*Klagetråden*

Blææ! Eg har hatt to SKIKKELIGE drittuker! Vi kom hjem fra syden og i det vi kom inn døren fikk mannen min telefon fra sjefen at han måtte gjøre seg klar - for om 5 dager skulle de reise på fiske igjen! Altså MIDT i ferien! Fra dagen etter han reiste begynte eg å kaste opp og har vært ekstremt kvalm! Nå har eg lagt strakt ut på sofaen og sovnet innimellom. Kjempe slapp og helt utmattet. Kvalm, og ingenting frister. Verken mat eller drikke. Drikker eg - spyr eg. Spiser eg - spyr eg. Var til legen på onsdag og fikk melding om at ble det verre eller ikkje gidde seg så måtte eg gi en beskjed for mulig innleggelse. Føler jo meg slappere (dehydrering tenker eg på da), men vet ikkje hvor grensen skal gå. Er jo helt alene med sønnen min i tillegg og får HELT vondt av han! Eg klarer ikkje finne på ting sammen med han! Heldigvis er bestevennen naboen hans!
 
Blææ! Eg har hatt to SKIKKELIGE drittuker! Vi kom hjem fra syden og i det vi kom inn døren fikk mannen min telefon fra sjefen at han måtte gjøre seg klar - for om 5 dager skulle de reise på fiske igjen! Altså MIDT i ferien! Fra dagen etter han reiste begynte eg å kaste opp og har vært ekstremt kvalm! Nå har eg lagt strakt ut på sofaen og sovnet innimellom. Kjempe slapp og helt utmattet. Kvalm, og ingenting frister. Verken mat eller drikke. Drikker eg - spyr eg. Spiser eg - spyr eg. Var til legen på onsdag og fikk melding om at ble det verre eller ikkje gidde seg så måtte eg gi en beskjed for mulig innleggelse. Føler jo meg slappere (dehydrering tenker eg på da), men vet ikkje hvor grensen skal gå. Er jo helt alene med sønnen min i tillegg og får HELT vondt av han! Eg klarer ikkje finne på ting sammen med han! Heldigvis er bestevennen naboen hans!
Tilkalle mamma eller pappa eller svigers eller noen? Få de til å ta sønnen din. Prøv å fokusere på å få i deg væske og annen næring. Og går ikke det og du må legges inn får mannen din sykemelding for å ta seg av barnet sitt. Eller heter omsorgspermisjon. Den er lønnet. Det har man iht. norsk lov rett på, betalt.
 
Tilkalle mamma eller pappa eller svigers eller noen? Få de til å ta sønnen din. Prøv å fokusere på å få i deg væske og annen næring. Og går ikke det og du må legges inn får mannen din sykemelding for å ta seg av barnet sitt. Eller heter omsorgspermisjon. Den er lønnet. Det har man iht. norsk lov rett på, betalt.
Har ikkje ville nevnt graviditeten til noen, men er vel nesten nødt til det! Og hadde det bare vært så lett. Alle er tilbake i jobb. Legges eg inn kommer han hjem ❤️ Men føles bare veldig fortvilende akkurat nå
 
I går hadde jeg en super dag, var til og med på butikken en tur, i dag ligger jeg strak ut og orker ingenting :(
Får svi for at jeg sleit meg litt ut i går nå.
 
Blææ! Eg har hatt to SKIKKELIGE drittuker! Vi kom hjem fra syden og i det vi kom inn døren fikk mannen min telefon fra sjefen at han måtte gjøre seg klar - for om 5 dager skulle de reise på fiske igjen! Altså MIDT i ferien! Fra dagen etter han reiste begynte eg å kaste opp og har vært ekstremt kvalm! Nå har eg lagt strakt ut på sofaen og sovnet innimellom. Kjempe slapp og helt utmattet. Kvalm, og ingenting frister. Verken mat eller drikke. Drikker eg - spyr eg. Spiser eg - spyr eg. Var til legen på onsdag og fikk melding om at ble det verre eller ikkje gidde seg så måtte eg gi en beskjed for mulig innleggelse. Føler jo meg slappere (dehydrering tenker eg på da), men vet ikkje hvor grensen skal gå. Er jo helt alene med sønnen min i tillegg og får HELT vondt av han! Eg klarer ikkje finne på ting sammen med han! Heldigvis er bestevennen naboen hans!

Uff, så forferdelig og være dårlig når du er hjemme aleine med sønnen din, da blir du jo bare enda mer sliten også.
Håper du får hjelp !
 
Er på minussiden med energi. Klarer ikke gjøre noe som helst, i dag har jeg ikke klart å fått på meg klær heller. Hjelpe meg.. blir dette bedre?
Er det slik som med kvalme, at det roer seg etterhvert?
 
Er på minussiden med energi. Klarer ikke gjøre noe som helst, i dag har jeg ikke klart å fått på meg klær heller. Hjelpe meg.. blir dette bedre?
Er det slik som med kvalme, at det roer seg etterhvert?

For flertallet roer heldigvis kvalmen seg!! Akkurat når varierer, men legen min sa de fleste har en kvalmetopp i uke 8-9 før det roer seg. Hvor langt er du? Gleder meg til den dagen kvalmen slipper taket selv!
 
For flertallet roer heldigvis kvalmen seg!! Akkurat når varierer, men legen min sa de fleste har en kvalmetopp i uke 8-9 før det roer seg. Hvor langt er du? Gleder meg til den dagen kvalmen slipper taket selv!

Oi, så nå at jeg leste litt fort[emoji38]Men er vel litt samme svar. Skal ikke 2.trimester være et lettere ett?! Med mer energi, mindre kvalme og bare en passe stor babymage?[emoji38]Hvertfall det jeg krysser fingrene for og ser frem til nå når dagene er slitsomme.
 
Oi, så nå at jeg leste litt fort[emoji38]Men er vel litt samme svar. Skal ikke 2.trimester være et lettere ett?! Med mer energi, mindre kvalme og bare en passe stor babymage?[emoji38]Hvertfall det jeg krysser fingrene for og ser frem til nå når dagene er slitsomme.
Er kvalm i tillegg til å ikke ha energi til noe, er 8+3 i dag. Gleder meg til energien kommer tilbake! Har ikke vært ute av døren (annet enn legeavtaler) siden 16. juli :wideyed:
Veksler mellom sofaen og senga.. uggh :confused:
 
Må klage over skikkelige magesmerter. Føles som det både er tarm og livmor som verker. Sammen med korsrygg og bekken som melder seg på. Blitt mange dager med inneligging denne ferieturen. Gruer meg fælt til 5,5 timer i fly mandag kveld. Med bare to seter og jenta på 1,7 mnd på fanget [emoji29]
 
Oi, så nå at jeg leste litt fort[emoji38]Men er vel litt samme svar. Skal ikke 2.trimester være et lettere ett?! Med mer energi, mindre kvalme og bare en passe stor babymage?[emoji38]Hvertfall det jeg krysser fingrene for og ser frem til nå når dagene er slitsomme.

I hvert fall var det slik for meg i forrige svangerskap! 2 trimester var jeg i knallform [emoji4] denne gangen er kvalmen verre enn når jeg gikk med førstemann, har ligget på sofaen i halvannen uke [emoji30] håper allikevel så inderlig at det roer seg snart, er 7+3 i dag.
 
Jeg er så hormonell! Er på hytte med masse svigerfamilie, og må rett og slett legge meg tidlig slik at jeg ikke halshugger noen. Har fryktelig kort lunte og null tålmodighet for tiden.
 
I dag gikk det så langt med kvalmen at jeg kastet opp på mårran :depressed: Var skikkelig ille og ho på 1 1/2 år skjønte ikke stort:p Men ble faktisk litt bedre av å få kaste opp, da. Men nå på kvelden igjen ble jeg veldig kvalm igjen, så har sovet et par timer på sofaen alt. Må vel snart gå og legge meg igjen, for vesla våkner rundt kl.05-05:30 om dagen :hungover:
 
Mini våkner visst halv fem-fem for tiden [emoji42]Sliten mamma som fortsatt ammer og som blir ekstra våken når man ligger der og kjenner at man må opp å tisse [emoji15]Sukk....
 
Starta på jobb igjen etter ferie, og det er pyton! Kvalmen starta for fullt i går, noe jeg hater, jeg er sliten og trøtt og vil heller ligge på sofaen inne derdet er kaldt.
 
Gått rundt og lekt turist med amerikanere hele dagen. Ganske sliten i beina og ryggen. Nå skal jeg legge meg ned i en halvtime, før vi skal ut og gå igjen....
 
Vil ha lyst på kaffe[emoji7]Og vil gjerne ha mer energi[emoji38]
 
Jeg har vært i denne termingruppen i ca 2 mnd, men bv forum app er fortsatt ikke mulig å laste ned fra play butikk...
 
Jeg har vært i denne termingruppen i ca 2 mnd, men bv forum app er fortsatt ikke mulig å laste ned fra play butikk...

Jeg har ikke fått det til heller, på meg kommer det ikke opp noe en gang når jeg trykker på linken.
Vet ikke hva som skjer :(
 
Jeg har ikke fått det til heller, på meg kommer det ikke opp noe en gang når jeg trykker på linken.
Vet ikke hva som skjer :(
Jeg sendte epost til bv om dette i starten av sommerferien. De er klar over problemet. Derfor er det veldig rart at de fortsatt ikke har fikset det.
 
Back
Topp