Liker/likte du å gå gravid?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Hadde lite plager og kunne fint «glemme ut» at jeg var gravid mange ganger, men de 3 siste ukene var betraktelig tyngre. Hadde da gått opp nesten 20 kg og merket godt på kroppen at det var tyngre å gå/stå, og ikke minst all form for bøy og tøy! Savner ikke å gå gravid selv om jeg hadde et ganske «lett» svangerskap. Selv om det fysiske gikk greit var det alltid bekymring om det var nok aktivitet og bevegelser der inne, etter alle skrekk-historiene man leser om.. Men er veldig takknemlig for å kunne gå gravid og bringe frem den beste gaven i verden❤️
 
Tja, både og.. Jeg er 7 dager på overtid nå, og har hatt et veldig enkelt svangerskap generelt sett. Jeg har elsket å kjenne liv der inne, å få se babyen på ultralyd, høre hjerteslag og å føle spenningene og gleden ved å vente barn.

Jeg har ikke likt å få alle de ymse vondtene som hører til graviditeten, zombietilstand i første trimester, halsbrann, bli tyngre i kroppen, bekymringene som hele tiden dukker opp, få strekkmerker, kun få sove på venstre side - og våkne opp med vond hofte, hyppige tisseturer, grue meg til fødselen eller ensomheten jeg har følt på som gravid (mest i første trimester og etter permisjonstart).

Vi vil ha to barn, og jeg gruer meg ikke til neste graviditet, men kan ikke helt si at jeg gleder meg heller.
 
Nei, jeg hata det. Klarte å nyte litt de siste tre-fire ukene, men da kun bevegelsene og sparkene når jeg visste at det nærma seg fødsel. Jeg hadde omtrent det som finnes av plager og var lei fra uke 12.
 
Koste meg veldig som gravid med datteren min for to år siden. Håper dette svangerskapet blir like fint ☺️
 
Elsket å gå gravid med første :Heartred men det er jo nå 10 år siden.. Satser på å få like fin graviditet når den til kommer nå. Dog- det var jo såklart godt å få tilbake kroppen sin også :hilarious:
 
Jeg likte å gå gravid frem til bekkenløsningen kom, da var alt vare vondt. Trer nå inn i uke 32 og sliter om nettene med å snu meg, har halsbrann, restless legs, våkner av alt.
Julegavehandelen gjør jeg på nett for jeg klarer ikke å traske rundt i butikkene lenger.
Gleder meg til å få ham ut, men samtidig håper jeg han holder seg der inne for det er sikkert ikke en dans på roser å ha nyfødt baby i hus heller
 
Hata det i starten, men rundt uke 20 forsvant de verste plagene, så nå er det helt greit.
 
Back
Topp