Ny start med litt ekstra hjelp

Da jeg var gravid med datteren vår målte jeg hcg med to dagers mellomrom grunnet en blødning. Husker ikke akkurat når men var ca uke 6. Da steg det fra 14000 til 18000 og legen ringte og sa at det var flott. Jeg visste (heldigvis) ikke alt jeg gjør i dag og pustet lettet ut. Ble baby av det:)

Det er helt normalt at puppene er av og på ømme.

Sjansen for at det går veien denne gangen er jo MYE større enn at det ikke gjør det. En garanti har man aldri og det er vanskelig å tenke positivt når en har flere dårlige erfaringer enn gode, slik vi har. Kunnskap er makt, men også MYE fortvilelse. Husk, de fleste tar en test de og tenker " jippi nå er jeg gravid! ". Og de ALLER fleste får en baby utav det! Så sterke fine tester i uke 5 utelukker kjemisk og gir deg gode sjanser for at du går veien ut. Jeg har godfølelsen
 
Ja, testet vel jevnt jeg også :D Fikk 2-3 i over en uke mener jeg å huske, kan sjekke i dagboka. 5+6 var første dagen jeg fikk 3+. Følte at "alle andre" fikk det tidligere. Jeg hadde jo også den gigablødningen 5+5, så jeg var sikker på at alt håp var ute. Men her sitter jeg i gulpelukta da :D

Du er kjempegravid, uansett om testene er strenge! Om noen dager er vi der ❤️
Jeg sjekket boka di tidligere i dag (lurer på hvor mange dagbøker jeg har trålet gjennom i dag :p ), og jeg mener å huske det var 5-6 dager du brukte på å få 2-3, men såvidt jeg husker brukte du en uten ukesindikator før det, og da var BT allerede ganske sterk. Så kan jo tenke den også hadde slått ut på 2-3. Og da ble jeg minnet om det kjempedramaet i din dagbok ja, så det er mye som kan skje ass :eek: Herlig at alt gikk bra ❤

Ja, jeg har roet meg helt ned nå. Har forstått at testene kan være helt på bærtur. Deilig ❤
 
5 uker på vei og 2-3 på digital må da være bra! Endelig forbi grensen for kjemisk :)
Ja, hadde det ikke vært for at det var 2-3 på åttende dagen, hadde jeg ikke stressa :p Men nå har jeg fått roet meg ned og fått opp troen igjen :D ❤ Herlig å være forbi grensen for kjemisk, har nesten glemt å juble for det i dag :D :D :D
 
Gratulerer med 5 uker og over kjemisk! :D Første milepæl kan krysses av❤ Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Ser at mange alt har beroliget deg, men måtte titte tilbake i min dagbok og det er kliss likt det du føler på nå. Jeg fikk ikke 3+ før etter 5+2 og jeg har skrevet inn en post hvor jeg var urolig fordi puppene ikke lenger var ømme. Husker at det som hjalp meg mye var blodprøver for å få konkrete tall og ul. Du kan vel ringe fertilitetsenteret og få rekvisisjoner av de og dra på fürst:)
Sender tanker❤
Tusen takk for det ❤ :D Har helt glemt å juble for det i all usikkerheten :rolleyes: Veldig godt å høre at andre har hatt samme erfaring, og da jeg lette i boka di for å se det selv, så jeg at Starbucks også hadde opplevd noe lignende. Og da jeg så lette i hennes bok (hahaha...), fant jeg dette!!

6e308b5ddb48c55dbdca602d4b834612

Hvor den nederste testen er tatt TO dager ETTER at hun hadde fått 2100 på HCG-blodprøve (og vi vet jo at det gikk bra og at Starbucks er mamma nå)!!! Det var kroken på døra for at denna dama gidder å bekymre seg mer i dag ass :)) CB digital kan gå og legge seg :p

Fertilitetssenteret åpner ikke igjen før 15. august, så da håper jeg gyn som åpner på mandag, kan hjelpe meg i stedet :) Hadde vært veldig greit å hatt noen konkrete tall å forholde seg til, med mindre jeg har fått så sterke streker innen det at jeg ikke er i tvil lenger da. Vi får se i løpet av helga :)

Oi, dette ble langt. Sorry :p Men takk for støtten ❤
 
Da jeg var gravid med datteren vår målte jeg hcg med to dagers mellomrom grunnet en blødning. Husker ikke akkurat når men var ca uke 6. Da steg det fra 14000 til 18000 og legen ringte og sa at det var flott. Jeg visste (heldigvis) ikke alt jeg gjør i dag og pustet lettet ut. Ble baby av det:)

Det er helt normalt at puppene er av og på ømme.

Sjansen for at det går veien denne gangen er jo MYE større enn at det ikke gjør det. En garanti har man aldri og det er vanskelig å tenke positivt når en har flere dårlige erfaringer enn gode, slik vi har. Kunnskap er makt, men også MYE fortvilelse. Husk, de fleste tar en test de og tenker " jippi nå er jeg gravid! ". Og de ALLER fleste får en baby utav det! Så sterke fine tester i uke 5 utelukker kjemisk og gir deg gode sjanser for at du går veien ut. Jeg har godfølelsen
Tuuusen takk for veldig gode og støttende ord ❤ Det er så utrolig godt å ha dere som kan komme og banke litt fornuft inn i hodet mitt :D Veldig godt å høre at "alt" er mulig når det gjelder HCG. Jeg skal gå over til glede seg-modus igjen :D
 
Klem til deg, ikke kjekt med denne usikkerheten! Godt at du får gode råd, og jeg som alle andre har troen på de flotte testene dine! Jeg har dog full forståelse for frykten, men håper den nå har dempet seg litt❤️

Jeg skulle til å skrive at jeg fikk 3+ da jeg var 5+1, men jeg husket plutselig at jeg ventet ganske lenge mellom 2-3 før jeg testet og fikk den, så vet ikke om jeg ville fått det resultatet før om jeg testet tidligere, så lite hjelp i meg :rolleyes: :p
 
Jeg har trua :) Ingen grunn til å stresse med den ene typen digitale - strekene snakker for seg selv :)

Har du forresten kjøpt inn folsyre nå da? ;)
 
Klem til deg, ikke kjekt med denne usikkerheten! Godt at du får gode råd, og jeg som alle andre har troen på de flotte testene dine! Jeg har dog full forståelse for frykten, men håper den nå har dempet seg litt❤️

Jeg skulle til å skrive at jeg fikk 3+ da jeg var 5+1, men jeg husket plutselig at jeg ventet ganske lenge mellom 2-3 før jeg testet og fikk den, så vet ikke om jeg ville fått det resultatet før om jeg testet tidligere, så lite hjelp i meg :rolleyes: :p
Takk for klem ❤ Nei, det er fort gjort å legge diverse symptomer sammen og trekke en negativ konklusjon. Jeg gleder meg til jeg får 3+ og kan roe ned helt. Jeg vet jeg ikke klarer det før jeg har fått den uansett :p Ser nok ut som HCG skøyt fart helt i starten, men så har gått inn i en litt mer normal økning :)
 
Jeg har trua :) Ingen grunn til å stresse med den ene typen digitale - strekene snakker for seg selv :)

Har du forresten kjøpt inn folsyre nå da? ;)
Takk, det er godt BT er så fine i det minste :D Folsyre??? Det har jeg da gått på i snart tre år :))
 
Det er en grunn til jeg valgte og la vær og teste med digitale da jeg gikk gravid med L nå! :) Første graviditet så ville ikke 3+ komme og det ble fryktelig stressete inni hodet mitt men hun ligger ved siden av meg nå så hadde ikke noe og si :) Men husker fortsatt den skuffelsen av og se 2-3 gang etter gang..
 
Det er en grunn til jeg valgte og la vær og teste med digitale da jeg gikk gravid med L nå! :) Første graviditet så ville ikke 3+ komme og det ble fryktelig stressete inni hodet mitt men hun ligger ved siden av meg nå så hadde ikke noe og si :) Men husker fortsatt den skuffelsen av og se 2-3 gang etter gang..
Flott, da måtte jeg tråle din gamle dagbok også :)) :D Men det er veldig godt å se at det ikke er noe unikt å synes det drøyer litt vel lenge mellom 2-3 og 3+ altså, dog jeg har ikke funnet så veldig mange som har ventet så lenge som meg :rolleyes: :p Så ut som du var på ca 8 dager da, så det var godt å se sånn sett :D Jeg trodde jo det skulle gå kjapt til 3+ og at det derfor skulle være med på å gjøre meg trygg, men den gang ei. Jaja. Rolig igjen nå heldigvis :)
 
Godt at du fikk roet deg ned igjen utover dagen i går! Nå er du klinisk gravid! :D Jippi! Og det er snart UL. Det her går så bra!!!
 
Flott, da måtte jeg tråle din gamle dagbok også :)) :D Men det er veldig godt å se at det ikke er noe unikt å synes det drøyer litt vel lenge mellom 2-3 og 3+ altså, dog jeg har ikke funnet så veldig mange som har ventet så lenge som meg :rolleyes: :p Så ut som du var på ca 8 dager da, så det var godt å se sånn sett :D Jeg trodde jo det skulle gå kjapt til 3+ og at det derfor skulle være med på å gjøre meg trygg, men den gang ei. Jaja. Rolig igjen nå heldigvis :)
Ja, husker ikke helt men husker bare at det tok sin tid :p Du er graviiid! Det er det viktigste :) Godt og høre du ble rolig igjen <3
 
Problemet er bare at 1. det er så lenge siden jeg fikk 2-3 på CB første gangen, og 2. brystene var superømme for et par dager siden. Liker ikke helt den endringen, men jeg vet det kan skje uten at det betyr at det er noe galt også. Det er bare så typisk at det skjer akkurat på en dag jeg allerede er litt usikker.. :p Over hvor mange dager prøvde du å lete etter 3+ etter at du hadde fått 2-3, husker du det?

Og ja, jeg fulgte rådet ditt og ringte fastlegen min, men det eneste hun kunne tilby meg, var en legetime onsdag i neste uke fordi legen ikke var der nå. Så det var jo mye til hjelp :confused: Jeg tenker jeg heller ringer gyn på mandag (første dag etter ferie for dem) og hører. Han kjenner jo litt bedre til ståa..

Edit: timen hos Fertilitetssenteret er mandag 15. :)
Det er jo typisk at når tvilen sniker seg på er det typisk at man får det underbygget på en eller annen måte. Jeg skal ikke si noe for jeg var en angstball i alle fall til uke 14. Men hadde sånn fine tester som du har nå så lover godt! Jeg husker ikke hvor lenge det gikk mellom de digitale jeg tok. Ble så skuffet da jeg ikke fikk 3+ at jeg ikke ville risikere det mer.
Men du må jo feire at du er over grensen for kjemisk! Det er en stor milepæl! Heier på spiren din og håper du finner mer ro igjen. Det vil nok gå i bølgedaler, men sånn er det. Tenker på deg! ❤️
 
5+1

Da, kjære dere, er jeg offisielt ferdig med testingen. ENDELIG! ❤

58bc12e0a2873a2410b41a82116b044e


283c7b399d893fdb38d0099d825820bb


f4df508293b5f0c230285bda750dab68


Jeg var VELDIG i tvil om jeg skulle ta den digitale i dag, for BT var ikke noe sterkere. Men et eller annet fikk meg til å bestemme meg for å gjøre det, og det er jeg veldig glad for! Da har jeg også fått bevist en gang for alle at det er nesten som lotto når de digitale slår ut, for her er strimmelen fra i går som viste 2-3 (litt mer tørket enn den under):

5c21bfb38353508fd305a49f7cd012de


Og i dag som viste 3+:

5314f69c3a58bd24b1353b3cd87a85db


Enorm forskjell, eller hva.....? ;) Det gjorde meg selvfølgelig også desto roligere, for da kunne den like gjerne slått ut i går, og da er vi heeelt innafor når det gjelder HCG og allting.

Og HURRA FOR OVER GRENSEN FOR KJEMISK :D :D :D Gleden over det druknet liksom litt i bekymringen i går, så det er deilig å være trygg og glad i dag ❤❤

Jeg tror jeg dropper HCG-blodprøver forresten. Hvis de ikke viser skikkelig fordobling, vil de bare bekymre mer enn de beroliger, så jeg tør ikke ta sjansen. Det er bare ni dager til vi skal på UL uansett, og nå er jeg veldig rolig og trygg på at spira har det bra :)
 
Last edited:
Godt at du fikk roet deg ned igjen utover dagen i går! Nå er du klinisk gravid! :D Jippi! Og det er snart UL. Det her går så bra!!!
Ja, for en gangs skyld var det lurt å google :p Herlig å endelig få den etterlengtede 3+'en i dag også. Nå er det bare å håpe at UL blir en bra opplevelse ❤❤
 
Ja, husker ikke helt men husker bare at det tok sin tid :p Du er graviiid! Det er det viktigste :) Godt og høre du ble rolig igjen <3
Ja, har nå lært the hard way at det kan ta TID :p Tenk det a. Jeg er GRAVID ❤
 
Det er jo typisk at når tvilen sniker seg på er det typisk at man får det underbygget på en eller annen måte. Jeg skal ikke si noe for jeg var en angstball i alle fall til uke 14. Men hadde sånn fine tester som du har nå så lover godt! Jeg husker ikke hvor lenge det gikk mellom de digitale jeg tok. Ble så skuffet da jeg ikke fikk 3+ at jeg ikke ville risikere det mer.
Men du må jo feire at du er over grensen for kjemisk! Det er en stor milepæl! Heier på spiren din og håper du finner mer ro igjen. Det vil nok gå i bølgedaler, men sånn er det. Tenker på deg! ❤️
Ja, jeg tror ikke jeg ville vært så på tuppa i går hvis det ikke hadde vært for de dumme puppene :p Nå skal det feires vettu :D Feira med Nutella på brødskiva til frokost! Haha :D Tusen takk for omtanken ❤
 
Herlig, gratulerer med 3+ ❤ Jeg droppa også hcg prøver når jeg var gravid med Sarah❤. Tenkte bare jeg ble stressa. Tok heller ul. Nå begynner snart det lille hjerte å slå❤❤❤
 
5+1

Da, kjære dere, er jeg offisielt ferdig med testingen. ENDELIG! ❤

58bc12e0a2873a2410b41a82116b044e


283c7b399d893fdb38d0099d825820bb


f4df508293b5f0c230285bda750dab68


Jeg var VELDIG i tvil om jeg skulle ta den digitale i dag, for BT var ikke noe sterkere. Men et eller annet fikk meg til å bestemme meg for å gjøre det, og det er jeg veldig glad for! Da har jeg også fått bevist en gang for alle at det er nesten som lotto når de didigtale slår ut, for her er strimmelen fra i går som viste 2-3 (litt mer tørket enn den under):

5c21bfb38353508fd305a49f7cd012de


Og i dag som viste 3+:

5314f69c3a58bd24b1353b3cd87a85db


Enorm forskjell, eller hva.....? ;) Det gjorde meg selvfølgelig også desto roligere, for da kunne den like gjerne slått ut i går, og da er vi heeelt innafor når det gjelder HCG og allting.

Og HURRA FOR OVER GRENSEN FOR KJEMISK :D :D :D Gleden over det druknet liksom litt i bekymringen i går, så det er deilig å være trygg og glad i dag ❤❤

Jeg tror jeg dropper HCG-blodprøver forresten. Hvis de ikke viser skikkelig fordobling, vil de bare bekymre mer enn de beroliger, så jeg tør ikke ta sjansen. Det er bare ni dager til vi skal på UL uansett, og nå er jeg veldig rolig og trygg på at spira har det bra :)
Hurra:)
 
Back
Topp