*RockStarBaby*s dagbok

Gratulerer så mye med tredje trimester [emoji16][emoji1]
 
Hurra for tredje og siste trimester! Nå suser ukene avgårde! :D
 
Uke: 30+0 - bare to måneder igjen snart:woot:
Bare 49 dager igjen til 37+0 og til hun ikke er regnet som prematur:dummy1:

Termin: 23.02.18

Kjønn: Jente :Heartpink

Trimester: Tredje

Neste jordmorkontroll: Ikke før 9. januar, men hadde en bra sjekk i går da :)

Bevegelser: Mye bevegelser hele dagen og ekstra sterke om natta :p

Babyens størrelse: 1420 gram var hun på ultralyd i går:Heartpink

Navn: Er bestemt :)

Vann i kroppen: Nei

Vektøkning: 8 kg

Utålmodig: På en måte, men vil ikke at hun skal komme nå :)

Strekkmerker: Aner ikke, hadde mange fra før så :p

Kynnere: Ja, ofte hvis jeg styrer og stresser med noe

Melk i brystene: Ikke som jeg har tenkt over

Plager: Svangerskapsdiabetes, sover dårlig, kynnere

Humør: Mer hormonell om dagen ja:hilarious:

Cravings: Pepsi max er fortsatt det beste jeg drikker i løpet av dagen :p

Tanker om fødsel: Har troen på at jeg skal klare meg uten alt for mye smertestillende, tror hun kommer før termin :)
 
Grattis med å ha dumpet inn i 30-tallet! :D
Tenk at vi endelig er så langt på vei etter alle disse årene! ❤️
 
Jippi, gratulerer så mye med 30 tallet [emoji1] tenk at vi har kommet så langt allerede, helt sprøtt! [emoji177]
 
34+1:

De siste ukene har gått fort altså, selv om det ikke alltid føles slik når jeg ligger på sofan hver dag :p
Jeg prøvde meg en tur på shopping i går for å kjøpe de siste tingene vi manglet, men gikk med konstant kynnere og fikk vondt i ryggen til slutt og har det i dag også så å ta det med ro er nok det beste.

Så nå er det redebygging for fullt her hjemme, har startet å vaske klær og utstyr:) Stellebordet er på plass på badet, så koselig å gå inn der nå:)

Jeg ble overrasket med babyshower for en stund siden også, det var så koselig og uventet! :)

Ellers ligger hun i seteleie enda og har gjort det en god stund så jeg er spent på neste vekstkontroll om et par uker, har en liten følelse på at hun ligger alt for godt slik hun ligger nå. Noe som forøvrig er ubehagelig for meg om dagen da hun ligger så langt oppe at jeg blir kvalm, mett og uvel etter bare å ha spist litt.

Og ligger hun i seteleie vil jeg heller ha keisersnitt en setefødsel, håper jeg får ta det valget selv.
 
34+1:

De siste ukene har gått fort altså, selv om det ikke alltid føles slik når jeg ligger på sofan hver dag :p
Jeg prøvde meg en tur på shopping i går for å kjøpe de siste tingene vi manglet, men gikk med konstant kynnere og fikk vondt i ryggen til slutt og har det i dag også så å ta det med ro er nok det beste.

Så nå er det redebygging for fullt her hjemme, har startet å vaske klær og utstyr:) Stellebordet er på plass på badet, så koselig å gå inn der nå:)

Jeg ble overrasket med babyshower for en stund siden også, det var så koselig og uventet! :)

Ellers ligger hun i seteleie enda og har gjort det en god stund så jeg er spent på neste vekstkontroll om et par uker, har en liten følelse på at hun ligger alt for godt slik hun ligger nå. Noe som forøvrig er ubehagelig for meg om dagen da hun ligger så langt oppe at jeg blir kvalm, mett og uvel etter bare å ha spist litt.

Og ligger hun i seteleie vil jeg heller ha keisersnitt en setefødsel, håper jeg får ta det valget selv.

Kan det være aktuelt med utvendig vendingsforsøk? Sykehuset her jeg bor gjør stort sett ikke det, men vet om flere steder hvor de prøver :)
Skjønner godt du heller vil ha KS enn setefødsel!!
 
Kan det være aktuelt med utvendig vendingsforsøk? Sykehuset her jeg bor gjør stort sett ikke det, men vet om flere steder hvor de prøver :)
Skjønner godt du heller vil ha KS enn setefødsel!!
Ja, de kan jo alltids prøve det, vet de gjør det på sykehuset her:) Vil jo helst føde vanlig, men heller ks en setefødsel ja!
 
Ja, de kan jo alltids prøve det, vet de gjør det på sykehuset her:) Vil jo helst føde vanlig, men heller ks en setefødsel ja!

Heldigvis mulig hun snur seg selv enda og om ikke får dere forsøke vending! Godt å ha KS som en ‘last resort’ ;)
 
Minsten min snudde seg ikke før uke 37, så fortsatt håp om det :) noen snur seg til og med bare dager før fødsel [emoji173]️men samme tanke som deg heller KS enn setefødsel. Snakk litt med jordmoren din om det, det hjalp meg masse! Jeg hadde skikkelig angst for å føde i seteleie og hun betrygget meg masse og ville gjøre alt for å hjelpe meg med å få KS siden angsten var så tydelig [emoji173]️

Ja noen sykehus prøver seg på vending også :)
 
Minsten min snudde seg ikke før uke 37, så fortsatt håp om det :) noen snur seg til og med bare dager før fødsel [emoji173]️men samme tanke som deg heller KS enn setefødsel. Snakk litt med jordmoren din om det, det hjalp meg masse! Jeg hadde skikkelig angst for å føde i seteleie og hun betrygget meg masse og ville gjøre alt for å hjelpe meg med å få KS siden angsten var så tydelig [emoji173]️

Ja noen sykehus prøver seg på vending også :)
Godt å høre om flere som har snudd seg sent :) Har heldigvis litt tid igjen :) Snakket litt med henne denne uken, hun sa sykehuset kunne ikke tvinge meg da så håper det stemmer.
 
Godt å høre om flere som har snudd seg sent :) Har heldigvis litt tid igjen :) Snakket litt med henne denne uken, hun sa sykehuset kunne ikke tvinge meg da så håper det stemmer.

Det stemmer nok, men de prøver i herdig å få deg til å ville føde... [emoji173]️

Krysser for at lille din også snur seg snart :)
 
Back
Topp