Marsgjengen sin skravletråd

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
Fikk målt symfyse-mål hos jordmor idag. Var 20 cm og er no 21+1. Googla litt no. Ho sa det var litt lavt men eg syns det hørtes greit ut? Uansett ikkje bekymringsverdig.[emoji85][emoji6]
Spiller ingen rolle hvor du ligger ift gjennomsnittet så lenge du følger din egen kurve :) dumt av jm å skape bekymring, men bra det ikke gikk inn på deg :)
 
Spiller ingen rolle hvor du ligger ift gjennomsnittet så lenge du følger din egen kurve :) dumt av jm å skape bekymring, men bra det ikke gikk inn på deg :)

Signerer
 
Jeg skal på første jordmor-kontroll. Føler at magen har kommet skikkelig den siste uken.
 
Magen min har vokst masse på to uker. En jakke som passet fint for to uker siden, passer pluserlig ikke mer :wideyed: vokser i rykk og napp ja. Jeg lurer på hvor lenge jeg vil klare æ barbere legga mine, da magen er i veien for bøyningen hehe.

Navn. Er nok er gutt dette. Jeg har et navn jeg liker, men det liker ikke samboer. Så, han får bare kalles lillegutt intill videre :)p
 
Magen her har også kommet for fullt den siste tiden. Og baby har fest i magen konstant! Hvis det er så mye nå, hvordan blir det senere liksom? :happy090

Angående navn så var jeg og mannen helt enig etter to runder med navnediskusjon. Vi har ett til gutt og ett til jente, ble ikke klart på oul hvilke kjønn det var..

Har heldigvis ikke hatt noen fæle symptomer ennå. Er skikkelig heldig. Krysser for at det holder seg sånn :happy:
 
Førstegangsgravid her (og første gang inne på babyverden i dag ;) )! Jeg sliter veldig med ekstrem utmattelse, ikke nødvendigvis så trøtt, men ufattelig sliten. Har fibromyalgi og hypermobilitetssyndrom/Ehler Danlos fra før, så mulig det er en sammenheng der, MEN - er det noen andre her som sliter med det samme eller har noen lure tips? :help Jobber bare 3 timer om dagen på grunn av detta og hvis jeg i tillegg er sosial en time eller to på kvelden så blir jeg så sliten at jeg skjelver og det føles for slitsomt å ligge på sofaen til og med - vil bare synke ned i senga..
emoji85.png
Jeg som skulle gå tur hver dag og spise sunnere enn noen gang for bebisen sin skyld.. Veel, la oss si at det er det stikk motsatte som er tilfellet
emoji85.png
Tips og råd til en litt fortvila førstegangsvordende? :D:D
 
Har så vooondt i magen om natta :(
Ikke sånn kvalmevondt, føles som det river i musklene og magen er helt hard. Jm mente det kunne være magemusklene som delte seg (noen kjenner det, andre ikke). Det slipper ikke ordentlig før jeg er oppe å går litt heller =/

Noen fler?
 
Har så vooondt i magen om natta :(
Ikke sånn kvalmevondt, føles som det river i musklene og magen er helt hard. Jm mente det kunne være magemusklene som delte seg (noen kjenner det, andre ikke). Det slipper ikke ordentlig før jeg er oppe å går litt heller =/

Noen fler?

Det høres veldig kjent ut. Har trodd det har vært luftsmerter, jeg. [emoji28]

Men er kanskje ikke så rart vi kjenner det. Vet ikke med deg, men magen min har vokst noe enormt de siste ukene.
 
Det høres veldig kjent ut. Har trodd det har vært luftsmerter, jeg. [emoji28]

Men er kanskje ikke så rart vi kjenner det. Vet ikke med deg, men magen min har vokst noe enormt de siste ukene.
Ja, har tenkt på det at det må være at magen vokser, for det river og strekker [emoji14] og når man er i bevegelse så tøyer man jo litt hele tiden men når man sover så sover man jo gjerne litt sammenkrøllet :)
Og tenker tilbake så hadde jeg en periode for litt siden og, og begge periodene har vært/er slike "vokseperioder" i følge google :)

Ingen fare mer lillegutt i allefall, han bumper rundt og blir sterkere for hver dag [emoji14]
 
Førstegangsgravid her (og første gang inne på babyverden i dag ;) )! Jeg sliter veldig med ekstrem utmattelse, ikke nødvendigvis så trøtt, men ufattelig sliten. Har fibromyalgi og hypermobilitetssyndrom/Ehler Danlos fra før, så mulig det er en sammenheng der, MEN - er det noen andre her som sliter med det samme eller har noen lure tips? :help Jobber bare 3 timer om dagen på grunn av detta og hvis jeg i tillegg er sosial en time eller to på kvelden så blir jeg så sliten at jeg skjelver og det føles for slitsomt å ligge på sofaen til og med - vil bare synke ned i senga..
emoji85.png
Jeg som skulle gå tur hver dag og spise sunnere enn noen gang for bebisen sin skyld.. Veel, la oss si at det er det stikk motsatte som er tilfellet
emoji85.png
Tips og råd til en litt fortvila førstegangsvordende? :D:D
Hei:) Jeg slet mye med å være helt utmattet/sliten i mer en «vanlig sliten» før jeg ble gravid..dette skyltes nok at jeg jeg gikk med gallesten/anfall/smertehelvette i et år etter forrige svangerskap og fettlever..kom liksom aldri ovenpå og var sliten uten å gjøre noe..men nå i dette svangerskapet har jeg jo ikke akkurat blitt bedre før nå..tror det kan være lurt å bli sykemeldt helt eller mer så du kanskje kan være helt fri fra jobb flere dager og heller slappe av,bruk energi på å gå en tur/vær sosial når du orker..og lytt til kroppen hver dag...for etter sist svangerskap hvor jeg virkelig slet meg ut og hyl gråt hver kveld for jeg var så sliten og dårlig,lærte jeg at«du får ikke noe igjen selv»for å slite deg ut..og da tror jeg ikke noe energi kommer tilbake av seg selv+det kan være en tøff tid med baby i starten og det er ikke poeng i å slite seg ut FØR fødsel...jeg kan hvertfall ikke anbefale noe annet enn å tenke på deg selv nå og gi kroppen lov til hvile:)
 
Hei:) Jeg slet mye med å være helt utmattet/sliten i mer en «vanlig sliten» før jeg ble gravid..dette skyltes nok at jeg jeg gikk med gallesten/anfall/smertehelvette i et år etter forrige svangerskap og fettlever..kom liksom aldri ovenpå og var sliten uten å gjøre noe..men nå i dette svangerskapet har jeg jo ikke akkurat blitt bedre før nå..tror det kan være lurt å bli sykemeldt helt eller mer så du kanskje kan være helt fri fra jobb flere dager og heller slappe av,bruk energi på å gå en tur/vær sosial når du orker..og lytt til kroppen hver dag...for etter sist svangerskap hvor jeg virkelig slet meg ut og hyl gråt hver kveld for jeg var så sliten og dårlig,lærte jeg at«du får ikke noe igjen selv»for å slite deg ut..og da tror jeg ikke noe energi kommer tilbake av seg selv+det kan være en tøff tid med baby i starten og det er ikke poeng i å slite seg ut FØR fødsel...jeg kan hvertfall ikke anbefale noe annet enn å tenke på deg selv nå og gi kroppen lov til hvile:)
Uff, du fikk litt av hvert på toppen av en nyfødt du ja.. Kan ikke ha vært mye godt! Jeg skal på svangerskapskontroll til uka, så får vel ta en ny drøfting med legen da. Er bare så redd for at hvis jeg blir mer sykemeldt så blir jeg sittende enda mer på sofaen og kjenne på hvor tungt det er å være sliten, og gå helt i kjelleren. Men det er vel som du sier viktig å ikke slite seg ut før fødselen ja, og jeg skal innrømme at hadde bolletrollet kommet nå (og det hadde vært rundt termin så klart) så veit jeg virkelig ikke hvordan jeg skulle takla det. Æsj, jeg hater bare å være borte fra jobb.. Jeg er nyutdanna (juni 2016) og bare hatt denna jobben et år, og jeg elsker virkelig det jeg jobber med! Å skulle jobbe enda mindre føles skikkelig tungt. Samtidig er det også skikkelig tungt å gå på jobb i tre timer og så ligge rett ut resten av dagen fordi jeg er utslitt også... Blir å velge mellom to onder detta tror jeg! Jeg får snakke litt med legen igjen på kontrollen og se om vi kan komme frem til noe lurt. Takk for gode ord og oppmuntring hvertfall :hug013
 
Førstegangsgravid her (og første gang inne på babyverden i dag ;) )! Jeg sliter veldig med ekstrem utmattelse, ikke nødvendigvis så trøtt, men ufattelig sliten. Har fibromyalgi og hypermobilitetssyndrom/Ehler Danlos fra før, så mulig det er en sammenheng der, MEN - er det noen andre her som sliter med det samme eller har noen lure tips? :help Jobber bare 3 timer om dagen på grunn av detta og hvis jeg i tillegg er sosial en time eller to på kvelden så blir jeg så sliten at jeg skjelver og det føles for slitsomt å ligge på sofaen til og med - vil bare synke ned i senga..
emoji85.png
Jeg som skulle gå tur hver dag og spise sunnere enn noen gang for bebisen sin skyld.. Veel, la oss si at det er det stikk motsatte som er tilfellet
emoji85.png
Tips og råd til en litt fortvila førstegangsvordende? :D:D

Hvor langt er du på vei?

Foreløpig tror jeg ikke det er så mange andre svar enn å lytte til kroppen. Om 3 timer jobb om dagen kjennes ut som for mye, så snakk med legen din.
Noen gravide klarer ikke mer enn å ligge på sofaen i deler av eller hele svangerskapet. For min del var noe særlig aktivitet de første månedene helt uaktuelt fordi jeg var så trett. Sov flere timer om dagen, og tror ikke jeg hadde kommet meg gjennom dagene om jeg hadde vært i jobb også.
Nå går det bedre, men blir fort andpusten - og det igjen gir meg brekninger. Men, med ett bekken som begynner å kjennes godt er jeg nødt til å få til litt bevegelse. Man må bare prøve å finne balanse.
Ikke press deg er mitt råd. Håper det går bedre videre utover i svangerskapet [emoji4]
 
Når tar dere frem adventspynten?

Julepynten får alltid ligge til 22/23desember og treet pyntes aldri før lille julaften-kvelden, men adventspynten har jeg litt slyngrinsmon på og tror den dukker opp om en to ukers tid [emoji14]
 
Når tar dere frem adventspynten?

Julepynten får alltid ligge til 22/23desember og treet pyntes aldri før lille julaften-kvelden, men adventspynten har jeg litt slyngrinsmon på og tror den dukker opp om en to ukers tid [emoji14]

Pynter ikke til advent utenom adventskalender, og den henges opp kvelden før 1.desember. Men bør begynne å gjøre klar til den snart
 
Ingen adventspynt her. Ungene har julekalender som naturligvis kommer frem 1. Desember. Jul pyntes det til lille julaften. Spes nå når kommende storebror har bursdag 21. Desember. Vil feire bursdag uten julepynt. Dessuten er det lite praktisk med masse pynt når en har en ettåring som river ned det meste. Så i år kommer nok ikke juletre og pynt nok ikke til å stå lenge [emoji6]
 
Ingen adventspynt her heller, men har begynt å handle julepynt i år. Og det er så koselig! Gleder meg til jul i år mer enn på lenge... :)
 
Ingen adventspynt her. Ungene har julekalender som naturligvis kommer frem 1. Desember. Jul pyntes det til lille julaften. Spes nå når kommende storebror har bursdag 21. Desember. Vil feire bursdag uten julepynt. Dessuten er det lite praktisk med masse pynt når en har en ettåring som river ned det meste. Så i år kommer nok ikke juletre og pynt nok ikke til å stå lenge [emoji6]

Det er veldig forståelig at du vil skille jul og bursdag ^^,
Pynter ikke til advent utenom adventskalender, og den henges opp kvelden før 1.desember. Men bør begynne å gjøre klar til den snart


Ingen adventspynt her heller, men har begynt å handle julepynt i år. Og det er så koselig! Gleder meg til jul i år mer enn på lenge... :)
Virker som det ikke er så normalt med adventspynt [emoji14] synes det var så lite ute i butikkene også, så spørs om jeg er en av få som kom fra et hjem med lilla pynt hele førjulstiden [emoji14]
 
Tror vi har en, men tror vi detter ut av og til [emoji14]

Jeg lurer på om andre har bestemt seg for navn enda? Jeg tror vi fant et til gutten vår idag [emoji170] Henrik[emoji170] har fortsatt Theodor og Jonas på lista i tilfelle han ikke er noen Henrik da han blir født, men det føles veldig riktig nå :)

Navn er så vanskelig. Jeg liker Mathias og håper mannen vil like det godt nok snart.

Da blir det i så fall thea og mathias
 
Navn er så vanskelig. Jeg liker Mathias og håper mannen vil like det godt nok snart.

Da blir det i så fall thea og mathias
Så fine navn [emoji7]
Ja, det vanskeligste er å bli enig, navn som begge elsker. Det er jo tross av barnet ens som skal hete dette så det må jo være perfekt [emoji14]

Håper navnet synker godt inn hos mannen din :D
 
Back
Topp