Marsgjengen sin skravletråd

  • Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet
Det er veldig forståelig at du vil skille jul og bursdag ^^,




Virker som det ikke er så normalt med adventspynt [emoji14] synes det var så lite ute i butikkene også, så spørs om jeg er en av få som kom fra et hjem med lilla pynt hele førjulstiden [emoji14]
Dessuten venter jeg ikke på andre enn julenissen. Så blir litt feil med adventspynt.
 
Når tar dere frem adventspynten?

Julepynten får alltid ligge til 22/23desember og treet pyntes aldri før lille julaften-kvelden, men adventspynten har jeg litt slyngrinsmon på og tror den dukker opp om en to ukers tid [emoji14]

Jeg er litt gal på det der. Pynter ikke voldsomt mye, men har stort behov for å pynte tidlig [emoji1] Har så lett for å få vinterdepresjon, og føler lys og pynt hjelper veldig på humøret. Mannen pleier å holde meg igjen til 1. desember, men etter det skal jeg fram med julepynten!

Jeg skiller ikke på julepynt og adventspynt, da. Eneste som venter litt lenger er juletreet, mens et pyntes nok lenge før 23. desember om jeg kjenner meg selv rett [emoji1]
 
Virker som det ikke er så normalt med adventspynt [emoji14] synes det var så lite ute i butikkene også, så spørs om jeg er en av få som kom fra et hjem med lilla pynt hele førjulstiden [emoji14]

Jeg pynter med lilla til advent! Synes det er så koselig med advent i hus når vi gjør juleforberedelser. Julepynten kommer ikke på før huset er helt vasket og klart lille julaften.
Jeg har fått inntrykk av at mange begynner med julepynt tidlig i adventen nå. Man da synes ikke jeg det blir det samme når julen kommer. Adventspynten er lilla duker og lys + adventsstake. Det tåler at huset er litt kaos i adventstida [emoji4]
 
Fler enn meg som sliter veldig med hold/sting i magen? Magen er absolutt i voksemodus, og det er noen som jm sier; en kombinasjon av at magemusklene deler seg og ligamentsmerter som jeg kjenner ekstra godt på høyre side da bebis ofte ligger mot den siden (kjenner spark mest på andre siden/nedover).
Men dette er så vondt at jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg noen ganger [emoji53]
 
Baby sparker og beveger seg masse for tiden. Veldig kjekt og tydelig at han har vokst og blitt sterkere. Nå kan det både sees og kjennes fra utsiden. Hehe. :D
 
Synes det er så frustrerende at h&m (som eneste fysiske butikk med gravidklær) har sååå dårlig utvalg av penklær. De har 100 bukser og 100 tights, men tror jeg har sett to kjoler og to litt finere tunikaer..
 
Synes det er så frustrerende at h&m (som eneste fysiske butikk med gravidklær) har sååå dårlig utvalg av penklær. De har 100 bukser og 100 tights, men tror jeg har sett to kjoler og to litt finere tunikaer..

Det var litt større utvalg på nettbutikken dens [emoji6] Jeg hater egentlig å handle på nett, men bestilte hjem alt som såg pent ut, så prøver jeg og returnerer det jeg ikke vil ha[emoji1303]
 
Egentlig litt positivt overrasket. Da jeg fikk vite at morkaken lå på fremre vegg denne gangen, hadde jeg forberedt meg på lite bevegelse. Men det spiller vist liten rolle siden mine liker å gjøre seg til kjenne ned mot underlivet og opp mot ribbeina. Mulig jeg ble litt skånet for de verste ribbeins slag/ spark med nr 2. Da lå morkaken oppe/ bak.
 
Det var litt større utvalg på nettbutikken dens [emoji6] Jeg hater egentlig å handle på nett, men bestilte hjem alt som såg pent ut, så prøver jeg og returnerer det jeg ikke vil ha[emoji1303]
Det er sant :) men synes de har sååå mye fint på zalando, men der kan man ikke betale med faktura, og jeg liker ikke å betale for ting jeg kanskje ikke skal ha [emoji14]
 
Hei.
Jeg er førstegangsfødende og er i morgen 22uker.
Lurte litt på hvor ofte dere er på kontroller?
Jeg føler jeg har så lite oppfølgning, og lurte på om det er normalt...
Var første gang hos lege når jeg var 10 uker. Så i uke 12 for å ta alle disse blodprøvene. Og så var jeg på Ultralyd i uke 18... neste er hos privat jordmor i uke 25...
Har ikke fått noe tilbud om kommunal jordmor, så derfor har jeg ordnet meg privat...
Er det vanlig at man ikke har mer oppfølgning enn dette? Mener ikke at jeg skal renne ned dørene til lege/jordmor... samboeren min som har 2 barn fra før, synes også at jeg har vert lite på kontroller....
 
Hei.
Jeg er førstegangsfødende og er i morgen 22uker.
Lurte litt på hvor ofte dere er på kontroller?
Jeg føler jeg har så lite oppfølgning, og lurte på om det er normalt...
Var første gang hos lege når jeg var 10 uker. Så i uke 12 for å ta alle disse blodprøvene. Og så var jeg på Ultralyd i uke 18... neste er hos privat jordmor i uke 25...
Har ikke fått noe tilbud om kommunal jordmor, så derfor har jeg ordnet meg privat...
Er det vanlig at man ikke har mer oppfølgning enn dette? Mener ikke at jeg skal renne ned dørene til lege/jordmor... samboeren min som har 2 barn fra før, synes også at jeg har vert lite på kontroller....
Du må stort sett ta kontakt med jm i kommunen / på helsestasjonen selv. Det er det vanlig med kontroll hos lege eller jm i uke 24, 28, 32, 36, 38 og 40. Om det er et normalt svangerskap.
 
Hei.
Jeg er førstegangsfødende og er i morgen 22uker.
Lurte litt på hvor ofte dere er på kontroller?
Jeg føler jeg har så lite oppfølgning, og lurte på om det er normalt...
Var første gang hos lege når jeg var 10 uker. Så i uke 12 for å ta alle disse blodprøvene. Og så var jeg på Ultralyd i uke 18... neste er hos privat jordmor i uke 25...
Har ikke fått noe tilbud om kommunal jordmor, så derfor har jeg ordnet meg privat...
Er det vanlig at man ikke har mer oppfølgning enn dette? Mener ikke at jeg skal renne ned dørene til lege/jordmor... samboeren min som har 2 barn fra før, synes også at jeg har vert lite på kontroller....
Jeg har til nå hatt hos lege og jm, disse har overlappa hverandre litt pga misforståelser da jeg egentlig ønsker svangerakapskontrollene hos jm, men er sykemeldt 50% så må innom lege for vurdering en gang i mnd om den skal justeres :)
Men uke 12, 14, 19, 20 neste blir uke 23 og glukosebelastningstest og antistoffprøve i uke 24 :)
Mener å huske at kontrollene normalt er hver 4. Uke, men man kan gå oftere og sjeldnere.
Jeg ønsker å gå hver 3. Uke for å føle at jeg bevarer litt kontroll [emoji14]
 
Jo zalando har faktura [emoji846]
Prøvde å bestille et par kåper for et par uker siden, men sto at de ikke kunne tilby faktura, og prata med ei kollega om det og hun og sa hun også hadde opplevd det..
Men da må jeg prøve igjen, for de har så mye fine kjoler som ikke er sånn typiske mammakjoler ^^,
 
Da kan det være at du har for mange ubetalte «kredittfaktura» (klarna el), for høyt kredittlån el. Tror de ser på sånt før det evt tilbys. Jeg har sett det før. Jeg har i alle fall tatt faktura der flere ganger, så vet at det går an [emoji846]
 
Back
Topp