Kompromiss ang julepynt?

Han er bare glad for at det blir pyntet :)

Men hadde vel skurra litt om jeg begynte midt i november
 
Begge har som tradisjon at juletreet og mesteparten av pynten ikke skal opp før lille julaften, så vi er ganske enige. Etter at vi fikk barn har vi imidlertid tatt frem noe av pynten litt før. Det viktigste er at treet spares til dagen før Dagen, akkurat der er jeg urokkelig :p
 
Mannen har kun en regel -ingen julepynt før 1des (eventuelt 1.søndag i advent), og det er greit. Ellers får jeg styre på som jeg vil egentlig. Han liker best rødt og gull på treet da, mens jeg liker best sølv, blått og lilla -så da tar jeg annethvert år
 
Så lenge han slepper å gjøre noe, så er han fornøyd :p:D eneste som han bryr seg om er st juletreet ikke kommer opp før lillejuleaften, og det er jeg enig i :)
 
Begge har som tradisjon at juletreet og mesteparten av pynten ikke skal opp før lille julaften, så vi er ganske enige. Etter at vi fikk barn har vi imidlertid tatt frem noe av pynten litt før. Det viktigste er at treet spares til dagen før Dagen, akkurat der er jeg urokkelig :p
Vi er alltid borte i jula, så for å få litt julestemning vil jeg pynte litt tidligere enn rett før jul. Så glad han kom med forslaget at vi kunne kjøpe tre og pynte det ca 1 uke før jul. For må jo pynte litt her også. ;)
Skal spare treet til lillejulaften når vi skal feire hjemme en gang i fremtiden. Er enige om det. :p
 
Han elsker å se levende lys i vinduet når han kommer opp veien mot huset :) jeg tenner hver dag for å glede ham <3 han liker å ha det koselig rundt seg og det gjør jeg også. Vi pyntet sammen søndag kveld, siden det var første adventskvelden :) han ordnet og styrte med vindusstjernene mens jeg stod for telyspynten og det andre. Vi er ganske enige i pyntingen, men både han og jeg gir og tar. Noen ganger får han bestemme, og andre ganger får jeg bestemme. Vi argumenterer for hver vår sak eller så er det den med sterkest mennger om saken som får trumfet sitt igjennom :p
 
Vi pynter som regel i løpet av første uka i advent. Har som regel flaks hvis vi har lilla lys på plass første søndag liksom.

Og juletre kjøper vi -hvis- vi skal være hjemme mer enn tre dager i jula.
Vi er i grunnen rimelig avslappa til hele konseptet :p
 
Bra for dere da.
Her hadde leiligheten hvert fylt opp av falske blomster i alle slags farger, "jalla" ting med skiftende lys, overdådige møbler som rett og slett bare tar altfor stor plass, veggene ville hvert i knallfarger og det hadde rett og slett ikke hvert et sted hvor jeg kunne slappet av.
Mannen er vant til at kvinnene bestemmer interiør så dette passer perfekt for oss. Heldigvis er vi alle forskjellige uten at man trenger å prøve å dra ned andre for det

Hvis du tolket innlegget mitt som å dra noen med synes jeg du la litt vel mye i det jeg skrev og tolket litt vel fritt.
Det var iallefall ikke meningen, men det er fortsatt min personlige mening at et hjem skal gjenspeile alle som bor der, og den meningen har jeg tenkt å ha uten å bekymre meg for om noen føler seg støtt av den.
Og jeg har byggesettlastebiler stående i stua, kombinert med ting jeg hatt laget i en helt annen stil, og min og mannens selvkomponerte bildevegg laget av 43 små bilder ved spisestua, et svært verdenskart på veggen mot kjøkkenet fordi mannen trenger det lett tilgjengelig i studiet, så det er ikke slik at min manns stil ikke vises ;-) vi bare snakker sammen om hva vi vil ha hvor og ser om vi får det til å funke, og begge kan å jenke seg etter den andres ønsker.
Men nå ble dette ganske avsporing fra julepynt :)
 
Vi bor her begge to, så interiør,inkludert julepynt er begges bord.
Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut....

Jeg har heldigvis ikke en mann som er så interessert i interiør, helt ærlig så hadde det blitt en konflikt hos oss da interiør er min hobby.
Min mann bor her, han trives her, han skryter av hjemmet sitt. Hjelper meg når jeg bestemmer meg for at stua trenger å pusse opp for femte gang på to år, drar å henter møbler funnet på Finn og er super happy for at jeg har en hobby jeg trives med.
Jeg kunne ikke bodd i ett hus der jeg ikke hadde trives med interiøret eller at min mann skulle bestemt over interiøret. Da hadde vi bodd i hver vår bolig ;)
Noen synes interiør er viktig, noen synes ikke det. Vi er forskjellige uten at det betyr at man ikke tar hensyn til hverandre.
 
Har ikke spurt han?? Vis han vil pynte, så må han bare ta seg av det. Men skal jo vaskes og rydde bort vanlig pynt. Å så skal alt settes riktig av julepynten :p sånt kunne ikke han brydd jeg om :D heldigvis!
 
Hvis du tolket innlegget mitt som å dra noen med synes jeg du la litt vel mye i det jeg skrev og tolket litt vel fritt.
Det var iallefall ikke meningen, men det er fortsatt min personlige mening at et hjem skal gjenspeile alle som bor der, og den meningen har jeg tenkt å ha uten å bekymre meg for om noen føler seg støtt av den.
Og jeg har byggesettlastebiler stående i stua, kombinert med ting jeg hatt laget i en helt annen stil, og min og mannens selvkomponerte bildevegg laget av 43 små bilder ved spisestua, et svært verdenskart på veggen mot kjøkkenet fordi mannen trenger det lett tilgjengelig i studiet, så det er ikke slik at min manns stil ikke vises ;-) vi bare snakker sammen om hva vi vil ha hvor og ser om vi får det til å funke, og begge kan å jenke seg etter den andres ønsker.
Men nå ble dette ganske avsporing fra julepynt :)
Er ikke bare jeg som reagerte på måten du skrev det på.

Jeg har hatt ting utenfor stilen min her hjemme også! Men jeg har da barn som vil være med og dekorere noen ganger ;-)
Mannen syns min stil er behagelig og syns det er herlig og ikke tenke på slike ting. Har hvert få diskusjoner om interiør og de gangene det har hvert det så har det hvert at han vil ha inn flere ting enn vi egentlig har plass til. Men han har da fort forstått at jeg har "rett" i forhold til plass og slike ting. Vi er fornøyd med den fordelingen
 
Har heldigvis aldri måtte ta hensyn til slike ting :p han har ikke greie på interiør..og det er min hobby :)

Ute er hans område og inne er mitt!
 
Har heldigvis aldri måtte ta hensyn til slike ting :p han har ikke greie på interiør..og det er min hobby :)

Ute er hans område og inne er mitt!
Heldigvis har vi lik smak innen interiør. Så alle møbler har vi plukket ut sammen samt kunsten han har vunnet på veggene. ;)
 
Tror vi begge bryr oss like lite om julepynten :p
 
Jeg har heldigvis ikke en mann som er så interessert i interiør, helt ærlig så hadde det blitt en konflikt hos oss da interiør er min hobby.
Min mann bor her, han trives her, han skryter av hjemmet sitt. Hjelper meg når jeg bestemmer meg for at stua trenger å pusse opp for femte gang på to år, drar å henter møbler funnet på Finn og er super happy for at jeg har en hobby jeg trives med.
Jeg kunne ikke bodd i ett hus der jeg ikke hadde trives med interiøret eller at min mann skulle bestemt over interiøret. Da hadde vi bodd i hver vår bolig ;)
Noen synes interiør er viktig, noen synes ikke det. Vi er forskjellige uten at det betyr at man ikke tar hensyn til hverandre.

Og jeg har en mann som ønsker å påvirke hvordan hans hjem ser ut, heldigvis for meg som ikke har akkurat det som hobby, for oss er hjemmet et fellesprosjekt på vårt vis, og andre ordner det på andre vis.
Hadde jeg bestemt alt hadde det ikke vært å ta hensyn hverken til meg selv eller han, så ja - folk er heldigvis forskjellige.

Er ikke bare jeg som reagerte på måten du skrev det på.

Jeg har hatt ting utenfor stilen min her hjemme også! Men jeg har da barn som vil være med og dekorere noen ganger ;-)
Mannen syns min stil er behagelig og syns det er herlig og ikke tenke på slike ting. Har hvert få diskusjoner om interiør og de gangene det har hvert det så har det hvert at han vil ha inn flere ting enn vi egentlig har plass til. Men han har da fort forstått at jeg har "rett" i forhold til plass og slike ting. Vi er fornøyd med den fordelingen


Så bra at dere begge er fornøyde - det er jeg og min mann også - men JEG kunne fortsatt ikke bo i et hus hvor kun én bestemte, så enkelt er det - JEG kunne ikke, hva dere andre gjør er meg faktisk egentlig revnende likegyldig ;)
Men jeg må da virkelig få lov til å mene det jeg vil om meg selv og min situasjon, og si det på et forum, uten at det er negativt ment mot måten dere andre bor, lever og ordner dere på?
Det er ikke alt som et ment som kritikk bare fordi det ikke er helt likt det man selv sier :)
 
Vi bor her begge to, så interiør,inkludert julepynt er begges bord.
Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut....
Samme her. Mannen likte ikke gardinene jeg kjøpte for en stund tilbake, så nå kjøper vi nye. Jeg vil jo at han også skal syns det er fint hjemme hos oss.

Vi skal også ut og kjøpe julepynt sammen - siden mye av pynten dessverre var ødelagt. Generelt bryr han seg om hvordan det ser ut hos oss - så da må jeg selvfølgelig ta hensyn til det. Vi skal bo her begge to :)
 
Han har ingen tradisjoner slikt hjemmefra som han bryr seg så om. Han har derimot noe stygg julepynt. Har sneket meg til å kaste det værste litt og litt over de siste to årene og noe må jeg nok bare leve med. Håper vi får ei hytte en gang, for da hadde de passet der :p
 
Back
Topp