Mamma for første gang <3

Ja, sakte men sikkert går det fremover nå altså[emoji5] er veldig gira på å møte henne.

Kroppen klarer mye mer enn man tror. Og vi er jo laget til å føde og få barn, så må bare stole på at kroppen vet hva den holder på med[emoji16]

Tusen takk[emoji173]️[emoji173]️ jeg tenker å takke ja til alt av hjelp. Bruke det jeg kan av det flotte helsevesenet vi har[emoji5]
 
Nå nærmer det seg veldig for deg og! :) Tenk at hun snart ikke er prematur lenger dersom hun blir født og egentlig kan komme når som helst. Det er så fantastisk og skummelt på én gang!

Kroppen er fantastisk. Jeg var også helt utslitt og tenkte at om fødselen starter nå kommer det aldri til å gå. Dagen før fødsel var jeg helt slått ut og sov nesten hele dagen - som om kroppen prøvde å si at nå skjer det snart så du må slappe av litt. I tillegg er det helt utrolig hvilke krefter man henter frem under fødsel. Jeg følte meg faktisk ikke sliten én gang under fødselen.

Jeg kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine. Jeg følte (og føler) det på samme måte. Men tro meg, veldig mye kommer til å føles så naturlig og du bare vet hva du skal gjøre. Og vær flink til å ta i mot hjelp på sykehuset og på helsestasjonen :) Vi har fått uventet god oppfølging på sykehuset mtp amming og vektoppgang/nedgang. Man kan ikke nok og man blir aldri utlært som forelder men man lærer undervis. Det viktigste er sunn fornuft og kjærlighet og det har du i massevis. Det kommer til å gå fint! [emoji173]️

Håper du får en fin dag :)

Ser jeg glemte å legge til svar, men det ligger rett over her[emoji5]
 
36+3

Nå har 90,4% av svangerskapet gått. Tenk at det er bare 9,4% igjen!
Uavhengig av hvor mye jeg elsker jul, håper jeg den går raskt som bare det. Jeg er så utålmodig! Vil bare møte henne[emoji173]️ samtidig får jeg ikke reist og besøkt noe av min familie denne jula da jeg ikke kan fly og har et bekken som ikke hadde blitt glad for altfor mye farting. Noe fest og moro blir det heller ikke. Men, tenker ikke så mye på det. Hodet mitt er kun fokusert på lille, fødsel og alt rundt om dagen.
Har fått en del vann i bena denne uka. I går var føttene skikkelig hovne. Merker det også på hendene, men føttene er verst. Det ser så rart ut! Mannen ville jeg skulle bygge opp under bena når jeg la meg da det er anbefalt å ha bena hevet når de er hovne, men nå ligger jeg med flere puter under hodet pga sure oppstøt, BB hugme mellom bena pga bekkene, hvordan skal jeg klare å bygge opp enda mer under bena? [emoji23] Putene tar mer plass i senga enn hva jeg gjør om dagen..
Vet det er vanlig, men hvor mye må de hovne opp før man bør sjekke det ut?

I går var det også full fest i magen. Nesten litt vondt til tider. Har fortsatt til gode å bli sparka i ribbeina [emoji51]
Hun har endret mønster på når hun beveger seg, igjen... nå er hun mest aktiv på dagen og rolig på kvelden. For en uke siden var det motsatt. Nå sitter jeg og venter på å kjenne litt liv i dag. Hun har vært helt rolig i natt og frem til nå.
Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan hun ligger om dagen. Håper hun fortsatt ligger med hodet ned. Får sånne «klumper» som stikker ut som jeg trodde kunne være rompa. Men plutselig får jeg to klumper på en gang. Kan det være knærne som tar så mye plass? Håper JM klarer å kjenne noe neste uke.
 
36+3

Nå har 90,4% av svangerskapet gått. Tenk at det er bare 9,4% igjen!
Uavhengig av hvor mye jeg elsker jul, håper jeg den går raskt som bare det. Jeg er så utålmodig! Vil bare møte henne[emoji173]️ samtidig får jeg ikke reist og besøkt noe av min familie denne jula da jeg ikke kan fly og har et bekken som ikke hadde blitt glad for altfor mye farting. Noe fest og moro blir det heller ikke. Men, tenker ikke så mye på det. Hodet mitt er kun fokusert på lille, fødsel og alt rundt om dagen.
Har fått en del vann i bena denne uka. I går var føttene skikkelig hovne. Merker det også på hendene, men føttene er verst. Det ser så rart ut! Mannen ville jeg skulle bygge opp under bena når jeg la meg da det er anbefalt å ha bena hevet når de er hovne, men nå ligger jeg med flere puter under hodet pga sure oppstøt, BB hugme mellom bena pga bekkene, hvordan skal jeg klare å bygge opp enda mer under bena? [emoji23] Putene tar mer plass i senga enn hva jeg gjør om dagen..
Vet det er vanlig, men hvor mye må de hovne opp før man bør sjekke det ut?

I går var det også full fest i magen. Nesten litt vondt til tider. Har fortsatt til gode å bli sparka i ribbeina [emoji51]
Hun har endret mønster på når hun beveger seg, igjen... nå er hun mest aktiv på dagen og rolig på kvelden. For en uke siden var det motsatt. Nå sitter jeg og venter på å kjenne litt liv i dag. Hun har vært helt rolig i natt og frem til nå.
Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan hun ligger om dagen. Håper hun fortsatt ligger med hodet ned. Får sånne «klumper» som stikker ut som jeg trodde kunne være rompa. Men plutselig får jeg to klumper på en gang. Kan det være knærne som tar så mye plass? Håper JM klarer å kjenne noe neste uke.

Jeg ville sjekket det hvis de hovner opp mye på kort tid. Om du følger med på vekten kan du jo se om du går opp mye på kort tid og? Er det lenge siden urinprøve og blodtrykk ble sjekket?

Jeg hadde det helt likt. Jeg trodde det som stakk ut var rumpa men plutselig var det liksom på begge sider av magen. Det var rumpa :) Håper hun ligger med hodet ned og at det er festet :)

Håper du har en fin helg :)
 
Jeg ville sjekket det hvis de hovner opp mye på kort tid. Om du følger med på vekten kan du jo se om du går opp mye på kort tid og? Er det lenge siden urinprøve og blodtrykk ble sjekket?

Jeg hadde det helt likt. Jeg trodde det som stakk ut var rumpa men plutselig var det liksom på begge sider av magen. Det var rumpa :) Håper hun ligger med hodet ned og at det er festet :)

Håper du har en fin helg :)

De har ikke vært like hovne nå i helga, men fortsatt litt hoven. Skal til JM på torsdag, så da får jeg sjekket alt. 10 dager siden jeg sjekket blodtrykk og urin. Men, hovner jeg veldig opp før torsdag, ringer jeg inn og hører med dem på føden[emoji5]

Du også ja! Håper det er festet til neste sjekk[emoji5] syns det høres så fælt ut at hodet hennes skal sette seg fast og at det kan stabilisere det store tunge bekkenet mitt. Det lille hodet[emoji173]️ Men det er jo bare positivt at det skjer.
 
37+0!

Nest siste milepæl er nådd. Siste blir selve fødselen[emoji15]
23 dager igjen og det er helt sykt å tenke på at hun kan plutselig finne på å komme når som helst nå. Er veldig innstilt på å gå over termin, men samtidig vet man jo aldri når de kommer.

Kroppen er sliten om dagen. Hovne ben, sure oppstøt, dårlig søvn og bekkenplager. Klarer såvidt å snu meg om natta[emoji31] men! Gleder meg som en helt til å møte vår lille og finne ut av hvem hun er. Hvem ligner hun mest på? Jeg er så spent!!![emoji2][emoji2]
 
Gratulerer med ny uke[emoji4][emoji16] skjønner godt du er spent. Vi har noen spennende dager/uker/år foran oss[emoji12] sliter med vann i føttene jeg også. Føler det problemet eskalerte når jeg var bikket 37 fullgåtte uker.
 
Gratulerer med ny uke[emoji4][emoji16] skjønner godt du er spent. Vi har noen spennende dager/uker/år foran oss[emoji12] sliter med vann i føttene jeg også. Føler det problemet eskalerte når jeg var bikket 37 fullgåtte uker.

Takk[emoji2] veldig spennende! Og superspennende med deg nå[emoji2][emoji2] heia heia[emoji322][emoji173]️
 
ded07bdc2268b9989e19aa2ea9102af4.jpg


Mannen mener magen har sunket litt. Jeg vet ikke, føler meg bare som en stor kule[emoji85]
 
Å, så vakker babymage du har ❤️❤️ Den har kanskje sunket litt? :D Spennende! Ikke lenge igjen nå! :)
 
Tenk at neste milepæl er fødsel!:woot: Nå er du omtrent helt i mål og skjønner godt at du gleder deg til å møte prinsessa! :love017 Full forståelse for at det er tungt fysisk nå men vi får vel bare holde ut siste innspurten så er alt verdt det:Heartred
Kanskje tidlig men har du merket noen modningstegn enda? :)
 
Å, så vakker babymage du har [emoji173]️[emoji173]️ Den har kanskje sunket litt? :D Spennende! Ikke lenge igjen nå! :)

Tusen takk![emoji173]️[emoji120]

Det er mulig. Den har liksom blitt større under på en måte[emoji16]

Veldig spennende tid fremover[emoji2][emoji2]
 
Tenk at neste milepæl er fødsel!:woot: Nå er du omtrent helt i mål og skjønner godt at du gleder deg til å møte prinsessa! :love017 Full forståelse for at det er tungt fysisk nå men vi får vel bare holde ut siste innspurten så er alt verdt det:Heartred
Kanskje tidlig men har du merket noen modningstegn enda? :)

Jeg vet!!! Helt sykt[emoji28]
Ja, nå må vi bare bite tenna sammen og bare holde ut. Så kommer snart de fine små[emoji173]️

Usikker. I går hadde jeg verk i tissen og nedover bena. Måtte også veldig mye på do da det føltes ut som hun poket urinblæra mi hele tida. Kanskje hun festet seg? Eller så er det kanskje kroppen som gjør seg litt klar til det som kommer til å skje.
Har hatt litt menssmerter også nå og da. Før kom det da jeg måtte på do feks, men nå kan jeg få det uavhengig om jeg må på do eller ikke.
Hva med deg? [emoji2]
 
Så fin babymage :)

Tenk at du har kommet så langt og at hun ikke er prematur lenger dersom hun blir født nå! :) Og nå kan det faktisk skje når som helst. Nå skal du snart få møte henne! ❤️ Gled dere, det er så fint og så koselig ❤️
 
Jeg vet!!! Helt sykt[emoji28]
Ja, nå må vi bare bite tenna sammen og bare holde ut. Så kommer snart de fine små[emoji173]️

Usikker. I går hadde jeg verk i tissen og nedover bena. Måtte også veldig mye på do da det føltes ut som hun poket urinblæra mi hele tida. Kanskje hun festet seg? Eller så er det kanskje kroppen som gjør seg litt klar til det som kommer til å skje.
Har hatt litt menssmerter også nå og da. Før kom det da jeg måtte på do feks, men nå kan jeg få det uavhengig om jeg må på do eller ikke.
Hva med deg? [emoji2]
Syns det er vanskelig å si hva som er hva men tror nok kroppen er i modus for å gjøre seg klar i hvertfall, så er det spørsmål om hvor lenge den skal gjøre seg klar :p har kynnere og mensmurringer stort sett hver dag og verker mye i lysken og korsryggen til tider men det kan være bekkenet også. Hun har jo festet seg og merker godt at hun ligger mye lenger ned nå og tror hun klemmer på noen nerver som gjør at jeg får sånne krampetak i lyskene til tider når hun rører seg.
 
Så fin babymage :)

Tenk at du har kommet så langt og at hun ikke er prematur lenger dersom hun blir født nå! :) Og nå kan det faktisk skje når som helst. Nå skal du snart få møte henne! [emoji173]️ Gled dere, det er så fint og så koselig [emoji173]️

Tusen takk![emoji2][emoji173]️

Ja, det er helt sinnsykt! Vi er så spente[emoji119] Mannen er litt stressa på at vannet skal gå mens jeg sitter i sofaen. Fikk heller ikke lov å kjøpe ny seng før etter fødselen i tilfelle vannet går i senga.. Han begynner å bli rimelig stressa[emoji28] men samtidig gleder seg masse.
 
Back
Topp