Samtykkende ikke-monogami

Ting har endret seg siden jeg skrev om boforholdet vårt sist. Nå bor kjæresten min i samme leilighet som meg og mannen min. Det er midlertidig, men vi ønsker at babyen får knyttet seg ordentlig til han også. Om det blir to måneder eller seks måneder er ikke avklart, men leiligheten er for trang til at dette kan bli en permanent ordning.

På sikt flytter vi til noe større, da vil vi bo sammen alle sammen. :)
Åja, det høres ut som om dere har en god løsning på det da, til det beste for babyen og dere selv :happy:
 
Gratulerer så mye med gutten deres. Så flott at dere har funnet en bosituasjon som passer dere og at sønnen din får 2 mannfolk han kan se opp til, i tillegg til at du har 4 ekstra hender i disse travle ukene :) Det siste må vel være drømmen for mange nybakte mødre!
 
Gratulerer så mye med gutten deres. Så flott at dere har funnet en bosituasjon som passer dere og at sønnen din får 2 mannfolk han kan se opp til, i tillegg til at du har 4 ekstra hender i disse travle ukene :) Det siste må vel være drømmen for mange nybakte mødre!
Det er utrolig deilig å ha et par ekstra hender, ja. Det gjør for eksempel at en av oss kan sove, en kan passe babyen og en kan være ute og handle eller gjøre andre ærend samtidig. :) Og begge er bra folk, som jeg tror vil være gode forbilder og fedre for sønnen vår.
 
jeg kunne tenkt meg å hatt et åpent forhold,altså kun sex utenfor ekteskap. men er 100% sikker på at mannen ikke hadde vert villig til det
 
jeg kunne tenkt meg å hatt et åpent forhold,altså kun sex utenfor ekteskap. men er 100% sikker på at mannen ikke hadde vert villig til det

Ikke vært villig til å la deg ha det, eller ikke ville vært villig til å ligget med andre selv?
 
For oss handler det ikke bare om sex lenger (selv om det var sånn helt i begynnelsen da jeg og mannen min begynte å åpne forholdet). Vi har forhold til andre, vi elsker andre. Sexen er bare en liten bit av det hele.

Men samtykkende ikke-monogami kan være så mangt. Åpne forhold, der man er ærlige om hva man driver med og alle involverte samtykker, er også en form for samtykkende ikke-monogami.
jeg kunne tenkt meg å hatt et åpent forhold,altså kun sex utenfor ekteskap. men er 100% sikker på at mannen ikke hadde vert villig til det
Det er mange som får åpne forhold til å fungere, men det krever mye kommunikasjon og ærlighet ovenfor seg selv og den andre. Det er en del jobb, men for mange er det verdt det.

Dersom det er noe du er veldig interessert i, så kan du jo prøve å prate med han om det. Kanskje han kan være med på det, dersom dere har klare rammer og begrensninger? Det er jo ikke sånn at det må være alt eller ingenting, liksom.
 
Hvordan går det med dere? :)
 
Hvordan går det med dere? :)
Heisann! Det var en gammel tråd! :)

Det går bra. :) Første barn er 14mnd gammel.
Og utrolig nok har jeg klart å bli gravid igjen på egenhånd (første var ivf). Så hvis alt går bra fremover vil vi få en familieforøkelse i september. :) Kjæresten min blir biologisk far til denne, men de er jo pappaer begge to uavhengig av biologi.

Ektemannen min sliter med en seiglivet depresjon (en slags barselsdepresjon, menn kan visst også få det). Men han er i sakte bedring og får profesjonell hjelp. Det er kjekt å være tre foreldre når den ene er syk, så er man likevel to som fungerer bra. :)

Har det dukket opp flere poly-folk på dette forumet nå?
 
Heisann! Det var en gammel tråd! :)

Det går bra. :) Første barn er 14mnd gammel.
Og utrolig nok har jeg klart å bli gravid igjen på egenhånd (første var ivf). Så hvis alt går bra fremover vil vi få en familieforøkelse i september. :) Kjæresten min blir biologisk far til denne, men de er jo pappaer begge to uavhengig av biologi.

Ektemannen min sliter med en seiglivet depresjon (en slags barselsdepresjon, menn kan visst også få det). Men han er i sakte bedring og får profesjonell hjelp. Det er kjekt å være tre foreldre når den ene er syk, så er man likevel to som fungerer bra. :)

Har det dukket opp flere poly-folk på dette forumet nå?

Gratulerer så mye :) Var det problemer hos ektemann som tilsa IVF i første omgang da eller var det begge og er lykkelig uhell nå?

Av ren nysgjerrig: bor dere sammen alle 3 nå, eventuelt gjør dette når nummer 2 kommer?

Ikke sett flere nei :) Er vel ganske tabu å snakke om fortsatt, tross av at det blir mer og mer vanlig :) Og ikke minst praktisk, som du sier.
 
Gratulerer så mye :) Var det problemer hos ektemann som tilsa IVF i første omgang da eller var det begge og er lykkelig uhell nå?

Av ren nysgjerrig: bor dere sammen alle 3 nå, eventuelt gjør dette når nummer 2 kommer?

Ikke sett flere nei :) Er vel ganske tabu å snakke om fortsatt, tross av at det blir mer og mer vanlig :) Og ikke minst praktisk, som du sier.
Nei, problemet lå kaaaanskje hos meg (eggstokkene svarte dårlig på hormonene). Men de fant ikke noe særlig galt hos noen. Så å bli gravid "på egenhånd" nå var veldig overraskende!

Vi bor sammen alle fire (3 voksne + 1 barn), og skal selvsagt fortsette med det når nestemann kommer. :) Flyttet til en større leilighet våren i fjor, så vi har plass nok.

Jeg vet om flere polyfamilier, men tror ikke de er så aktive her. Har kommet i prat med flere gjennom PolyNorge sin Facebook-gruppe. :)
 
Nei, problemet lå kaaaanskje hos meg (eggstokkene svarte dårlig på hormonene). Men de fant ikke noe særlig galt hos noen. Så å bli gravid "på egenhånd" nå var veldig overraskende!

Vi bor sammen alle fire (3 voksne + 1 barn), og skal selvsagt fortsette med det når nestemann kommer. :) Flyttet til en større leilighet våren i fjor, så vi har plass nok.

Jeg vet om flere polyfamilier, men tror ikke de er så aktive her. Har kommet i prat med flere gjennom PolyNorge sin Facebook-gruppe. :)

Så kjæresten din har endret mening ift "rulletrapp" stegene (flytte sammen, barn) da? :)

Veldig spennende å lese om, og syns det er flott at det fungerer så bra for dere!
 
Så kjæresten din har endret mening ift "rulletrapp" stegene (flytte sammen, barn) da? :)

Veldig spennende å lese om, og syns det er flott at det fungerer så bra for dere!
Ja. Folk forandrer seg. Han ville tidligere ikke ha en "vanlig" familie eller "vanlig" forhold, men skiftet mening når han så hvor godt jeg og mannen min fungerte. Og hvor godt han og jeg fungerte sammen.

Og han har blitt en superfin pappa for ungen vår, uavhengig av biologi. Så dette har blitt bra.
 
Heisann! Det var en gammel tråd! :)

Det går bra. :) Første barn er 14mnd gammel.
Og utrolig nok har jeg klart å bli gravid igjen på egenhånd (første var ivf). Så hvis alt går bra fremover vil vi få en familieforøkelse i september. :) Kjæresten min blir biologisk far til denne, men de er jo pappaer begge to uavhengig av biologi.

Ektemannen min sliter med en seiglivet depresjon (en slags barselsdepresjon, menn kan visst også få det). Men han er i sakte bedring og får profesjonell hjelp. Det er kjekt å være tre foreldre når den ene er syk, så er man likevel to som fungerer bra. :)

Har det dukket opp flere poly-folk på dette forumet nå?
Gratulerer så mye :) Så bra at det fungerer så fint for dere :)

Vet ikke om flere poly-folk her inne, må ærlig innrømme at jeg kom til å huske denne tråden fra du vr gravid med første når jeg så en serie på Netflix som hndlet om det:p
 
Gratulerer så mye :) Så bra at det fungerer så fint for dere :)

Vet ikke om flere poly-folk her inne, må ærlig innrømme at jeg kom til å huske denne tråden fra du vr gravid med første når jeg så en serie på Netflix som hndlet om det:p
"You, me, her" eller noe sånt? Har hørt den skal være artig, men litt urealistisk.
 
"You, me, her" eller noe sånt? Har hørt den skal være artig, men litt urealistisk.
Den er nok litt begge veier ang å være realistisk, på slutten så går de jo faktisk hver til sitt...
 
"You, me, her" eller noe sånt? Har hørt den skal være artig, men litt urealistisk.
Thats the one.. Den virker like urealistisk som alt annet man ser på, men spennende å se likevel :)
 
Nei, problemet lå kaaaanskje hos meg (eggstokkene svarte dårlig på hormonene). Men de fant ikke noe særlig galt hos noen. Så å bli gravid "på egenhånd" nå var veldig overraskende!

Vi bor sammen alle fire (3 voksne + 1 barn), og skal selvsagt fortsette med det når nestemann kommer. :) Flyttet til en større leilighet våren i fjor, så vi har plass nok.

Jeg vet om flere polyfamilier, men tror ikke de er så aktive her. Har kommet i prat med flere gjennom PolyNorge sin Facebook-gruppe. :)

Høres ut som at dere har funnet en herlig ordning som fungerer for dere :)

Hvor langt er du på vei nå?
 
Høres ut som at dere har funnet en herlig ordning som fungerer for dere :)

Hvor langt er du på vei nå?
10+0 i dag.
Reiser til Sverige for å ta NIPT på fredag, så tør ikke helt å tro på dette før vi har fått svarene på den.
 
10+0 i dag.
Reiser til Sverige for å ta NIPT på fredag, så tør ikke helt å tro på dette før vi har fått svarene på den.

Masse lykke til :)
 
Back
Topp