Kompromiss ang julepynt?

Og jeg har en mann som ønsker å påvirke hvordan hans hjem ser ut, heldigvis for meg som ikke har akkurat det som hobby, for oss er hjemmet et fellesprosjekt på vårt vis, og andre ordner det på andre vis.
Hadde jeg bestemt alt hadde det ikke vært å ta hensyn hverken til meg selv eller han, så ja - folk er heldigvis forskjellige.




Så bra at dere begge er fornøyde - det er jeg og min mann også - men JEG kunne fortsatt ikke bo i et hus hvor kun én bestemte, så enkelt er det - JEG kunne ikke, hva dere andre gjør er meg faktisk egentlig revnende likegyldig ;)
Men jeg må da virkelig få lov til å mene det jeg vil om meg selv og min situasjon, og si det på et forum, uten at det er negativt ment mot måten dere andre bor, lever og ordner dere på?
Det er ikke alt som et ment som kritikk bare fordi det ikke er helt likt det man selv sier :)

Du fremstilte det slik i innlegget ditt at vi som ikke involverte mannen i interiøret ikke tok hensyn til at han bodde der. Det var måten du la det frem på ;)
 
Du fremstilte det slik i innlegget ditt at vi som ikke involverte mannen i interiøret ikke tok hensyn til at han bodde der. Det var måten du la det frem på ;)

Det var måten du valgte å tolke det på ;)
 
Du fremstilte det slik i innlegget ditt at vi som ikke involverte mannen i interiøret ikke tok hensyn til at han bodde der. Det var måten du la det frem på ;)
Det var vel heller din tolkning.

Var ikke slik jeg oppfattet det hun skrev. Hos dem er begge like mye interessert i hvordan det skal se ut hjemme, og begge bryr seg tydeligvis om det. Er det noe galt i det?

Hvis mannen ikke hadde brydd seg så hadde det heller ikke vært et spørsmål om å involvere han.

Snakk om å tolke ting i verste mening her!
 
Jeg har inngått komproniss på at vi ikke har SÅÅÅ mye pynt son jeg ønsker :p
 
Jeg får i utgangspunktet styre på som jeg vil, men han er ikke redd for å gi beskjed om det er noe han ikke liker eller han selv ønsker å ha i forhold til julepynt og interiør. Synes det er viktig at begge kan ytre sin mening, er trosalt begge sitt hjem :) Har interiør som hobby, men respekterer mannen sine ønsker :) Handler om å skape et felles hjem med mann og barn <3
 
Han bryr seg ikke så veldig mye, vi har ganske lik smak. Han synes jeg ordner det fint, og er glad for å slippe å handle selv.

Men han sier ifra om han ikke liker noe. Som feks sist jeg skulle handle gardiner, da satt han ned foten fordi han mente de var for feminint.

Så heiv han en julestjerne jeg kjøpte for ett par år siden fordi han synes den var stygg.

Men vi inngår komproniss. Jeg har fremme 2 lamper jeg kjøpte i egypt som han hater. Han synes de er skikkelig fæle. Men de får stå siden jeg elsker den skjønner ikke at han synes de er stygge.
 
Det var flere som tolket det slik, så jeg var tydeligvis ikke den eneste ;)
Fortsatt deres tolkning av det. Vi var flere som ikke tolket det i verste mening også ;)
 
Han har ingen tradisjoner slikt hjemmefra som han bryr seg så om. Han har derimot noe stygg julepynt. Har sneket meg til å kaste det værste litt og litt over de siste to årene og noe må jeg nok bare leve med. Håper vi får ei hytte en gang, for da hadde de passet der :p
Samboer hadde lite da vi flyttet sammen. Men heldigvis var det fint. ;)
Har generelt lite nå også, men da har vi kjøpt det sammen og så fått litt i gaver. :)
 
Jeg pynter i hjemmet, spør som oftest mannen hva han synes. Er svært sjeldent han ikke liker det jeg har pyntet med, men hvis han er uenig i noe, så respekterer jeg det og vi finner ut om tingen kan være andre plasser.. Men det tror jeg har skjedd kanskje en gang i løpet av 5 år :p
 
Jeg har inngått komproniss på at vi ikke har SÅÅÅ mye pynt son jeg ønsker :p
Den måtte vi vel også hatt hvis vi hadde hatt mye julepynt. Heldigvis for han, så har vi lite. :p

Han syns vi har mye pynte gjenstander generelt. Noe som ikke stemmer i det helt tatt. Vi har lite.
 
Han bryr seg ikke så veldig mye, vi har ganske lik smak. Han synes jeg ordner det fint, og er glad for å slippe å handle selv.

Men han sier ifra om han ikke liker noe. Som feks sist jeg skulle handle gardiner, da satt han ned foten fordi han mente de var for feminint.

Så heiv han en julestjerne jeg kjøpte for ett par år siden fordi han synes den var stygg.

Men vi inngår komproniss. Jeg har fremme 2 lamper jeg kjøpte i egypt som han hater. Han synes de er skikkelig fæle. Men de får stå siden jeg elsker den skjønner ikke at han synes de er stygge.
Bra du kan ha de fremme da. ;)
Ja, greit å inngå kompromiss innimellom.
Heldigvis har vi ganske lik smak på mye. Det hjelper på. ;)
 
Det var vel heller din tolkning.

Var ikke slik jeg oppfattet det hun skrev. Hos dem er begge like mye interessert i hvordan det skal se ut hjemme, og begge bryr seg tydeligvis om det. Er det noe galt i det?

Hvis mannen ikke hadde brydd seg så hadde det heller ikke vært et spørsmål om å involvere han.

Snakk om å tolke ting i verste mening her!

Om hun mener jeg behandler min mann dårlig og overkjører hans meninger så er det helt opp til henne.
Jeg vet hvordan vi har det ;)
Men skriver man på nett så må man også regne med at man får ett motsvar, det er ikke snakk om at jeg ble fornærmet, tenkte det verste om henne osv. Er bare litt lei av at man alltid skal fortelle andre at min måte er best om ikke overkjører du din mann. Det har vært slik i mange år her på bv at om man ikke involvere mannen i alt så tar man ikke hensyn til den stakkars mannen ;)
 
Heldigvis har vi lik smak innen interiør. Så alle møbler har vi plukket ut sammen samt kunsten han har vunnet på veggene. ;)


Jeg er veldig glad for at mannen ikke har peiling! :p jeg styrer hva som skal kjøpes og når! Han har for lengst gitt opp. Da vi bygde hus, så var mannen uenig i gulvet jeg ville ha. Enste og store diskusjonen vi har hatt! Til slutt så han at jeg var helt på gråten, og gidde seg. Gulvet fikk jeg,og da huset ble ferdig..fikk han så mye skryt for gulvet at han ble veldig kry! og har takket meg for at jeg ikke gidde meg :p nå føler han at han var med og valgte, og skryter fælt! Haha..:D

Og kjenner jeg blir helt svett av og tenke på at skulle jeg fått en ny mann i hus som skulle hvert med og bestemt, så hadde jeg blitt deprimert ! Haha! :D ( nå høres jeg ut som den sjefen, men jeg er ikke det altså :p bare folk ikke kommer og roter i interiøret mitt :D )
 
Om hun mener jeg behandler min mann dårlig og overkjører hans meninger så er det helt opp til henne.
Jeg vet hvordan vi har det ;)
Men skriver man på nett så må man også regne med at man får ett motsvar, det er ikke snakk om at jeg ble fornærmet, tenkte det verste om henne osv. Er bare litt lei av at man alltid skal fortelle andre at min måte er best om ikke overkjører du din mann. Det har vært slik i mange år her på bv at om man ikke involvere mannen i alt så tar man ikke hensyn til den stakkars mannen ;)
I alle dager? Hvor har hun skrevet det?? Nå henter du tolkninger ut av ræva virker det som! Blir helt imponert over hvilke tolkninger enkelte kan legge i ting her inne ha ha ha!
 
Vi er ganske enige når det kommer til julepynting, har hengt opp julegardinene og pyntet til advent nå. Og så pynter vi til jul siste hega før juleaften. Begge to er vant til å pynte treet på lillejuleaften :)
 
Om hun mener jeg behandler min mann dårlig og overkjører hans meninger så er det helt opp til henne.
Jeg vet hvordan vi har det ;)
Men skriver man på nett så må man også regne med at man får ett motsvar, det er ikke snakk om at jeg ble fornærmet, tenkte det verste om henne osv. Er bare litt lei av at man alltid skal fortelle andre at min måte er best om ikke overkjører du din mann. Det har vært slik i mange år her på bv at om man ikke involvere mannen i alt så tar man ikke hensyn til den stakkars mannen ;)

Har hun skrevet at du behandler mannen din dårlig og overkjører han?

Du skriver jo selv at mannen din ikke er interessert i interiør og hvis han hadde vært det så hadde dere heller ikke bodd i samme hus.

Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei fordi noen menn faktisk bryr seg om interiør, og at noen velger å inngå kompromiss fremfor å kjøre over den andre når begge to tydeligvis bryr seg om hvordan huset skal se ut.

Men kanskje hun traff et sårt punkt da. Ikke vet jeg. Skjønner ikke at dette er en diskusjon engang. Du får da respektere at andre inngår kompromisser, selv om det ikke er slik hjemme hos deg.
 
Back
Topp