Klagetråd! :P

Nå begynner jeg å bli lei av å vente. Joda, er jo 6 dager til termin, men har jo født før termin med de to andre. Hadde passet så bra å føde nå i helgen siden vi har barnefri. Men neida. Det ser dårlig ut på den fronten. Prøvde oss med en runde i halmen i går kveld også, nada effekt.

Lei av å vente her også! Termin igår og ingen tegn på fødsel :/
Begge jentene kom før termin , så var sikker på at nr 3 også skulle komme før :p
 
Jeg er så sliten.. Sebastian henger i puppen, og når vi prøver å flytte han over i nestet, slik at jeg kan få spist, begynner han å hyle.. Kan det være økedøgn? Han er 1 uke i dag. Og jeg tror han har veldig vondt i magen, spenner seg veldig i hele kroppen.

I tillegg har jeg så fryktelig vondt i nipplene mine, nesten uutholdelig å amme nå. Derfor ekstra tungt at han henger i.. Huff, jeg syntes det er fryktelig vanskelig og tungt å være førstegangs mamma :-(
 
Jeg er så sliten.. Sebastian henger i puppen, og når vi prøver å flytte han over i nestet, slik at jeg kan få spist, begynner han å hyle.. Kan det være økedøgn? Han er 1 uke i dag. Og jeg tror han har veldig vondt i magen, spenner seg veldig i hele kroppen.

I tillegg har jeg så fryktelig vondt i nipplene mine, nesten uutholdelig å amme nå. Derfor ekstra tungt at han henger i.. Huff, jeg syntes det er fryktelig vanskelig og tungt å være førstegangs mamma :-(

Mulig at det er økedøgn ja. Er ikke lett når de henger i, og blir ikke noe bedre når man i tillegg har vondt.. Prøvd de multimam kompressene mange her sverger til?
 
Mulig at det er økedøgn ja. Er ikke lett når de henger i, og blir ikke noe bedre når man i tillegg har vondt.. Prøvd de multimam kompressene mange her sverger til?
Skal kjøpe i morgen, og håper det hjelper litt.
 
Hos oss kan du risikere 4-mannsrom!! De hadde jeg sist gang...
På sykehuset her og kan man risikere 4-mannsrollen...
Jeg var på 4-mannsrom sist.
Verste jeg noen gang har hvert med på! Hun som lå ved siden av meg hadde også mann og annet barn der nesten hele tiden (barnet var ca 2 år), og husker fortsatt ansatte kommenterte med at det var så bra han var der siden hun ikke forsto så godt norsk!
 
Skal kjøpe i morgen, og håper det hjelper litt.
I tillegg kan du kjøpe bedøvende gel til brystvortene. Skal påføres en stund før amming, og tørkes av før du legger han til. Spør de på apoteket om den. Skal være helt trygg og gull verdt i følge de som bruker den :)
 
I tillegg kan du kjøpe bedøvende gel til brystvortene. Skal påføres en stund før amming, og tørkes av før du legger han til. Spør de på apoteket om den. Skal være helt trygg og gull verdt i følge de som bruker den :)
Oh, den må jeg sjekke ut :) kanskje de har den på komplett apotek? Så de hadde 40% på mamma- barn produkter nå :) men du vet ikke hva den heter?
 
Kan man bruke det? :D det har jeg jo hjemme! :D
Man skal vel egentlig forhøre seg med lege før man bruker det, men såvidt jeg har forstått så er det i orden ja. Men kan kanskje være greit å dobbelsjekke. Så jeg ikke sier feil..
 
Kan man bruke det? :D det har jeg jo hjemme! :D
Bruksområder til xylocain :)
Sprayen de bruker når de syr etter fødsel inneholder samme virkemiddel som denne og de vil jo helst unngå alt som ikke er bra for babyen :)

1477387089417.jpg
 
Bruksområder til xylocain :)
Sprayen de bruker når de syr etter fødsel inneholder samme virkemiddel som denne og de vil jo helst unngå alt som ikke er bra for babyen :)

Vis vedlegget 204245
Å fy flate for den sprayen! Som den sved ;) hehe...
Så flott!! :D Har bestemt at idag skal jeg gi 100% til å få orden på brystknoppene for selv om jeg brukt kompresser og purelan så begynt de å blø begge to idag. Jeg tror jeg har henne litt for langt unna så hun ikke får godt nok tak, også ska vi slutte med smokken en periode i tilfelle hun blir forvirret :(
Har funnet frem og sterilisert pumpa også i tilfelle jeg skal pumpe ut litt i starten og gi på kopp så hun ikke er like ivrig når hun skal ta første takene :)
Er jo en hel vitenskap det her!! :p
 
Å fy flate for den sprayen! Som den sved ;) hehe...
Så flott!! :D Har bestemt at idag skal jeg gi 100% til å få orden på brystknoppene for selv om jeg brukt kompresser og purelan så begynt de å blø begge to idag. Jeg tror jeg har henne litt for langt unna så hun ikke får godt nok tak, også ska vi slutte med smokken en periode i tilfelle hun blir forvirret :(
Har funnet frem og sterilisert pumpa også i tilfelle jeg skal pumpe ut litt i starten og gi på kopp så hun ikke er like ivrig når hun skal ta første takene :)
Er jo en hel vitenskap det her!! :p
Den svir ja men har også god effekt ;)

Mye man skal tenke på og finne ut underveis :)
 
Jeg er så sliten.. Sebastian henger i puppen, og når vi prøver å flytte han over i nestet, slik at jeg kan få spist, begynner han å hyle.. Kan det være økedøgn? Han er 1 uke i dag. Og jeg tror han har veldig vondt i magen, spenner seg veldig i hele kroppen.

I tillegg har jeg så fryktelig vondt i nipplene mine, nesten uutholdelig å amme nå. Derfor ekstra tungt at han henger i.. Huff, jeg syntes det er fryktelig vanskelig og tungt å være førstegangs mamma :-(
De to første ukene var sånn her også. Nå hår nettene bedre, men han er fremdeles veldig glad i puppen på dagtid....
 
Jeg blir gal på de her brystknoppene :( :( det gjør så vondt at jeg gruer meg som en hund til når hun skal ta tak og jeg spenner hver eneste muskel i kroppen når hun starter.
Jeg fikk en skikkelig forferdelig skremselopplevelse i kveld da jeg la henne til, spente kroppen og "prøvd å stå ut". Plutselig stoppet hun opp, så jeg slappet av og så ned på henne. Da ser jeg til min forskrekkelse at jeg spente meg så hardt at jeg presset inn hennes nese i puppen så hun ikke fikk luft!! :eek: :eek:
Herregud for en panikk jeg fikk og tårene mine bare rant mens hun fortsatte og spise. Hun virket ikke "tatt skade" av det, for hun slapp ikke puppen en gang, bare begynte å spise igjen, men jeg følte meg virkelig som den verste mammaen ever! :( :( Huff, jeg gråter bare jeg tenker på det :(
Imorgen tidlig skal jeg kjøpe ammeskjold så jeg klarer å stå ut noen dag og få bestilt time til helsestasjon for å finne utav hvorfor det gjør så vondt hele tiden.
 
Jeg blir gal på de her brystknoppene :( :( det gjør så vondt at jeg gruer meg som en hund til når hun skal ta tak og jeg spenner hver eneste muskel i kroppen når hun starter.
Jeg fikk en skikkelig forferdelig skremselopplevelse i kveld da jeg la henne til, spente kroppen og "prøvd å stå ut". Plutselig stoppet hun opp, så jeg slappet av og så ned på henne. Da ser jeg til min forskrekkelse at jeg spente meg så hardt at jeg presset inn hennes nese i puppen så hun ikke fikk luft!! :eek: :eek:
Herregud for en panikk jeg fikk og tårene mine bare rant mens hun fortsatte og spise. Hun virket ikke "tatt skade" av det, for hun slapp ikke puppen en gang, bare begynte å spise igjen, men jeg følte meg virkelig som den verste mammaen ever! :( :( Huff, jeg gråter bare jeg tenker på det :(
Imorgen tidlig skal jeg kjøpe ammeskjold så jeg klarer å stå ut noen dag og få bestilt time til helsestasjon for å finne utav hvorfor det gjør så vondt hele tiden.

Min graver seg selv noen ganger så langt inni puppen at hun ikke får puste noen ørfå sekunder, tror ikke de tar noe skade av det :) Er bare å justere litt på dem så nesa kommer fri. Ammeskjold reddet meg forrige gang, ble så fryktelig sår med første mann!
 
Jeg blir gal på de her brystknoppene :( :( det gjør så vondt at jeg gruer meg som en hund til når hun skal ta tak og jeg spenner hver eneste muskel i kroppen når hun starter.
Jeg fikk en skikkelig forferdelig skremselopplevelse i kveld da jeg la henne til, spente kroppen og "prøvd å stå ut". Plutselig stoppet hun opp, så jeg slappet av og så ned på henne. Da ser jeg til min forskrekkelse at jeg spente meg så hardt at jeg presset inn hennes nese i puppen så hun ikke fikk luft!! :eek: :eek:
Herregud for en panikk jeg fikk og tårene mine bare rant mens hun fortsatte og spise. Hun virket ikke "tatt skade" av det, for hun slapp ikke puppen en gang, bare begynte å spise igjen, men jeg følte meg virkelig som den verste mammaen ever! :( :( Huff, jeg gråter bare jeg tenker på det :(
Imorgen tidlig skal jeg kjøpe ammeskjold så jeg klarer å stå ut noen dag og få bestilt time til helsestasjon for å finne utav hvorfor det gjør så vondt hele tiden.
Brystskjold er gull! Selv om det er delte meninger om det.
 
Jeg sniker fra september og vil bare rose brystskjoldet som har så mange delte meninger :) jeg har fullammet lillegutt på 6 uker med skjold siden sykehuset. Småen får ikke ordentlig sugetak enda og skjoldet gjør det mulig å amme :) jeg er sååå glad for at jordmødrene lot meg prøve det :) planen er å slutte med skjold gradvis etterhvert som lillegutt får større munn ;)
 
Back
Topp