Så utrolig vondt å høre Mamoria. Håper virkelig at det går fort over.
Og som Lmn skriver, ta smertestillende! Det kan også kanskje være lurt å ringe legen og evt. få resept på litt sterkere saker, om ikke vanlig ibux/ paracet hjelper. Å ha i bakhånd tenker jeg.
Tenker masse på deg. Så utrolig condt at det skulle bli slik :(
 
Hvordan går det med deg?
 
Hei jenter! Nå er jeg klar for å prøve igjen.

Jeg skjønner ikke helt denne kroppen - jeg begynte ikke å blø ordentlig igjen før 20. juli, men det var bare som en slags kort mensen. Og positive graviditetstester i tre uker. Jaja. Nå er jeg iallfall klar nytt forsøk! Tenkte å vente til slutten av oktober pga skole og sånt, men nei - jeg kjører på. Har mailet Maigaard, er på syklusdag 2 eller 3, litt usikker.

Noen som har vært nede for innsett av blastocyst som kan si hvordan det foregår? Er det uttak og innsett samme dag eller må man vente til kroppen er på "dag 5" som egget?
 
Hei jenter! Nå er jeg klar for å prøve igjen.

Jeg skjønner ikke helt denne kroppen - jeg begynte ikke å blø ordentlig igjen før 20. juli, men det var bare som en slags kort mensen. Og positive graviditetstester i tre uker. Jaja. Nå er jeg iallfall klar nytt forsøk! Tenkte å vente til slutten av oktober pga skole og sånt, men nei - jeg kjører på. Har mailet Maigaard, er på syklusdag 2 eller 3, litt usikker.

Noen som har vært nede for innsett av blastocyst som kan si hvordan det foregår? Er det uttak og innsett samme dag eller må man vente til kroppen er på "dag 5" som egget?

Godt å se deg klar for nye muligheter!! :D
Det er supre sjanser med blastocyst, så krysser virkelig fingrene for deg!
Den må settes inn 5 dager etter EL ja, eller 5 dager etter man starter med progresteron evt. i styrt syklus :)
 
Godt å se deg klar for nye muligheter!! :D
Det er supre sjanser med blastocyst, så krysser virkelig fingrene for deg!
Den må settes inn 5 dager etter EL ja, eller 5 dager etter man starter med progresteron evt. i styrt syklus :)
Hmm okei, så man reiser ikke ned for å ta UT egget som er i kroppen?
 
Så spennende med nytt forsøk [emoji2] Vet du når du drar nedover?
 
... da er det på tide å vende tilbake til denne dagboken!

Kort fortalt - jeg traff en mann rett før jeg skulle til skanning før Maigaard - og avlyste hele Danmarksprosjektet - vi ble kjærester, samboer, jeg ble stemor - mens hans "ja, jeg vil ha barn" ble gradvis over 1,5 år til "nei, jeg vil ikke ha barn". Det er ikke hovedgrunnen til at forholdet tok slutt - men iallfall. Her er jeg altså - blir 40 i år, men vil ha barn fremdeles! Og er motivert for at dette skal jeg gjøre alene, og jeg vil gjøre det nå.

Så! Skanning neste uke hos Dr. Huseby, og så forhåpentligvis ned til Maigaard for fryseforsøk (det er det det heter? Jeg har 1 blastocyst på frys fra forrige runde for 2 år siden).

Jeg håper jo inderlig at jeg slipper masse IVF-runder, og har gått til innkjøp av Fructis Femina - men er litt forvirra på hvordan jeg skal bruke den. Eggløsning er ventet tirsdag-ish neste uke - skal jeg begynne å ta det nå? Og hvor lenge - noen som vet?

Ellers - så har jeg bestemt meg for å ikke fortelle familie og venner (bortsett fra en) denne gang. Jeg inlemmet dem underveis i prosessen forrige gang, og fikk masse støtte og heiarop - sendte bilder av embryoene som utviklet seg osv.. Men da det ikke gikk og hcg bare sank og legen til slutt på UL sa at her er det ingen vekst (det gikk vel 2-3 uker fra innsett tror jeg) - så var det veldig lite støtte fra familie og venner. Og det var så innmari sårt, å ikke få trøst og støtte da. Så denne gang blir det bare ei venninne - og dere - og terapeuten. :) Men det holder!

Som dere ser har jeg mye på hjertet!

Livet går opp og ned og håp brister - men jeg ser veldig fremover til dette, og har et helt tydelig bilde av meg som mamma. Jeg håper det en dag går i oppfyllelse! <3
 
Hei! Følger deg gjerne! Blir spennende å se om fryse forsøket blir bra :):)
 
Takk! Skanning imorra, spent på ståa! Også tenkte jeg å starte med babyklisteret rett etter EL-sprøyta :)
 
Så leit å høre at det ikke helt ble som «planlagt». Men man trenger ikke mannfolk for å oppdra barn, dette kommer du til å klare fint alene! Spennende at du er i gang igjen og håper du får ønsket oppfylt :)
 
Tusen takk mator!!

Gleder meg veldig nå, ikke lenge igjen.
Fortalte det til ei venninne i går, og hun var så glad på mine vegne. Godt å bare dele alle tankene man har, selv om jeg ikke har så mange spørsmål eller bekymringer. Bare det å dele tanker ❤
 
Back
Topp