Modningstegn, endelig!

Det var slik det begynte med meg i går og i natt var babyen ute [emoji173]️
Gratulerer [emoji2][emoji324] har også vært kvalm med sterke rier som kommer veldig uregelmessig. Håper det er et tegn på at noe er på gang.
 
I natt hadde jeg noe som kunne ligne på rier i en times tid før det ga seg. I dag er jeg kvalm og har lite matlyst i tillegg til at det har blitt mange turer på do. Kjempespent på om det skjer noe i natt. Skal uansett settes i gang i morgen, men det hjelper vel å være så moden som mulig så slipper det kanskje å ta så lang tid :)
 
I natt hadde jeg noe som kunne ligne på rier i en times tid før det ga seg. I dag er jeg kvalm og har lite matlyst i tillegg til at det har blitt mange turer på do. Kjempespent på om det skjer noe i natt. Skal uansett settes i gang i morgen, men det hjelper vel å være så moden som mulig så slipper det kanskje å ta så lang tid :)
Det er det. Og mye bedre om det starter selv. De jeg kjenner som har blitt igangsatt og hat spontan fødsel. Sier at riene blir mye mer intens ved igangsettelse. En ble til og med annbefalt å få inn epidural kateter før igangsettelse.
 
Det er det. Og mye bedre om det starter selv. De jeg kjenner som har blitt igangsatt og hat spontan fødsel. Sier at riene blir mye mer intens ved igangsettelse. En ble til og med annbefalt å få inn epidural kateter før igangsettelse.

Ja, jeg håper hun finner ut at hun ikke har tid til å vente til i mårra :joyful: Har hørt det kan være mye mer intenst med igangsetting, så blir takknemlig for alt kroppen kan gjøre klart på forhånd :happy:
 
Hvordan går det med deg?
Hadde masse rier i går. Etter hvert så ble de tettere på 12 min mellom hver og plutselig hoppet det til 6 min mellom hver rie. Kjørte til føden og fikk sjekket meg, men hadde bare 2 cm åpning og ikke helt moden.
Jordmora sa hun kunne tøye å strekke å sette klyster for å prøve å få det i gang, men jeg var så trøtt at jeg ikke orket tanken på det.
Veldig kjekk jordmor! Hun sa jeg bare måtte komme inn igjen når jeg ville om det ikke tok seg opp så skulle de hjelpe meg i gang.
 
Hadde masse rier i går. Etter hvert så ble de tettere på 12 min mellom hver og plutselig hoppet det til 6 min mellom hver rie. Kjørte til føden og fikk sjekket meg, men hadde bare 2 cm åpning og ikke helt moden.
Jordmora sa hun kunne tøye å strekke å sette klyster for å prøve å få det i gang, men jeg var så trøtt at jeg ikke orket tanken på det.
Veldig kjekk jordmor! Hun sa jeg bare måtte komme inn igjen når jeg ville om det ikke tok seg opp så skulle de hjelpe meg i gang.
Masse lykke til, nå ha du ikke langt igjen ❤️
 
Hadde noe som lignet mer på svake rier enn kynnere i går kveld, og litt når jeg våkna i natt. Men ikke mer enn at jeg kunne telle de på en hånd. Helt rolig i dag. Er bare 37+6, så fortsatt tidlig, men lover ikke bra for tålmodigheten å begynne å vente og kjenne etter allerede nå! Gikk 3 dager over med forrige, så bør vel regne med det nå også, men klarer liksom ikke å se for meg at det er så lenge til! Og med sjuk 2 åring hjemme fra barnehagen, er det vel bare bra om lillebror lar vente på seg i noen dagen til hvertfall ;)
 
Ikke spesielt løs mage, men sikkert 5-6 ganger med avføring siste døgnet. Og endelig litt menssmerter/murringer [emoji85] så er jo lov å håpe. 39+0 i dag!
 
I natt hadde jeg de vondeste kynnere jeg har kjent, magen sto i helspenn og de varte kjempe lenge. Men så fort morgenen kommer så roer det seg, holdt på slik 3 netter jeg nå.
 
Har vært masse på do det siste døgnet og måttet bæsje.. uvanlig for min del. håper jo at det er et av tegna for at det skal skje nå. Er termindatoen nå så håper at det skjer nå! Prøver noen av dere kjerringråd? Prøver å få mannen med på sex i kveld men han synes det er litt vanskelig å bestige meg for tiden [emoji23]
 
Massevis av modningsrier her så jeg var innom føden i dag og fikk vite at det var 1 cm åpning. Kunne godt hende vannet går i natt eller om noen dager, men overtid/sette i gang blir det ikke.
 
Jeg har de siste dagene hatt endel smerter (minner om menssmerter) som kommer og går i korsryggen. Usikker på om det er modningstegn siden jeg er førstegangs, men det er ihvertfall annerledes enn tidligere i svangerskapet.
 
Har vært masse på do det siste døgnet og måttet bæsje.. uvanlig for min del. håper jo at det er et av tegna for at det skal skje nå. Er termindatoen nå så håper at det skjer nå! Prøver noen av dere kjerringråd? Prøver å få mannen med på sex i kveld men han synes det er litt vanskelig å bestige meg for tiden [emoji23]

Da gjør nok kroppen seg klar[emoji1360][emoji4] Jordmora mi sa det var et positiv tegn om man måtte mye på do og fikk tømt seg[emoji6] (er førstegangs så ingen erfaring med det selv). Prøvd ut noen kjærringråd her jeg går på overtid, men foreløpig til liten hjelp ser det ut til[emoji28][emoji85] Mannen begynner å bli like utålmodig som meg[emoji23]
 
Jeg var inne på sykehuset igjen i går med 3 min mellom vær rie/kynnere som haddw på gått i flerne timer, men neida ingen fødsel på gang. 3 cm åpning, men kunne gå 14 dager med det eller han kunne finne på å komme om en dag. Kjenner jeg begynner å bli sprø av dette, blir så utrolig skuffa av å bli sendt hjem når jeg er så sikker på at noe er på gang. Dette er 4.mann å jeg blir aldri klok på dette me starten på fødselen.
 
Idag har vært litt av en dag. Rett før time hos jm fikk jeg veldig nedpress følse og vondt.. Vært et par ganger på do før det.. Kom meg hjem fra timen og følte de samme smertene kom i tak, magen var stein hard konstant og klarte heller nesten ikke sitte i bilen eller gå..kom meg på do noen ganger til(ikke diare, sorry detaljer).. Trodde virkelig dette var rier... Tok en lang varm dusj og etter dette har det blitt bedre uten smerter, vært på do og ingen flere "tak"... Kan man virkelig ta så feil av rier og eventuelt forstoppelse? [emoji28]har hatt masse mageproblemer og smerter hele graviditeten, men dette+ekstremt nedpress føltes værre enn jeg husket riene sist..[emoji28]
 
I dag kjennes det ut som baby prøver å komme seg ut bakveien! Spesielt når han beveger seg[emoji23] er det dette som er nedpress? Har også mye vondt nederst i magen ved bevegelse, og han styrer mye rundt!
 
I dag kjennes det ut som baby prøver å komme seg ut bakveien! Spesielt når han beveger seg[emoji23] er det dette som er nedpress? Har også mye vondt nederst i magen ved bevegelse, og han styrer mye rundt!

Haha, ja, ca samme jeg føler her! Han spenner fra med beina opp på tvers av magen og borrer hodet nedover, og da både stikker det en viss plass samt at det presser ned mot bakveien. Ved sterke kynnerne får jeg også den samme nedpressfølelsen.

Litt av slimproppen kom idag formiddag, så trolig virker den hodeborringen hans inn på modningen på et eller annet vis :p
 
Back
Topp