mamoria

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Hei alle!

For å gjøre en lang historie kort: Jeg er en enslig kvinne på 37 som reiser til Maigaard for mitt første IVF-forsøk om et par uker.
Jeg var først i kontakt med Stork, som foreslo vanlig inseminasjon, men etter endel googling (!) leste jeg tips om at det var lurt å sjekke ut flere klinikker, da de kan ha ulike forslag om behandling. Så jeg kontaktet Maigaard som jeg hadde hørt mye positivt om, og de foreslo å gå rett på IVF på grunn av alder og fordi jeg hadde livmorsbetennelse med sykehusinnleggelse i tjueårene.

Jeg gleder meg veldig - og samtidig som jeg er spent. Ikke redd, tror jeg - jeg har bestemt meg for å ikke ta alle bekymringer på forskudd, men håndtere de ettersom de kommer. Endel frem og tilbake har det vært det siste halve året, men den definitive avgjørelsen ble tatt da jeg snakket med ei venninne om dette for et par måneder siden. Vi fant ut at jeg har resten av livet på å treffe en mann, men jeg har bare noen få år igjen på å bli mamma. Og det å ikke bli mamma er for meg helt utenkelig. Derfor går jeg all in!

Mensen venter jeg imorra (mulig det er feil terminologi her inne, jeg skjønner ikke et kvekk av alle forkortelsene deres ennå, haha!) - også begynner jeg på Bemfola på syklusdag 2. Skal ha kort regime.

Håper denne dagboka ender godt! :happy:
 
Velkommen hit og gratulerer med egen dagbok her :)
Her er du i det beste selskapet du kan være for noen som er gjennom IVF-prosessen, det kan jeg love deg! :)
 
Velkommen inn hit og gratulerer med dagbok! Jeg har nettopp blitt medlem selv og setter allerede utrolig stor pris på alle damene som er her inne og heier på hverandre [emoji2] De er gull verdt!

Det er utrolig kult at du har tatt denne avgjørelsen om å sette i gang med IVF før du har mannen på plass. Jeg er så enig med venninnen din i at han har du resten av livet på å skaffe! Bra du gjør noe med drømmene dine nå [emoji2]

Jeg gleder meg til å følge deg og heie på deg på veien til et lite nurk [emoji2]
 
Velkommen inn og masse lykke til!! Stor respekt til deg som gjør det her alene [emoji173]
 
Velkommen og masse lykke til med prosessen! Håper det blir rask klaff og et kort opphold her inne :)
 
Velkommen inn hit og masse lykke til med første forsøk:)
 
Velkommen inn hit [emoji4] du har en utrolig spennende tid fremfor deg nå. Krysser fingrer og tær for at du får ett vellykket forsøk nå og at det blir full klaff! Jeg synes det er sterkt gjort av deg å gjøre dette alene. Ditt fremtidige barn vil få en kjempetøff mamma [emoji173]
 
Hei alle!

For å gjøre en lang historie kort: Jeg er en enslig kvinne på 37 som reiser til Maigaard for mitt første IVF-forsøk om et par uker.
Jeg var først i kontakt med Stork, som foreslo vanlig inseminasjon, men etter endel googling (!) leste jeg tips om at det var lurt å sjekke ut flere klinikker, da de kan ha ulike forslag om behandling. Så jeg kontaktet Maigaard som jeg hadde hørt mye positivt om, og de foreslo å gå rett på IVF på grunn av alder og fordi jeg hadde livmorsbetennelse med sykehusinnleggelse i tjueårene.

Jeg gleder meg veldig - og samtidig som jeg er spent. Ikke redd, tror jeg - jeg har bestemt meg for å ikke ta alle bekymringer på forskudd, men håndtere de ettersom de kommer. Endel frem og tilbake har det vært det siste halve året, men den definitive avgjørelsen ble tatt da jeg snakket med ei venninne om dette for et par måneder siden. Vi fant ut at jeg har resten av livet på å treffe en mann, men jeg har bare noen få år igjen på å bli mamma. Og det å ikke bli mamma er for meg helt utenkelig. Derfor går jeg all in!

Mensen venter jeg imorra (mulig det er feil terminologi her inne, jeg skjønner ikke et kvekk av alle forkortelsene deres ennå, haha!) - også begynner jeg på Bemfola på syklusdag 2. Skal ha kort regime.

Håper denne dagboka ender godt! :happy:

Enig med deg! La barnet komme først og drømmemannen senere!

Det er fantastisk å bli mamma, så godt du ikke lar sjansen gå fra deg!

Jeg ble gravid på din alder med småen. Mistet den første :(, men fikk en nydelig sønn 38 år.

Du skal være klar over at vi eldre prøvere har større sjanse for å miste. Det sier jeg ikke for å demotivere deg, over hodet ikke, men for at du ikke må la deg knekke OM du skulle være uheldig som jeg har vært. Opp på hesten igjen og fortsette, ikke gi deg. Jeg har også veldig troen på at man blir litt ekstra fruktbar etter man har mistet, i hvert fall har det vært tilfelle hos meg. Jeg har hatt innsett igjen så raskt det har latt seg gjøre etter de obligatoriske ventemnd etter å ha mistet, og det ble full score begge gangene.

Masse lykke til med forsøk, håper du kommer raskt i mål :happy:
 
Gledeståre, ja, jeg prøver å tenke at det er vanskeligere å beholde på grunn av alder - samtidig kjenner jeg at det foregår mer på et intellektuelt plan fremfor emosjonelt.. Og sånn tenker jeg at det vel bare må få være, jeg aner ikke hvordan jeg kommer til å reagere om jeg mister, eller at spiren bare ikke sitter og første mensen kommer. Googler meg frem til prosenttall men det er jo i grunn ingen vits i - om det er 10% sjanse for at det går bra første gang eller 70%.. enten går det bra helt frem eller så gjør det ikke det. Man vil jo håpe uansett :)
 
Noen av dere andre som har tatt Bemfola før? Jeg har ingen bivirkninger på noe som helst kjennes det som, men kanskje muligens noen slags murringer som minner om begynnende menssmerter, kan det stemme?

Skal ha tidlig scanning på fredag fordi jeg har kort syklus, spent på når jeg skal nedover til Århus. Leste et sted at korte sykluser kan være dumt for fertiliteten, men det har kanskje ikke noe å si under IVF?
 
Scanning i dag viste at jeg kunne begynne på Orgalutran allerede i dag, så Pregnyl på søndag og egguttak på tirsdag! :angel8
Kjenner det er helt fint at jeg ikke trenger å stimuleres veldig lenge, har blitt ganske svimete, trøtt og kvalm av Bemfolaen.
 
Scanning i dag viste at jeg kunne begynne på Orgalutran allerede i dag, så Pregnyl på søndag og egguttak på tirsdag! :angel8
Kjenner det er helt fint at jeg ikke trenger å stimuleres veldig lenge, har blitt ganske svimete, trøtt og kvalm av Bemfolaen.

Her går det unna skjønner jeg :)
Masse lykke til med medisininnspurten! ✌✨
 
Tusen takk Avokado! Ja, det gikk fort! Skulle egentlig ha skanning på sprøytedag 8, men pga kort syklus endret de til dag 6. Veldig spennende! Men merker at jeg liksom føler at resten skal gå så utrolig fint også siden alt har vært så greit til nå.. Det er den der balansen mellom å holde forventningene nede men håpet oppe.. Ikke så lett!
 
Heihei:) titter innom her. Det er en spennede prosess. Vi har nettopp vært på stork for inseminasjon, siden vi er to damer. Skjønner godt at du går for ivf, oddsen er høyere da + at du har mulighet til å få egg på frys. Danmark er et fint land, med så mange trivelige mennesker ♡ storkoste meg i København. Maigaard ligger vel i Århus? Uansett..Lykke til, håper det blir spire på deg. Klem
 
Fikk svar fra klinikken angående blødningen, de sa at så lenge det ikke blir noe mer så har det ingenting å si. Ikke hatt noe i dag - leste at det kan skyldes Orgalutranen.

Bestilt fly og overnatting nå, reiser ned i morgen!! Veldig spent, håper alt går som det skal, og at jeg ikke er overstimulert eller noe sånt..
 
Back
Topp