Mamma for første gang <3

Syns det er vanskelig å si hva som er hva men tror nok kroppen er i modus for å gjøre seg klar i hvertfall, så er det spørsmål om hvor lenge den skal gjøre seg klar :p har kynnere og mensmurringer stort sett hver dag og verker mye i lysken og korsryggen til tider men det kan være bekkenet også. Hun har jo festet seg og merker godt at hun ligger mye lenger ned nå og tror hun klemmer på noen nerver som gjør at jeg får sånne krampetak i lyskene til tider når hun rører seg.

Hørtes litt ubehagelig ut[emoji51] Ja, det er vanskelig å si hva som er hva. Litt spennende å være på symptomjakt igjen [emoji16]
 
Tusen takk![emoji2][emoji173]️

Ja, det er helt sinnsykt! Vi er så spente[emoji119] Mannen er litt stressa på at vannet skal gå mens jeg sitter i sofaen. Fikk heller ikke lov å kjøpe ny seng før etter fødselen i tilfelle vannet går i senga.. Han begynner å bli rimelig stressa[emoji28] men samtidig gleder seg masse.

De siste ukene er spennende og nervepirrende på én gang. Prøv å nyte den siste tiden, med magen, gå ut og spis, sov når du har lyst.. :) Lykke til med inspurten :)
 
Fine babymagen[emoji7][emoji7][emoji7][emoji173] Nå er det ikke lenge igjen[emoji16]
 
Tusen takk![emoji2][emoji173]️

Ja, det er helt sinnsykt! Vi er så spente[emoji119] Mannen er litt stressa på at vannet skal gå mens jeg sitter i sofaen. Fikk heller ikke lov å kjøpe ny seng før etter fødselen i tilfelle vannet går i senga.. Han begynner å bli rimelig stressa[emoji28] men samtidig gleder seg masse.

Haha. Det husker jeg min mann også var veldig stressa med første gangen[emoji23] krysser fingrene for at det går bra med både med sofa og seng[emoji12] (og ikke minst bil, den er enda dyrere å få renset[emoji85])
 
Ikke lenge igjen nå uansett! :D blir så spennende å se hvordan fødselen starter og når [emoji7] nyt den fine babymaten før den snart er borte igjen![emoji173]️ i går fikk jeg litt behov for å ta bilder av min [emoji51]
 
Haha. Det husker jeg min mann også var veldig stressa med første gangen[emoji23] krysser fingrene for at det går bra med både med sofa og seng[emoji12] (og ikke minst bil, den er enda dyrere å få renset[emoji85])

Haha! [emoji23] Han kom faktisk med et seriøst forslag om å kjøpe inn en plaststol jeg kunne sitte på[emoji85] Det forslaget ble nedstemt[emoji23]

Får ikke bil før på nyåret, så håper vi slipper å betale rens for taxien som må kjøre oss[emoji28]
 
Ikke lenge igjen nå uansett! :D blir så spennende å se hvordan fødselen starter og når [emoji7] nyt den fine babymaten før den snart er borte igjen![emoji173]️ i går fikk jeg litt behov for å ta bilder av min [emoji51]

Veldig! Tenker på det liksom hele tida nå.
Tenker også mye på deres her inne! Så spennende!!!![emoji119][emoji2]
 
Veldig! Tenker på det liksom hele tida nå.
Tenker også mye på deres her inne! Så spennende!!!![emoji119][emoji2]

Ja hver dag nå er jo kjempe spennende! Kjenner den ekstreme symptomjakten som når jeg ventet på positiv test [emoji23]
 
38+1

Hodet er fortsatt ikke festet, men hun ligger heldigvis med hodet ned. Ingen tegn på fødsel enda, går bare og håper den ikke starter med vannavgang. Da må jeg nemlig legge meg på rygg og ringe sykehuset, uansett hvor jeg befinner meg[emoji85] Sjansen er jo liten for at det starter med at vannet går, bare føler det er litt typisk at det skulle skje meg.

Ellers er vi neeesten klar for at hun skal komme. Kroppen min er hvertfall klar for å bli ferdig med dette svangerskapet [emoji28] fødebagen mangler bare snacks, ellers er den Good to go. Har ikke stressa så veldig mye med det da sykehuset har cafe/kiosk like i nærheten av der vi skal føde. Får kjøpt alt fra ferdig middag til sjokolader og div. Ordner nok med snacksen i romjula[emoji106]
Alle klær er vasket, stelleplass på badet er gjort klart og jeg har gjort klar bilstolen. Den er impregnert og har satt på bilstolposen.
Julegaver på min side ble jeg ferdig med i starten av desember. Nå har jeg også vært og kjøpt til mannens side. Mangler kun mannen selv, den er litt vrien[emoji51]

Sliter fortsatt med dårlig søvn. I natt drømte jeg at jeg hadde blitt 37 år og fortsatt var gravid med samme baby. Gikk og ventet på at vannet skulle gå, for babyen kunne ikke komme før vannet gikk av seg selv... mannen hadde gitt opp for noen år siden og jeg hadde funnet meg en ny en, på 30 år[emoji23] haha, tror underbevisstheten min er LITT lei av denne ventinga[emoji16]
 
Så rart at det er så stor forskjell på hva man får beskjed om ang. vannavgang. Min var heller ikke festet og legen sa bare at når vannet gikk ville hodet falle litt lenger ned i bekkenet og ”tette”. De sa heller ingenting om det da jeg ringte føden etter at vannet har gått. Vi var også på to kontroller, før jeg ble satt i gang, og det ble ikke nevnt med et ord.

Så deilig at alt er klart! :) Nå nærmer det seg virkelig. Lykke til med siste innspurt ❤️
 
Så rart at det er så stor forskjell på hva man får beskjed om ang. vannavgang. Min var heller ikke festet og legen sa bare at når vannet gikk ville hodet falle litt lenger ned i bekkenet og ”tette”. De sa heller ingenting om det da jeg ringte føden etter at vannet har gått. Vi var også på to kontroller, før jeg ble satt i gang, og det ble ikke nevnt med et ord.

Så deilig at alt er klart! :) Nå nærmer det seg virkelig. Lykke til med siste innspurt [emoji173]️

Ja, det er merkelig. Forklaringen jeg fikk var at navlestrengen kunne komme i klem mellom hodet og bekken. Kan jo være noe som henger igjen fra gammelt av. Har på følelsen av at hun her ikke vil feste hodet før fødselen har satt i gang.


Wææææ jeg er så spent! På fødselen og hvem hun er! [emoji33][emoji33] Dagene går så insane sakte[emoji28] Skulle ønske det var nyttårsaften i morra. Hvem er du lille luring som bor der inne???
Vi ser for oss at hun blir ei bestemt lita dame med stort temperament[emoji28]
 
38+1

Hodet er fortsatt ikke festet, men hun ligger heldigvis med hodet ned. Ingen tegn på fødsel enda, går bare og håper den ikke starter med vannavgang. Da må jeg nemlig legge meg på rygg og ringe sykehuset, uansett hvor jeg befinner meg[emoji85] Sjansen er jo liten for at det starter med at vannet går, bare føler det er litt typisk at det skulle skje meg.

Ellers er vi neeesten klar for at hun skal komme. Kroppen min er hvertfall klar for å bli ferdig med dette svangerskapet [emoji28] fødebagen mangler bare snacks, ellers er den Good to go. Har ikke stressa så veldig mye med det da sykehuset har cafe/kiosk like i nærheten av der vi skal føde. Får kjøpt alt fra ferdig middag til sjokolader og div. Ordner nok med snacksen i romjula[emoji106]
Alle klær er vasket, stelleplass på badet er gjort klart og jeg har gjort klar bilstolen. Den er impregnert og har satt på bilstolposen.
Julegaver på min side ble jeg ferdig med i starten av desember. Nå har jeg også vært og kjøpt til mannens side. Mangler kun mannen selv, den er litt vrien[emoji51]

Sliter fortsatt med dårlig søvn. I natt drømte jeg at jeg hadde blitt 37 år og fortsatt var gravid med samme baby. Gikk og ventet på at vannet skulle gå, for babyen kunne ikke komme før vannet gikk av seg selv... mannen hadde gitt opp for noen år siden og jeg hadde funnet meg en ny en, på 30 år[emoji23] haha, tror underbevisstheten min er LITT lei av denne ventinga[emoji16]
Min har heller ikke festet hodet, og ligger til og med liiiitt skeivt med hodet sitt. Alle jeg spør sier forskjellig i forhold til om jeg må legge meg ned ved vannavgang eller ikke, så jeg blir helt forvirret. På trivselkontroll i dag sa legen (på fødepoli.) at jeg ikke trengte å gjøre det. Tenker jeg gjør som den på føden som svarer på tlf sier om det skjer :p

Tenk at det nærmer seg sånn! :D Det kan jo egentlig skje når som helst nå :D Har du noen modningstegn? :)
 
Min har heller ikke festet hodet, og ligger til og med liiiitt skeivt med hodet sitt. Alle jeg spør sier forskjellig i forhold til om jeg må legge meg ned ved vannavgang eller ikke, så jeg blir helt forvirret. På trivselkontroll i dag sa legen (på fødepoli.) at jeg ikke trengte å gjøre det. Tenker jeg gjør som den på føden som svarer på tlf sier om det skjer :p

Tenk at det nærmer seg sånn! :D Det kan jo egentlig skje når som helst nå :D Har du noen modningstegn? :)

Hørtes lurt ut. Tenkte jeg gjør det samme. Og skulle jeg befinne meg på gata, tar jeg sjansen på å bevege meg til nærmeste butikk/cafe/hva det skulle være for å evt legge meg ned[emoji85]


Tror ikke jeg har modningstegn enda. Eller, kroppen er mer sliten, bekkenløsninga har blitt vondere og jeg har fått mer vann i kroppen. Så det går rolig for seg om dagen[emoji5] Men må innrømme at jeg håper romjula går fort for vår del.[emoji16]

Er så spent på dine vegne! Din er jo virkelig like rundt hjørnet![emoji173]️
 
God jul lillemy[emoji1392] håper du koser deg med mann og lille i magen[emoji173]️

God Jul Christine![emoji173]️[emoji319]

Vi koser oss! Julaften gikk rolig for seg, heldigvis for det skal lite til før jeg blir sliten om dagen[emoji28]

Håper dere hadde en super julaften![emoji173]️[emoji173]️
 
I gårkveld fikk jeg menssmerter oppover langs siden på magen og litt i ryggen. Bena var hovne opp til knærne og vi måtte bare dra hjem fra selskapet. Men, hadde holdt ut i 7 timer, så det gjorde meg virkelig ikke noe å dra da[emoji28] Begynte å lure på om noe var i ferd med å skje!
Da vi kom hjem og fikk slappa av litt våkna lillemor til og styra fælt inni magen. Måtte vente til hu roa seg før jg kunne sove.

Noen som vet om slimproppen må gå? Eller om den kan gå uten at man merker det? Den har jeg ikke sett noe til enda.
 
Så spennende!
Slimproppen kan gå uten at du merker det eller så kan den gå under fødselen også :p
 
I gårkveld fikk jeg menssmerter oppover langs siden på magen og litt i ryggen. Bena var hovne opp til knærne og vi måtte bare dra hjem fra selskapet. Men, hadde holdt ut i 7 timer, så det gjorde meg virkelig ikke noe å dra da[emoji28] Begynte å lure på om noe var i ferd med å skje!
Da vi kom hjem og fikk slappa av litt våkna lillemor til og styra fælt inni magen. Måtte vente til hu roa seg før jg kunne sove.

Noen som vet om slimproppen må gå? Eller om den kan gå uten at man merker det? Den har jeg ikke sett noe til enda.

Så aldri noe til slimproppen med første, den forsvant da jordmor tok vannet på ca 8 cm åpning. Så det er ikke alle som mister den før det setter igang. Med nr. 2 gikk den etter at jeg ble strippet på overtidskontrollen.
 
I gårkveld fikk jeg menssmerter oppover langs siden på magen og litt i ryggen. Bena var hovne opp til knærne og vi måtte bare dra hjem fra selskapet. Men, hadde holdt ut i 7 timer, så det gjorde meg virkelig ikke noe å dra da[emoji28] Begynte å lure på om noe var i ferd med å skje!
Da vi kom hjem og fikk slappa av litt våkna lillemor til og styra fælt inni magen. Måtte vente til hu roa seg før jg kunne sove.

Noen som vet om slimproppen må gå? Eller om den kan gå uten at man merker det? Den har jeg ikke sett noe til enda.
Slimproppen min gikk sammen med vannet, etter relativt mange timer med rier. Så aldri noe til den før midt inni fødselen :) Så spennende å følge med dagboka di nå! :D
 
Back
Topp