji87]

Jeg foretrekker også egne klær og tepper på babyen. Kjipt å føle at babyen bare er noe jeg låner av sykehuset for noen dager. Ikke liker jeg klærne de tilbyr på sykehuset heller. Og så tar jeg med elastisk sjal, for mine babyer pleier ikke være så glad i plastbaljen.

AMMING
o Simplex øyesalve
o Brystskjold
o Multi-Mam kompresser
o Ammeinnlegg ull
o Avent Soothie smokk
PERSONLIG HYGIENE
o Sjampo/balsam
o Dusjsåpe Palmolive Aromatheraphy Relax
o Dusjsåpe Palmolive Men
o Deo Vichy (grønn kork)
o Deo Vichy Homme
o Boss, Ma Vie
o CK, One
o Carmex Lip balm (kjøp ny)
o Tannbørster (kjøp nye)
o Tannkrem (kjøp ny)
o Munnskyll (kjøp reisestørrelse)
o Dag- og nattkrem
o Ansiktsrens og tonic
o Maskara og vippetang (kjøp ny)
o Bomullspads og Q-tips
o Hårbørste og strikk
o Tøybind post partum
KLÆR
o Tre par sokker x2
o Boksere x3
o Truser x6
o Ammebh(er)
o Innesko x2
o Bukser til E x2
o Bukser til meg x3
o T-skjorter E x3
o Ammetopper (evt singlet og topp) x3
o Cardigan x2
KLÆR BABY A
o Body x3
o Bukser x3
o Sokker
o Liten lue
o Hentesett
ANNET BABY A
o Rilleteppe ull
o Elastisk sjal
VIKTIG
o Helsekort for gravide
o Mobillader
o Lommebok (MED kort og penger)
o Kamera (fullt oppladet)
 
Last edited:
Gratulerer med 22 uker og nydelig mage
 
22+4

"Du står fortsatt i kø, vennligst vent på svar"

Sykmeldingen min går ut i dag, og jeg har ikke legetime før om en uke. Jeg "lovte" sjefen å prøve meg på kjøkkenet når denne sykmeldingen går ut. Vel, den lovnaden kom i et anfall av "jeg savner kollegene og elevene mine, og kommer til å drepe mannen om jeg må fortsette å være hjemme hver dag", og tok ikke helt hensyn til at jeg ikke greier å gå til/fra postkassen uten å begynne å grine. 4,5 time på kjøkkenet, med alt det innebærer, kommer aldri i verden til å fungere.

I hvert fall prøver jeg å nå gjennom på telefon hos legekontoret, slik at sykmeldingen min i kan forlenges frem til legetime neste onsdag, men der er det kø. Satt og hørte på ovennevnte beskjed i en halvtime før den ble endret til at telefonen er stengt mellom klokken 12 og 12.45. Gaah!

Jeg synes ikke det er kjempestas å være gravid akkurat nå, og nevnte det på facebook, fikk et lite ras av "du aner ikke hvor heldig du er, vi har prøvd i ni år" og lignende kommentarer. Og jo, jeg vet AKKURAT hvor heldig jeg er. Men jeg vet også at livet er tøft for meg akkurat nå, og selv om det er så verdt det når vi kommer til målstreken, må det være lov til å blåse ut litt frustrasjon innimellom, på min egen facebookvegg? Eller?
 
Huffda. Skulle vært spart for sånne kommentarer på din egen vegg ja.
Håper du kommer gjennom til legen. Frustrerende at de ikke tar de ventende samtalene før lunsj...
 
Huffda. Skulle vært spart for sånne kommentarer på din egen vegg ja.
Håper du kommer gjennom til legen. Frustrerende at de ikke tar de ventende samtalene før lunsj...

En og en halv time ble det til sammen, før jeg endelig kom gjennom. Det tror jeg er første gang noensinne. Fikk i hvert fall lagt inn beskjed om at jeg trenger sykmelding fra i morgen, og at jeg har time neste onsdag. Regner med at jeg får en tilbakedatert sykmelding da.

Jeg ble litt lei meg. Jeg mente jo absolutt ikke å "tråkke" på noen, så det var litt kjipt å få beskjed om at jeg burde synes livet er bare enhjørninger og sommerfugler siden jeg er så heldig, når jeg den aktuelle dagen ikke hadde gjort stort annet enn å grine fordi jeg synes livet og svangerskapet var skikkelig tøft!
 
ingen kan påstå at du har et lett svangerskap og du har da rett til å få ut den gørra du og? Men alltid noen som skal mene og synse og ta sitt ut på andre
 
Vet jo at dere har rett, men man blir jo litt "redd" for å dele noe da, når det blir sånn. Blir jo redd for å dele det positive også, i fall de mener jeg "gnir det inn" at jeg er så lykkelig.

Bajs! :knegg:

Har hatt noen bedre dager nå da, så alt er jo ikke beksvart hele tiden. Noen ganger er det grått, andre ganger nesten helt hvitt - og alle farger i mellom. [emoji4] Bestilte meg en liten haug med klær i dag, ment utelukkende til fødebag faktisk. Helt enkle t-skjorter og singleter (foretrekker den komboen i stedet for ammetopper), og et par fine cardiganer. Vurderte et par Birkenstock også, meeeeen, jeg har egentlig innesko, og jeg satser jo egentlig på å reise hjem fra sykehuset så fort som overhodet mulig.
 
Nyt de gode dagene og få ut dritten du sitter med når det er dårlige dager. Det blir lettere av å dele. Prøv å ignorer de irritererende menneskene.
Stor klem
 
23+0 i dag, og på oversikten over milepæler står det: Skulle babyen bli født nå, ville man i samråd med foreldrene forsøke å redde den

Ikke at jeg har noen planer om å føde på lenge enda, men det er jo en beroligende tanke i det minste. Det verste med hele innleggelsen på nyttårsaften var egentlig at jeg fikk så klar beskjed om at _jeg_ var pasienten, og at ingen tiltak ville bli satt i gang for å redde fosteret om det skulle utvikle seg i mer alvorlig retning.

Lillebror i magen feirer dagen med å være spinnvill. Ikke vet jeg hva han driver med der inne, men magen buler i alle retninger, og han sparker HARDT!

Ellers blir dagen i dag rolig, som vanlig må man vel nesten si. Jeg er litt tung til sinns, det er nemlig femten år siden pappa døde. Ganske nøyaktig femten år siden jeg fikk telefon fra tanten min om at det var over, at han ikke var mer. Et hardt slag for ei pappajente.

[emoji813]red​

Jeg drømmer om deg. Ikke hver natt, som før, men en sjelden gang.

Drømmene er gode. Og vonde. Gode fordi de er så levende, du er så levende. Vonde fordi jeg vet, innerst inne, at når jeg våkner, er du ikke mer.

Jeg drømmer at jeg kan plukke opp telefonen, trykke «ring pappa», og høre stemmen din i den andre enden.

Jeg drømmer at du nynner for deg selv, det gjorde du alltid når du var i godt humør.

Jeg drømmer at jeg er lita igjen, at jeg halvsover på fanget ditt, og hardnakket hevder at jeg ikke er trøtt.

Jeg drømmer at vi er på fisketur. På blåbærtur, skitur eller bare biltur. Du var glad i å dra på tur.

Jeg drømmer om gode klemmer.

Jeg drømmer at du er her, sammen med oss. At mine barn får sitte i fanget til bestefar, og hardnakket hevde at de ikke er trøtte. At mine barn får være med bestefar på fisketur, blåbærtur, skitur eller bare biltur. At mine barn får oppleve en bestefar i godt humør, som nynner for seg selv. At mine barn får lære deg å kjenne.

Drømmene er gode. Og vonde. Gode fordi de er så levende, du er så levende. Vonde fordi jeg vet, innerst inne, at når jeg våkner, er du ikke mer.


6944c97494f9e8111284e0820e0012a4.jpg
 
Last edited:
Back
Topp