Kompromiss ang julepynt?

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en diskusjon utav denne kommentaren.

Vi bor her begge to, så interiør,inkludert julepynt er begges bord.
Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut....

De inngår tydeligvis et kompromiss om hvordan det skal se ut hjemme, da begge to tydeligvis har meninger om det. Hva er problemet??

Bra for dere da.
Her hadde leiligheten hvert fylt opp av falske blomster i alle slags farger, "jalla" ting med skiftende lys, overdådige møbler som rett og slett bare tar altfor stor plass, veggene ville hvert i knallfarger og det hadde rett og slett ikke hvert et sted hvor jeg kunne slappet av.
Mannen er vant til at kvinnene bestemmer interiør så dette passer perfekt for oss. Heldigvis er vi alle forskjellige uten at man trenger å prøve å dra ned andre for det

Hvis mannen din er vant til at du bestemmer interiøret, og er fornøyd med det - hva er problemet da?

Jeg har heldigvis ikke en mann som er så interessert i interiør, helt ærlig så hadde det blitt en konflikt hos oss da interiør er min hobby.
Min mann bor her, han trives her, han skryter av hjemmet sitt. Hjelper meg når jeg bestemmer meg for at stua trenger å pusse opp for femte gang på to år, drar å henter møbler funnet på Finn og er super happy for at jeg har en hobby jeg trives med.
Jeg kunne ikke bodd i ett hus der jeg ikke hadde trives med interiøret eller at min mann skulle bestemt over interiøret. Da hadde vi bodd i hver vår bolig ;)
Noen synes interiør er viktig, noen synes ikke det. Vi er forskjellige uten at det betyr at man ikke tar hensyn til hverandre.

Hvis mannen din ikke er interessert i interiør og er fornøyd med huset som det er - hva er problemet da??


Jeg skjønner det rett og slett ikke... men det er utrolig hva man kan ta seg nær av.
 
I alle dager? Hvor har hun skrevet det?? Nå henter du tolkninger ut av ræva virker det som! Blir helt imponert over hvilke tolkninger enkelte kan legge i ting her inne ha ha ha!

Skrevet det? Man trenger ikke alltid å skrive alt;) Skriver man på nett så må man også regne med at alle tolker det ikke på samme måte.
Du tolket hennes innlegg som du gjorde og jeg som det jeg gjorde.
Verre er det vel ikke?
Trenger ikke å dra frem ræva av den grunn. Hun har avklart hva hun mente, jeg skrev hvorfor jeg tolket det slik. Og ja det er en gjenganger her på bv at vi som ikke lar mannen plukke ut gardinene ikke tar hensyn til at han bor der ;) Ikke at hun skrev det, men føler det med antydet ganske bra i innlegget hennes.
 
Har hun skrevet at du behandler mannen din dårlig og overkjører han?

Du skriver jo selv at mannen din ikke er interessert i interiør og hvis han hadde vært det så hadde dere heller ikke bodd i samme hus.

Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei fordi noen menn faktisk bryr seg om interiør, og at noen velger å inngå kompromiss fremfor å kjøre over den andre når begge to tydeligvis bryr seg om hvordan huset skal se ut.

Men kanskje hun traff et sårt punkt da. Ikke vet jeg. Skjønner ikke at dette er en diskusjon engang. Du får da respektere at andre inngår kompromisser, selv om det ikke er slik hjemme hos deg.

Er vi på ett diskusjonsforum, er det ikke lov å skrive motsvar? Det var da ikke jeg som startet å qoute dine innlegg? Så vidt jeg vet var det du som qoutet meg å hev deg inn i en diskusjon?
Og nei ikke ett sårt punkt, hva andre mener om vårt forhold får være opp til dem.
 
Er vi på ett diskusjonsforum, er det ikke lov å skrive motsvar? Det var da ikke jeg som startet å qoute dine innlegg? Så vidt jeg vet var det du som qoutet meg å hev deg inn i en diskusjon?
Og nei ikke ett sårt punkt, hva andre mener om vårt forhold får være opp til dem.
Jo, det er lov å svare på et diskusjonsforum. Du svarte henne og jeg hev meg på!! Da har vi avklart det.

Poenget er at jeg ikke skjønner hvor i all verden dere får den tolkningen ifra. Men for all del. Tolk det som dere vil. Men hun har jo tydelig skrevet at det ikke var ment som noe negativt i forhold til hvordan andre gjør det så skjønner ikke hvorfor man skal dra det ut i uendeligheten. At du har opplevd at andre har kritisert deg for å velge gardiner uten at mannen er tilstede har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Å legge andre brukeres meninger over på Tiia er ikke akkurat rettferdig.
 
Om hun mener jeg behandler min mann dårlig og overkjører hans meninger så er det helt opp til henne.
Jeg vet hvordan vi har det ;)
Men skriver man på nett så må man også regne med at man får ett motsvar, det er ikke snakk om at jeg ble fornærmet, tenkte det verste om henne osv. Er bare litt lei av at man alltid skal fortelle andre at min måte er best om ikke overkjører du din mann. Det har vært slik i mange år her på bv at om man ikke involvere mannen i alt så tar man ikke hensyn til den stakkars mannen ;)

Nå synes jeg du skal slutte å legge ord i min munn! At det har vært sånn eller slik i mange år på dette forumet kan jeg da virkelig ikke noe for da jeg har vært (aktiv) bruker i 1 år.

Ingen steder har jeg heller sagt du behandler din mann dårlig eller overkjører han. Tvert i mot har jeg sagt jeg er fint det er ulikheter rundt om siden vi alle er ulike.
 
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en diskusjon utav denne kommentaren.



De inngår tydeligvis et kompromiss om hvordan det skal se ut hjemme, da begge to tydeligvis har meninger om det. Hva er problemet??



Hvis mannen din er vant til at du bestemmer interiøret, og er fornøyd med det - hva er problemet da?



Hvis mannen din ikke er interessert i interiør og er fornøyd med huset som det er - hva er problemet da??


Jeg skjønner det rett og slett ikke... men det er utrolig hva man kan ta seg nær av.
Den siste setningen med 4 punktum bak er skapt til å da tydeligvis missforstå! Hvordan skal man forstå den?

Vi sier jo bare vår mening siden hun virker oppgitt over at vi bestemmer hjemme alene sidde hun sier "Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut...."
 
Den siste setningen med 4 punktum bak er skapt til å da tydeligvis missforstå! Hvordan skal man forstå den?

Vi sier jo bare vår mening siden hun virker oppgitt over at vi bestemmer hjemme alene sidde hun sier "Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut...."
Jeg skjønner ikke det dessverre.

For henne er det utenkelig å bo i et hus hvor kun en bestemmer & for dere er det utenkelig å bo i et hus hvor mannen hadde hatt noe han skulle sagt?

Spørsmålet fra trådstarter er om man inngår kompromisser eller ikke. Noen gjør det, andre gjør ikke det?
 
Den siste setningen med 4 punktum bak er skapt til å da tydeligvis missforstå! Hvordan skal man forstå den?

Vi sier jo bare vår mening siden hun virker oppgitt over at vi bestemmer hjemme alene sidde hun sier "Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut...."
Nå har jeg forklart til det kjedsommelige hva jeg mener. Skal si fortsatt gidde å bruke tiden din på det, eller innse at ikke alt må tolkes som kritikk? Dere er to som henger dere opp i noe som ikke er noe å diskutere, også er det en hel masse brukere her som leser det som står, ikke det man vil det skal stå.
 
Jo, det er lov å svare på et diskusjonsforum. Du svarte henne og jeg hev meg på!! Da har vi avklart det.

Poenget er at jeg ikke skjønner hvor i all verden dere får den tolkningen ifra. Men for all del. Tolk det som dere vil. Men hun har jo tydelig skrevet at det ikke var ment som noe negativt i forhold til hvordan andre gjør det så skjønner ikke hvorfor man skal dra det ut i uendeligheten. At du har opplevd at andre har kritisert deg for å velge gardiner uten at mannen er tilstede har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Å legge andre brukeres meninger over på Tiia er ikke akkurat rettferdig.

Altså jeg var helt ferdig etter jeg svarte henne jeg, du må for all del fortsette og qoute og fortsette i det uendelige. Men ikke legg det over på meg, jeg svarer deg fordi jeg blir qoutet. Slutt å qoute om du ikke ønsker svar og at diskusjon skal fortsette!
 
Her er vi veldig enige ang. pynting! :) Hadde opp stjerner, lyskuler, lyskjegle og adventsstake på søndag, + kubbelys på lysfat. Gardiner med nisser på til kjøkkenet kommer opp rundt neste helg tenkte vi, vi orker ikke gå å se på nisser heele desember:p De røde gardinene i stua kommer også opp neste helg. Juletreet pynter vi egentlig lille julaften, men siden vi drar til min mor fra 21.-27. i år, så hiver vi på pynten før vi drar, slik at treet er klart til bonusene kommer her den 28. ;) Har plasttre, så det trenger heldigvis ikke vann de dagene vi er borte:p
 
Altså jeg var helt ferdig etter jeg svarte henne jeg, du må for all del fortsette og qoute og fortsette i det uendelige. Men ikke legg det over på meg, jeg svarer deg fordi jeg blir qoutet. Slutt å qoute om du ikke ønsker svar og at diskusjon skal fortsette!
En diskusjon ender ikke nødvendigvis med at du har siste ordet. Derfor det kalles et diskusjonsforum. Men for min del har jeg sagt hva jeg mener og at jeg er uenig. Så har forsåvidt ikke noe usagt ;)
 
En diskusjon ender ikke nødvendigvis med at du har siste ordet. Derfor det kalles et diskusjonsforum. Men for min del har jeg sagt hva jeg mener og at jeg er uenig. Så har forsåvidt ikke noe usagt ;)

Nei, men du kunne ikke forstå hvorfor jeg dro det ut i det uendelige. Det gjorde jeg ikke. Det var noen andre som gjorde ;)
At jeg har siste ord eller ikke spiller ingen rolle.
 
Nei, men du kunne ikke forstå hvorfor jeg dro det ut i det uendelige. Det gjorde jeg ikke. Det var noen andre som gjorde ;)
At jeg har siste ord eller ikke spiller ingen rolle.
Fordi du fremdeles krangler på det når hun sier at hun ikke mente noe vondt med det.

;) ;) ;)
 
Fordi du fremdeles krangler på det når hun sier at hun ikke mente noe vondt med det.

;) ;) ;)

Nei, det gjorde jeg ikke. For det første krangler jeg ikke, din tolkning ;)
Men jeg forklarer hvorfor jeg tolket henne slik. Fordi jeg blir qoutet og qoutet av andre en hun jeg faktisk diskuterte med. Jeg følte vi var enige helt til det kom to andre som overtolker mine innlegg igjen.
Jeg var helt ferdig med å diskutere denne saken, skrev kun at det var slik jeg tolket dette.
Men det er kanskje ikke jeg som overtolker noe ;)
 
Her har mannen ingenting an sko ha sagt ;) Ordne alt sjøl og ikkje har an hatt noen innvendingar helle :)
 
Jeg er veldig glad for at mannen ikke har peiling! :p jeg styrer hva som skal kjøpes og når! Han har for lengst gitt opp. Da vi bygde hus, så var mannen uenig i gulvet jeg ville ha. Enste og store diskusjonen vi har hatt! Til slutt så han at jeg var helt på gråten, og gidde seg. Gulvet fikk jeg,og da huset ble ferdig..fikk han så mye skryt for gulvet at han ble veldig kry! og har takket meg for at jeg ikke gidde meg :p nå føler han at han var med og valgte, og skryter fælt! Haha..:D

Og kjenner jeg blir helt svett av og tenke på at skulle jeg fått en ny mann i hus som skulle hvert med og bestemt, så hadde jeg blitt deprimert ! Haha! :D ( nå høres jeg ut som den sjefen, men jeg er ikke det altså :p bare folk ikke kommer og roter i interiøret mitt :D )
Vi vurderer å kjøpe ett helt nytt hus etterhvert. Så spennende å se om vi er like der også, men på de husene vi har sett på har vi likt det samme.

Begge tar like mye hensyn og spør hverandre. Men jeg kan kjøpe inn ting uten å høre med han også altså. Hehe ;)
 
Nei, det gjorde jeg ikke. For det første krangler jeg ikke, din tolkning ;)
Men jeg forklarer hvorfor jeg tolket henne slik. Fordi jeg blir qoutet og qoutet av andre en hun jeg faktisk diskuterte med. Jeg følte vi var enige helt til det kom to andre som overtolker mine innlegg igjen.
Jeg var helt ferdig med å diskutere denne saken, skrev kun at det var slik jeg tolket dette.
Men det er kanskje ikke jeg som overtolker noe ;)
Nei det var din tolkning av hvordan jeg tolket det ;)
 
Nei, vi kjøper inn pynt og pynter sammen. Har blitt enige om når og hva det skal pyntes. Føler ikke det er noen kompromiss, vi skaper vår jul sammen :)
 
Back
Topp