Klagetråd

Har begynt å miste matlyst og å være ganske kvalm igjen [emoji15][emoji849] var ganske plaget med dette frem til uke 22-ish før det gikk over. Har ikke lyst på noe middagsmat/ varm mat generelt. Kun knekkebrød/brødskiver, frukt, youghurt, frokostblanding osv. Noen flere?
 
Har begynt å miste matlyst og å være ganske kvalm igjen [emoji15][emoji849] var ganske plaget med dette frem til uke 22-ish før det gikk over. Har ikke lyst på noe middagsmat/ varm mat generelt. Kun knekkebrød/brødskiver, frukt, youghurt, frokostblanding osv. Noen flere?

Jeg får og bølger av kvalme noen dager. Men det går over ganske kjapt, så i går smakte den oppvarma restemiddagen fortreffelig :)
 
Helt klart vann som har gitt vektoppgang i det siste... Anklene er vonde å bevege og det prikker i føttene. Heldigvis viste kontroll på tirsdagen ingen tegn til høyt bt eller noe galt med urinen :) Men ubehagelig er det å sitte på jobb nå ja!
 
Har begynt å miste matlyst og å være ganske kvalm igjen [emoji15][emoji849] var ganske plaget med dette frem til uke 22-ish før det gikk over. Har ikke lyst på noe middagsmat/ varm mat generelt. Kun knekkebrød/brødskiver, frukt, youghurt, frokostblanding osv. Noen flere?
Har nesten ikke spist de siste dagene pga vondt i magen og ingen matlyst.. Prøvde å spise en ganske normal porsjon i går og ble kvalm og uvel med en gang.. :(
 
Klager over at jeg er litt grinete idag. Sånn er det å være på tampen av en graviditet og føle at man sitter med alt arbeid selv. Skjønner at mannen min er sliten når han kommer hjem fra jobb, men i blant hadde det vært hyggelig hvis han noen gang spurte "kan jeg hjelpe deg med noe?" I steden føler jeg at jeg er en selvfølge..Og det er litt kjipt i blant :(
 
5 uker på sykehuset idag :-(
 
Bekken som isolerer meg og gjør meg deppa og sliten fordi det gjør så vondt...
 
At det går an med så mye trykking nedover i bekkenet! Au! Hvis han skal drive å trykke seg så himla langt ned i mye lengre tid nå, så synes jeg han snart bare kan trykke seg helt ut i stedet :p
 
Kjøpte troll bed side crib fra jollyroom. Når vi skrudde den sammen så var den veldig skjev, og låsemekanismen som skal holde siden oppe gikk ikke i lås. De var veldig hjelpsom, og ingen problem å reklamere. Kunne velge mellom å få en kompensasjon eller sende den i retur og få en ny. Valgte å sende den inn, så får jeg mail tilbake i dag, at de er fri for den, og at jeg kunne evt velge en annen. Kanskje de kunne sjekket om de hadde den på lager FØR jeg sendte den i retur. Kjøpte den på tilbud, så får jo ikke like bra pris en annen plass nå...
 
Klager over de rundt meg som ikke har forståelse for at jeg ikke gidder dra på kafé,ut å spise eller kino etc nå..har nok med meg selv...vondt overalt og sover nesten ikke..
"Du er jo ikke syk bare gravid"..dra til H.... tenker jeg da:mad:

Herregud, så usympatiske folk er! Håper virkelig du klarer å si ifra. Her synes jeg nesten folk er litt for "snille". Jeg lengter etter å være sosial, men de spør alltid om det går bra med sånn og sånn, eller om jeg orker. Nesten så folk ikke tør/gidder invitere meg. Føler meg ganske sykeliggjort da. Men de er nå bare snille, egentlig...
Så prøv å snu det til å tenke at du er heldig som blir invitert på ting!
 
Herregud, så usympatiske folk er! Håper virkelig du klarer å si ifra. Her synes jeg nesten folk er litt for "snille". Jeg lengter etter å være sosial, men de spør alltid om det går bra med sånn og sånn, eller om jeg orker. Nesten så folk ikke tør/gidder invitere meg. Føler meg ganske sykeliggjort da. Men de er nå bare snille, egentlig...
Så prøv å snu det til å tenke at du er heldig som blir invitert på ting!
Er jo glad for å bli spurt, og er ikke redd for å si ifra men de blir så sure om jeg sier at det ikke passer..så føler det er lite forståelse.(må sies at jeg har sovet max 4-5timer siste 2 dagene når jeg fikk sms i går kveld)Men nå har jeg fått tatt en dupp på 3 timer å føler meg som et nytt menneske, så nå er det dusjen straks så inn til byen å spise samt kino...utrolig hva noen timer søvn gjør med deg:)
Du får heller invitere med deg dem ut så slipper de å tenke på om du orker eller ikke;)
 
Klager over de rundt meg som ikke har forståelse for at jeg ikke gidder dra på kafé,ut å spise eller kino etc nå..har nok med meg selv...vondt overalt og sover nesten ikke..
"Du er jo ikke syk bare gravid"..dra til H.... tenker jeg da:mad:
Enkelte skjønner det bare ikke.
Her er det motsatt : vennene mine bare forsvant de. Ingen som tar kontakt, og de som gidder gjør det sjeldent. Jeg har mye plager, og kommer meg ikke mye ut, men det hadde vært kjekt med besøk av og til. Men dette skjedde da jeg fikk første mann også, så vet hvordan jeg skal takle det. For de kommer garantert til å prøve å springe ned dørene når babyen er kommet, og det skal de bare glemme.
 
Litt skuffet av meg selv i dag. En av mine beste venninner ble 40 år i dag og jeg orket ikke gå på festen hennes. Orket bare ikke. Har vært så sliten siste dagene. Bare håper at hun forstår at det ikke er fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er sliten og ikke i humør til å være ultrasosial..
 
Litt skuffet av meg selv i dag. En av mine beste venninner ble 40 år i dag og jeg orket ikke gå på festen hennes. Orket bare ikke. Har vært så sliten siste dagene. Bare håper at hun forstår at det ikke er fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er sliten og ikke i humør til å være ultrasosial..
Du skal ikke være skuffet over deg selv for det,du lytter til kroppen din. Jeg presset meg selv i går pga dårlig samvittighet å det angrer jeg på i dag..helt ødelagt etter å sitte rett opp og ned i mange timer uten mulighet til å legge meg ned.. for første gang i dette svangerskapet så fikk jeg kynnere som har vedvart hele natta i rykk og nap og en baby som har vært veldig urolig. Så vær heller stolt over deg selv:) Så for min del viss dem ikke kan ha forståelse så kan de ryke og reise akkurat nå
 
Lei av å ikke kunne gå ut på tur i skog og mark med ungene mine. Nydelig Bergensvær og alt jeg klarer er å sitte i hagen å se på at ungene leker. Blir veldig deilig å kunne bevege seg fritt uten smerter etterhvert!
 
Vært våken så og si i hele natt med den verste forkjølelsen jeg har hatt på årevis :(:( sto opp halv 6, da var jeg lei! Håper jeg holder ut arbeidsdagen. Skal bli sååå deilig å starte permisjonen etter jobb i morgen!:)
 
Back
Topp