Mamma for første gang <3

Jeg skjønner godt at du blir bekymret. Håper det ikke er tilfelle og at det isåfall ikke har noen stor betydning/konsekvens [emoji173]️

Har du noen symptomer siden de tror det?

Legen hadde problemer med å kjenne hvordan hun lå og måle magen. Jeg trodde kanskje det var fordi hun ikke gjør det så ofte. Hadde jo vært på ul 2 dager før hvor alt så bra ut. På ul kommenterte jm at jeg hadde mye fostervann, men sa det på en positiv måte så vi tenkte ikke mer over det. Hun sa heller ikke noe om at dette burde sjekkes opp.
I dag fortalte jeg min JM dette og hun var litt enig. Pga størrelsen på magen og at hun var litt usikker på leie. Hun trodde hun lå i hodeleie. JM virka ikke så veldig bekymra. Hun sa at om ikke hun klarer å kjenne leie neste gang, tar de en ul. Men så har legen alt sendt inn en henvisning slik at jeg fikk tildelt en time i dag til neste uke.

Har gått opp en del i vekt, men alt av prøver osv har vært fine frem til nå.
Jeg er jo også lav, så magen min ser veldig stor ut på meg.
 
Legen hadde problemer med å kjenne hvordan hun lå og måle magen. Jeg trodde kanskje det var fordi hun ikke gjør det så ofte. Hadde jo vært på ul 2 dager før hvor alt så bra ut. På ul kommenterte jm at jeg hadde mye fostervann, men sa det på en positiv måte så vi tenkte ikke mer over det. Hun sa heller ikke noe om at dette burde sjekkes opp.
I dag fortalte jeg min JM dette og hun var litt enig. Pga størrelsen på magen og at hun var litt usikker på leie. Hun trodde hun lå i hodeleie. JM virka ikke så veldig bekymra. Hun sa at om ikke hun klarer å kjenne leie neste gang, tar de en ul. Men så har legen alt sendt inn en henvisning slik at jeg fikk tildelt en time i dag til neste uke.

Har gått opp en del i vekt, men alt av prøver osv har vært fine frem til nå.
Jeg er jo også lav, så magen min ser veldig stor ut på meg.
Stesøstra mi fødte forrige uke og fikk samme beskjed mot slutten av svangerskapet. Ble fulgt opp litt ekstra mot slutten men fikk ikke inntrykk av at noe mer ble gjort. Hun hadde visst mye fostervann da hun fikk førstemann også og det har gått helt fint begge gangene. :) men skjønner godt at du blir bekymret! Prøv å tenke at du hvertfall får all oppfølging du kan få og at de vet hva som trengs og blir best for deg og babyen :) sender en god klem!:Heartred
 
Legen hadde problemer med å kjenne hvordan hun lå og måle magen. Jeg trodde kanskje det var fordi hun ikke gjør det så ofte. Hadde jo vært på ul 2 dager før hvor alt så bra ut. På ul kommenterte jm at jeg hadde mye fostervann, men sa det på en positiv måte så vi tenkte ikke mer over det. Hun sa heller ikke noe om at dette burde sjekkes opp.
I dag fortalte jeg min JM dette og hun var litt enig. Pga størrelsen på magen og at hun var litt usikker på leie. Hun trodde hun lå i hodeleie. JM virka ikke så veldig bekymra. Hun sa at om ikke hun klarer å kjenne leie neste gang, tar de en ul. Men så har legen alt sendt inn en henvisning slik at jeg fikk tildelt en time i dag til neste uke.

Har gått opp en del i vekt, men alt av prøver osv har vært fine frem til nå.
Jeg er jo også lav, så magen min ser veldig stor ut på meg.

De klarte ikke å kjenne leie hos meg heller men fostervannsmengden var perfekt, så det trenger ikke å bety noe :) Det er uansett bra at de heller sjekker én gang for mye og at de tar vare på deg! Da får du kanskje en ekstra sniktitt og? :) Lykke til, det går sikkert helt fint ❤️
 
Stesøstra mi fødte forrige uke og fikk samme beskjed mot slutten av svangerskapet. Ble fulgt opp litt ekstra mot slutten men fikk ikke inntrykk av at noe mer ble gjort. Hun hadde visst mye fostervann da hun fikk førstemann også og det har gått helt fint begge gangene. :) men skjønner godt at du blir bekymret! Prøv å tenke at du hvertfall får all oppfølging du kan få og at de vet hva som trengs og blir best for deg og babyen :) sender en god klem!:Heartred

Takk for at du deler! Godt å høre at det gikk bra med stesøstera di. Det hjelper å høre[emoji5] ja, tenker det. Veldig fint at de sjekker opp[emoji120]
Takk[emoji173]️
 
De klarte ikke å kjenne leie hos meg heller men fostervannsmengden var perfekt, så det trenger ikke å bety noe :) Det er uansett bra at de heller sjekker én gang for mye og at de tar vare på deg! Da får du kanskje en ekstra sniktitt og? :) Lykke til, det går sikkert helt fint [emoji173]️

Ja, veldig glad for at de sjekker. Tror nok jeg får sniktitte litt[emoji5] Håper det. Men fornøyd så lenge de får sjekket henne nøye.
Takk[emoji173]️
 
32+0

Ny uke![emoji322]
79,4% av graviditeten har passert og det er 58 dager igjen.

3 dager til ekstra undersøkelse på sykehuset.
23 dager til neste jordmortime.

I går og i dag har hun ikke vært like aktiv som hun har vært i det siste. Har kjent liv, men ikke like sterke bevegelser og litt mindre aktivitet. Håper hun slår seg litt løs i dag, finner frem rockefoten og slår seg løs[emoji28]

Flere dager på rad nå har jeg begynt å gråte når jeg tenker på at vi skal bli foreldre og at jeg har ei nydelig lita tulle i magen[emoji173]️ Elsker henne så uendelig høyt allerede!

Kroppen er tung og ryggen verker mye om dagen. Håper jeg får kommet inn til fysio snart. Prøver det jeg kan for å unngå å gå privat da det går så mye penger ellers, men kan ikke vente mye lenger nå.
Men alle plager er verd det. Snart er hun her og jeg vil bare at tiden skal gå superfort nå[emoji254][emoji177][emoji254]
 
32+0

Ny uke![emoji322]
79,4% av graviditeten har passert og det er 58 dager igjen.

3 dager til ekstra undersøkelse på sykehuset.
23 dager til neste jordmortime.

I går og i dag har hun ikke vært like aktiv som hun har vært i det siste. Har kjent liv, men ikke like sterke bevegelser og litt mindre aktivitet. Håper hun slår seg litt løs i dag, finner frem rockefoten og slår seg løs[emoji28]

Flere dager på rad nå har jeg begynt å gråte når jeg tenker på at vi skal bli foreldre og at jeg har ei nydelig lita tulle i magen[emoji173]️ Elsker henne så uendelig høyt allerede!

Kroppen er tung og ryggen verker mye om dagen. Håper jeg får kommet inn til fysio snart. Prøver det jeg kan for å unngå å gå privat da det går så mye penger ellers, men kan ikke vente mye lenger nå.
Men alle plager er verd det. Snart er hun her og jeg vil bare at tiden skal gå superfort nå[emoji254][emoji177][emoji254]
Så langt du har kommet! :D

Min hadde også en periode når jeg kom til uke 32 der bevegelsene endret seg til å være litt svakere og sjeldnere. Kan være pga at det begynner å være trangt eller at hun har snudd seg. Bare følg med litt på det, så håper vi hun turner rundt igjen :) Forstår den kjærligheten du snakker om, det er så intens! Tenk, at man kan elske det lille mennesket i magen som man aldri har sett så mye ❤️ Det er så fantastisk! Og snart er de i armene våre!

Det vil nok bli tungt framover gjennom de siste ukene, og bli litt mer og mer vondter her og der. Men som du sier, alt er jo verdt det! :)

Ha en fin dag! :)
 
Så langt du har kommet! :D

Min hadde også en periode når jeg kom til uke 32 der bevegelsene endret seg til å være litt svakere og sjeldnere. Kan være pga at det begynner å være trangt eller at hun har snudd seg. Bare følg med litt på det, så håper vi hun turner rundt igjen :) Forstår den kjærligheten du snakker om, det er så intens! Tenk, at man kan elske det lille mennesket i magen som man aldri har sett så mye [emoji173]️ Det er så fantastisk! Og snart er de i armene våre!

Det vil nok bli tungt framover gjennom de siste ukene, og bli litt mer og mer vondter her og der. Men som du sier, alt er jo verdt det! :)

Ha en fin dag! :)

Ja, hun har nok snudd seg. Det har ikke vært helt stille enda, så tenker jeg får følge med litt. Skal på sykehuset på fredag, da får jeg jo sjekket opp at hun har det bra[emoji173]️

Det er sant. Gulroten på slutten er så verdt det at man klarer å holde ut[emoji5]

Takk! Like så[emoji173]️
 
32+0

Ny uke![emoji322]
79,4% av graviditeten har passert og det er 58 dager igjen.

3 dager til ekstra undersøkelse på sykehuset.
23 dager til neste jordmortime.

I går og i dag har hun ikke vært like aktiv som hun har vært i det siste. Har kjent liv, men ikke like sterke bevegelser og litt mindre aktivitet. Håper hun slår seg litt løs i dag, finner frem rockefoten og slår seg løs[emoji28]

Flere dager på rad nå har jeg begynt å gråte når jeg tenker på at vi skal bli foreldre og at jeg har ei nydelig lita tulle i magen[emoji173]️ Elsker henne så uendelig høyt allerede!

Kroppen er tung og ryggen verker mye om dagen. Håper jeg får kommet inn til fysio snart. Prøver det jeg kan for å unngå å gå privat da det går så mye penger ellers, men kan ikke vente mye lenger nå.
Men alle plager er verd det. Snart er hun her og jeg vil bare at tiden skal gå superfort nå[emoji254][emoji177][emoji254]
Hurra for ny uke! :)
Tenk så heldig jenta deres er som får vokse opp med foreldre som elsker henne så høyt allerede!:love017
Ikke godt å gå med vond rygg så håper du kan få fysiohjelp. Selv om plagene er verdt det så er det jo godt å få litt lindring også :)
 
Hurra for ny uke! :)
Tenk så heldig jenta deres er som får vokse opp med foreldre som elsker henne så høyt allerede!:love017
Ikke godt å gå med vond rygg så håper du kan få fysiohjelp. Selv om plagene er verdt det så er det jo godt å få litt lindring også :)

Ååå tusen takk![emoji173]️[emoji173]️så fint sagt! [emoji173]️

Det er sant. Lite vits å gå flere uker uten hjelp og risikere at det blir verre.
 
Det hjalp å gå på gravidyoga i dag. Under timen våkna hu til og det har vært godt med liv siden [emoji173]️ Mulig hun fikk snudd seg under timen[emoji16]
 
32+2

I morgen er det ekstra sjekk på sykehuset. Er så spent! Håper jeg får se henne og at alt er bra. Om det skulle vise seg at jeg har for mye fostervann, håper jeg at jeg blir fulgt opp regelmessig fremover.

Har hatt en lang prat med min vikar som starter opp snart i dag og kjenner nå at jeg endelig kan begynne å slippe jobben i tankene mine. Nå blir det full babyfokus fremover[emoji177]
 
32+2

I morgen er det ekstra sjekk på sykehuset. Er så spent! Håper jeg får se henne og at alt er bra. Om det skulle vise seg at jeg har for mye fostervann, håper jeg at jeg blir fulgt opp regelmessig fremover.

Har hatt en lang prat med min vikar som starter opp snart i dag og kjenner nå at jeg endelig kan begynne å slippe jobben i tankene mine. Nå blir det full babyfokus fremover[emoji177]

Lykke til ❤️
 
32+2

I morgen er det ekstra sjekk på sykehuset. Er så spent! Håper jeg får se henne og at alt er bra. Om det skulle vise seg at jeg har for mye fostervann, håper jeg at jeg blir fulgt opp regelmessig fremover.

Har hatt en lang prat med min vikar som starter opp snart i dag og kjenner nå at jeg endelig kan begynne å slippe jobben i tankene mine. Nå blir det full babyfokus fremover[emoji177]
Masse lykke til i morgen:Heartred så deilig at du kan senke skuldrene litt i forhold til jobb, så håper jeg på gode nyheter etter sjekk i morgen også :)
 
Det gikk bra på sjekken i dag. Jeg har litt mye fostervann, men ikke så mye at jeg må følges opp fremover.
Hun veier 2kg nå og var bittelitt under på hode- og lårbeinsmål. Også lå hun litt over på magemål. Jordmor mente at totalt sett så alt bra ut.[emoji120][emoji177]
 
Det gikk bra på sjekken i dag. Jeg har litt mye fostervann, men ikke så mye at jeg må følges opp fremover.
Hun veier 2kg nå og var bittelitt under på hode- og lårbeinsmål. Også lå hun litt over på magemål. Jordmor mente at totalt sett så alt bra ut.[emoji120][emoji177]
Hva kan mye fostervann tyde på? Er det farlig?
 
Det gikk bra på sjekken i dag. Jeg har litt mye fostervann, men ikke så mye at jeg må følges opp fremover.
Hun veier 2kg nå og var bittelitt under på hode- og lårbeinsmål. Også lå hun litt over på magemål. Jordmor mente at totalt sett så alt bra ut.[emoji120][emoji177]

Så godt å høre! :)
 
Hva kan mye fostervann tyde på? Er det farlig?

Jeg kan veldig lite om det egentlig. Ble ikke fortalt så mye. Som jeg har skjønt trenger det ikke bety noe, men det kan også føre til at man feks føder litt før, at babyen har problemer med å svelge fostervannet, svangerskapsdiabetes. Noen kan ha mer fostervann enn andre uten at det har noe å si eller er farlig. Kanskje bare litt mer å bære på for mor.

Hos meg har det bare vært litt vanskelig å kjenne leie på lille. Men ser ut som jordmor kjente riktig sist, selv om hun var usikker. Hun lå med hodet ned i dag og.
Også ser magen min litt stor ut, men det har nok litt med at jeg er kort.[emoji4]
 
Back
Topp