Ny start med litt ekstra hjelp

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
DA flytter jeg omsider på ordentlig inn hit. Jeg har jo snoket litt her inne allerede, men ikke villet flytte helt inn før vi var klare for å begynne med forsøk, men nå føles det veldig riktig :)

Først litt om oss. Jeg er 28 år og han 41. Vi har vært sammen siden august 2007, og gift siden august 2013. Vi begynte prøvingen i september 2013 og ble gravide allerede i november samme år. Men gleden var kortvarig, og vi mistet i en ganske brutal SA 12+6.

Har lange og ustabile sykluser, og fikk påvist PCOS i oktober 2014. Tre Pergotime-kurer for et år siden ga ingen resultater, så vi ble søkt til IVF i mars i år. Vi hadde forsamtale i juni, men i mellomtiden hadde vi fått resept på Femar og ville gjerne gjøre oss ferdig med de kurene før vi kastet inn håndkleet. Har nå gått på syv kurer etter hverandre. Trippel dose ga endelig EL til normal tid. Etter nesten to år uten positive graviditetstester, ga kur nr 5 og 6 to kjemiske graviditeter. Ved syvende og siste kur fikk vi også prøve Crinone, men det samme skjedde. Svake tester som ikke ble sterkere og den tredje kjemiske graviditeten på rad.

Nå føler vi at vi har prøvd alt det vi kan på egen hånd, så nå er vi veldig klare for IVF! Jeg venter bare på tanta, så håper jeg inderlig at Ullevål har plass til oss med en gang. Jeg har fortsatt veldig svakt positive tester, så vi får se når jeg begynner å blø. De to siste gangene begynte jeg å blø 4+4 og 4+2. Jeg er nå 4+2.

Så. Endelig er vi klare! Det har vært en lang vei, et mareritt rett og slett, men nå håper jeg vi snart kan få det vi ønsker oss aller mest her i verden vi også ♥
 
Last edited:
<3
 
Gratulerer med ny dagbok!

Gleder meg til å følge deg, har en god følelse på at dere vil lykkes ganske kjapt! ❤️
 
4+3 - PP 21

Fortsatt svak strek på testen, men nå spotter jeg i det minste. Jeg pleier som regel å spotte en dag, og så kommer tanta neste dag. Og det passer meg midt på leggen, for i morgen blir det innmari klønete hvis jeg skal sitte og vente på å komme igjennom for å ringe inn mens, for det er så hektisk på jobb. Jaja, det må jo bare gå på en eller annen måte. Vi nærmer oss :D

Ømme bryster nå, og jeg leste en gang at det kunne komme av progesteronfall, så da er det kanskje ikke så rart. Ganske intens hodepine også, så det er tydelig at det er litt hormonkrig i kroppen :p
 
Kan du ikke ringe i dag? Og di at du spotter og at tr kommer i morgen?:)
 
Nå kommer tanta hurra!(for engangsskyld)

Krysser alt for at dere får starte opp kjapt :)

Du kan ikke ringe i dag da?
 
Kan du ikke ringe i dag? Og di at du spotter og at tr kommer i morgen?:)
Nå kommer tanta hurra!(for engangsskyld)

Krysser alt for at dere får starte opp kjapt :)

Du kan ikke ringe i dag da?
Kan man det da? Trodde man skulle være heeelt sikker på at tanta var kommet for fullt før man ringte? Det er jo av og til jeg spotter i flere dager. Det hadde vært innmari kjekt om jeg kunne ringt i dag altså!
 
Kan man det da? Trodde man skulle være heeelt sikker på at tanta var kommet for fullt før man ringte? Det er jo av og til jeg spotter i flere dager. Det hadde vært innmari kjekt om jeg kunne ringt i dag altså!
Jeg hadde ringt å spurt:)
 
Kan jo bare ringe å forklare at du har vanskeligheter med å ringe i morgen og at du har begynt å spotte og høre om de har plass. Så får du heller ringe igjen i morgen hvis det ikke fungerer :)
 
Følger dagboken din her, og satser på at dette blir en kort dagbok før du må ordne en på terminforum. ♥
 
4+3 - PP 21 forts.

Da har jeg ringt! :D Hvis jeg var helt sikker på at TR kom i morgen, gikk det fint å ringe inn i dag. Vel, sikker er jeg jo ikke, men jeg fikk lov likevel :p Skulle ringe på mandag hvis den ble noe mer forsinket enn en dag eller to (de har oppe t.o.m. lille julaften). Så da er det bare å vente på O'store brev med datoer og instrukser. Iiiih, vi er i gang!!!! :D :D :eek::eek::eek:

Håper ikke det blir noe krøll hvis tanta er veldig forsinka. Det ble bare med det lille av lyst blod i do i dag morges, og siden har det bare kommet litt brunt. Får bare vente og se. Hun har jo vært ganske on time så fort jeg har spottet de siste ppene, så jeg håper det ikke var risky å ringe inn allerede nå :p
 
Jeg hadde ringt å spurt:)
Kan jo bare ringe å forklare at du har vanskeligheter med å ringe i morgen og at du har begynt å spotte og høre om de har plass. Så får du heller ringe igjen i morgen hvis det ikke fungerer :)
Ring ring ring!!:)
Dette! :D Ring ring❤️
Jeg gjorde det, og det gikk heldigvis fint :D Ble litt i tvil da hun spurte "er du helt sikker på at den kommer i morgen da". :p "Eeehhh jaa? Jeg tror det?" Fnis. Men det gikk fint. Hurra :D
 
Følger dagboken din her, og satser på at dette blir en kort dagbok før du må ordne en på terminforum. ♥
Så hyggelig at du henger med videre ♥ Håper dagboka blir like kort som din :)
 
Gratulerer med dagbok :) godt du er i gang snart og forhåpentligvis et veldig kort opphold her ;)
 
Back
Topp