LizRachel sin dagbok

Her blir det også å slippe hunden ut i hagen hvis det bare ikke går å få tatt han ut. Her har også samboer måttet ta hunden mye mer enn han er vandt til, er vanligvis jeg som tar de aller fleste turene. Vi er så forskjellige der, jeg elsker å komme meg ut å gå lange turer i naturen [emoji4]

Samboer jobber turnus (jobber annenhver uke), så har 3 uker sammenhengende fri hver 12 uke. Og nå var vi så heldige at disse 3 ukene kommer i mars, 2 uker etter termin. Så nå krysser vi fingrene for at frøkna kommer rundt termin dato.
Da har du jo en plan på det mtp hunden, det lettet nok litt. Tenk om vi ikke hadde hatt sjangs til å slippe ut i hagen, da hadde det fort gått galt her de første ukene tror jeg.
Så rart hvor forskjellige en kan være og allikevel være perfekt for hverandre :Heartpink

Ååh da skal jeg sende masse fødestøv din vei, snart :flower

Så må du kose deg i permisjonen! Jeg skal til Braut neste mnd allerede for videre vurdering av endometriose og planlegging ifht nestemann, så plutselig er du og der :hilarious:
 
Da har du jo en plan på det mtp hunden, det lettet nok litt. Tenk om vi ikke hadde hatt sjangs til å slippe ut i hagen, da hadde det fort gått galt her de første ukene tror jeg.
Så rart hvor forskjellige en kan være og allikevel være perfekt for hverandre [emoji813]pink

Ååh da skal jeg sende masse fødestøv din vei, snart :flower

Så må du kose deg i permisjonen! Jeg skal til Braut neste mnd allerede for videre vurdering av endometriose og planlegging ifht nestemann, så plutselig er du og der :hilarious:

Takk gud for innegjerda hage ja, vet ikke hva vi skulle gjort uten! Det var noe av det første vi fikk på plass når vi flytta inn i nytt hus [emoji16]

Så spennende at du skal til Braut neste måned allerede! Var ikke klar over at du hadde endometriose - er det av en alvorlig grad? Trenger du videre henvisning fra Braut igjen? Trodde Haugesund tok imot søsken forsøk uten henvisning?
Plutselig går vi på hverandre på venterommet ja, jeg er jo titt og ofte innom der for tiden [emoji23]
 
Takk gud for innegjerda hage ja, vet ikke hva vi skulle gjort uten! Det var noe av det første vi fikk på plass når vi flytta inn i nytt hus [emoji16]

Så spennende at du skal til Braut neste måned allerede! Var ikke klar over at du hadde endometriose - er det av en alvorlig grad? Trenger du videre henvisning fra Braut igjen? Trodde Haugesund tok imot søsken forsøk uten henvisning?
Plutselig går vi på hverandre på venterommet ja, jeg er jo titt og ofte innom der for tiden [emoji23]
Den ser Jeg,greit å slippe å løpe etter hunden! Vår er på besøk hos naboene noen ganger men det har hittil gått fint. Samboer vil ikke ha porter,men det vil jeg. Det må uansett på plass når K er større da.

Ja, endometriose er noe dritt. Trengte visst 3 operasjoner iflg braut før graviditeten. Så spent om det har endret seg noe. Ifht nestemann så kan jeg ikke gå på medisiner ifht endometriose om smertene skulle bli like ille. Så spotter jeg litt så har tatt celleprøve så om den er dårlig må han sjekke :happy:

Riktig,vi ringer bare Haugesund :) hadde dere noen på frys ?:angelic:

Ja,plutselig! Du er kanskje ikke hos han neste mnd da?;)

Rart om vi møtes, og ikke vet om det liksom :woot::hilarious:
 
Den ser Jeg,greit å slippe å løpe etter hunden! Vår er på besøk hos naboene noen ganger men det har hittil gått fint. Samboer vil ikke ha porter,men det vil jeg. Det må uansett på plass når K er større da.

Ja, endometriose er noe dritt. Trengte visst 3 operasjoner iflg braut før graviditeten. Så spent om det har endret seg noe. Ifht nestemann så kan jeg ikke gå på medisiner ifht endometriose om smertene skulle bli like ille. Så spotter jeg litt så har tatt celleprøve så om den er dårlig må han sjekke :happy:

Riktig,vi ringer bare Haugesund :) hadde dere noen på frys ?:angelic:

Ja,plutselig! Du er kanskje ikke hos han neste mnd da?;)

Rart om vi møtes, og ikke vet om det liksom :woot::hilarious:

3 operasjoner!!?? [emoji44] oi, ikke rent lite. Lapraskopi da kanskje? Jeg hadde det selv i 2010 uten at de fant noe.

Vi fikk dessverre ingenting på frys så må i gang med fersk forsøk igjen. Heldigvis er samboer veldig gira på å prøve igjen og det ganske kjapt også [emoji28] alderen er jo ikke akkurat på vår side, så vil prøve på nestemann så raskt det lar seg gjøre [emoji56]

Jeg har ingen timer hos jordmoren hos Braut i mars nei. Siste timen er overtidskontrollen 27 februar. Meeeen, tenkte å kanskje høre med Braut etterhvert om jeg kan få prøve pergo eller tilsvarende for å booste eggløsningen litt mer. Vi har ingen diagnose, så det burde jo være mulig for oss å få det til uten ivf....
 
3 operasjoner!!?? [emoji44] oi, ikke rent lite. Lapraskopi da kanskje? Jeg hadde det selv i 2010 uten at de fant noe.

Vi fikk dessverre ingenting på frys så må i gang med fersk forsøk igjen. Heldigvis er samboer veldig gira på å prøve igjen og det ganske kjapt også [emoji28] alderen er jo ikke akkurat på vår side, så vil prøve på nestemann så raskt det lar seg gjøre [emoji56]

Jeg har ingen timer hos jordmoren hos Braut i mars nei. Siste timen er overtidskontrollen 27 februar. Meeeen, tenkte å kanskje høre med Braut etterhvert om jeg kan få prøve pergo eller tilsvarende for å booste eggløsningen litt mer. Vi har ingen diagnose, så det burde jo være mulig for oss å få det til uten ivf....
Han gikk ikke mer innpå hva slags operasjoner det ble, pga det ikke var aktuelt da uansett, så blir spennende å høre nå.

Så gøy at han er gira igjen, men kjipt at dere må til med fersk forsøk igjen, selv om det er verdt det da. Tror du at du er klar nokså kjapt da ? Jeg hadde iallefall spurt braut om han kan skrive ut resept, det kan jo ikke skade. Kan jo være dere blir "kurert" etter fødsel slik som mange blir :happy:

Når hadde du termin igjen ?:happy:
 
Han gikk ikke mer innpå hva slags operasjoner det ble, pga det ikke var aktuelt da uansett, så blir spennende å høre nå.

Så gøy at han er gira igjen, men kjipt at dere må til med fersk forsøk igjen, selv om det er verdt det da. Tror du at du er klar nokså kjapt da ? Jeg hadde iallefall spurt braut om han kan skrive ut resept, det kan jo ikke skade. Kan jo være dere blir "kurert" etter fødsel slik som mange blir :happy:

Når hadde du termin igjen ?:happy:

Min første tanke var lapraskopi, som er det mest vanlige ved mistanke om endometriose. At de da kan brenne vekk dersom de finner noe. Har du veldig vonde menstruasjoner kanskje?

Jeg håper å få prøvd litt medikamenter ja, før en evt ny ivf runde. Hvor kjapt vi prøver på nr. 2 er vanskelig å si, må nesten se hvor lang tid det tar før jeg får normal syklus tilbake. Men hadde håpet å starte prøvingen når mini er rundt året kanskje?

Termin er 25 februar [emoji846]
 
Min første tanke var lapraskopi, som er det mest vanlige ved mistanke om endometriose. At de da kan brenne vekk dersom de finner noe. Har du veldig vonde menstruasjoner kanskje?

Jeg håper å få prøvd litt medikamenter ja, før en evt ny ivf runde. Hvor kjapt vi prøver på nr. 2 er vanskelig å si, må nesten se hvor lang tid det tar før jeg får normal syklus tilbake. Men hadde håpet å starte prøvingen når mini er rundt året kanskje?

Termin er 25 februar [emoji846]
Ja, akkuratt. Ja spesielt etter vi hadde en MA, så føles det som om jeg sitter på noe, kan ikke sitte på plastikk/tre stoler feks på grunn av smerter.. men føler det kanskje er noe bedre, men får se nå neste mens!

Braut er nok med på å forsøke medisiner først, har en venninne som nettop fikk (hun har dog fått før da men) så tror nok at han ønsker å hjelpe.. men er det bevist at du trenger å booste eggløsning ? Siden dere ikke har en diagnose ?

Det nærmer seg nå, da.;)
Jeg var klar for nr. 2 ganske snart etter fødselen (haha) selv om jeg tenker fytti det blir/er travelt til tider. Men det er så verdt det:Heartpink og ønsker ikke at K skal være uten søsken.. får håpe veien dit ikke blir for lang for dere da, at dere plutselig har to små på kun kort tid :Heartblue
 
Ja, akkuratt. Ja spesielt etter vi hadde en MA, så føles det som om jeg sitter på noe, kan ikke sitte på plastikk/tre stoler feks på grunn av smerter.. men føler det kanskje er noe bedre, men får se nå neste mens!

Braut er nok med på å forsøke medisiner først, har en venninne som nettop fikk (hun har dog fått før da men) så tror nok at han ønsker å hjelpe.. men er det bevist at du trenger å booste eggløsning ? Siden dere ikke har en diagnose ?

Det nærmer seg nå, da.;)
Jeg var klar for nr. 2 ganske snart etter fødselen (haha) selv om jeg tenker fytti det blir/er travelt til tider. Men det er så verdt det[emoji813]pink og ønsker ikke at K skal være uten søsken.. får håpe veien dit ikke blir for lang for dere da, at dere plutselig har to små på kun kort tid [emoji813]blue

Var ikke klar over at du og har hatt MA [emoji17] det er så altfor mange av oss ivf'ere som har vært igjennom tilsvarende.
Det hørtes ikke godt ut med de smertene, håper de kan finne ut av noe.

Hverken Braut eller Haugesund har klart å finne ut av noe som evt kan hjelpe oss; jeg har hatt regelmessig syklus i årevis, har ikke gått på noen form for prevensjon siden 2011. Så skulle ikke egentlig ha behov for noe til å booste eggløsningen, men tenker også at det ikke kan skade [emoji6]

Krysser fingrene for at nr.2 blir litt enklere ja, for oss begge [emoji4]
 
Var ikke klar over at du og har hatt MA [emoji17] det er så altfor mange av oss ivf'ere som har vært igjennom tilsvarende.
Det hørtes ikke godt ut med de smertene, håper de kan finne ut av noe.

Hverken Braut eller Haugesund har klart å finne ut av noe som evt kan hjelpe oss; jeg har hatt regelmessig syklus i årevis, har ikke gått på noen form for prevensjon siden 2011. Så skulle ikke egentlig ha behov for noe til å booste eggløsningen, men tenker også at det ikke kan skade [emoji6]

Krysser fingrene for at nr.2 blir litt enklere ja, for oss begge [emoji4]
Det er dessverre alt for mange som har lignende opplevelser ja :(
Håper de kan finne ut av noe, eller at fødsel/svangerskapet har gjort nytten sin og det er borte nå. :)

Åh, det må være frustrerende å ikke vite hvorfor, men samtidig så vet dere jo at dere kan få barn, så :rolleyes:

Satser på nr .2 er enklere, (Selv om jeg har mine tvil..)

Tror seriøst vi snart må møtes, for så mye til felles med noen er det sjelden en har :hilarious:
Playdate for hundene :hilarious:
 
Bare 2 uker til termin!! Hurra :D
Er formen grei?
 
Det er dessverre alt for mange som har lignende opplevelser ja :(
Håper de kan finne ut av noe, eller at fødsel/svangerskapet har gjort nytten sin og det er borte nå. :)

Åh, det må være frustrerende å ikke vite hvorfor, men samtidig så vet dere jo at dere kan få barn, så :rolleyes:

Satser på nr .2 er enklere, (Selv om jeg har mine tvil..)

Tror seriøst vi snart må møtes, for så mye til felles med noen er det sjelden en har :hilarious:
Playdate for hundene :hilarious:

Beklager sent svar fra meg, mye sykdom her for tiden [emoji40]
Det hadde jo vært kjempekoselig å møtes, men hunden vår er ikke god med andre hannhunder dessverre [emoji17] Gikk overens med alt og alle frem til han bikka 2 år. Nå er det kun nabo hunden som tolereres, dessverre. Er nok litt typisk for rasen har jeg hørt.
Hvordan går det ellers med mini, Alt vel? [emoji846]
 
Bare 2 uker til termin!! Hurra :D
Er formen grei?
Helt sprøtt hvor fort tiden har gått nå i det siste! Føles ikke ut som om frøkna har tenkt å komme med det første, så jeg frykter overtid [emoji46]

Formen kunne vært bedre, har fått omgangssyken [emoji31]
Var i dåp på søndag, og ser ut som om jeg kan ha blitt smittet der, eller evt hos svigers på lørdag. Svigermor, svigerfar og svigerbror ligger også alle med smitten [emoji40]
Har ikke hatt hverken influensa eller omgangssyken på mange år også får jeg alt nå når jeg er gravid [emoji38]
Håper det verste er over nå, sånn at jeg kan få i meg litt næring. Alt jeg drikker/ spiser kommer i retur [emoji33][emoji24]

Håper formen er bedre hos dere? Tenk at du har fått feire din første morsdag [emoji847][emoji173]
 
Helt sprøtt hvor fort tiden har gått nå i det siste! Føles ikke ut som om frøkna har tenkt å komme med det første, så jeg frykter overtid [emoji46]

Formen kunne vært bedre, har fått omgangssyken [emoji31]
Var i dåp på søndag, og ser ut som om jeg kan ha blitt smittet der, eller evt hos svigers på lørdag. Svigermor, svigerfar og svigerbror ligger også alle med smitten [emoji40]
Har ikke hatt hverken influensa eller omgangssyken på mange år også får jeg alt nå når jeg er gravid [emoji38]
Håper det verste er over nå, sånn at jeg kan få i meg litt næring. Alt jeg drikker/ spiser kommer i retur [emoji33][emoji24]

Håper formen er bedre hos dere? Tenk at du har fått feire din første morsdag [emoji847][emoji173]

Typisk å få alt mens man er gravid :meh:
Håper du blir bra snart og får deg noe god næring! ❤️❤️ Og ikke minst, at du kommer deg ovenpå før fødsel! Det er mer enn tøft nok om man ikke skal være syk i tillegg!

Om du føder på overtid, i mars, så er det ingen av oss som fikk febbisbebbis likevel :p
Artig tanke :p
 
God bedring. Håper du får tatt deg inn før fødsel
 
Beklager sent svar fra meg, mye sykdom her for tiden [emoji40]
Det hadde jo vært kjempekoselig å møtes, men hunden vår er ikke god med andre hannhunder dessverre [emoji17] Gikk overens med alt og alle frem til han bikka 2 år. Nå er det kun nabo hunden som tolereres, dessverre. Er nok litt typisk for rasen har jeg hørt.
Hvordan går det ellers med mini, Alt vel? [emoji846]
Huff, er du skikkelig syk igjen ? :(
Hunden vår er heller ikke god med hannhunder :blackeye: det hadde vært koselig å møtt hverandre uansett kanskje når lille er kommet at vi kan trille tur ? :angelic:

Alt er fint,trener på å sove i egen seng men ender med at jeg tar henne i sengen vår etterhvert, men det er en start da.:happy:
 
Helt sprøtt hvor fort tiden har gått nå i det siste! Føles ikke ut som om frøkna har tenkt å komme med det første, så jeg frykter overtid [emoji46]

Formen kunne vært bedre, har fått omgangssyken [emoji31]
Var i dåp på søndag, og ser ut som om jeg kan ha blitt smittet der, eller evt hos svigers på lørdag. Svigermor, svigerfar og svigerbror ligger også alle med smitten [emoji40]
Har ikke hatt hverken influensa eller omgangssyken på mange år også får jeg alt nå når jeg er gravid [emoji38]
Håper det verste er over nå, sånn at jeg kan få i meg litt næring. Alt jeg drikker/ spiser kommer i retur [emoji33][emoji24]

Håper formen er bedre hos dere? Tenk at du har fått feire din første morsdag [emoji847][emoji173]

Håper du er bra igjen. Siste innspurt! Nå kan det skje når som helst!

Er skikkelig kjipt å være syk til fødsel, så krysser fingrene for at du holder deg fin til dess.

Vi har nyoppstartet barnehagegutt i familien og som gravid ble jeg syk av alt storebror tok med seg hjem. Jammen ble jeg ikke syk som nyoperert også og det å hoste ukontrollert med snitt er bare kjempevondt!
Så her i gården har du min dypeste medfølelse! Er jaggu ikke kult å være syk som høygravid!

Tvi, tvi masse god bedring. Ønsker deg en god fødselsopplevelse og gleder meg til å lese om deg og din nyfødte!
 
Typisk å få alt mens man er gravid :meh:
Håper du blir bra snart og får deg noe god næring! [emoji173]️[emoji173]️ Og ikke minst, at du kommer deg ovenpå før fødsel! Det er mer enn tøft nok om man ikke skal være syk i tillegg!

Om du føder på overtid, i mars, så er det ingen av oss som fikk febbisbebbis likevel [emoji14]
Artig tanke :p

Det tok 3 dager med konstant oppkast [emoji33] føler meg noe bedre i dag, må bare få i meg næring nå og få litt mere krefter.

Det hadde vært veldig typisk om det ble mara baby på meg ja, og ingen feddisbebbis på noen av oss nei [emoji38] Skulle trodd omgangssyken satte i gang noe ihvertfall, men neida [emoji28]
 
God bedring. Håper du får tatt deg inn før fødsel
Tusen takk [emoji847] ingen baby enda, og nå ser det ut som om det verste er over heldigvis [emoji846]
 
Last edited:
Huff, er du skikkelig syk igjen ? :(
Hunden vår er heller ikke god med hannhunder :blackeye: det hadde vært koselig å møtt hverandre uansett kanskje når lille er kommet at vi kan trille tur ? :angelic:

Alt er fint,trener på å sove i egen seng men ender med at jeg tar henne i sengen vår etterhvert, men det er en start da.:happy:

Var skikkelig dårlig igjen ja. Har fått alt nå i siste trimester, er det mulig liksom! Men nå ser det heldigvis ut som om det værste er over, takk gud for det!

Det hadde vært kjempe koselig med trilleturer sammen [emoji847] satser på litt bedre vær også fremover mot våren nå,og ikke slik som i dag [emoji33][emoji944][emoji944]
 
Last edited:
Back
Topp