Klagetråd! :P

Sniker fra september :p Håper det er greit. min unge var også 4000 g i uke 38. Måtte også ta glukosebelastningstest, men ikke svangerskapsdiabetes (jeg visste jo det). På termindato var han 4600! Jeg hadde panikk, men var aldri noe snakk om å bli satt igang. Legene på Ullevål mente at det var uansett best at fødselen startet av seg selv. Jeg var ikke så fornøyd med det men.. han kom 4 dager etter termin og var 4770 g! Men det gikk bra det altså!! :) Var første, så vet ikke om det hadde blitt enklere med en normal vekt på ungen. Helt normal fødsel vil jeg tro. Måtte klippe og sy, men det må jo mange med små barn også.


Forresten, jeg fikk heller aldri noen tlf om resultat på glukosetesten, men tenkte at hvis jeg hadde det så burde de klare å si ifra siden de var så ivrig på at jeg måtte ta den testen. Har også fått innkalling til ny test 3 mnd etter fødsel pga stort barn selv om jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes! Ikke så happy for det men.. synes det var unødvendig..

Jeg "får lov" til å bli satt igang fordi førstemann var rett over 4 kg ved fødsel og jeg revnet ganske stygt.. Såpass tøff første fødsel at jeg kan velge keisersnitt om jeg vil. Er også ganske lita, men det trenger jo ikke å ha noe å si på bekkenstørrelsen, men det var ikke så veldig god plass forrige gang med hodeomkrets på 37 cm. Så å bli satt i gang og få litt mer oppfølging denne gang og lav terskel for keisersnitt er veldig betryggende for meg :)
Så kjedelig at du heller ikke fikk svar på glukosetesten. Jeg spurte legen om ho ringte med svaret uansett og det sa ho at ho skulle så det syns jeg er litt dårlig. Men jeg bare går ut ifra at jeg ikke har svangerskapsdiabetes da. Skal på kontroll på mandag, så får vel svar da. Så satser jeg på at det stemmer det de sier at det blir en enklere fødsel andre gang :)
 
Her kommer mitt første innlegg i denne tråden, litt gøy at det tok nesten hele sv.skapet før jeg ga etter :p

Er sååå lei av å være forkjøla nå! Og har fått skikkelig vond bihulebetennelse i tillegg :(
Poden starta i bhg den 1. september, på dag 2 begynte forkjølelsen hans. Jeg ble selvfølgelig smitta.. Tok oss nesten 3 uker før vi ble friske igjen. Så hadde vi opphold på 2 uker (poden fikk dessverre øyekatarr i 1 av de ukene), og nå er vi på forkjølelse nr 2. Poden er heldigvis nesten frisk igjen.
Men jeg? Supertett nese, tette ører, tett i hodet, bihulebetennelse, vond hals og vond hoste :(
9 dager igjen til termin, kniper igjen for harde livet. Jeg nekter å føde med tett nese :p

Og nå tror jeg at jeg har begynt å kjenne mine første kynnere også. Magen blir ubehagelig hard med jevne mellomrom.
Har hatt veldig flaks sånn sett da. Nesten 2 hele sv.skap uten å ha kjent kynnere :p
 
Her kommer mitt første innlegg i denne tråden, litt gøy at det tok nesten hele sv.skapet før jeg ga etter :p

Er sååå lei av å være forkjøla nå! Og har fått skikkelig vond bihulebetennelse i tillegg :(
Poden starta i bhg den 1. september, på dag 2 begynte forkjølelsen hans. Jeg ble selvfølgelig smitta.. Tok oss nesten 3 uker før vi ble friske igjen. Så hadde vi opphold på 2 uker (poden fikk dessverre øyekatarr i 1 av de ukene), og nå er vi på forkjølelse nr 2. Poden er heldigvis nesten frisk igjen.
Men jeg? Supertett nese, tette ører, tett i hodet, bihulebetennelse, vond hals og vond hoste :(
9 dager igjen til termin, kniper igjen for harde livet. Jeg nekter å føde med tett nese :p

Og nå tror jeg at jeg har begynt å kjenne mine første kynnere også. Magen blir ubehagelig hard med jevne mellomrom.
Har hatt veldig flaks sånn sett da. Nesten 2 hele sv.skap uten å ha kjent kynnere :p
Håper du blir fort frisk ❤❤❤❤
 
Jeg "får lov" til å bli satt igang fordi førstemann var rett over 4 kg ved fødsel og jeg revnet ganske stygt.. Såpass tøff første fødsel at jeg kan velge keisersnitt om jeg vil. Er også ganske lita, men det trenger jo ikke å ha noe å si på bekkenstørrelsen, men det var ikke så veldig god plass forrige gang med hodeomkrets på 37 cm. Så å bli satt i gang og få litt mer oppfølging denne gang og lav terskel for keisersnitt er veldig betryggende for meg :)
Så kjedelig at du heller ikke fikk svar på glukosetesten. Jeg spurte legen om ho ringte med svaret uansett og det sa ho at ho skulle så det syns jeg er litt dårlig. Men jeg bare går ut ifra at jeg ikke har svangerskapsdiabetes da. Skal på kontroll på mandag, så får vel svar da. Så satser jeg på at det stemmer det de sier at det blir en enklere fødsel andre gang :)

Ja, visste ikke at du hadde født før. Men om du har født noe stort før, så sier "alle" jo at det vil gå enklere neste gang. Håpe på det! Lykke til!! :) :)
 
Her kommer mitt første innlegg i denne tråden, litt gøy at det tok nesten hele sv.skapet før jeg ga etter :p

Er sååå lei av å være forkjøla nå! Og har fått skikkelig vond bihulebetennelse i tillegg :(
Poden starta i bhg den 1. september, på dag 2 begynte forkjølelsen hans. Jeg ble selvfølgelig smitta.. Tok oss nesten 3 uker før vi ble friske igjen. Så hadde vi opphold på 2 uker (poden fikk dessverre øyekatarr i 1 av de ukene), og nå er vi på forkjølelse nr 2. Poden er heldigvis nesten frisk igjen.
Men jeg? Supertett nese, tette ører, tett i hodet, bihulebetennelse, vond hals og vond hoste :(
9 dager igjen til termin, kniper igjen for harde livet. Jeg nekter å føde med tett nese :p

Og nå tror jeg at jeg har begynt å kjenne mine første kynnere også. Magen blir ubehagelig hard med jevne mellomrom.
Har hatt veldig flaks sånn sett da. Nesten 2 hele sv.skap uten å ha kjent kynnere :p
Føler med deg! Har det på samme måte selv. Begynner å bli helt desperat etter å få åpnet opp nesen og ørene så nå tester jeg ut denne nesesprayen
https://www.apotek1.no/produkter/physiomer-nesespray-jet-strong-210ml-817200p
 
Hmm, den så ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve :p Takk for tipset :)
Har brukt den siden torsdag og er litt mer åpen i nesen nå, men jeg har vært syk i tre uker så kan være det er tilfeldig. Men den nesesprayen er hvertfall kraftig.
 
Ømme brystknopper! Ai ai ai :'(
Her og, på venstre pupp!!! Han har liten munn, og stramt tungebånd, så suger bare på nippelen.. Er sååååå vondt!
 
Lei av å ha så mye div smerter i magen! Føler det er litt bortkasta smerter (hvis dere skjønner), aldri kynner eller nedpress :(
 
Dobbeltrom på barsel uten mannen på natta suger...hun polske dama bråker sykt og lys går av og på hele tiden...at andre kommer inn for å hjelpe er greit, men hun burde prøve å ta litt hensyn til oss også...en trenger ikke snakke superhøyt til babyen sin eller sånne ting...skru av og på lys er også forstyrrende...spesielt for lille Amalie...endelig fått til å få hun til å suge ordentlig med brystskjold...hun fikk ikke tak og fått mye hjelp...og så får hun litt ekstra...snart barnelegesjekk også, frokost, bading osv
Dobbelt rom bør ikke være lov spørre meg :s
 
Finnes det noen der som venter utålmodig på noen tegn på fødsel?:) 38+5..ingen kynnere...ikke mensmurringer heller...betyr det jo at jeg må vente på at vannet går??
Ville helst begynne med rier;) hvis jeg kunne ønske meg det;)
JAAAA!! er 39+4 idag, masse smerter men ingen tenkt på nedpress, mensenmurring, eller kynner -_-
Siste tiden er hell :eek:
 
Helt enig! Forskning viser jo at enkeltrom har store helsegevinster også. Glad jeg skal føde på St. Olavs!:)
Man er så sårbar så skal man ikke få ha far samt dele med en fremmed person!
Har dem ikke dobbeltrom der st. Olavs?:D
Jeg er så heldig å få innvilget familierom :)
 
Last edited:
Man er så sårbar så skal man ikke få ha far samt dele med en fremmed person!
Har dem ikke dobbeltrom der st. Olavs?:D
Jeg er så heldig å få innvilget familierom :)
Nei, kun enkeltrom. Ganske nytt sykehus, så det ete nav tingene de gjorde da de bygget nytt. Bør kun være enkeltrom på nye sykehus som bygges eller bygges om! Er også enkeltrom på barselhotellet, så det var helt supert sist.
 
Nå begynner jeg å bli lei av å vente. Joda, er jo 6 dager til termin, men har jo født før termin med de to andre. Hadde passet så bra å føde nå i helgen siden vi har barnefri. Men neida. Det ser dårlig ut på den fronten. Prøvde oss med en runde i halmen i går kveld også, nada effekt.
 
Nei, kun enkeltrom. Ganske nytt sykehus, så det ete nav tingene de gjorde da de bygget nytt. Bør kun være enkeltrom på nye sykehus som bygges eller bygges om! Er også enkeltrom på barselhotellet, så det var helt supert sist.
Så bra! Helt enig -_-
 
Back
Topp