Min vei til en lillesøster eller lillebror! ❤️

Godt du har hatt det bedre de siste dagene, håper det fortsetter:Heartred
 
Hvordan har du det idag?
 
Hvordan har du det idag?

Huff nei, i dag er det ikke bra...
men har nok mye å gjøre med angsten for å fly. Flyet går i 14.00 tiden i morgen og jeg klarer ikke fokusere på så veldig mye annet.

Fikk ringt å bestilt med jordmortime i stad, da... noe jeg har utsatt i flere uker nå[emoji85]
 
Godt du fikk bestilt time hos JM. Må du vente lenge?
Hvordan gikk det med flyet og hvordan har du det idag?
 
Godt du fikk bestilt time hos JM. Må du vente lenge?
Hvordan gikk det med flyet og hvordan har du det idag?

Jeg fikk time 30 mai, så gikk ganske fort det føler jeg [emoji4] spent på kjemien med jordmor...
har du vært hos jordmor enda? Evt. skal du?

Jo, jeg overlevde flyturen men kan ikke si jeg liker det... tenker allerede på at vi skal fly hjem på lørdag..

Merker jeg er litt «tyngre» på kvelden, mye negative tanker og i tillegg har magen begynt å
å komme noe som gjør at jeg føler meg tjukk. Man ser liksom ikke om jeg er gravid eller bare har noen ekstra kilo på magen[emoji13]
 
Så bra du ikke må vente så lenge.
Ta vare på deg selv da, sånne tanker er dumme og ødeleggende.
Har endelig vært hos JM, ikke hun jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle til, men ei annen som var like fin!
 
Så bra du ikke må vente så lenge.
Ta vare på deg selv da, sånne tanker er dumme og ødeleggende.
Har endelig vært hos JM, ikke hun jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle til, men ei annen som var like fin!

Så bra! Veldig spent på min første JM time. Håper jeg finner kjemi med jordmor! Det er så viktig, hvertfall med tanke på om man også går med litt tunge tanker..
 
18 mai 2018
17+0


1 år siden Porsgrunn ringte og sa at vi ikke trengte å komme inn til innsett fordi ingen egg hadde delt seg rett. De inneholdt over 50% fragmentering. Jeg var helt knust! Bokstavligtalt. Jeg lå i senga i flere timer og gråt og gråt...
Vi hadde allerede vært igjennom et avbrutt forsøk.

Etter 2 uttak fikk vi samtale med dr E, som fortalte oss at sjansene våre for biologiske barn var minimale. Vi måtte forberede oss på å være fornøyd med 1 barn og sønnen vår ville mest sannsynlig aldri få søsken om vi ikke gikk for alternativ B - eggdonasjon.

Vi tok en lang pause og tryglet om et siste forsøk i Porsgrunn, noe vi fikk når vi var klare.
6 mnd gikk og jeg brukte vel egentlig denne tiden på å overtale mannen til eggdonasjon. Jeg visste jo at vårt siste forsøk i Porsgrunn også ville gå til helvete. Så jeg brukte ventetiden for siste ivf forsøk til å lese meg opp på eggdonasjon, klinikker, og bestilte vår første skypesamtale med en klinikk i Spania.
Vi la en plan med klinikken, sendte over alle papirene våre.

Mannen skulle ned i april, alene og fryse ned spermier. Donor skulle være ferdig stimulert til uke 20 (ja, denne uken) og vi skulle gjøre vårt første innsett med donoregg mai 2018.
Flybilletter ble bestilt til uke 20. 1 uke....

Nå var det bare å vente og forberede seg på at jeg ville bære frem ett barn som ikke genetisk var mitt. Eneste jeg var opptatt av var å få ett barn til, om det var med donor hadde liten betydning.

Februar 2018

Siste forsøk i Porsgrunn - 3 egguttak.

Jeg ga litt faen. Jeg drakk vin og snuste i stimulering både på spray og sprøyter. Jeg sa til mannen at det var hans skyld og at jeg kun gjorde alt dette for han. At jeg egentlig bare ville dra til Spania og bli ferdig med det.... jeg gjorde så mannen ikke hadde tro, jeg gjorde så alle de rundt oss ikke hadde tro. Jeg forpestet det siste forsøket og var ganske langt nede.

Dagen kom - uttak utført. Ville at de skulle prøve ICSI på eggene denne siste gangen. Lab dama var ikke helt enig da mannen har normal kvalitet men sa allikevel at de skulle gjøre det, etter litt om og men.. 4 egg ut, 3 befruktet, 2 OVERLEVDE til dag 2, 2 OVERLEVEDE til dag 3. Innsett av 2 embryo 5 februar 2018.

Gravid 17+0 - på det man mildt sagt kan kalle ett mirakel.

Og her sitter jeg i Spania. Med en tur som ble ferie i stede for babyplanlegging. Tenk at jeg egentlig kunne sittet her å ruget på ett donoregg nå. Mens jeg nå sitter å har en biologisk baby i magen som er biologisk søsken til sønn vår.

Sykt sykt sykt!
 
Ganske sykt [emoji2] Det er litt av et år dere har bak dere! Håper det går bedre med deg og at ferien har gjort godt [emoji2]
 
Gratulerer med 17 uker.
Skjønner det er mange tanker på en sånn dag
 
For en reise! Så fantastisk med deres bakgrunn at det nå blir et 100% biologisk barn! Blir helt rørt:Heartred
Så deilig dere fikk dere en ferietur da :)
 
Fantastisk[emoji173]️[emoji173]️
 
Det er litt av en historie dette. Kan egentlig godt forstå at det er mye å fordøye, selv om det kanskje skjer mest ubevisst (I underbevisstheten). Så det skal nok bli lettere med tiden slik at du får det bedre i deg selv.
 
Fantastisk historie:Heartred Godt at man får se slike solskinnshistorier! Det er styrke og håp om å nå drømmen som holder mennesker oppe gjennom slike tider i livet:Heartred det handler om å ikke gi opp, selv om man har lyst mange ganger:Heartred kos deg masse med babymagen:happy:
 
Det er en nydelig solskinnshistorie dette! :Heartred
 
Uttak fredag 2.2

4 egg ut!
Gruet meg veldig, men det gikk heldigvis bra! Slik som de andre gangene. Vondt på venstre side og ett par blodtrykksfall i bilen på vei hjem[emoji16]

Vi insisterte på at de skulle gjøre ICSI denne gangen, og vi måtte begrunne hvorfor. Lab-dama måtte se i journalen vår og kom ut etter 5 minutter å sa vi var kandidater for å utføre ICSI [emoji2][emoji4] jeg ble skikkelig glad selvom hun lab-dama snakket om at det var enda røffere behandling enn IVF så sa vi; kjør på, alt prøves denne siste gangen!!


Lørdag 3.2
Laboratoriet ringer med nyheten om at 3 av 4 egg er befruktet normalt![emoji3] så glad! For vi har kun hatt 1 og 2 befruktinger tidligere. Så 3 er bra til å være oss.... [emoji173]️

Mandag 5.2
De ringer kl 07.59! Det første jeg tenker er at når de ringer SÅ tidlig så må det være dårlig nyheter‍♀️ jeg sier forsiktig: hallo.....
den stemmen i andre enden er så lett å høre på om det er gode eller dårlige nyheter!!
Og hun sier hun ringer med GODE nyheter! Jeg spør tilåmed om hun tuller? [emoji85][emoji23]
De har 1 perfekt 8 delt embryo til innsett til oss[emoji33][emoji173]️[emoji7] omg!!!
Etter 3 uttak skal jeg ENDELIG få ett innsett!!!!!! [emoji173]️[emoji173]️[emoji16][emoji16]

Vi ankommer Porsgrunn og går inn til lege og lab-dama ...
legen sier: dere vil vel ha 2 denne gangen da? Men da må mannen også være enig så ler han...

Jeg bare, 2???! Klarte hele 2 seg?![emoji173]️[emoji173]️

Jeg ruger nå på 2 stk 8 delte embryo [emoji173]️[emoji173]️
Jeg gråter av glede her jeg sitter og leser dette <3 Jeg vet ikke om noen som fortjener dette så mye som deg <3
 
Jeg gråter av glede her jeg sitter og leser dette <3 Jeg vet ikke om noen som fortjener dette så mye som deg <3

Å fine deg[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ DITTO[emoji8]
 
Hvordan går det?
 
Hvordan går det?

Takk som spørr [emoji173]️

Det går faktisk litt lettere sånn psykisk. Jeg er ikke helt på topp men ikke helt på bunn som jeg var heller. Var hos legen min denne uken og hun ville gjøre en «depresjonstest» på meg.. jeg scoret bare moderat på denne. Så jeg kan ikke være helt håpløs selvom disse spørsmålene var ganske ekstreme.. [emoji15]

Hvordan er det med deg?[emoji4]
 
Min mening er at man kan kjenne det på kroppen uten å score på sånne tester...
Og det skal jammen tas på alvor altså...
Uansett godt du har det bedre!

Går greit her, tør tro på svangerskapet og jobber med å lage et sikkerhetsnett så det er bra. God støtte rundt
 
Back
Topp