Prøvere over 30 år

Vi har prøvd siden jeg var 32. Nå nærmer jeg meg 36 med stormskritt :( Jeg kommer til å tidligst kunne få min første når jeg er 37 år. Mannen min bekymrer seg veldig lite for alderen min, men jeg merker at den stresser meg.
Huff, bør absolutt være deres tur snart da! ♡

Har dere fått utført noen form for utredning..?
 
Huff, bør absolutt være deres tur snart da! ♡

Har dere fått utført noen form for utredning..?
Ja, jeg har tatt flere prøver og diverse hos gynekolog. Har også gått på pergotime. Må ned i vekt for å kunne få prøverør. Mannen min har testet svømmerne sine, og de er det ikke noe i veien med. Jeg har cyster på eggstokkene og veldig uregelmessig menstruasjon. Sannsynligvis PCOS, men gynekologen mener eggene mine ser fine ut, så om jeg går ned i vekt mener han vi skal få det til på egenhånd. Jeg har gått ned 12 kg hittil, men må ned nesten 25 kg til.

Akkurat nå bor mannen min i utlandet, så prøverør er uansett ikke aktuelt med det første. Det blir vel ikke noen utredning for det før vi er sammen igjen neste år, så frem til det får jeg bare prøve å gå ned videre.
 
Vet du, jeg har blitt rimelig satt ut av hvor mange som faktisk kommer med den type kommentarer.. Med 99.99% sikkerhet antar jeg (...håper i alle fall...) at disse menneskene ikke har kjent "eeeeeeviglang prøving" på kroppen..

Var en som spurte meg på jobb en gang... "skakke du ha noen unger a?"
Masse kollegaer rundt.. kjente jeg ble varm og svarte: "jo jeg håper jo det, men foreløpig har jeg mistet 5 ganger, så vi jobber med saken"
Etter det ble det stilt!!

Folk aner ikke hva de spør om!
 
Jeg er 34, mannen 42. Han har to store barn. Jeg ingen.
Ble henvist til IVF skien/porsgrunn idag, etter 3 SA og 1 exu, bare i år...!!
 
Var en som spurte meg på jobb en gang... "skakke du ha noen unger a?"
Masse kollegaer rundt.. kjente jeg ble varm og svarte: "jo jeg håper jo det, men foreløpig har jeg mistet 5 ganger, så vi jobber med saken"
Etter det ble det stilt!!

Folk aner ikke hva de spør om!
Bra svart, selv om de ikke har noe med det.
 
Var en som spurte meg på jobb en gang... "skakke du ha noen unger a?"
Masse kollegaer rundt.. kjente jeg ble varm og svarte: "jo jeg håper jo det, men foreløpig har jeg mistet 5 ganger, så vi jobber med saken"
Etter det ble det stilt!!

Folk aner ikke hva de spør om!

Tøft sagt! :)

Fikk spørsmålet slengt etter meg i dag jeg og, turte ikke svare som deg i hvert fall...
 
Var en som spurte meg på jobb en gang... "skakke du ha noen unger a?"
Masse kollegaer rundt.. kjente jeg ble varm og svarte: "jo jeg håper jo det, men foreløpig har jeg mistet 5 ganger, så vi jobber med saken"
Etter det ble det stilt!!

Folk aner ikke hva de spør om!

All cred til deg, dritbra svart!! :notworthy
 
Var en som spurte meg på jobb en gang... "skakke du ha noen unger a?"
Masse kollegaer rundt.. kjente jeg ble varm og svarte: "jo jeg håper jo det, men foreløpig har jeg mistet 5 ganger, så vi jobber med saken"
Etter det ble det stilt!!

Folk aner ikke hva de spør om!

Huff, folk altså. Jeg har holdt på i tre år og holder på med ivf. Har tenkt lenge på hva jeg skal skyte tilbake med ved sånne spørsmål. Er så mange dumme folk. Jeg tror jeg kopierer ditt svar, det var så bra :) respekt til deg som svarte sånn!
 
Var en som spurte meg på jobb en gang... "skakke du ha noen unger a?"
Masse kollegaer rundt.. kjente jeg ble varm og svarte: "jo jeg håper jo det, men foreløpig har jeg mistet 5 ganger, så vi jobber med saken"
Etter det ble det stilt!!

Folk aner ikke hva de spør om!
Folk kan være så utrolig ubetenksomme noen ganger. Jeg har fått flere spørsmål om jeg er gravid etter jeg gikk opp i vekt. Var en kollega som sa til meg: Oi, nå er du veldig gravid. Satt fremoverlente på kontorstolen med bare en tynn sommerkjole, så magen bulte nok mye ut. Jeg svarte: Ikke gravid, bare dårlig holdning. Ikke helt det samme som spørsmålet du fikk, men kjipt å få kommentarer om at man ser gravid ut når man ikke er det. Og enda kjipere når man skulle ønske man var det.

Den eneste jeg får spørsmål fra om når jeg skal ha barn nå for tiden, er niesen min på 4. Hun tilgir jeg lett spørsmålet, og prøver å forklare det til henne på en enkel måte. At vi vil, men ikke har fått det til enda. Hun sier også til meg at jeg har rar mage. Rart hvordan et barn kan si hva som helst uten at jeg blir lei meg :)
 
Over 30 ja, nærmer meg 40 med stormskritt. Har 2 større barn og har de siste 3 årene mistet 2 ganger. Begge gangene har vi brukt lang tid på å få det til å klaffe. Har vært litt i tenkeboksen om jeg vil fortsette å prøve, begge gangene jeg har mistet har vært rundt uke 15 og det har vært så krevende psykisk at jeg ikke vet om jeg takler det igjen. Men mer plass i hjertet mitt<3
 
Helt ny på forumet, men her fant jeg en gruppe som passer meg (uheldigvis?) Er rett over 30 år og er i PP19, er utrolig sliten og lei etter alle nedturene og forhåpningene hver måned... Når blir det egentlig min tur? Så lei av å se alle gravide rundt meg og at alle spør når vi skal ha baby :(
 
Helt ny på forumet, men her fant jeg en gruppe som passer meg (uheldigvis?) Er rett over 30 år og er i PP19, er utrolig sliten og lei etter alle nedturene og forhåpningene hver måned... Når blir det egentlig min tur? Så lei av å se alle gravide rundt meg og at alle spør når vi skal ha baby :(

Velkommen i klubben, dessverre:p Vi er visst i HELT samme båt! Begynt med IVF prosessen? Hvor i landet?
 
Hyggelig å treffe andre i samme båt, samtidig som jeg skulle ønske ingen opplevde dette... Ble henvist til sykehuset i Tromsø i mai, var på samtale i juni og fikk til svar at jeg skulle gå ned noen kg. De fant ikke noen grunn til at jeg ikke skulle bli gravid, men jeg føler ikke at de har gjort en veldig grundig utredning egentlig... Fikk beskjed om å komme tilbake etter 6 mnd (desember) så kunne vi starte ivfprosessen. Samboeren min har flott sæd tydeligvis så problemet ligger hos meg :( I september var jeg inne på saltvannsonografi og da besvimte jeg av smerte, legen (ikke samme som sist) mente at jeg ikke hadde regelmessig eggløsning, selv om jeg har tatt blodprøver som viser eggløsning tidligere. Hun ville jeg skulle gå ned 10 kg og at vi skulle komme tilbake etter 12 mnd, altså 10 mnd etter forrige dato vi ble lovet. Føles utrolig frustrerende og sårt :(
 
Hyggelig å treffe andre i samme båt, samtidig som jeg skulle ønske ingen opplevde dette... Ble henvist til sykehuset i Tromsø i mai, var på samtale i juni og fikk til svar at jeg skulle gå ned noen kg. De fant ikke noen grunn til at jeg ikke skulle bli gravid, men jeg føler ikke at de har gjort en veldig grundig utredning egentlig... Fikk beskjed om å komme tilbake etter 6 mnd (desember) så kunne vi starte ivfprosessen. Samboeren min har flott sæd tydeligvis så problemet ligger hos meg :( I september var jeg inne på saltvannsonografi og da besvimte jeg av smerte, legen (ikke samme som sist) mente at jeg ikke hadde regelmessig eggløsning, selv om jeg har tatt blodprøver som viser eggløsning tidligere. Hun ville jeg skulle gå ned 10 kg og at vi skulle komme tilbake etter 12 mnd, altså 10 mnd etter forrige dato vi ble lovet. Føles utrolig frustrerende og sårt :(

Så frustrerende at de bare skyver dere fremfor seg på den måten o_O
Kan dere ikke i det miste forsøke noen hormoner mens dere venter? Hvis de mener det er uteblitt EL, så kan jo det kanskje fikses med Pergotime eller Letrozol!
Tror jeg ville ringt å hørt om det hvis jeg var deg! :)

Lykke til meg kilokrigen! Er det noe som faktisk funker, så er det å gå ned litt, så stå på selv om det er tungt :D
 
Helt ny på forumet, men her fant jeg en gruppe som passer meg (uheldigvis?) Er rett over 30 år og er i PP19, er utrolig sliten og lei etter alle nedturene og forhåpningene hver måned... Når blir det egentlig min tur? Så lei av å se alle gravide rundt meg og at alle spør når vi skal ha baby :(
Ja huff... hvem skulle trodd at dette her skulle ta så lang tid...
Men i sorgen og skuffelsen er det godt å se at man ikke er den eneste! For det virker jo (i "det virkelige liv") som om "alle" blir gravide med en gang..
Og så er det den alderen da..
Men! For hver dag som går er vi en dag nærmere å ha et lite nurk i armene! :-D
 
Så frustrerende at de bare skyver dere fremfor seg på den måten o_O
Kan dere ikke i det miste forsøke noen hormoner mens dere venter? Hvis de mener det er uteblitt EL, så kan jo det kanskje fikses med Pergotime eller Letrozol!
Tror jeg ville ringt å hørt om det hvis jeg var deg! :)

Lykke til meg kilokrigen! Er det noe som faktisk funker, så er det å gå ned litt, så stå på selv om det er tungt :D

Synes også det er frustrerende, særlig når jeg føler at de bare gjetter hva som eventuelt er galt! Skal kontakte legen å høre hva som er mulig, akkurat nå har jeg det ikke så lett og da blir jo ikke akkurat kroppen mer smarbeidsvillig

Tusen takk!! Har gått ned 7,5 kg fra mai da, er forhåpentligvis godt i gang
 
Synes også det er frustrerende, særlig når jeg føler at de bare gjetter hva som eventuelt er galt! Skal kontakte legen å høre hva som er mulig, akkurat nå har jeg det ikke så lett og da blir jo ikke akkurat kroppen mer smarbeidsvillig

Tusen takk!! Har gått ned 7,5 kg fra mai da, er forhåpentligvis godt i gang

Kjempebra jobba!! :) Der fortjener du klapp på skuldra!

Får håpe det kommer en lysning for dere snart :Heartred
 
Ja huff... hvem skulle trodd at dette her skulle ta så lang tid...
Men i sorgen og skuffelsen er det godt å se at man ikke er den eneste! For det virker jo (i "det virkelige liv") som om "alle" blir gravide med en gang..
Og så er det den alderen da..
Men! For hver dag som går er vi en dag nærmere å ha et lite nurk i armene! :-D

Det hjelper overraskende mye, og det er godt å skrive det ned merker jeg. Er tilflytter her jeg bor, og det er litt vanskelig å finne noen å prate med i hverdagen.

Den alderen derimot, stresser meg bare mer og mer :( Urettferdig at noen blir gravide med en gang, tenk hvis vi hadde hatt det sånn!!
 
Back
Topp