Marsgjengen sin skravletråd

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Si meg, har dere ikke laget dere en skravletråd enda?
Dere må da ha en skravletråd kan dere vel forstå!

Så damer, hva skal vi skravle om?
 
Tror vi har en, men tror vi detter ut av og til [emoji14]

Jeg lurer på om andre har bestemt seg for navn enda? Jeg tror vi fant et til gutten vår idag [emoji170] Henrik[emoji170] har fortsatt Theodor og Jonas på lista i tilfelle han ikke er noen Henrik da han blir født, men det føles veldig riktig nå :)
 
Våres skal hette Kristian. Han vil bli oppkalt etter faren sin som heter Stig Kristian. Han bruker ikke Kristian selv så tenkte det ville vær litt koselig
 
Våres skal hette Kristian. Han vil bli oppkalt etter faren sin som heter Stig Kristian. Han bruker ikke Kristian selv så tenkte det ville vær litt koselig
Det er jo kjempekoselig ^^,
Så ålreit å kalle opp barnet etter noen, tantejenta mi er oppkalt etter ei oldemor, og på jentelista vår sto også et navn fra ei oldemor. Men på herrenes side i familiene var det så "voksene" navn at det føltes ikke riktig.

Synes det er så vanskelig med gutter, for de skal liksom passe til en liten tass, ung tøffing og en voksen kar [emoji14]
Jenter kan være søte hele livet [emoji14]
 
Vi får en gutt til ser det ut til. Vi har jentenavn klare, men guttenavn er vanskelig. Vi har så langt ett navn på lista, og mulig det vinner på walkover slik det ble med han vi har fra før
 
På jentenavn har vi kjørt oppkalling (dvs eldste jenta er oppkalt, og det vi har klart av jentenavn er også oppkalling), men på guttenavn så har vi ikke funnet noen gode navn som er oppkalling og ikke allerede brukt i vår generasjon
 
Vi har kalt gutten i magen for Brage helt siden ultralyden i uke 19. Koselig å kunne omtale han med et ordentlig navn, gjør liksom alt mer virkelig.

Vi fant heller ikke noen oppkallingsnavn vi likte på noen side av familien, så navnet fant vi ved hjelp av timesvis med brainstorming. Hadde noen alternativer før ultralyd, men da jeg så ansiktet hans skjønte jeg med en gang at han måtte hete Brage [emoji1]
 
Vi har ikke landet på navn ennå. Syns guttenavn er mye lettere enn jentenavn, selv om jeg har «brukt opp» tre guttenavn fra før.
 
Sliter veldig med å finne guttenavn... Hadde massevis av fine jentenavn på listen. Jeg er «bydame» men vi bor nå på bygda og her driver de med radbrekking av mange navn pga dialekten så de få jeg likte ble helt feil for meg når de sies med dialekten her [emoji23] Mye rart å ta stilling til... og som ei skrev over her, skal både passe til liten tass, men også voksen mann... Og får man egentlig en følelse av hva som passer når den lille kommer? Personligheten kommer vel litt senere enn man må ha navnet klart liksom...
 
Synes guttenavn er så vanskelig, står å vipper mellom 2 nå, men redd han skal komme ut og ikke være noen av de [emoji51]
 
Sliter veldig med å finne guttenavn... Hadde massevis av fine jentenavn på listen. Jeg er «bydame» men vi bor nå på bygda og her driver de med radbrekking av mange navn pga dialekten så de få jeg likte ble helt feil for meg når de sies med dialekten her [emoji23] Mye rart å ta stilling til... og som ei skrev over her, skal både passe til liten tass, men også voksen mann... Og får man egentlig en følelse av hva som passer når den lille kommer? Personligheten kommer vel litt senere enn man må ha navnet klart liksom...
Innen barnet har fått noen klar personlighet er nok navnet ganske pågrodd at det ikke spiller noen rolle. Men var viktig for meg å ikke ha noen av disse umulius-navnene.

Tror det bare føles riktig når det er riktig :)
 
Blæh, synes virkelig kvalmen kunne gi seg helt før halsbrannen kommer...
Det som hjelper mot kvalme, får jeg halsbrann av og motsatt.

Dagens klage herfra
 
Me har navn klart & har hatt det i årevis. Føles allerede naturlig ut at det er navnet hennes [emoji7]
 
Blæh, synes virkelig kvalmen kunne gi seg helt før halsbrannen kommer...
Det som hjelper mot kvalme, får jeg halsbrann av og motsatt.

Dagens klage herfra

I feel you!

Har aldri før hatt halsbrann og nå er det HVER dag. Blir helt gal av å svinge mellom den og kvalmen.
 
Blæh, synes virkelig kvalmen kunne gi seg helt før halsbrannen kommer...
Det som hjelper mot kvalme, får jeg halsbrann av og motsatt.

Dagens klage herfra
Enig. Kvalmen henger godt i her og, plutselig kjenner jeg det rumle i mellomgulvet og jeg må bare løpe på do. Har ikke halsbrann enda heldigvis, men bekkenet har begynt å tulle det til, kjennes ut som jeg har detti hardt på rumpa og slått halebeinet [emoji17]

Får håpe formen våres kommer seg bra i tiden mot jul nå da :)
 
Fikk målt symfyse-mål hos jordmor idag. Var 20 cm og er no 21+1. Googla litt no. Ho sa det var litt lavt men eg syns det hørtes greit ut? Uansett ikkje bekymringsverdig.[emoji85][emoji6]
 
Back
Topp