..og nå blør jeg mer etter noen timers stopp så da er det nok over.

Uff, så trist.....

Jeg håper nå enda for deg! Blødninger er ikke helt uvanlig i første trimester særlig, om enn ikke ønskelig. Du har så veldig fine tester.
Syns du skal ta den stigningen på hcg likevel i morgen.

Krysser fingrene for deg, du som fikk sånn en trivelig overraskelse og all ting!

:Heartbigred
 
Hvordan går det?

Sender deg gode tanker.
Ringte laben i dag og det eneste jeg ville var å få svar på at hcg har sunket eller at den har doblet seg normalt. Men neida. 86 nå mot 70 på torsdag.

Jeg skjønner Ingenting, dette er så fortvilende!! Kan det være utenfor livmora? Også bekymra fordi jeg skal på 10 dager ferie i en del av landet hvor det er langt til sykehus. Huff, jeg skulle ønske jeg bare visste!!!!

Sendt mail til klinikken da, håper de ringer :-(
 
Ringte laben i dag og det eneste jeg ville var å få svar på at hcg har sunket eller at den har doblet seg normalt. Men neida. 86 nå mot 70 på torsdag.

Jeg skjønner Ingenting, dette er så fortvilende!! Kan det være utenfor livmora? Også bekymra fordi jeg skal på 10 dager ferie i en del av landet hvor det er langt til sykehus. Huff, jeg skulle ønske jeg bare visste!!!!

Sendt mail til klinikken da, håper de ringer :-(

Ja, du bør ABSOLUTT få sjekket det! For sikkerhets skyld. Nå kan de muligens ikke så så mye på nåværende tidspunkt uten at jeg vet for sikkert? Mulig du uansett på vente litt?
Klinikken vil uansett ha de beste svarene, så bra du kontaktet de.

Veldig synd at det ikke doblet seg, håpet veldig for deg.

Sender deg en trøsteklem.

Du må bare fortsette å planlegge neste innsett. Her måtte det 4 innsett til før det klaffet, og det er ikke uvanlig dessverre.
Håper eskimoen din er en fighter som blir med hele vegen.
 
Enig med Gledeståre her, dette må du få sjekket! Dessverre er det en del alarmer som går når det er blødning og svak hcg-stigning... Det kan være utenfor livmor, men det kan også være en SA. Uansett betryggende for deg å få noen svar.
Ikke nøl med å kontakte legevakt om du får smerter.

Styrkeklem ❤️
 
Takk jenter!

Men kan de se om det er utenfor livmoren på skann nå? Jeg reiser på ferie om to dager så bør liksom få gjort det imorra.. Og HVIS det er utenfor livmoren, må det noe inngrep til da?
Ikke hørt noe fra klinikken ennå.. Men herlighet, det er bare gått to timer - jeg er LITT utålmodig for å si det sånn. Men vil liksom ikke reise på ferie med halve slekta i rurale strøk hvis jeg plutselig blir dritsyk!
 
..og.. jeg lurer på når neste innsett kan være nå? Rett etter neste mensen, eller om de vil at jeg skal vente enda en syklus? For liksom, vil de regne den tredagersblødningen 9 dager etter innsettet som en vanlig mensen? Herregud dette blir jeg helt koko av! :smiley-angelic008
 
Takk jenter!

Men kan de se om det er utenfor livmoren på skann nå? Jeg reiser på ferie om to dager så bør liksom få gjort det imorra.. Og HVIS det er utenfor livmoren, må det noe inngrep til da?
Ikke hørt noe fra klinikken ennå.. Men herlighet, det er bare gått to timer - jeg er LITT utålmodig for å si det sånn. Men vil liksom ikke reise på ferie med halve slekta i rurale strøk hvis jeg plutselig blir dritsyk!

Ikke godt å si hva de kan og ikke kan se såpass tidlig dessverre...
Det blir jo gjerne fastslått ved overvåking og blodprøver over flere dager.
For noen ordner det seg av seg selv, men for andre må det fjernes via inngrep.
Håper jo virkelig for din del at det ikke er en exu ❤️ Det er skjeldent, men det skjer.. krysser fingrene.

Når det komner til nytt forsøk, så må du antageligvis ha en vanlig syklus i mellom.
 
Det er så kjedelig når det holder på sånn[emoji20] I vinter trodde legene jeg hadde exu. Men gyn sa jeg hadde for lav hCG til at de ville kunne se det på ul. Hadde da verdi på 275. Men det de KAN se er om det har vært noe i livmoren eller ikke. Hos meg så de heldigvis rester i livmor som avkreftet mistanken om exu[emoji4][emoji1303]
 
Var hos gynekologen min nå, jeg er gravid men embryoet har utviklet seg veldig lite så han tror det er veldig lite sjanse for at jeg kommer til å forbli gravid noe særlig lenge. Jeg spurte om han ville satt penger på denne graviditeten og det ville han ikke gitt. Heldigvis er det ikke graviditet utenfor livmoren!

Så.. da er det bare å vente da. ENDA mer!
 
Var hos gynekologen min nå, jeg er gravid men embryoet har utviklet seg veldig lite så han tror det er veldig lite sjanse for at jeg kommer til å forbli gravid noe særlig lenge. Jeg spurte om han ville satt penger på denne graviditeten og det ville han ikke gitt. Heldigvis er det ikke graviditet utenfor livmoren!

Så.. da er det bare å vente da. ENDA mer!
Godt det hvertfall ikke var exu. Selv om det er kjedelig det mest sannsynlig ikke vil bli noe ut av det[emoji20] Du har ikke hatt noen stor blødning enda?
 
Godt det hvertfall ikke var exu. Selv om det er kjedelig det mest sannsynlig ikke vil bli noe ut av det[emoji20] Du har ikke hatt noen stor blødning enda?
Hadde 3 dager med medium blødning 8 dager etter innsett.

Nå har jeg googlet litt da (klarer ikke å unngå det..) og har lest at embryo (og hcg) kan gå i DVALE på opptil to uker. Jeg satser på det, at spiren bare er sta og skeptisk.. :cool:
 
Var hos gynekologen min nå, jeg er gravid men embryoet har utviklet seg veldig lite så han tror det er veldig lite sjanse for at jeg kommer til å forbli gravid noe særlig lenge. Jeg spurte om han ville satt penger på denne graviditeten og det ville han ikke gitt. Heldigvis er det ikke graviditet utenfor livmoren!

Så.. da er det bare å vente da. ENDA mer!

Så bra det ikke er exu da :)
 
Var hos gynekologen min nå, jeg er gravid men embryoet har utviklet seg veldig lite så han tror det er veldig lite sjanse for at jeg kommer til å forbli gravid noe særlig lenge. Jeg spurte om han ville satt penger på denne graviditeten og det ville han ikke gitt. Heldigvis er det ikke graviditet utenfor livmoren!

Så.. da er det bare å vente da. ENDA mer!

Er så glad på dine vegne at det ikke er EXU!

Jeg skjønner så godt at du vil håpe i det lengste på et mirakel, tro meg.
Håper du ikke syns jeg er frekk eller ekkel når jeg sier dette; Jeg ville kanskje ikke håpet på at det skulle feste seg. 2/3 av aborter er kromosomfeil 1/3 vet de ikke hvorfor. Selv om det er fryktelig vondt miste et ønsket embryo/ foster, så har det vært en liten trøst å vite at det mest sannsynlig ikke var levedyktig, i hvert fall for meg.
Grunnen til at jeg sier dette, er at du skal på ferie. Jeg ville forberedt meg på å miste.
Nå vil jeg tro at såpass tidlig, så vil du ikke få rielignende smerter ved abort, men heller en kraftig mens. Likevel kan det være lurt å ta med seg smertestillende.
Jeg ville ha spurt klinikken om de kunne faxe over en resept på litt sterkere saker, feks paralgin forte eller tramadol evt sende resept på annen måte elektronisk. JEG har i hvert fall bedt om det to gg ved abort og det angrer jeg ikke på. Det var fryktelig vondt første gangen, da fikk jeg rier.
Mtp at du skal på ferie, syns jeg du kan få det.
Hvorfor ha det vondt mer enn høyst nødvendig?
Vondt nok å miste...

Du er fryktelig uheldig som skal bli syk og oppleve dette nå like før ferien.

Håper du føler du kan dra likevel. Tror en ferie tross alt vil gjøre deg godt.

Vil ønske deg masse sol og sommer som kan lege ditt hjerte og din helse.
 
Nettopp lest gjennom dagboka di. Håper alt er vel!

Er her selv, fordi jeg innså at drømmemannen møter jeg kanskje ikke før jeg er 60. ;)
Var så heldig å få mitt lille gull i en alder av 41. Skal sies at jeg har forsøkt på naturlig vis med eks-mann og eks-kjæreste, uten hell, så hadde nok uansett endt opp her. Håper tiden din her inne blir kort, og ender lykkelig :)
 
Nå er nok SA i full gang her. Har hatt "hold"-lignende trykk i ene sida i flere dager, og nå i dag har det blitt ubehagelig å sette seg ned, akkurat som det er trykk både som den følelsen når man må veldig på do og en rar følelse av vakuum og et trykk nedover i livmora. Nå kommer det som ganske store "tak", sånn at jeg blir småbekymra for større smerter i natt. Er i et hus full av 25 familiemedlemmer og bare søster som vet. Tror jeg skal ta det jeg har av smertestillende, både paracet og ibux.. selv om man liksom ikke skal ta Ibux hvis man er gravid.
Håper det går fort over da. Ingen blødninger på en uke, bare pittelitt brun utflod i går og dag.
 
Uff, så trist[emoji20][emoji20] de smertene der er virkelig ikke gode, så lurt å ta smertestillende! Anbefaler varmeflaske også.. om du ikke har, så bruk en brusflaske! Hjalp masse til meg! Håper det går fort over[emoji173]️
 
Back
Topp