Mamma for første gang <3

LilleMy88

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Hei!

Da våger jeg meg endelig inn hit :joyful:

Jeg er 28 år, bor på Østlandet sammen med mannen i mitt liv. :happy: I dag er jeg endelig 5+0 uker! Termin 07.01.18. Jeg kan ikke tru at det er sant enda at vi har fått det til! :D:D

I dag tar vi en miniferie til varmere strøk. Det skal bli godt å komme seg bort litt og forsøke å finne roen. Vi skal feire bursdagen til min kjære far og jeg er veeldig spent på om vi klarer å lure foreldrene mine slik at de ikke finner ut av at jeg er gravid:shy: Jeg vil jo at de skal vite det så klart, men både jeg og samboer kjenner at vi ønsker å vente litt til med å annonsere det, til det er litt mer sikkert.
Så har du noen lure tips til hvordan jeg kan skjule det, tar jeg gjerne imot :happy:
 
Har ingen tips. Jeg er elendig på å holde ting hemmelig [emoji23] men goood tur! Kos dere masse og nyt det! :)
 
Tuusen takk dere to[emoji8]

Turen går til Spania hvor foreldrene mine bor.
Planen er å si at jeg har blærekatarr og går på penicillin. Kan dermed ikke drikke. Hadde det mye som barn, så den tror jeg de kjøper.
Men, hvordan unngå disse flotte deilige spanske ostene og skinkene? Håååper ikke mamma har stelt i stand noe sånn mat til vi kommer[emoji85]
Tenkte kanskje å si at jeg jobber for å komme meg inn i bunaden i år og kan derfor ikke spise sånne fete oster. Men da må jeg jo holde meg unna isen og[emoji57]
Jaja, vi får sjå. Må nok improvisere litt[emoji6]
 
Følger selvfølgelig :D

Og good tur ❤️ Det er så fortjent med en liten ferie nå!

Jeg har dessverre ingen tips jeg heller. Jeg hater hemmeligheter og fortalte det til flere ganske tidlig :hilarious: Men lykke til :D
 
Gleder meg til å følge deg videre her inne :D:D
Kos deg masse i ferien :Heartred
 
Sååå hyggelig at dere vil følge [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Har klart meg gjennom første dagen uten å bli ferska[emoji6] å skylde på blærekatarr gjorde susen.
Krysser fingrene for at jeg klarer meg gjennom morgendagen også[emoji5]
 
5+2

Hatt skikkelige problemer med appen siden i går. Endelig klart og kommet meg inn igjen[emoji4]

Liten update:

Puppene mine har virkelig begynt å forberede seg. [emoji50] I går oppdaget jeg at området rundt brystvorten har blitt større og du kunne se blodårer gjennom huden. Måtte vise kjæresten og han sa "de er jo lilla jo!" Tror han skjønte da at jeg ikke tuller når jeg sier de er ømme[emoji23]

Ellers har det jobbet mye i magen i det siste. Har lite energi og vil legge meg tidlig hver kveld.

Mamma har spurt meg to ganger allerede om jeg er gravid.[emoji28] Jeg er virkelig oppblåst. Har foreløpig bare sagt at jeg har lagt på meg.

Gleder meg litt til å komme hjem igjen, men ikke så gira på å komme tilbake på jobb[emoji13]

God lørdag! [emoji322][emoji173]️
 
5+2

Hatt skikkelige problemer med appen siden i går. Endelig klart og kommet meg inn igjen[emoji4]

Liten update:

Puppene mine har virkelig begynt å forberede seg. [emoji50] I går oppdaget jeg at området rundt brystvorten har blitt større og du kunne se blodårer gjennom huden. Måtte vise kjæresten og han sa "de er jo lilla jo!" Tror han skjønte da at jeg ikke tuller når jeg sier de er ømme[emoji23]

Ellers har det jobbet mye i magen i det siste. Har lite energi og vil legge meg tidlig hver kveld.

Mamma har spurt meg to ganger allerede om jeg er gravid.[emoji28] Jeg er virkelig oppblåst. Har foreløpig bare sagt at jeg har lagt på meg.

Gleder meg litt til å komme hjem igjen, men ikke så gira på å komme tilbake på jobb[emoji13]

God lørdag! [emoji322][emoji173]️
Så herlig at du kjenner tegn til den lille mageboeren! :) Ha en fin dag ❤️
 
5+2

Hatt skikkelige problemer med appen siden i går. Endelig klart og kommet meg inn igjen[emoji4]

Liten update:

Puppene mine har virkelig begynt å forberede seg. [emoji50] I går oppdaget jeg at området rundt brystvorten har blitt større og du kunne se blodårer gjennom huden. Måtte vise kjæresten og han sa "de er jo lilla jo!" Tror han skjønte da at jeg ikke tuller når jeg sier de er ømme[emoji23]

Ellers har det jobbet mye i magen i det siste. Har lite energi og vil legge meg tidlig hver kveld.

Mamma har spurt meg to ganger allerede om jeg er gravid.[emoji28] Jeg er virkelig oppblåst. Har foreløpig bare sagt at jeg har lagt på meg.

Gleder meg litt til å komme hjem igjen, men ikke så gira på å komme tilbake på jobb[emoji13]

God lørdag! [emoji322][emoji173]️

Ja, appen var ikke helt oppe og gikk i går. Jeg kan ikke fordra den så jeg bruker den bare til å legge ut bilder og nettleseren ellers :hilarious:

Tenk at du er 5+2, da! :) Slapper du litt mer av etter hvert som dagene går, eller? Dette kommer til å gå fint ❤️

Håper du koser deg og at dagen blir fin! :)
 
Ja, appen var ikke helt oppe og gikk i går. Jeg kan ikke fordra den så jeg bruker den bare til å legge ut bilder og nettleseren ellers :hilarious:

Tenk at du er 5+2, da! :) Slapper du litt mer av etter hvert som dagene går, eller? Dette kommer til å gå fint [emoji173]️

Håper du koser deg og at dagen blir fin! :)

Ja! 5+2 alt! Endelig[emoji5] føles så godt å være over 5! Det går fortsatt opp og ned. Men, jeg jobber med å ikke ta sorgene på forskudd. For det er ikke sikkert jeg trenger å ta dem i det hele tatt. [emoji5] Så trua har jeg [emoji173]️

Tusen takk! [emoji173]️ Ha en superfin dag du også!
 
Ja! 5+2 alt! Endelig[emoji5] føles så godt å være over 5! Det går fortsatt opp og ned. Men, jeg jobber med å ikke ta sorgene på forskudd. For det er ikke sikkert jeg trenger å ta dem i det hele tatt. [emoji5] Så trua har jeg [emoji173]️

Tusen takk! [emoji173]️ Ha en superfin dag du også!

Ja, det er noe med å komme over 5+0 altså! :) Og for hver dag som går øker jo sannsynligheten for at det går helt fint :) Så bra ❤️

❤️
 
5+3

Endelig hjemme! [emoji173]️

Vi har hatt en fin tur[emoji5] Det med maten var litt vanskelig, så det ble litt mer usunn mat enn jeg hadde tenkt.

Er så spent på hvem som er inni meg. Har lyst å ta ul allerede i morgen for å se om det er liv der! Tenker på graviditeten heeeele tida. Dette må bare gå veien[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Symptomer:
Sliten
Ømme bryster og såre brystvorter
Murringer av og på
Hormonell. Blir fort engstelig og stressa.
 
Så godt å høre at dere har hatt en fin tur :happy:

Jeg er helt sikker på at dette kommer til å gå så fint :Heartred
 
5+3

Endelig hjemme! [emoji173]️

Vi har hatt en fin tur[emoji5] Det med maten var litt vanskelig, så det ble litt mer usunn mat enn jeg hadde tenkt.

Er så spent på hvem som er inni meg. Har lyst å ta ul allerede i morgen for å se om det er liv der! Tenker på graviditeten heeeele tida. Dette må bare gå veien[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Symptomer:
Sliten
Ømme bryster og såre brystvorter
Murringer av og på
Hormonell. Blir fort engstelig og stressa.

Så bra at turen var fin! :) Det er alltid godt å komme hjem igjen, det synes i hvert fall jeg :)

Jeg kjenner til det å tenke på det HELE tiden :hilarious: Og jeg skjønner såå godt at du er utålmodig mtp TUL!

Nå har du jo faktisk kommet et stykke på vei, da :D Er det ikke deilig?

Skal du ta den siste digitale snart? :D
 
Så bra at turen var fin! :) Det er alltid godt å komme hjem igjen, det synes i hvert fall jeg :)

Jeg kjenner til det å tenke på det HELE tiden :hilarious: Og jeg skjønner såå godt at du er utålmodig mtp TUL!

Nå har du jo faktisk kommet et stykke på vei, da :D Er det ikke deilig?

Skal du ta den siste digitale snart? :D

Borte bra, men hjemme best! [emoji4]

Aaah kan man ikke bare glemme at man er gravid et par dager? Så går tiden litt fort[emoji28] Men jeg vil jo ikke ikke tenke på det heller[emoji85]

Det var såå deilig å komme seg over 5+0! Og nå er jeg halvveis i uke 5! Hvordan syns du tiden går nå som du er i siste halvdel av første trimester?

Jeg tenkte på tirsdag? Da er jeg 5+5 og håper det er langt nok til å få 3+.
Til og meg kjæresten har begynt og etterspurt den siste testen! Han har aldri vist noen interesse for testene før [emoji16]
 
Borte bra, men hjemme best! [emoji4]

Aaah kan man ikke bare glemme at man er gravid et par dager? Så går tiden litt fort[emoji28] Men jeg vil jo ikke ikke tenke på det heller[emoji85]

Det var såå deilig å komme seg over 5+0! Og nå er jeg halvveis i uke 5! Hvordan syns du tiden går nå som du er i siste halvdel av første trimester?

Jeg tenkte på tirsdag? Da er jeg 5+5 og håper det er langt nok til å få 3+.
Til og meg kjæresten har begynt og etterspurt den siste testen! Han har aldri vist noen interesse for testene før [emoji16]

Du tenker sannsynligvis bittelitt mindre på det etter hvert :) De første ukene var aller verst, synes jeg :hilarious: Da klarte jeg nesten ikke å jobbe engang. Nå tenker jeg ikke på det konstant og da går tiden også litt fortere :)

Det husker jeg at jeg synes også! Da var det lilsom på ordentlig, alt før det føltes som å bare kanskje være gravid :hilarious: Du er jo faktisk halvveis i uke 6, siden du er 5 fullgåtte + noen dager :)

Jeg synes tiden går MYE fortere nå etter TUL :) Den går også fortere jo lenge jeg er på vei, føler jeg. Jeg var SÅ redd og utrolig før TUL at det gjorde underverker for psyken :)

Ja, det skal holde :) Gleder meg :D Og så deilig at mannen engasjerer seg! :D
 
Back
Topp