Overtidstråden

Dag 4 på overtid. Jeg har aldri gått så langt over før og alle planene for hvem som skal være barnevakt når vi er på sykehuset, er forbi, så nå er det ny planleggingsrunde og mer logistikk-mas... Lei nå, ja!
 
Dag 4 på overtid. Jeg har aldri gått så langt over før og alle planene for hvem som skal være barnevakt når vi er på sykehuset, er forbi, så nå er det ny planleggingsrunde og mer logistikk-mas... Lei nå, ja!
Sliter med det samme her. Ikke lett å få den kabalen til å gå opp i overtidståka :hungover:
 
41+1 i dag og september er her men ingen baby. Hun som skulle passe storebror mens vi skal på sykehuset for å "hente" lillesøster ble i kveld operert og vi ber alle til høyere makter nå om at hun er i fin form og utskrives i morgen samt at vi mer om at lillesøster bare blir i magehuset noen dager til.

Skal på føden og ul i morgen på trivselskontroll. Rimelig spent på hva helga bringer.
 
Kl 9 har jeg overtidstime på sykehuset. Spent på hva de sier. Jeg er SÅ lei nå. 8 dager på overtid og masse maserier som er vonde, men som kommer alene eller i par og aldri blir til noe. Føler kroppen min ikke virker. Var aldri sånn med de andre. Jeg er så frustrert!
Min helse er god, urinen er fin, blodtrykket flott og lillemann vokser så fint og er aktiv som bare det, så de lar meg vel bare vente videre.
Synes det er så pussig det der med min "gode helse", jeg klarer nesten ikke gå pga bekkenet, jeg sover svært dårlig, halsbrann og svært vonde kynnere så livskvaliteten min og mammarollen for de tre barna hjemme er jo helt elendig, men det teller visst ikke. Lei altså!
 
Kl 9 har jeg overtidstime på sykehuset. Spent på hva de sier. Jeg er SÅ lei nå. 8 dager på overtid og masse maserier som er vonde, men som kommer alene eller i par og aldri blir til noe. Føler kroppen min ikke virker. Var aldri sånn med de andre. Jeg er så frustrert!
Min helse er god, urinen er fin, blodtrykket flott og lillemann vokser så fint og er aktiv som bare det, så de lar meg vel bare vente videre.
Synes det er så pussig det der med min "gode helse", jeg klarer nesten ikke gå pga bekkenet, jeg sover svært dårlig, halsbrann og svært vonde kynnere så livskvaliteten min og mammarollen for de tre barna hjemme er jo helt elendig, men det teller visst ikke. Lei altså!
Høres ut som meg sist. Følte ikke at jeg hadde så god helse, men når alt var bra med babyen, så satte de ikke i gang. Startet av seg selv på dag ti og fikk en veldig fin fødsel, så glad jeg ikke klarte å skrike meg til å bli satt i gang på overtidskontroll sånn som jeg hadde tenkt!:)
 
Dag 9 her og er som deg i god form! Ja, jeg trenger av og til en hjelpende hånd med å komme meg opp fra slikt som dype sofaer - er lite mobil og har barn og mann å ta meg av.

Plukke ting fra gulvet og ta på og av sko trenger jeg nok ikke nevne :p For ikke å snakke om å bære og å være trøtt og sliten :D

Lille er frisk, er aktiv som bare det, har god plass i livmora, det er masse fostervann og morkaka er fin <3 Ingen grunn til å fikle med noe når alt er så bra i følge legene :)

Og det legene mener er til lilles beste kjører vi på med her så valgte å la være å strippe i går og ventet på at noe kommer av seg selv eller innleggelsen på onsdag <3

Synes ventetiden før termin og de første dagene over termin var helt jævlige! Nå går det mye lettere for nå er det såååå nær 42+0 og tid for fødsel og slutt på venting
 
Enig med dere ang igangsetting. Jeg har startet fint av meg selv de andre gangene, så satser på det nå også.
Overtidskontrollen i dag innebar en overraskelse, lillebror i magen er ganske stor, estimert til 4,4kg. Jeg er ganske liten og de tre andre har vært mellom 3,5 og 3,8kg så han ble bekymret for uoppdaget svangerskapsdiabetes. Jeg har lavt blodtrykk hele veien, aldri utslag på urinen, SFmålene har hatt fin kurve og er omtrent likt som søsknene. Sånne overtidshormoner tåler ikke slike overraskelser... Håper han tar feil og at målingen ikke stemmer:hungover:
Blir satt i gang torsdag morgen hvis ikke noe starter før. Jeg har en del kraftige kynnere/ maserier, god aktivitet på CTGn, så legen hadde troa på at fødselen starter av seg selv. Nå er det ikke lenge igjen!!! :joyful:
Så håper jeg bare at legen målte feil og at jeg ikke har uoppdaget sv.dia:nailbiting: Er det farlig?
 
Last edited:
Enig med dere ang igangsetting. Jeg har startet fint av meg selv de andre gangene, så satser på det nå også.
Overtidskontrollen i dag innebar en overraskelse, lillebror i magen er ganske stor, estimert til 4,4kg. Jeg er ganske liten og de tre andre har vært mellom 3,5 og 3,8kg så han ble bekymret for uoppdaget svangerskapsdiabetes. Jeg har lavt blodtrykk hele veien, aldri utslag på urinen, SFmålene har hatt fin kurve og er omtrent likt som søsknene. Sånne overtidshormoner tåler ikke slike overraskelser... Håper han tar feil og at målingen ikke stemmer:hungover:
Blir satt i gang torsdag morgen hvis ikke noe starter før. Jeg har en del kraftige kynnere/ maserier, god aktivitet på CTGn, så legen hadde troa på at fødselen starter av seg selv. Nå er det ikke lenge igjen!!! :joyful:
Så håper jeg bare at legen målte feil og at jeg ikke har uoppdaget sv.dia:nailbiting: Er det farlig?
Det verste er vel at barnet blir stort, og i tilfelle følges barnet opp med glukosemålinger etter fødsel og muligens blir gitt litt tillegg formål sørge for at de ikke er sultne. Sjeldent noe problem :)

Selvfølgelig er det jo best om man hadde visst det, men det går bra.

Uansett så håper vi legen tok feil :) lykke til!
 
Store bror var estimert til +8 på første trivselskontroll i 2013. Da han var ute på 42+1 var han 3955g.

Lillesøster ble estimert til +13 men er mye fostervann så kunne være litt feilmarginen sa de.

Her oppe så har de aldri nevnt noe ang estimering i antall kilo på baby - nesten glad for det for det virker som at mange ser mørkt på å føde "store" barn. Da er det vel kanskje bedre å være lykkelig uvitende også får de avbryte og ta keisersnitt om det ikke går å føde vaginalt.
 
Enig med dere ang igangsetting. Jeg har startet fint av meg selv de andre gangene, så satser på det nå også.
Overtidskontrollen i dag innebar en overraskelse, lillebror i magen er ganske stor, estimert til 4,4kg. Jeg er ganske liten og de tre andre har vært mellom 3,5 og 3,8kg så han ble bekymret for uoppdaget svangerskapsdiabetes. Jeg har lavt blodtrykk hele veien, aldri utslag på urinen, SFmålene har hatt fin kurve og er omtrent likt som søsknene. Sånne overtidshormoner tåler ikke slike overraskelser... Håper han tar feil og at målingen ikke stemmer:hungover:
Blir satt i gang torsdag morgen hvis ikke noe starter før. Jeg har en del kraftige kynnere/ maserier, god aktivitet på CTGn, så legen hadde troa på at fødselen starter av seg selv. Nå er det ikke lenge igjen!!! :joyful:
Så håper jeg bare at legen målte feil og at jeg ikke har uoppdaget sv.dia:nailbiting: Er det farlig?
Jeg knakk sammen da minste var estimert til 4100 to-tre uker før termin, og mener de sa +14%. Selv om jeg gikk ei uke over, veide han 4150 da han ble født. Har også født en på 3440, og jeg må si jeg ikke merket noe forskjell. Håper legen tok feil ❤️
 
Å, dere er SÅ gode! Tusen takk for at dere svarer! Jeg syntes dette var ordentlig ubehagelig. Jeg hadde en kjip opplevelse etter forrige fødsel som gjør at jeg gruer ganske mye for denne fødselen allerede. De andre fødslene har jeg bare vært spent, men først og fremst gledet meg til å møte den lille. Denne gangen har jeg nesten ikke klart å glede meg fordi jeg er redd og så blir jeg aldri ferdig, går bare og venter, og så med denne beskjeden på toppen av det hele:dead::nailbiting: Jeg vil bare ikke mer!
Tusen takk for støttende ord og deling av deres erfaringer! Veldig veldig glad for det!
 
Å, dere er SÅ gode! Tusen takk for at dere svarer! Jeg syntes dette var ordentlig ubehagelig. Jeg hadde en kjip opplevelse etter forrige fødsel som gjør at jeg gruer ganske mye for denne fødselen allerede. De andre fødslene har jeg bare vært spent, men først og fremst gledet meg til å møte den lille. Denne gangen har jeg nesten ikke klart å glede meg fordi jeg er redd og så blir jeg aldri ferdig, går bare og venter, og så med denne beskjeden på toppen av det hele:dead::nailbiting: Jeg vil bare ikke mer!
Tusen takk for støttende ord og deling av deres erfaringer! Veldig veldig glad for det!
Stor klem til deg ❤️ Kjenner meg så igjen i det du skriver! Hadde det dritt på slutten fordi jeg var så sykt lei, og samtidig så utrolig redd for fødselen. Fant ei fantastisk jordmor to uker før terminen som klarte å plukke sammen bitene, og gjøre meg klar til fødsel. Håper det er noen du kan snakke med også . Nå i ettertid, ville jeg gjort mye for å få den fantastiske opplevelsen igjen. Håper du er like heldig ❤️
 
Jeg fikk beskjed om å ikke tenke på vekten i det hele tatt for det har ikke noe å si på fødselen. Det som har noe å si er hodeomkrets:) Vekten fordeles etter lengden og det som baner vei er hodet:) Ville ikke tenkt så mye på det og det går helt sikkert bra❤️
 
Back
Topp