Modningstegn, endelig!

Jeg har på følelsen jeg blir en av dem med overtidsbaby [emoji848]. Jeg er nesten 39 uker gravid, men formen er strålende om man ser bort fra bekkenløsning, dårlig søvn og lite overskudd. Har mensensmerter som mange av dere, og hengemage. Men utover det virker det som lillegutt har tanker om å bli der inne en god stund til [emoji1405][emoji23]
Nå er det typisk gutter å være treg. Men med nr 1. Var jeg i topp form ingen plager annet enn hodet var festet så det kjentes litt når jeg gikk. Masse energi, og var sikker på hun kom til å la vente på seg. Hun kom 4 dager før termin.
 
Dette hører kanskje til under "dumme" spørsmålstråden, men velger å stille det her:
Dere som har fått igjen "menssmerter". Er de akkurat som under mensen?

Mine menssmerter har alltid starta i beina og spredt seg videre i lysker, hofter og rumpa.

Eller er menssmerter som modningstegn kun lokalisert på et bestemt sted for alle? Uavhengig hvor de kjenner de under mens.

Jepp! Kjenner greit på det for tiden selv! Litt slitsomt, men egentlig velkomment og [emoji13][emoji4]
 
Har fått en svak, svak strek på magen iløpet av siste dagene..kanskje det er tegn på det er rett før?[emoji28]
 
Nå er det typisk gutter å være treg. Men med nr 1. Var jeg i topp form ingen plager annet enn hodet var festet så det kjentes litt når jeg gikk. Masse energi, og var sikker på hun kom til å la vente på seg. Hun kom 4 dager før termin.

Haha du har nok rett Coolann [emoji23]. Jeg var på en ekstra ultralyd skjekk idag (ikke noe galt, jeg ville bare skjekke at alt står bra til) og livmorhalsen var hele 5 cm [emoji51] ikke blitt noe mindre siden sist jeg målte for 6 uker siden.

Så han blir nok der en stund til [emoji23][emoji1405] slektes vel på faren han da [emoji6]. fordi jeg har alltid vært sånn at jeg liker å ha ting skal gjøres ferdig i god tid i forveien, ting som må gjøres gjort og kom selv 3 måneder før tiden.
Samboer kom 1 uker på overtid, gjør det meste i siste liten, er rolig og avslappet og har det aldri travelt [emoji23] er vel «en sånn type» jeg har i magen min [emoji1405][emoji56]
 
Følt litt på det jeg tror er nedpress i ettermiddag. Håper det er positivt!
 
Mye nedpress i kveld også. Har også noen veeeldig vonde tak, som går fra nederst i magen og gjerne sammen med nedpress..

Noen flergangsfødende her som kan forklare meg forskjellen på modningsrier og kynnere?
 
Har fått en svak, svak strek på magen iløpet av siste dagene..kanskje det er tegn på det er rett før?[emoji28]
Ikke for å ødelegge moroa, men den streken får noen helt tidlig i svangerskapet og noen senere. Har med pigmentering å gjør :)
 
Mye nedpress i kveld også. Har også noen veeeldig vonde tak, som går fra nederst i magen og gjerne sammen med nedpress..

Noen flergangsfødende her som kan forklare meg forskjellen på modningsrier og kynnere?

Kan jo bare svare for meg. Men ved kynnere er det som alt bare trekker seg sammen og blir hardt. Lik å lage knyttneve. Og gir seg ved hvile. Og kommer ved aktivitet. Mens rier er rytmiske/bølgende sammentrekninger. Masrier Kommer ved hvile/ når jeg er rolig/ i ro. Og gir seg etter en stund kan gi seg f.eks ved å bytte stilling. Og ikke så smertefulle som rier. Mens skikkelige rier gir seg ikke ved å f.eks bytte stilling.:p
 
Kan jo bare svare for meg. Men ved kynnere er det som alt bare trekker seg sammen og blir hardt. Lik å lage knyttneve. Og gir seg ved hvile. Og kommer ved aktivitet. Mens rier er rytmiske/bølgende sammentrekninger. Masrier Kommer ved hvile/ når jeg er rolig/ i ro. Og gir seg etter en stund kan gi seg f.eks ved å bytte stilling. Og ikke så smertefulle som rier. Mens skikkelige rier gir seg ikke ved å f.eks bytte stilling.:p

Takk for veldig god forklaring [emoji2]
Da er det nok masrier jeg har hatt, dog noen små bare [emoji28] håper bare det snart kan komme noen skikkelige, så vi er i gang [emoji1377]
 
Her er hodet festet og dermed har jeg en del stikk/hugg der nede.
I tillegg driver slimproppen og løsner. Antall kynnere har tatt seg opp!
Spennende å se når det starter. :)
 
Mye nedpress i kveld også. Har også noen veeeldig vonde tak, som går fra nederst i magen og gjerne sammen med nedpress..

Noen flergangsfødende her som kan forklare meg forskjellen på modningsrier og kynnere?
Jeg fant en video som jeg tror forklarer forskjellen ganske greit: https://youtu.be/URyEZusnjBI

Den viser også modning av livmorhals og åpningsfasen, ved hjelp av ballong.

I dag gikk slimproppen min! Det var helt blankt med hvite «tråder», mengde ca 2 egg (eneste jeg kommer på å sammenligne med). Hadde en runde i høyet i går, første gang på lenge. Håper det starter i natt :)
 
Jeg fant en video som jeg tror forklarer forskjellen ganske greit: https://youtu.be/URyEZusnjBI

Den viser også modning av livmorhals og åpningsfasen, ved hjelp av ballong.

I dag gikk slimproppen min! Det var helt blankt med hvite «tråder», mengde ca 2 egg (eneste jeg kommer på å sammenligne med). Hadde en runde i høyet i går, første gang på lenge. Håper det starter i natt :)
Spennende ☺️ Krysses fingrene for deg ☺️
 
Har hatt vonde kynnere en god stund nå. Noen ganger er de så vonde at jeg må sitte eller bøye meg over noe. Veldig kjedelig for jeg må stoppe opp og hvile mye..
 
Jeg fant en video som jeg tror forklarer forskjellen ganske greit: https://youtu.be/URyEZusnjBI

Den viser også modning av livmorhals og åpningsfasen, ved hjelp av ballong.

I dag gikk slimproppen min! Det var helt blankt med hvite «tråder», mengde ca 2 egg (eneste jeg kommer på å sammenligne med). Hadde en runde i høyet i går, første gang på lenge. Håper det starter i natt :)

Det var jo en veldig fin video som forklarte veldig godt synes jeg. PS: Håper det starter snart da.. [emoji1303]
 
Her våknet jeg nå av at det murrer veldig, så tror det er en form for mas eller modningsrier som er i gang. Men så svakt at jeg fint kan sovne igjen, så Håper enda på noen dager til. Skal liksom på IKEA mandags ettermiddag! :D
 
Last edited:
Noen flergangsfødene som har hatt ekstra aktiv baby natten før fødsel? Leste det jeg hadde skrevet om forrige fødsel og at da var det full fest i magen før vannet gikk[emoji23]
 
Back
Topp