Min vei til en lillesøster eller lillebror! ❤️

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg og mannen har vært sammen i 8 år, gift i 2 av de. Sammen har vi et barn som satt på første skudd en februar mnd i 2010. Uplanlagt men lykkelige over det vi skulle få [emoji173]️

Vi har vært fornøyd med en familie på 3, tiltross for at vi aldri har brukt prevensjon, har vi hopper av i svingen og unngått samleie rundt eggløsning. Lite visste vi at veien til søsken skulle bli så lang og humpete..
Etter 3 SA uplanlagt over 4 år, begynte jeg å lukte lunta når vi for alvor startet på søskenforsøk i juli/august 2016.

Eggløsningstestene var positive men ingen graviditet. Jeg tenkte at det var greit å få oss sjekket og bestilte time hos privat gynokolog i november 2016. Vi hadde jo trossalt hatt 3 SA.

Resultatet kom, mannen hadde god kvalitet!
Jeg har lav AMH - dårlig eggreserver til tross for min alder. AMH på 4. Vi fikk resept på Pergotime. Ingen graviditet her heller etter 3 sammenhengende doble kurer.
Gynokologen henviste oss til Porsgrunn fertilitetsavdeling i januar 2017.

Februar 2017 hadde vi får første samtale, og dagen etter samtalen starter mitt første forsøk.
-Lang protokoll med Synarela.
Kontrolltimen min før sprøytestart viste en folikkel på 21 mm. Jeg hadde hatt eggløsning på spray og forsøket måtte avbrytes.

Mai 2017 var det tid for nytt forsøk.
-Kort protokoll
Sprøyter i 8 dager.
Egguttak ga 4 egg. De delte seg tregt og inneholdt fragmenter.
Ingen innsett og avbrutt forsøk igjen...... [emoji19]

Jeg skal igjennom nytt forsøk i august og krysser alt som krysses kan [emoji173]️[emoji1320][emoji1348]
——————
En liten oppdatering her.

Forsøket i august 2017 gikk også dundass.
Lang protokoll
412,5 menopur
5 egg ut
1 befruktet
Avbrutt, da egget ikke ville dele seg normalt.

Nå trenger vi en pause.....


Forsøk februar 2018.
Lang protokoll -synarela siden 25 desember 2017. Bemfola 300 og menopur 150.
Uttak 2 februar.
Gråt meg til ICSI.
3 egg befruktet[emoji33]
2 egg deler seg fint. 8 delt på dag 3.
Innsett av 2 embryo 5 februar 2018.

GRAVID[emoji173]️[emoji1348] foreløpig termin 29.10.18
 
Last edited:
Masse lykke til med forsøk i august[emoji4] Er det lagt noen plan for forsøket om det blir lang eller kort?
 
Gratulerer med dagbok her inne og lykke til når tiden kommer for nye sjanser! ❤️✨
 
Masse lykke til med forsøk i august[emoji4] Er det lagt noen plan for forsøket om det blir lang eller kort?

Takk [emoji4]
Denne gangen blir det lang igjen så bare å krysse fingrene for at Porsgrunn vet hva de gjør og at ikke eggløsning dukker opp denne gangen også! [emoji1317]
 
Hjemmeprøving pågår! [emoji1]
Disse testene ble tatt på samme urin nå på ettermiddagen... litt frustrerende for den ene er positiv og den andre negativ slik jeg kan se det! Uansett så er vel ikke EL langt unna så er bare å hoppe i halmen [emoji1][emoji200]
0474b9ae16767b7b00ca6984b176a9e5.jpg
 
Hjemmeprøving pågår! [emoji1]
Disse testene ble tatt på samme urin nå på ettermiddagen... litt frustrerende for den ene er positiv og den andre negativ slik jeg kan se det! Uansett så er vel ikke EL langt unna så er bare å hoppe i halmen [emoji1][emoji200]
0474b9ae16767b7b00ca6984b176a9e5.jpg

Jeg kjenner veldig godt til den rosa der, har brukt de i flere år! Til å stole på de altså ;)
 
Jeg kjenner veldig godt til den rosa der, har brukt de i flere år! Til å stole på de altså ;)

Så bra! Send over litt "hjemmelagetstøv" til meg også da du... [emoji1320][emoji177]
 
Koselig med dagbok ❤️

Masse lykke til! Håper 2017 behandler oss bedre enn årene før :)
 
Koselig med dagbok [emoji173]️

Masse lykke til! Håper 2017 behandler oss bedre enn årene før :)

Takk det samme [emoji173]️ måtte 2017 bli bra for oss[emoji1348]
 
Jeg er så lei dette her.... på tampen til å briste! Jeg ønsker så hardt og så sterkt at det er fullstendig altoppslukende.
Ting gjør det ikke lettere at jeg nettopp fant ut at min aller bestevenninne igjennom 15 år, går i omgangskretsen vår og sier vi er "prøvere" og har fortalt i detalj om eggdelingen min og svada til en annen venninne av meg. Føler meg så alene og så innmari skuffet.... hvordan kunne hun? Jeg har fortalt hun alt! Jeg konfronterer henne og hun ender med å bli sint! På meg?! Smeller igjen døra og reiser....

Jeg er så skuffet, lei og sår nå..
Eneste jeg vil er å få babyen min[emoji173]️
 
Jeg er så lei dette her.... på tampen til å briste! Jeg ønsker så hardt og så sterkt at det er fullstendig altoppslukende.
Ting gjør det ikke lettere at jeg nettopp fant ut at min aller bestevenninne igjennom 15 år, går i omgangskretsen vår og sier vi er "prøvere" og har fortalt i detalj om eggdelingen min og svada til en annen venninne av meg. Føler meg så alene og så innmari skuffet.... hvordan kunne hun? Jeg har fortalt hun alt! Jeg konfronterer henne og hun ender med å bli sint! På meg?! Smeller igjen døra og reiser....

Jeg er så skuffet, lei og sår nå..
Eneste jeg vil er å få babyen min[emoji173]️

åh fy, kjenner jeg blir forbanna! Det der er på ingen måter greit!
Tror jeg seriøst ville vurdert det vennskapet, når hun ikke har innsikt nok til å se hvor mye dette sårer. Venner gjør ikke slikt :(
Så utrolig lei meg for at du måtte oppleve dette. *god klem*
 
åh fy, kjenner jeg blir forbanna! Det der er på ingen måter greit!
Tror jeg seriøst ville vurdert det vennskapet, når hun ikke har innsikt nok til å se hvor mye dette sårer. Venner gjør ikke slikt :(
Så utrolig lei meg for at du måtte oppleve dette. *god klem*

Takk! Godt å høre jeg ikke er gal som sitter igjen som utrolig skuffet... jeg forstår bare ikke dette... ikke har jeg hørt noe fra henne siden mandag... ikke unnskyld, ingen ting...
Det er sårt og miste henne men jeg tror nok det automatisk går i den retningen.. jo lengre tid det tar før hun tar kontakt jo verre blir dette!
 
Dette må jeg si var et grovt overtramp av din venninne :eek:
Hun må da forstå selv at dette er privat for deg og at du delte denne informasjonen med henne fordi du trodde at hun var til å stole på? o_O
Uff, for en ugrei situasjon :(
 
Takk! Godt å høre jeg ikke er gal som sitter igjen som utrolig skuffet... jeg forstår bare ikke dette... ikke har jeg hørt noe fra henne siden mandag... ikke unnskyld, ingen ting...
Det er sårt og miste henne men jeg tror nok det automatisk går i den retningen.. jo lengre tid det tar før hun tar kontakt jo verre blir dette!

Du har all grunn til å være skuffet og lei deg. Jeg hadde flydd i taket om noen av mine venninner hadde gjort tilsvarende.
Håper virkelig hun tar til vettet snart og innser hvor forferdelig hun har oppført seg.
 
Å fy flate så frekt!! Håper hun får vett i skallen til å gi deg en skikkelig unnskyldning [emoji173]
 
Dette må jeg si var et grovt overtramp av din venninne :eek:
Hun må da forstå selv at dette er privat for deg og at du delte denne informasjonen med henne fordi du trodde at hun var til å stole på? o_O
Uff, for en ugrei situasjon :(

Ja man skulle jo virkelig tro det [emoji849] jeg kjenner ikke henne igjen... hun er nylig blitt gravid selv. 9 uker... lurer på hva henne ville sagt om jeg delte rundt om hennes graviditet...
vil så gjerne kontakte henne og snakke med henne også... men føler egentlig at det er hun som skal ta kontakt med meg... hva ville du gjort?[emoji57]
 
Du har all grunn til å være skuffet og lei deg. Jeg hadde flydd i taket om noen av mine venninner hadde gjort tilsvarende.
Håper virkelig hun tar til vettet snart og innser hvor forferdelig hun har oppført seg.

Hun har ikke tatt til vettet enda... fortsatt helt stille fra den kanten... har så lyst til å snakke med henne.. jeg forstår virkelig ingen ting! Nesten så jeg føler hun har gjort det med hensikt om å bryte ut av vennskapet... hvorfor er hun så stille? Hva ville du gjort?[emoji848]
 
Ja man skulle jo virkelig tro det [emoji849] jeg kjenner ikke henne igjen... hun er nylig blitt gravid selv. 9 uker... lurer på hva henne ville sagt om jeg delte rundt om hennes graviditet...
vil så gjerne kontakte henne og snakke med henne også... men føler egentlig at det er hun som skal ta kontakt med meg... hva ville du gjort?[emoji57]

Noen er veldig konfliktsky og vil bare holde seg på avstand når de vet noen er sinte eller skuffet over dem. Kan dett kanskje forklare din venninnes oppførsel?
Jeg tror jeg hadde sendt en sms der jeg hadde skrevet hvor såret jeg var og hvorfor. Prøvd å holde den saklig og ikke gått til angrep på noen måte. Avsluttet den med at det er ekstra sårende når hun i tillegg bare blir borte og ikke søker kontakt for gjenforening. Kan det være en løsning for deg?
❤️❤️
 
Sånne venninner ville jeg droppet, gjort det samme selv. God klem så sees vi i august ❤️
 
Back
Topp