Modningstegn, endelig!

Veldig sliten på ettermiddagen i det siste. Opplever mye nedpress, spesielt når jeg går. Det kjennes ut som om han kommer til å dette ut [emoji28] Masse stikking i skjeden og "menssmertene" har tatt seg opp i intensitet. Presset på blæren min fikk en ny karakter fra i går så nå er det slitsomt hyppige dobesøk her [emoji23] Er 41+2 i dag så håper han har tenkt seg ut i nærmeste framtid [emoji56] [emoji170]
 
Er det noen som har ingen modningstegn? Eg er 38+5 idag, førstegangs. Magen er like høy som den alltid har vært, har enda ikkje opplevd nedpress, slim, endret utflod, ryggsmerter, modningsrier, blod, you name it. Nada modningstegn [emoji57] Og hodet er ikkje festet enda her heller.
 
Er det noen som har ingen modningstegn? Eg er 38+5 idag, førstegangs. Magen er like høy som den alltid har vært, har enda ikkje opplevd nedpress, slim, endret utflod, ryggsmerter, modningsrier, blod, you name it. Nada modningstegn [emoji57] Og hodet er ikkje festet enda her heller.
Jeg merket ikke noe særlig til modning før ca en uke før termin [emoji4] tror hodet festet seg i mellom uke 38 og 39 Jeg er også førstegangs [emoji4] Jeg har ikke kjent nedpress eller økt utflod før nå i uke 41 [emoji28] Kynnere har jeg kun merket en gang og menssmertene er ikke en daglig greie. Derimot kjenner jeg stikking i skjeden og lynnedslag i lysken hver dag nå [emoji4]
 
Last edited:
Er det noen som har ingen modningstegn? Eg er 38+5 idag, førstegangs. Magen er like høy som den alltid har vært, har enda ikkje opplevd nedpress, slim, endret utflod, ryggsmerter, modningsrier, blod, you name it. Nada modningstegn [emoji57] Og hodet er ikkje festet enda her heller.
Jeg hadde ingen modningstegn før min første fødsel, og hodet festet seg aldri.. Fødte likevel 4 dager før termin, startet med vannavgang, og under 6 timer etter var ungen ute [emoji6]
 
Jeg hadde ingen modningstegn før min første fødsel, og hodet festet seg aldri.. Fødte likevel 4 dager før termin, startet med vannavgang, og under 6 timer etter var ungen ute [emoji6]
Ah, det var motiverende å høyra!! Begynner jo å bli redd for at det betyr at fødselen aldri skal begynne. [emoji1][emoji1][emoji1]
 
Jeg merket ikke noe særlig til modning før ca en uke før termin [emoji4] tror hodet festet seg i mellom uke 38 og 39 Jeg er også førstegangs [emoji4] Jeg har ikke kjent nedpress eller økt utflod før nå i uke 41 [emoji28] Kynnere har jeg kun merket en gang og menssmertene er ikke en daglig greie. Derimot kjenner jeg stikking i skjeden og lynnedslag i lysken hver dag nå [emoji4]
Håper ikkje modningstegn har alt å bety for når fødsel begynner. Da må eg nok uten tvil gå overtid eg og, og det har eg ikkje lyst til.[emoji23] Alle opplever det vel ulikt da.
 
Håper ikkje modningstegn har alt å bety for når fødsel begynner. Da må eg nok uten tvil gå overtid eg og, og det har eg ikkje lyst til.[emoji23] Alle opplever det vel ulikt da.
Ifølge min egen beregning på unnfangelse (som er veldig sikker) er det veldig godt mulig at termin skulle vært nærmere 13 mars så det kan jo hende jeg er på riktig kurs allikevel hehe [emoji4]
 
Ifølge min egen beregning på unnfangelse (som er veldig sikker) er det veldig godt mulig at termin skulle vært nærmere 13 mars så det kan jo hende jeg er på riktig kurs allikevel hehe [emoji4]
Det er uansett ikkje lenge til babyen din kjem![emoji1]
 
Er det noen som har ingen modningstegn? Eg er 38+5 idag, førstegangs. Magen er like høy som den alltid har vært, har enda ikkje opplevd nedpress, slim, endret utflod, ryggsmerter, modningsrier, blod, you name it. Nada modningstegn [emoji57] Og hodet er ikkje festet enda her heller.

Er 39+6 idag, og startet ikke å merke noe særlig til stikking, nedpress osv før for kanskje en uke-halvannen siden. Førstegangs her og! Og syns egentlig det har vært veldig deilig å ikke kjenne så mye, slipper å bli "lurt av kroppen" igjen og igjen uten at noe ordentlig setter igang, noe som har gjort at jeg ikke har vært så utålmodig egentlig, har ikke begynt å gå og vente, liksom - før nå[emoji28] For den siste uka har det tatt seg opp med både "knivstikking" (auch[emoji38]) og lettere stikking etter aktivitet, og noen ganger nedpressfølelse ved kynnere. Hodet har kanskje festet seg denne uka hos meg, det har vært nedover, men litt bevegelig til nå har jm kunnet melde.
Igår formiddag gikk derimot litt slimpropp, og hadde maaasse stikking og bevegelse fra babyen i magen i hele går. Var også litt kvalm og uvel og orket bare litt havregryn med frukt til middag. Prøvde å ikke jazze meg så veldig opp, haha, for har jo lest at det kan være tegn på at ting begynner[emoji85][emoji28] Våknet av litt ubehag i magen inatt og gikk for å tisse, og fikk litt rosa på papiret, som må ha vært en liten tegningsblødning. Gikk og la meg igjen, og mellom kl 3 og 6 hadde jeg sterke kynnere med menssmerteliknende ubehag nederst i magen som bare tok seg opp for hver time! Prøvde å sove itilfelle dette skulle være begynnelsen på fødsel.. Meen så dabbet det av rundt kl 6 og sov søtt til kl 8 [emoji28][emoji85] Kroppen øver seg smått og ting skjer hvertfall![emoji1319]

En venninne av meg hadde masse modningstegn fra ca uke 36, etter hva hun beskrev, men endte med å gå 11 dager over termin, og med alle igangsettingsmidler det går an å få endte det med keisersnitt på dag 14 etter termin. Såå tenker også at mye eller lite tegn på modning ikke nødvendigvis trenger å ha så mye å si
 
Ifølge min egen beregning på unnfangelse (som er veldig sikker) er det veldig godt mulig at termin skulle vært nærmere 13 mars så det kan jo hende jeg er på riktig kurs allikevel hehe [emoji4]

Akkurat det der har jeg tenkt litt på jeg også. For jeg vet ganske sikkert når han ble unnfanget, men de endret terminen på UL og satte den en uke før min beregning...
Og her går jeg på overtid å venter, så er spent på om det passer bedre med min «egen termin» [emoji5]
 
Akkurat det der har jeg tenkt litt på jeg også. For jeg vet ganske sikkert når han ble unnfanget, men de endret terminen på UL og satte den en uke før min beregning...
Og her går jeg på overtid å venter, så er spent på om det passer bedre med min «egen termin» [emoji5]
Så vidt jeg har forstått så er vel ikke UL termin akkurat en 100% nøyaktig beregning [emoji28] Alt stemmer så godt om termin er 1 uke lenger fram for oss! Han har ligget i nedre gjennomsnittet i vekst hele veien. Jeg lurer da på om det hadde vært slik med 1 uke lenger fram Slimproppen gikk i dag så termin 13 mars er kanskje mye mer riktig [emoji1] Vi har hvertfall ikke stresset med at vi er på overtid pga vår beregning [emoji6]
 
Veldig ømme pupper som lekker noe blank væske...? Noen som sliter med dette? Lekker litt hver dag, men ser ikke ut som råmelk, er helt gjennomsiktig og minner nesten litt om sukkerlake. Så ømme puppene er nå så gruer jeg meg litt til ammingen skal i gang... [emoji85] Er kun den ene av dem da. Den andre lekker ikke.
 
Nå har jeg maserier hvert 5 min ca. Men satser på det ikke blir noe mer for jeg er ikke klar enda! 16 dager til termin..
 
Nå har jeg hatt jevnlige kynnere som blir vonde innimellom i 3 dager. Kommer med jevne mellomrom på kvelden. Flere som har opplevd det? Sist kom det bare dagen før det startet, så har jo tenkt at det kom til å ta seg opp til rier men det har det ikke..
 
Nå har jeg hatt jevnlige kynnere som blir vonde innimellom i 3 dager. Kommer med jevne mellomrom på kvelden. Flere som har opplevd det? Sist kom det bare dagen før det startet, så har jo tenkt at det kom til å ta seg opp til rier men det har det ikke..
Har det egentlig ganske likt som deg. Har hatt mye og sterke kynnere i noen uker nå, men tatt seg veldig opp de siste dagene. I går hadde jeg mensmurringer jevnlig nesten hele dagen, og vondere kynnere innimellom. Men gav seg på ettermiddagen. Begynt å kjenne litt på vonde kynnere eller forhåpentligvis svake rier nå, håper det bare kan sette igang snart! Med førstemann gikk jeg hjemme i 2 døgn med svake og uregelmessige rier, men da var de så vonde at jeg skjønte at det var rier. Nå er jeg nesten litt usikker, siden jeg har hatt kraftige kynnere såpass lenge at jeg har blitt så vant til dem. Er det vonde kynnere eller svake rier liksom :p Men må vel bare vente å se.. Ikke lett når man blir så utålmodig.
 
Jeg har også fått litt vonde kynnere nå som kommer og går. Var inne på kontroll på onsdag og fikk da vite at jeg er ganske moden i tillegg til at hun tøyde litt. I går og i dag ser det ut som slimproppen har gått. En spennende periode! [emoji6]
 
Back
Topp