Med hjerterom og husrom ❤

Klokka er passer midnatt og jeg er nå 7+1.

Symptomer så langt:
- Masse kviser :bag: (Takk gud for sminke :hilarious:)
- Litt større bryster (og litt råmelk, sorry TMI :p)
- Lettere oppblåst, spesielt på kvelden
- Hormontrollet fra helvete :mad::sad010:excited001

Skal på første kontroll hos legen om 12 dager, da er jeg 8+5.
Spent på om jeg skal ha no tettere oppfølgning i forhold til preeklampsi eller ikke. Håper jeg får det, men håper også at jeg slipper å ta noen medisiner som en del av den oppfølgingen.

Ellers har jeg første dag på jobb etter ferie på mandag. Er spent på hvordan kroppen min vil ta det, siden det er en ganske hektisk og fysisk tung jobb, med masse trapper opp og ned.
Blir ekstra spennende med tanke på at jeg fjernet en inngrodd negl for to dager siden, så jeg har problemer med både å få på meg sko og å gå med sko, siden det da trykker og gjør vondt :confused: men får bare ta en dag om gangen og se :) Enda godt vi har heis på jobben, dersom det skulle bli krise med gangen :hilarious:
Er også spent på hvordan det blir for frøkna å starte i barnehagen igjen, spesielt siden hun bytter avdeling nå. Men håper og tror at det går bra, siden de fleste fra hennes gruppe flytter sammen med henne.

Ellers tror jeg de neste par ukene kommer til å gå fort. Har en del å styre med i huset, samt masse klesvask og merking av klær til frøkna. Får også besøk av mine to "små" kusiner med kjærester neste helg, så da skal vi kose oss masse i dyreparken :)

Hvis tiden går så fort som jeg håper den vil, de neste ukene, så er jeg i uke 12 på null komma niks :rolleyes::)
Er i allefall lov å håpe.
 
Gratulerer så mye, hyggelig å lese at du var gravid tross at du ikke trodde det selv mtp tempen :D Lykke til!
 
Gratulerer så mye, hyggelig å lese at du var gravid tross at du ikke trodde det selv mtp tempen :D Lykke til!

Tusen takk :happy:
Ja, ut i fra alt jeg hørte folk sa om hvordan tempen skulle være etter EL hvis man var gravid, gjorde at jeg trodde at det var null sjans what so ever, så fikk meg en meget hyggelig overraskelse for å si det sånn :D
 
Tusen takk :happy:
Ja, ut i fra alt jeg hørte folk sa om hvordan tempen skulle være etter EL hvis man var gravid, gjorde at jeg trodde at det var null sjans what so ever, så fikk meg en meget hyggelig overraskelse for å si det sånn :D

Ja så fantastisk :D
 
8+1 i dag og har vært tilbake i jobb i en uke, siden ferien min var over.
Har egentlig gått veldig greit, og trives så langt med å ha flyttet over til omsorgsboligene. Merker jo forøvrig at jeg blir fortere sliten og trøtt. Boligene og kontorene våre går over 5 etasjer, så blir mye trappeløping i løpet av en dag. Det jeg dog ikke hadde tenkt over, var at beboerne røyker i leilighetene sine, hvilket hverken er ideelt, med tanke på passiv røyking, samt at lukten av innrøyka og dårlig luftet små rom gjør meg lett uvel, men heldigvis ikke kvalm. De har jo ikke lov til å røyke når vi er der, men desverre er det noen få som ikke bruker seg om det. Må jo da gi beskjed om at jeg kommer tilbake om 15min, når de er ferdige med å røyke.

Ellers har jeg legetime til uka .er veldig spent på hva hun sier, da jeg hører mye forskjellig i forhold til om det skal være noen ekstra oppfølging når man har hatt HEELP. Hører noen forteller at de er blitt startet på Albyl-E, men en gynekolog som er kompis til mannen, sier at man det ikke er vanlig med noe tettere oppfølging, før man evt. får symptomer på preeklampsi. På den ene siden håper jeg han har rett, da jeg ikke ønsker å gå på medisiner, på den annen side håper jeg jo på litt tettere oppfølging/kontroller for å kunne oppdage tidlig, dersom jeg skulle utvikle preeklampsi igjen. Så blir spennende å se hva fastlegen min mener. Må bare huske på å ta med alle papirene mine fra sist svangerskap/forløsning.

Symptommessig føler jeg at jeg ikke har noen, men kom over en liste i går som ble lagt ut på termingruppa jeg er på og ser jo det at, jo, noen har jeg jo.

- Emosjonell (gråter sykt lett, til og med at ting som ikke er trist)
- Lettere irritabel
- Lettere sliten og mer trøtt
- Er mer oppblåst igjen. Hatt et par uker hvor jeg ikke har vært oppblåst.
- Litt større pupper.

Bare 4uker til jeg passerer de magiske 12.
 
8+5 i dag og har vært på første svangerskapskontroll.
Var veldig spent da jeg har fått helt ny fastlege.
Ble møtt av en utrolig hyggelig og forståelsesfull dame som lyttet til meg og mine opplevelser og tok det på alvor.
Hun var oppdatert på de nye retningslinjene om svangerskapskontroller, så jeg fikk ta både urin- og blodprøver i dag. Hun fylte ut helsekortet mitt og sendte henvisning til OUL med spørsmål om jeg skal ha noe ekstra oppfølging av sykehuset.
Har fått beskjed om å bestille time hos jordmor i uke 16 og skal tilbake til legen i uke 20.
Har også fått beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt dersom det skulle være noe som helst. Utrolig deilig!
Føler meg nå trygg og avslappet på at jeg får den oppfølgingen jeg skal ha, og at jeg har en lege som vil ha et hvert avvikende prøveresultat eller blodtrykk alvorlig.

Ellers har jeg nå to dager fri før arbeidshelg. Bør egentlig rydde og vaske hus og klær, men kjenner at motivasjonen og energien er på bånn. Vil bare sove på sofaen :p Men må bare starte snart. Tror jeg skal unne meg en halvtimes lur før jeg setter i gang :D
 
8+5 i dag og har vært på første svangerskapskontroll.
Var veldig spent da jeg har fått helt ny fastlege.
Ble møtt av en utrolig hyggelig og forståelsesfull dame som lyttet til meg og mine opplevelser og tok det på alvor.
Hun var oppdatert på de nye retningslinjene om svangerskapskontroller, så jeg fikk ta både urin- og blodprøver i dag. Hun fylte ut helsekortet mitt og sendte henvisning til OUL med spørsmål om jeg skal ha noe ekstra oppfølging av sykehuset.
Har fått beskjed om å bestille time hos jordmor i uke 16 og skal tilbake til legen i uke 20.
Har også fått beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt dersom det skulle være noe som helst. Utrolig deilig!
Føler meg nå trygg og avslappet på at jeg får den oppfølgingen jeg skal ha, og at jeg har en lege som vil ha et hvert avvikende prøveresultat eller blodtrykk alvorlig.

Ellers har jeg nå to dager fri før arbeidshelg. Bør egentlig rydde og vaske hus og klær, men kjenner at motivasjonen og energien er på bånn. Vil bare sove på sofaen :p Men må bare starte snart. Tror jeg skal unne meg en halvtimes lur før jeg setter i gang :D

Så bra! Det er akkurat slik det skal være! Og nå er du 9 uker?![emoji7] Det er så fantastisk! Gleder meg til flere oppdateringer etterhvert her[emoji4]
 
Hvordan er det med deg?[emoji4]

Formen er ganske bra, er 9+6 i dag. 10 fullgåtte uker i morgen :woot:
Har ikke så mye symptomer i grunn, men kjenner at bekkenet har begynt å småkrangle litt. Er veldig spent på hvordan det vil bli framover med tanke på at jeg har en jobb som innebærer mye gåing, tunge løft og så er det 5 etasjer med trapper o_O Sist gang fikk jeg bekkenlåsning og -løsning i uke 17-18 og hadde da ikke merket noe til bekkenet før det.
Men jeg får bare vente og se. Prøve å ta de foehåndsregler jeg kan og lytte til kroppens signaler, og så får jeg heller informere sjefen og be om tilrettelegging om/når det skulle bli behov for det.
Gleder meg så utrolig til å passere uke 12!
Håper på at mannen skal kunne se noe mer på ul om en ukes tid. Tittet for en uke siden, men fortsatt vanskelig å finne/se noe. Han var rinelig sikker på at han så livmor og at det var noe inni der som blinka, men jeg har jo ikke akkurat veldig trente UL øyne :p .
Kjenner egentlig at jeg kunne tenke meg en doppler, men tør ikke si det til mannen. Tror han syns jeg er gal nok fra før :hilarious:
Ellers har jeg fått innkalling til OUL 5. Nov. Kjennes som en evighet til :oops:

Hvordan går det med deg? Er formen blitt bra?
 
10+1 og nå er det ikke lenger et embryo, men et bitte lite foster :love017

Føler meg veldig lite gravid, har så og så ingen symptomer. Hadde ikke så mange sist svangerskap, men har enda mindre nå. Vet jo at man i grunn bør være veldig glad for det, men samtidig så gjør det en jo litt bekymret for om det er noe liv der inne.
Mest sannsynlig ber det jo bare kroppen min som tåler hCG veldig godt. Har uansett blitt enig med mannen om at vi forsøker en ny UL på jobben hans om et par uker, da er jeg ca 12 uker.
Da vi gjorde det sist gang jeg var gravid var det mellomb12-13 uker, og så både så vi lille reka og hørte hjertelyden. Håper på å gjøre det denne gangen også. Vil jo gjerne være trygg på at det er et lite liv der inne før vi deler nyheten med fler enn de 3 som vet.

Håper bare de neste to ukene går fort :smiley-angelic001
 
11+2 i dag, og nå merker jeg at bekkenet begynner å krangle. Har kjent litt symtposym på det tidligere også, men da har det vært sporadisk og kommet og gått i løpet av kort tid. Siden i går har jeg kjent det mer jevnt ut over hele dagen, og i dag har jeg kjent stråling nedover på baksiden av bekkenet og ned låret og fra lysken på forsiden og nedover låret. Hadde i grunn tenkt til å vente med å informere sjefen til neste uke, når jeg da er 12 fullgåtte uker, men valgte å gjøre det i dag pga bekkenet.
Var veldig nervøs med tanke på reaksjonen min forrige sjef hadde da jeg informerte om graviditeten, men det gikk heldigvis veldig bra. Hun var veldig glad på mine vegne og veldig villig til å tilrettelegge det jeg trenger for å kunne stå i jobb. Hun har veldig forståelse for det med bekkenproblemer, da hun selv har hatt det i graviditetene sine.
Så er godt å vite og kunne slappe av med at jeg får hjelp av henne til å kunne stå i jobb så lenge som mulig, spesielt med tanke på at jobben innebærer mye tunge løft og arbeidsstillinger.

Ellers har vi begynt å planlegge oppussing av soverom, både rommet til frøkna og vårt eget. Om alt går etter planen er vi nok godt i gang med et soverommet innen oktober. Skal bli godt å få tatt barnerommet kjenner jeg, syns det er så stusselig. Blir bra med ny og lys tapet, nye lister, og litt nye møbler og gulvtepper. Skal ta gulvet også, men det må vente et år, da det må rives og avrettes før det kan legges nytt. Skal få min far til å hjelpe siden han har gjort det før.
Utrolig godt å vite at vi endelig skal få shinet opp kåken litt :happy:
Selv om huset er i god stand, så bærer dog tapet, lister og fargevalg preg av å ikke være gjort stort med siden byggeåret -78 :hilarious:
 
På lørdag skulle vi glede oss over å være 12 fullgåtte uker, men i stedenfor skal jeg nå igjennom en utskrapning.
Fikk i dag på vist MA/BO. Skulle vært 11+5, men alt de kunne se var en fostersekk på 4mm.
Er utrolig glad for at jeg hadde mannen min sammen med meg.
Akkurat nå føler jeg meg bare utrolig tom... Men kommer vel til å føle meg enda mer tom i morgen, etter utskrapning....
Har tatt en tablett med Mifygen i dag, og skal ta 3 tabletter cytotec i morgen 2 timer før jeg skal inn..
Er utrolig glad for at de hadde tid til å ta meg i morgen, så jeg slipper å måtte gå til over helga, for da tror jeg helga hadde blitt uendelig lang.
Midt i sorgen er jeg veldig glad for at mannen også ønsker å begynne å prøve igjen så fort som mulig. Håper vi er heldigere neste gang, at det fort sitter en ny spire som da vil være frisk og levedyktig.
Er vi heldige så kan det fortsatt bli en 2019 spire på oss.

Nå skal jeg bare ligge på sofaen med mannen fram til frøkna skal hentes i barnehagen, spise is og spekemat. I kveld blir det sushi og rødvin som trøst...
 
På lørdag skulle vi glede oss over å være 12 fullgåtte uker, men i stedenfor skal jeg nå igjennom en utskrapning.
Fikk i dag på vist MA/BO. Skulle vært 11+5, men alt de kunne se var en fostersekk på 4mm.
Er utrolig glad for at jeg hadde mannen min sammen med meg.
Akkurat nå føler jeg meg bare utrolig tom... Men kommer vel til å føle meg enda mer tom i morgen, etter utskrapning....
Har tatt en tablett med Mifygen i dag, og skal ta 3 tabletter cytotec i morgen 2 timer før jeg skal inn..
Er utrolig glad for at de hadde tid til å ta meg i morgen, så jeg slipper å måtte gå til over helga, for da tror jeg helga hadde blitt uendelig lang.
Midt i sorgen er jeg veldig glad for at mannen også ønsker å begynne å prøve igjen så fort som mulig. Håper vi er heldigere neste gang, at det fort sitter en ny spire som da vil være frisk og levedyktig.
Er vi heldige så kan det fortsatt bli en 2019 spire på oss.

Nå skal jeg bare ligge på sofaen med mannen fram til frøkna skal hentes i barnehagen, spise is og spekemat. I kveld blir det sushi og rødvin som trøst...
Ånei!! Så utrolig trist!
Har tittet innom her jevnlig, vi var jo på samme termingruppe. Må ærlig innrømme at jeg til tross for egen erfaring puster litt lettet ut når folk kommer til uke 9-10.. Da er det jo så nære at man tenker at det skal gå bra..
Masse medfølelse og en god klem herfra :Heartbigred
 
Så forferdelig leit å høre. Kan ikke tenke meg hvordan du har det nå:( godt å høre du er en god mann å støtte deg til. Håper veien videre blir mindre smertefull. God varm klem sendes til deg
 
Utrolig trist lesning! Varme tanker sendes :Heartred Håper det klaffer igjen snart slik at det fortsatt kan bli en 2019-spire på dere.
 
Ånei!! Så utrolig trist!
Har tittet innom her jevnlig, vi var jo på samme termingruppe. Må ærlig innrømme at jeg til tross for egen erfaring puster litt lettet ut når folk kommer til uke 9-10.. Da er det jo så nære at man tenker at det skal gå bra..
Masse medfølelse og en god klem herfra :Heartbigred

Takk ❤️
Syns det har vært så trist hver gang jeg har sett noen måtte melde seg ut av aprilgruppa
Har også tenkt litt sånn som du sier, nå er man kommet så langt, så nå må det jo liksom gå bra.
Har flere venninner og familiemedlemmer som har mistet sent, men selv om man vet det kan skje en selv også, så tenker man jo litt at "det skjer jo ikke meg"....

Håper vi begge snart får en ny spire, som er frisk og sterk og som skal være med oss resten av livet ❤️

Hvordan går det med deg nå? Titter innom dagboken din med jevne mellomrom, selv om jeg ikke er flink til å etterlate meg spor.
 
Back
Topp