Overtidskontroll

Lykkelitenkommertilverden

Flørter med forumet
Jeg hadde termin 3.juli, og hadde kontroll hos jordmor da. Ble strippet for 3.gang, og til tross for 2-3cm åpning og flat livmortapp, så har det ikke skjedd noe enda. Hatt en del modningsrier, men de tar seg aldri opp og blir aldri regelmessig. Kynnere har jeg i hytt og gevær..
Skulle egentlig ha overtidskontroll tirsdag 10., men fikk time mandag 9.isteden. Vet at det kan gå opp til 10-11 dager etter termin, før man eventuelt blir satt igang, men er det noen som har erfaring med at de har satt igang på overtidskontroll? Hvilke grunnlag gjorde de det på isåfall? Jordmora trudde jo ikke jeg fikk behov for overtidskontrollen engang, i med at jeg har vært moden så lenge, men her sitter jeg altså.. jeg har så lyst å bli satt igang på overtidskontrollen, da modningsriene begynner å tære på kroppen, og jeg generelt er sliten:(
 
Nå er det enda 10 dager til min termin, men dette lurer jeg også på. Og hva skjer på en overtidskontroll? Er det som er vanlig svangerskapskontroll? Er den alltid på sykehuset?

Jeg har hørt at de helst venter til det lengste med å sette i gang, så har ikke inntrykk av at det er vanlig å sette i gang før "makstiden". Men krysser fingrene for at drt starter av seg selv før du skal på neste kontroll!
 
Jeg var på overtidskontroll sist, da på dag seks over. De tok ctg, hadde det de kalte kynnere/svake rier. Ble undersøkt vaginalt, og da fant de ut at jeg hadde 3cm åpning. Ble strippet og fikk beskjed om å spise litt så skulle vi få rom før vi skulle gå på fødestua. Der tok de vannet, og riene kom rett etterpå. Tok tre-fire timer så var han ute [emoji1316]
 
Jeg skal på kontroll 12. Og de kalte det for en "trivselskontroll". Skjønte det som at det sjekkes litt mer enn på vanlig svangerskapskontroll med UL og lignende. Hvis alt ser bra ut og babyen trives blir man sikkert sendt hjem igjen ser jeg for meg:wtf: håper det skal skje noe av seg selv innen den tid, men kjenner at jeg har mine tvil :facepalm:
 
Jeg er på dag 1 overtid nå. Har hatt veldig uregelmessige rier i hele dag, men har time hos JM på onsdag. Da er jeg 5 dager over og blir vel hennvist til sykehuset på fredag om jeg ikke føder før onsdag. Håper inderlig jeg ikke skal sitte her med rier helt til onsdag da. Da tror jeg at jeg flyr på veggene...

Med første tok de ctg og UL, sjekket fostervann og trivsel i magen så satte de opp time til igangsetting da på 11 dager over. Var ikke snakk om å sette noe i gang før 11 dager den gang. Første kom 9 dager over så 2 dager før jeg hadde blitt satt i gang.
 
Jeg ser at det er så forskjellige rutiner med overtidskontroll..jeg er selv 5dager på overtid. Har kontroll nå på mandag på sykehuset..
Hvis jeg husker riktig så forrige gang ble det ctg og ul...ikke noe mer..jeg fødte 7dager over. Forventer det samme på mandag..
 
Var på overtidskontroll på fredag, gutten kom senere den dagen.

De målte blodtrykk, tok ultralyd og ctg. Fikk tilbud om stripping og takket ja til det. Hadde tre cm åpning da hun strippet. Hun strippet til jeg skalv og svettet. 5 minutter etterpå hadde jeg rier som kom regelmessig fra første stund. 10 timer senere var mini født ❤️

Hvis det viser seg at alt ikke er 100% perfekt på ctg eller ultralyd setter de i gang uansett mener jeg. Vær ærlig om formen din så tar de en individuell vurdering ❤️

Jeg kunne fått igangsettelse etter 3 dager innlagt med væskebehandling fordi jeg ikke fikk i meg næring, men takket nei fordi sjansen for at fødselen ender med tang, vakuum eller keisersnitt øker med 40%. Da ville jeg heller prøve stripping først, og hvis de tar skikkelig i er det effektivt som pokker. Hun holdt på som en miksmaster oppi der i 5 minutter og jeg blødde masssssse. Merket med en gang at det hadde effekt!
 
Jeg dro inn på overtidskontroll i går. Ctg, stripping og UL. UL tror jeg var mest fordi jeg plutselig var så engstelig for at noe skulle være galt.. Sa også jeg var redd for å bli sendt hjem.

Gikk en tur og fikk ny sjekk. Da kom det i gang en del rier, men siden jeg var så sliten etter lite søvn de siste dagene, la de meg inn og ga meg paralgin forte for å stoppe riene og gi meg krefter til å føde. I dag skal vi visst prøve en del «naturlige» tiltak for å se om det tar seg opp, og vurdere igangsetting hvis det ikke hjelper. JM røsket godt, og jeg har fått klyx. Kom MASSE slim og blod nå, og jeg sitter på do for å si det sånn. Blir ikke sendt hjem ihvertfall..
 
Jeg dro inn på overtidskontroll i går. Ctg, stripping og UL. UL tror jeg var mest fordi jeg plutselig var så engstelig for at noe skulle være galt.. Sa også jeg var redd for å bli sendt hjem.

Gikk en tur og fikk ny sjekk. Da kom det i gang en del rier, men siden jeg var så sliten etter lite søvn de siste dagene, la de meg inn og ga meg paralgin forte for å stoppe riene og gi meg krefter til å føde. I dag skal vi visst prøve en del «naturlige» tiltak for å se om det tar seg opp, og vurdere igangsetting hvis det ikke hjelper. JM røsket godt, og jeg har fått klyx. Kom MASSE slim og blod nå, og jeg sitter på do for å si det sånn. Blir ikke sendt hjem ihvertfall..
Fikk du hvilt godt i natt da? Visste ikke at paraglin forte stoppet rier.
Slim og blod er jo positivt. Masse lykke til! :D
 
Fikk ihvertfall sovet litt, har hatt bedre netter, men også verre.. Det kan visst det hvis ikke riene er veldig sterke, og det var de jo ikke. Så det funket etter hensikten:) Takk, syns det er litt skummelt å vente på vondtene. Men nå skal hun ut snart, og det er fokuset;)
 
Spent på overtidskontrollen på torsdag:nailbiting: er så innstilt på at det ikke kommer til å skje noe før den tid. Håper jeg slipper bli sendt hjem igjen for enda mer venting så skal gjøre mitt for å prøve få fortgang i sakene når jeg er der i allefall. Spennende dager framover nå uansett ikke lenge før hun er her :Heartpink
 
Var på overtidskontroll på fredag, gutten kom senere den dagen.

De målte blodtrykk, tok ultralyd og ctg. Fikk tilbud om stripping og takket ja til det. Hadde tre cm åpning da hun strippet. Hun strippet til jeg skalv og svettet. 5 minutter etterpå hadde jeg rier som kom regelmessig fra første stund. 10 timer senere var mini født ❤️

Hvis det viser seg at alt ikke er 100% perfekt på ctg eller ultralyd setter de i gang uansett mener jeg. Vær ærlig om formen din så tar de en individuell vurdering ❤️

Jeg kunne fått igangsettelse etter 3 dager innlagt med væskebehandling fordi jeg ikke fikk i meg næring, men takket nei fordi sjansen for at fødselen ender med tang, vakuum eller keisersnitt øker med 40%. Da ville jeg heller prøve stripping først, og hvis de tar skikkelig i er det effektivt som pokker. Hun holdt på som en miksmaster oppi der i 5 minutter og jeg blødde masssssse. Merket med en gang at det hadde effekt!


Gratulerer så mye! :)
Jeg kommer til å takke ja, jeg også, om de vil strippe. Blitt strippet tre ganger nå, de to første fikk jeg god effekt av. Da begynte modningsriene.. men tredje gangen stoppet alt bare opp. Er såå lei. Du kom deg aldri hjem fra overtidskontrollen du da? Er dette din første? :)
 
Spent på overtidskontrollen på torsdag:nailbiting: er så innstilt på at det ikke kommer til å skje noe før den tid. Håper jeg slipper bli sendt hjem igjen for enda mer venting så skal gjøre mitt for å prøve få fortgang i sakene når jeg er der i allefall. Spennende dager framover nå uansett ikke lenge før hun er her :Heartpink

Enig! Jeg og gubben går bare oppå hverandre, og kan fort bli småirriterte på hverandre, men jeg er så lei og tung, og han er lei av at jeg plages, samt at han er spent.. så vi skjønner jo hvorfor vi er lett påvirkelige om dagen, men vi er veldig spente på morgendagen iallefall. Håper så inderlig at dem setter igang noe.. :)
 
Enig! Jeg og gubben går bare oppå hverandre, og kan fort bli småirriterte på hverandre, men jeg er så lei og tung, og han er lei av at jeg plages, samt at han er spent.. så vi skjønner jo hvorfor vi er lett påvirkelige om dagen, men vi er veldig spente på morgendagen iallefall. Håper så inderlig at dem setter igang noe.. :)

Venter spent på oppdatering fra deg i morgen:) Nå tror jeg deler av slimproppen kom her så fikk plutselig litt forhåpninger om at det kan skje noe snart :p
 
Venter spent på oppdatering fra deg i morgen:) Nå tror jeg deler av slimproppen kom her så fikk plutselig litt forhåpninger om at det kan skje noe snart :p

Spennende! Slimproppen min gikk etter stripping nr 2.. det er snart 14 dager siden, men jeg er førstegangs, og venter i tillegg gutt, så i følge jordmor blir dette bare starten på mitt tålmodige liv o_O gutter er visst kjent for å være tregere.. heldigvis er jeg visst ganske moden da, så kroppen har skjønt at det nærmer seg noe, om ikke annet :)
 
Spennende! Slimproppen min gikk etter stripping nr 2.. det er snart 14 dager siden, men jeg er førstegangs, og venter i tillegg gutt, så i følge jordmor blir dette bare starten på mitt tålmodige liv o_O gutter er visst kjent for å være tregere.. heldigvis er jeg visst ganske moden da, så kroppen har skjønt at det nærmer seg noe, om ikke annet :)
Det med at gutter er tregere har jeg aldri hørt, funfact om det stemmer da :hilarious:
 
Spennende! Slimproppen min gikk etter stripping nr 2.. det er snart 14 dager siden, men jeg er førstegangs, og venter i tillegg gutt, så i følge jordmor blir dette bare starten på mitt tålmodige liv o_O gutter er visst kjent for å være tregere.. heldigvis er jeg visst ganske moden da, så kroppen har skjønt at det nærmer seg noe, om ikke annet :)
Håper da virkelig ikke det stemmer at gutter er tregere[emoji23]
 
Håper da virkelig ikke det stemmer at gutter er tregere[emoji23]
Tjaaaaa, aldri har hørt om det med gutter, men siden jeg venter allerede 1uke over termin, er det vanskelig å ikke bli enig ;)
Delen av slimproppen gikk i dag og kom mensmurringer rett etter så jeg håpet at det er noe på gang, men nå kjenner jeg ingenting:/ vi får se hva de sier i mrg på overtidskontroll..
 
Tjaaaaa, aldri har hørt om det med gutter, men siden jeg venter allerede 1uke over termin, er det vanskelig å ikke bli enig ;)
Delen av slimproppen gikk i dag og kom mensmurringer rett etter så jeg håpet at det er noe på gang, men nå kjenner jeg ingenting:/ vi får se hva de sier i mrg på overtidskontroll..

Skal du på overtidskontroll imorgen og? :happy:
Hold oss gjerne oppdatert! :)
 
Back
Topp