LizRachel sin dagbok

Håper du er bra igjen. Siste innspurt! Nå kan det skje når som helst!

Er skikkelig kjipt å være syk til fødsel, så krysser fingrene for at du holder deg fin til dess.

Vi har nyoppstartet barnehagegutt i familien og som gravid ble jeg syk av alt storebror tok med seg hjem. Jammen ble jeg ikke syk som nyoperert også og det å hoste ukontrollert med snitt er bare kjempevondt!
Så her i gården har du min dypeste medfølelse! Er jaggu ikke kult å være syk som høygravid!

Tvi, tvi masse god bedring. Ønsker deg en god fødselsopplevelse og gleder meg til å lese om deg og din nyfødte!

Det tok 3 dager med oppkast, men er heldigvis på bedringens vei nå. Forferdelig slitsomt når det stod på som verst, hadde ikke krefter til noe som helst.
Baby har heldigvis holdt seg inni magehuset, ser ut til at hun trives veldig godt inni der [emoji28]

Huff, det hørtes ikke mye godt ut å være syk like etter ks [emoji33] Håper det går bedre med deg nå etterhvert?

Tenk at vi er så mange som fikk/ får jenter. Så utrolig koselig [emoji1][emoji4]
 
Det tok 3 dager med konstant oppkast [emoji33] føler meg noe bedre i dag, må bare få i meg næring nå og få litt mere krefter.

Det hadde vært veldig typisk om det ble mara baby på meg ja, og ingen feddisbebbis på noen av oss nei [emoji38] Skulle trodd omgangssyken satte i gang noe ihvertfall, men neida [emoji28]

Godt å høre at sykdommen er på hell! :)

Er jaggu spennende nå å se når hun kommer!
Syns mange har født tidlig i februarklubben, så dette med at ‘alle’ førstegangsgravide føder på overtid er nok noe av en myte.
 
Det tok 3 dager med oppkast, men er heldigvis på bedringens vei nå. Forferdelig slitsomt når det stod på som verst, hadde ikke krefter til noe som helst.
Baby har heldigvis holdt seg inni magehuset, ser ut til at hun trives veldig godt inni der [emoji28]

Huff, det hørtes ikke mye godt ut å være syk like etter ks [emoji33] Håper det går bedre med deg nå etterhvert?

Tenk at vi er så mange som fikk/ får jenter. Så utrolig koselig [emoji1][emoji4]

Godt å høre at du er bra igjen! Huffenruff, 3 jævlige dager med spysyka høres ut som ren tortur!!!

Takk, jeg er mye bedre nå. Tar nok enda noen uker før jeg er meg selv igjen. Reint muskulært og pga ks føles det som jeg har blitt rundjult, men det er vel derfor de sier 6 uker rekonvalesens etter ks.

Det positive er at jeg har blitt veldig godt kjent med bebis. Vi har rolige dager hvor jeg stort sett sitter og koser med henne.

Må bare si at det er sykt deilig! Det er klart at da har jeg jo en mann som gjør alt hjemme! Helt klart veldig heldig.
Må likevel bare få anbefale det med å ta seg god tid med bebis de første ukene. Ikke stresse for mye hit og dit eller med besøk hjem. Det blir det tidsnok tid til :joyful:.

Jenter ja!!! Her har jeg gått amok på ebay! Kjøpt alle mulige søte jenteklær!
Jeg som liksom skulle la henne arve fra storebror og spare penger :rolleyes::hilarious:.....
 
Godt å høre at sykdommen er på hell! :)

Er jaggu spennende nå å se når hun kommer!
Syns mange har født tidlig i februarklubben, så dette med at ‘alle’ førstegangsgravide føder på overtid er nok noe av en myte.

Tenker også at det er en myte, at de fleste går på overtid. Får se hva som skjer her- kommer nok til å bli ganske utålmodig etterhvert, men foreløpig går det veldig bra [emoji4] kjenner jo absolutt ingenting, lite nedpress, null kynnere, ingen slimpropp[emoji38] så ja, blir spennende å se hva som skjer de neste dagene/ ukene.
 
Godt å høre at du er bra igjen! Huffenruff, 3 jævlige dager med spysyka høres ut som ren tortur!!!

Takk, jeg er mye bedre nå. Tar nok enda noen uker før jeg er meg selv igjen. Reint muskulært og pga ks føles det som jeg har blitt rundjult, men det er vel derfor de sier 6 uker rekonvalesens etter ks.

Det positive er at jeg har blitt veldig godt kjent med bebis. Vi har rolige dager hvor jeg stort sett sitter og koser med henne.

Må bare si at det er sykt deilig! Det er klart at da har jeg jo en mann som gjør alt hjemme! Helt klart veldig heldig.
Må likevel bare få anbefale det med å ta seg god tid med bebis de første ukene. Ikke stresse for mye hit og dit eller med besøk hjem. Det blir det tidsnok tid til :joyful:.

Jenter ja!!! Her har jeg gått amok på ebay! Kjøpt alle mulige søte jenteklær!
Jeg som liksom skulle la henne arve fra storebror og spare penger :rolleyes::hilarious:.....

3 jævlige dager var det ja, huff, unner ingen det [emoji17]

Høres ut som om dere har en herlig tid sammen med lille frøkna [emoji173]
Her kommer far til å være hjemme i 5 uker etter fødsel, ser veldig frem til det.
Har blitt mye shopping her også, i tillegg til at vi har fått mye fra familie/ venner. Er jo så mye fint til disse søte små [emoji7]
 
3 jævlige dager var det ja, huff, unner ingen det [emoji17]

Høres ut som om dere har en herlig tid sammen med lille frøkna [emoji173]
Her kommer far til å være hjemme i 5 uker etter fødsel, ser veldig frem til det.
Har blitt mye shopping her også, i tillegg til at vi har fått mye fra familie/ venner. Er jo så mye fint til disse søte små [emoji7]

Å så fantastisk! Det er virkelig luksus med pappaen hjemme i 5 uker! Og som du kommer til å se, veldig nyttig!
Dere får god tid til å bli kjent med den veldig nye situasjonen det er å få en baby i hus og få endrede livsroller som det er å bli mamma og pappa.
Jeg trodde jeg var forberedt, men må si at det var en enda større omveltning enn jeg hadde trodd!
Nå var jo førstemann en baby med kolikk, så da føles det nok mer på kropp og sinn enn når man har en mer fornøyd babis som har det bedre i kroppen sin. Det skjønner jeg jo nå med denne babisen :).

Må likevel få tipse om barselmat. Vi begynner nå og gå tom i fryseren for middager, 3,5 uker etter fødsel. Det har vært SÅ kjærkomment bare å løfte lokket og tine/varme mat.
Det frigjør så mye tid. Man slipper å planlegge, handle og lage mat når det allerede er gjort.
Det er nemlig mye mer travelt med bebis i hus enn man tror, selv med to voksne sammen. Så er det jo det at man ikke vet på forhånd hvordan ting blir: ble det en enkel fødsel eller vanskelig hvor man er helt utslitt etterpå? Får man en "snill" sovebebis eller et kolikkbarn? Får man ammeproblemer eller går alt som en lek? Sovet babyen eller er den våken mye? Må man bruke av sitt overskudd på slitsom familie eller får man ro som barselkvinne?

Alt spiller inn på tid og overskudd. Så frigjort tid er alfa omega! Har dere ikke fylt fryseren, så er det enda ikke for sent.
Om så bare for 1-2 uker, alt hjelper :happy:
 
Var skikkelig dårlig igjen ja. Har fått alt nå i siste trimester, er det mulig liksom! Men nå ser det heldigvis ut som om det værste er over, takk gud for det!

Det hadde vært kjempe koselig med trilleturer sammen [emoji847] satser på litt bedre vær også fremover mot våren nå,og ikke slik som i dag [emoji33][emoji944][emoji944]
Stakkars! :confused: du får ha masse god bedring du trenger alle krefter du kan få nå frem mot fødselen.
Da tar vi en trilletur når lille er kommet og du er kommet til hektene :Heartred
Idag følte jeg meg som en brøyt. Bikkja liker godt snø, men jeg gleder meg til våren, mye morsommere med trilleturer da :Heartblue
 
Veldig gode råd fra Gledeståre.

Godt formen er i bedring. Nyt siste tiden med frøkna i magehuset. PLutselig er hun på utsiden og huset har fått ny sjef.
 
Å så fantastisk! Det er virkelig luksus med pappaen hjemme i 5 uker! Og som du kommer til å se, veldig nyttig!
Dere får god tid til å bli kjent med den veldig nye situasjonen det er å få en baby i hus og få endrede livsroller som det er å bli mamma og pappa.
Jeg trodde jeg var forberedt, men må si at det var en enda større omveltning enn jeg hadde trodd!
Nå var jo førstemann en baby med kolikk, så da føles det nok mer på kropp og sinn enn når man har en mer fornøyd babis som har det bedre i kroppen sin. Det skjønner jeg jo nå med denne babisen :).

Må likevel få tipse om barselmat. Vi begynner nå og gå tom i fryseren for middager, 3,5 uker etter fødsel. Det har vært SÅ kjærkomment bare å løfte lokket og tine/varme mat.
Det frigjør så mye tid. Man slipper å planlegge, handle og lage mat når det allerede er gjort.
Det er nemlig mye mer travelt med bebis i hus enn man tror, selv med to voksne sammen. Så er det jo det at man ikke vet på forhånd hvordan ting blir: ble det en enkel fødsel eller vanskelig hvor man er helt utslitt etterpå? Får man en "snill" sovebebis eller et kolikkbarn? Får man ammeproblemer eller går alt som en lek? Sovet babyen eller er den våken mye? Må man bruke av sitt overskudd på slitsom familie eller får man ro som barselkvinne?

Alt spiller inn på tid og overskudd. Så frigjort tid er alfa omega! Har dere ikke fylt fryseren, så er det enda ikke for sent.
Om så bare for 1-2 uker, alt hjelper :happy:

Veldig bra tips vedr. barselmat! Jeg har ikke vært noe flink til dette enda, får se om jeg rekker å lage til noe nå på tampen. Hvis ikke får det bli mye brødmat og ferdigretter [emoji85][emoji23]
 
Veldig gode råd fra Gledeståre.

Godt formen er i bedring. Nyt siste tiden med frøkna i magehuset. PLutselig er hun på utsiden og huset har fått ny sjef.
Ja nå er heldigvis formen på topp igjen, Så nå kan frøkna bare komme [emoji16][emoji7]
 
Stakkars! :confused: du får ha masse god bedring du trenger alle krefter du kan få nå frem mot fødselen.
Da tar vi en trilletur når lille er kommet og du er kommet til hektene [emoji813]red
Idag følte jeg meg som en brøyt. Bikkja liker godt snø, men jeg gleder meg til våren, mye morsommere med trilleturer da [emoji813]blue

Nå har endelig energien og kreftene vendt tilbake, så utrolig godt og befriende!
Hunden vår er også i overkant glad i snø, var helt i hundre her når det snødde så vanvittig sist uke. Vært å godt litt i arboret de siste dagene, der er det fortsatt litt snøflekker igjen. Men ja, mye lettere å trille uten snøen [emoji28]
 
39+5 i dag og 5 dager igjen til termin! [emoji33]
Formen er heldigvis bra igjen, forsøker å hvile så ofte jeg kan og samle krefter.
Samboer er på jobb denne uken, så da blir det 3 daglige lufte turer på meg med bikkja. Han blir noe frustrert da jeg ikke klarer å holde samme tempoet som tidligere, men forsøker nå å få gått opp i mot 2 timer daglig eller mer. Er jo lov å håpe at det kanskje setter i gang noe [emoji16][emoji28]
Dro med meg mamma på tur i dag, og da var det jeg og bikkja som måtte ta ventepauser fordi hun ble sliten- not good tenker jeg bare, håper hun blir flinkere til å gå mere tur fremover eller annen form for trening. Skulle ikke være mulig at jeg som super høygravid holdt ett for høyt tempo! [emoji50]

Fikk også endelig fullført modnings akupunktur hos jordmor, etter at første time endte opp med at jeg nesten besvimte og andre time ble avlyst pga sykdom. Fikk ligge på siden nå, da gikk det veldig fint [emoji5] utrolig godt og avslappende. Skal igjen om en uke dersom ikke noe skjer før den tid. Spennende dager fremover nå [emoji16]
Hodet er ikke festet og kommer nok ikke til å gjøre det heller før fødsel.

Klarer liksom ikke helt å se for meg hvordan fødselen starter, ei heller når. Kjenner ingen verdens ting, bortsett fra kanskje litt nedpress. Null kynnere, null maserier/ modningsrier. Jordmor var overrasket over at jeg ikke fikk noe av dette når jeg hadde omgangssyken og spydde i 3 dager [emoji28]
 
Nå har endelig energien og kreftene vendt tilbake, så utrolig godt og befriende!
Hunden vår er også i overkant glad i snø, var helt i hundre her når det snødde så vanvittig sist uke. Vært å godt litt i arboret de siste dagene, der er det fortsatt litt snøflekker igjen. Men ja, mye lettere å trille uten snøen [emoji28]
Så gøy! :happy: barnslige meg kaster snøballer på han, men han lekte jo og likte det så, haha.:hilarious:


Så godt å høre at kreftene er tilbake, de trenger du. Begynner du å bli lei ? :angelic:
 
Å hjelp har du plutselig bare 5 dager igjen til termin???[emoji28] Så fort tia har gått[emoji173][emoji173] Masse lykke til, nå er du snart i mål og har premien i armene dine[emoji173]
 
Så gøy! :happy: barnslige meg kaster snøballer på han, men han lekte jo og likte det så, haha.:hilarious:


Så godt å høre at kreftene er tilbake, de trenger du. Begynner du å bli lei ? :angelic:

Samboer er også gal på å kaste snøballer på bikkja, han blir helt vill jo problemet er at han spiser altfor mye av snøen, må jo ut å tisse hele tiden etterpå [emoji849]

Fortsatt ikke lei nei, men spør meg om en uke så lenge formen er bra så går det veldig fint. Halsbrannen er også overkommelig, så lenge jeg har halsbrann tabletter jeg kan ta [emoji5]
 
Å hjelp har du plutselig bare 5 dager igjen til termin???[emoji28] Så fort tia har gått[emoji173][emoji173] Masse lykke til, nå er du snart i mål og har premien i armene dine[emoji173]
Plutselig var det bare 5 (og nå 4!) dager igjen ja! [emoji44]
Tusen takk for lykke ønskninger, håper vi snart har lille frøkna i armene [emoji173]
 
Så gledelig at du er i storform selv så høygravid du er :D Jeg kunne aldri gått to timer i strekk nesten på noe tidspunkt gjennom graviditeten og jaggu usikker på om jeg hadde klart det nå også :p
Du får nok glede av all mosjonen også etter fødsel. Beste mulige utgangspunkt! :)

Bittelitt missunnelig på det bare føret dere har der borte i vest. Her er det broddeføre og ser ikke ut å bli vår med det første :shifty: Gleder meg stort til det smelter bort slik at det er mulig å komme frem med vogna flere steder!

Sykt å tenke på at det bare er 4 dager til termin for deg! :woot:
Hver morgen når jeg logger på her nå sjekker jeg om du har født som noe av det første ;)
Håper mannen din kommer hjem innen du føder da, sånn at han får vært med. Har du noen andre i reserve om det skulle skje før?

Nå skal du snart få oppleve det ultimate mirakelet ❤️ Det er så stort når babyen blir lagt på bystet.
Sug til deg alle øyeblikkene og ta masse bilder!
 
Så gledelig at du er i storform selv så høygravid du er :D Jeg kunne aldri gått to timer i strekk nesten på noe tidspunkt gjennom graviditeten og jaggu usikker på om jeg hadde klart det nå også [emoji14]
Du får nok glede av all mosjonen også etter fødsel. Beste mulige utgangspunkt! :)

Bittelitt missunnelig på det bare føret dere har der borte i vest. Her er det broddeføre og ser ikke ut å bli vår med det første :shifty: Gleder meg stort til det smelter bort slik at det er mulig å komme frem med vogna flere steder!

Sykt å tenke på at det bare er 4 dager til termin for deg! :woot:
Hver morgen når jeg logger på her nå sjekker jeg om du har født som noe av det første ;)
Håper mannen din kommer hjem innen du føder da, sånn at han får vært med. Har du noen andre i reserve om det skulle skje før?

Nå skal du snart få oppleve det ultimate mirakelet [emoji173]️ Det er så stort når babyen blir lagt på bystet.
Sug til deg alle øyeblikkene og ta masse bilder!

Hihi, så søt du er [emoji4]
Veldig lite spennende som skjer her om dagen foreløpig, ingen tegn på noen fødsel med det første nei [emoji848]
Mannen er heldigvis ikke langt borte, Så han rekker forhåpentligvis hjem i tide. Hvis ikke har jeg svigers i reserve, så møter mannen meg bare på sykehuset. Skal være rene styrtfødselen om ham ikke skulle rekke frem i tide, og det tviler jeg på skjer. Han har også siste arbeidsdag i morgen, og skal ikke jobbe igjen før snuppa er her [emoji5]

Skal suge til meg hvert ett øyeblikk, samt ta masse bilder! Prøver å nyte de siste dagene med henne i magen også nå, kommer til å bli rart å ikke skulle kjenne på fe herlige sparkene og romsteringen inni der [emoji7]
 
Hihi, så søt du er [emoji4]
Veldig lite spennende som skjer her om dagen foreløpig, ingen tegn på noen fødsel med det første nei [emoji848]
Mannen er heldigvis ikke langt borte, Så han rekker forhåpentligvis hjem i tide. Hvis ikke har jeg svigers i reserve, så møter mannen meg bare på sykehuset. Skal være rene styrtfødselen om ham ikke skulle rekke frem i tide, og det tviler jeg på skjer. Han har også siste arbeidsdag i morgen, og skal ikke jobbe igjen før snuppa er her [emoji5]

Skal suge til meg hvert ett øyeblikk, samt ta masse bilder! Prøver å nyte de siste dagene med henne i magen også nå, kommer til å bli rart å ikke skulle kjenne på fe herlige sparkene og romsteringen inni der [emoji7]

Så bra at han er såpass nærme da!
Det er jo gode sjanser for at han rekker det, ikke vanlig med styrtfødsel for førstegangs heldigvis :)
Skal bli superfint for dere å få så mye tid sammen de kommende ukene :) Var det fem uker dere fikk sammen?

Jeg tror det tok nesten to uker før jeg innså at magen var borte og at det ikke skulle være spark lengre. Kunne sitte i sofaen på kvelden og plutselig få en bølge av panikk over meg og gripe magen før jeg innså at jeg ikke var gravid lengre :hilarious:
Kos deg med sparkene de siste dagene du! ❤️
 
Back
Topp