Kompromiss ang julepynt?

Veslepus86

Forumet er livet
VIP
Har dere noen kompromiss med deres samboere?

Vi har ett par som jeg har fått forhandlet meg til. ;)

Jeg er vant til at vi pynter tidlig til jul. Starter nesten med en gang det blir desember. Med både pynt og juletre. Samboer er vant med å pynte nesten alt på lillejulaften.

Nå pynter vi litt til advent og så mer juleting sånn ca midt i desember. Samboer er nazi når det kommer til pynting. Ingenting skal opp før lillejulaften. Kompromiss er nå midt i desember. :p

Jeg har lyst på juletre i år og få julestemning for oss 3. Siden vi skal bort hele jula. Han har gått med på det hvis vi tar det opp ca 1 uke før jul og når vi en gang i fremtiden skal feire jul hjemme, at da må vi vente til lillejulaften med å pynte treet. ;)
 
Vi er egentlig ganske like, så det er ikke så mye å kompromisse med :p
 
Tror mannen etterhvert registrerer at det er noe annerledes. Han hadde nok aldri gjort det dersom jeg ikke hadde bedt ham om hjelp til å henge opp utelysene. :p
Så nei. Jeg er julesjefen i huset. Han er glad for å slippe. ;)
 
Her bestemmer jeg over interiøret og huset, så når det pyntes og hva det pyntes med er det jeg som sjefer over. Skal han blande seg opp i det får han finne på noe annet spennende isteden :p
 
Nei, han registrerer knapt når jeg pynter. Nå tok det en uke før han så at gardinene i stua hadde skiftet farge. :p
 
Her bestemmer jeg over interiøret og huset, så når det pyntes og hva det pyntes med er det jeg som sjefer over. Skal han blande seg opp i det får han finne på noe annet spennende isteden :p
Haha samme her ;-)
Han prøver og komme med forslag noen ganger da og koselig det men ved jul holder han kjeft og funnet ut at det er best :p
 
Vi plukker ut interiør og møbler sammen. Er vår første jul sammen, men han har skjønt at når jeg vil pynte så gjør jeg det;) og han blir uansett storfornøyd med pyntingen min:) Nå er han på reisejobb helt frem til et par dager før julaften(han er hjemme to dager i mellomtiden), så juledukene og adventslys osv kom frem på søndagen, og julegardinene på mandag etter de var ferdigsydd.. Har lyst å får klart alt til han kommer hjem, men pga den gale katten vår så drøyer jeg lengst mulig. Har tenkt å holde ut frem til lille julaften med pynting av treet:) Vi går for rødt,hvitt og sølv i julepynt osv:)
 
Mitt hus, mine regler :p
Han henger opp det han må når jeg sier det.

Tror ikke han hadde syntes det var kjekt å ta fra meg gleden ved å pynte tidlig, bare for å holde på sine egne sure prinsipper :)
 
Samboeren driter i alt som har med pynting å gjøre, så jeg herjer fritt.
 
Nei, jeg bestemmer over alt av pynt. Han bryr seg ikke. Sa: "å, så koselig du har gjort det". Tror ikke han bryr seg, men prøvde vel å anerkjenne det jeg har gjort i det minste ;)
 
Vi bor her begge to, så interiør,inkludert julepynt er begges bord.
Hadde ikke klart å bo i et hus hvor bare én person bestemte hvordan det skulle se ut....
Bra for dere da.
Her hadde leiligheten hvert fylt opp av falske blomster i alle slags farger, "jalla" ting med skiftende lys, overdådige møbler som rett og slett bare tar altfor stor plass, veggene ville hvert i knallfarger og det hadde rett og slett ikke hvert et sted hvor jeg kunne slappet av.
Mannen er vant til at kvinnene bestemmer interiør så dette passer perfekt for oss. Heldigvis er vi alle forskjellige uten at man trenger å prøve å dra ned andre for det
 
Nei, har ikke julepynt.
 
Her er vi ganske enige. Pynter litt til advent og resten samt juletre (når den tid at vi må feire hjemme kommer) kommer opp på lillejulaften. Er tradisjon i begges familie :)
 
Back
Topp