Prøver på nr. 3 etter sterilisering

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
Skriver en dagbok for å ha et sted å få ut mine tanker/følelser.

Jeg er 28 år gammel og har to barn fra før. November 18 og november 19. mannen steriliserte seg etter barn nr 2. Vi var utslitte og redde for at det skulle komme 3 tette da vi ble gravide med nr. 2 selv om jeg gikk på prevensjon. Med nr. 1 brukte vi ca et år før vi fikk det til. Jeg har pcos og mange umodne egg

Nå snart 4 år senere kjente vi at lysten på en siste ble for stor til å ignorere.

Etter samtale med hausken om mulighetene, gikk valget for IVF. Så i går startet jeg med første sprøyte.
 
Dag 1 (i går) med Sprøyte Gonal F

Har stor sprøyte skrekk og gruer meg noe voldsomt til alt som har med sprøyter, blodprøver etc. hjalp ikke når jeg tok astrazenica og lå 3 dager med feberkramper heller :knegg: har jobbet i helsevesenet tidligere og har ingne problemer å stelle sår, ta blodsukker se på andre blir stukket med sprøyte, men blir dårlig med en gang det er snakk om min kropp.

Så, som forventet, klarte jeg ikke å stikke meg slev og samboer måtte gjøre det. Ble akutt kvalm og svimmel etterpå og måtte bare legge meg i sengen. Hele kvelden gikk til overtenking og psykisk terror fra meg selv til meg selv… håper jeg klarer å skjerpe disse tankene da jeg har lyst å holde en aktiv livsstil gjennom forsøkene og en evnt graviditet:bag:
 
Dag 2 Gonal F

Prøvde å sette på meg selv, men klarte heller ikke denne gangen. Samboer måtte gjøre det igjen.

Ville prøve å slippe å la tankene gjøre meg dårlig, så begynte å støvsuge rett etterpå :laughing001 og det funket. Hadde ingen reaksjon. Klarte derfor å komme meg på trening og handletur:gen014

I natt våknet jeg av litt magesmerter og satt på do nr. 2 en stund. Om det er sprøyte eller ts som er grunnen er vanskelig å si
 
Dag 3 Gonal F

Mannen var ute på lekeplassen med barna når det var tid for sprøyte. Etter mye kjemping og indre kamp, klarte jeg endelig å få sette sprøyta på meg selv :gen014 ikke noe reaksjon i dag heller. Forsatte med matlaging

Usikker om det er bivirkninger eller andre ting, men i natt våknet jeg med krampe i magen som resulterte en halvtime på do nr. 2… jeg har også hatt mindre blødning og smerte under mensen denne perioden. Ellers store kviser i nakke slom dukket opp i dag
 
Dag 4, 5 og 6 med behandling

Dagene går så det suser. Å sette sprøyter har gått overraskende fint. Begynner å se litt spor på magen at det blir satt sprøyter, men forsatt litt ledig plass :knegg:

Har startet med en sprøyte til som (skal utsette eggløsning),Den tas om morgenen. Rart hva man bli vandt til:bag: Hadde aldri trodd jeg skulle syns det var ok å sette ei sprøyte i magen på meg selv

På onsdag er det tid for ultralyd å sjekke ståa. Håååper på egguttak på fredag, men kan også bli senere. Det som jeg frykter mest per. nå er overstimulering.

Har heldigvis hatt lite bivirkninger så langt:dance018
 
I dag er det dagen for ultralyd og sjekke ståa! Spennende. Det går fint å ta sprøytene, men merker det svir mer etter den ene… begynner å se spor på magen etter all stikkinga.

Krysser fingrene for at alt ser bra ut og vi er klare for egguttak snart:)
 
I dag er det dagen for ultralyd og sjekke ståa! Spennende. Det går fint å ta sprøytene, men merker det svir mer etter den ene… begynner å se spor på magen etter all stikkinga.

Krysser fingrene for at alt ser bra ut og vi er klare for egguttak snart:)
Masse lykke til! Krysser alt jeg har for at ting ser bra ut :D
 
Ultralyd

Da var ultralyden unnagjort. Har mye egg pga pcos, men var veldig stor variasjon i modning/størrelse. Alt i fra 7-15. lurte litt på om egguttak skulle bli på lørdag, men siden jeg til vanlig har «sykluser» rundt 43 dager, så ble det på mandag. Gruer meg litt til egguttak, var følsomt ved ene eggstokken bare ved sjekken i dag :bag:

Så da var det avgårde på apoteket å hente litt mer gonal f og fyrettellerannet..
 
I kveld kl. 21:30 skal det settes ovitrielle og gonapeptyl. Jeg ska på pubquiz kl 20… så må finne på en god løgn for å kjøre hjem å sette disse. Men så er jeg livredd for bivirkninger og at jeg ikke klarer å kjøre tilbake.. alt man bekymrer seg.for :bag:

Gru/gleder meg også til uttak på mandag. Redd for smerter, men håpe på vellykket forsøk:nailbiting: mange tanker og bekymringer.. hjelper heller ikke at det er svindyrt og at vi ikke kan ha uendelig med forsøk..
 
Masse lykke til❤️ Husker deg fra gruppa vår i nov'18❤️❤️❤️
 
Gikk fint å sette sprøytene i går kveld, selv om det var litt vel mye:bag: følte meg oppblåst med en gang, men om det var pga psyken eller reaksjon er vanskelig å si:knegg:

Ingen store bivirkninger sålangt. Litt stikkinger i magen og kjenner bittelitt press. I morgen blir det en stor dag! Spent på hvor mange egg det blir og hvor mange som overlever. Håper å kunne få til nedfrysing i tilfelle det ikke går første gang
 
Egguttak

Da var egguttak og sædceller fra mannen hentet ut. 9 egg, blir spennende hvor mange som blir befruktet og overlever natten.

Selve egguttaket gikk greit. Ene eggstokken kjentes det bare ett lite stikk. Mer vonet på den andre, da den ligger litt vanskelig til og må presse for å nå. Men alt i alt en smerte som er til å leve med :p

Spennende dager fremmover! Tanken er å gå på jobb som normalt frem til innsett, med mindre det kommer for store smerter i ettertid
 
Venter spent på telefon fra Hausken.. :nailbiting: hadde litt smerter i natt, mulig i den ene eggstokken. Kjenner at det å bøye seg ned gjør vondt. Ellers ikke så mye å klage på. Har begynt på vaginaltabletter som gjør meg opplåst i magen. Så her sitter jeg på jobb med bukseknappen og smekken åpen:knegg:
 
Så spennende!
 
Litt mer smerter i magen. Måtte gå tre timer tidligere fra jobb for det gjorde så vondt å sitte (har kontrojobb). Begynner å lure om det var en dårlig ide og gå på jobb og ikke ta det med ro hjemme. Det eneste som kjennes bedre er når jeg legger med ned.

Begynner å bli litt bekymret for overstimulering etter en tur på google. Jeg er veldig oppblåst. Smerter av og til i eggstokkene, ellers press rundt navlen og nederste delen av magen. Tisser son normalt, men kjenner litt smerte i nederste delen av magen akkurat når jeg begynner å tisse…
 
Hei! Spennende å følge med! Men kan jeg spørre hvordan det fungerer hvis han er sterilisert? Skal det egentlig ikke være sædceller der? :Heartred
 
Back
Topp