Juletråd

Jeg har såvidt begynt med julegavene, men har kjøpt inn papir og til å lage pakkelapper, men alle gavene er planlagt. Blir nok å pynte 1. søndag i advent i år. Jeg har eksamen 5. og 12. desember og skal i bryllup 13., så det meste blir nok gjort etter den tid. Men lussekatter må vi lage på luciadagen, bryllup eller ei. Ellers så blir det handledag, bakedag, og juleverksted før jul. Og sikkert en konfektdag da storesøster ikke tåler melk, så det er greit å lage litt hun kan spise. :) Jeg og snuppa skal på juleopplegg på folkemuseet her den 29. november, som starter ventetiden for vår del. Jeg elsker julen. Blir helt spinnvill av å tenke på alt som skal gjøres, men stresser ikke, bare gleder meg! :D :D
 
åh juuul!! ELsker jul! Vi flyttet inn i nytt hus i høst og gleder meg så utrolig til å pynte her til jul! :D Nisser, julegardiner og i år skal vi ha juletre! vi skal også feire jul i vårt eget hus, og vi inviterer både min og samboers familie :D Jeg lurer nesten på å ta frem adventsstjernene neste helg jeg, er det for tidlig eller?? hehe :D
Julegave og julebakst har jeg ikke begynt på enda! misunnelig på dere som nesten er ferdig! så flinke dere er! vet ikke en gang hva jeg skal kjøpe! tips til svigerinne på 26 år som bor hjemme med sine foreldre ennå? ;D
 
åh juuul!! ELsker jul! Vi flyttet inn i nytt hus i høst og gleder meg så utrolig til å pynte her til jul! :D Nisser, julegardiner og i år skal vi ha juletre! vi skal også feire jul i vårt eget hus, og vi inviterer både min og samboers familie :D Jeg lurer nesten på å ta frem adventsstjernene neste helg jeg, er det for tidlig eller?? hehe :D
Julegave og julebakst har jeg ikke begynt på enda! misunnelig på dere som nesten er ferdig! så flinke dere er! vet ikke en gang hva jeg skal kjøpe! tips til svigerinne på 26 år som bor hjemme med sine foreldre ennå? ;D
Neste helg (siste helg i november) er jo første helga i advent! Ikke for tidlig da!

Hmm.. min svigerinne er veldig glad i skjerf, vesker, smykker osv..
 
åh juuul!! ELsker jul! Vi flyttet inn i nytt hus i høst og gleder meg så utrolig til å pynte her til jul! :D Nisser, julegardiner og i år skal vi ha juletre! vi skal også feire jul i vårt eget hus, og vi inviterer både min og samboers familie :D Jeg lurer nesten på å ta frem adventsstjernene neste helg jeg, er det for tidlig eller?? hehe :D
Julegave og julebakst har jeg ikke begynt på enda! misunnelig på dere som nesten er ferdig! så flinke dere er! vet ikke en gang hva jeg skal kjøpe! tips til svigerinne på 26 år som bor hjemme med sine foreldre ennå? ;D
Noe hun kan ha bruk for når hun flytter ut? :p
 
åh juuul!! ELsker jul! Vi flyttet inn i nytt hus i høst og gleder meg så utrolig til å pynte her til jul! :D Nisser, julegardiner og i år skal vi ha juletre! vi skal også feire jul i vårt eget hus, og vi inviterer både min og samboers familie :D Jeg lurer nesten på å ta frem adventsstjernene neste helg jeg, er det for tidlig eller?? hehe :D
Julegave og julebakst har jeg ikke begynt på enda! misunnelig på dere som nesten er ferdig! så flinke dere er! vet ikke en gang hva jeg skal kjøpe! tips til svigerinne på 26 år som bor hjemme med sine foreldre ennå? ;D
Litt tidlig, men helt innafor :D

Hva med å lage en koselig gavekurv? Lesestoff, kremer, sjokolade, te, ansiktsmaske, peeling, flaxlodd ;) Jeg gjør ofte det til de som ikke ønsker seg noe og som har alt! Pappa og samboeren får det i år med lokal mat fra Trøndelag, vin, julesnop og gavekort på Adamsmatkasse :)
 
Jeg GLEEEEDER meg til jul. :D
I går bestilte jeg julekort og kalendere som skal være i julegavene, så da var det gjort. :) Ellers så har jeg laget lister i hytt og pine. :p Liste over julegaver, kalendergaver, julekaker og hvem som skal få julekort. ;)

Flinke dere som er ferdige med julegavene! Jeg har ikke begynt å handle, men har skrevet navnene til de som skal få og fått skrevet på nesten alle hva de skal få. Ellers har jeg kommet godt igang med vesla sin kalender, og jeg har fått unnagjort vasking og rydding til jul. :) I morgen skal vi ta litt julehandel, så da håper jeg at jeg får krysset vekk litt på listen.
 
Godt å høre at det er flere enn meg som gleder seg og som er i god gang med forberedelsene! ☺️ Julen er så utrolig koselig og nå som vi har et barn og venter en til har den fått en helt ny mening ☺️ LYKKE!!

Julekortene dumpet ned i postkassen for et par uker siden, alle julegavene til barna i hele familien, samt til barna til vennene våre er kjøpt inn og ikveld skal jeg pakke inn gavene til pakkekalenderen til prinsessa ☺️ Julemusikk startet vi og spille for et par uker siden også.. :) Elsker julen! -og heldigvis er mannen med på å starte litt tidlig :)

Fra barndommen har vi begge tradisjon med og sette opp juletreet lillejuleaften, men vi vil lage vår egen tradisjon og kommer til og sette det opp andre søndag i advent.. Synes mye av julen er førjulstiden hvor man går og gleder seg og etter julaften er vi liksom litt ferdige med julen, så da ønsker vi og ha maks glede av det i tiden frem mot jul ☺️☺️

Ellers har vi invitert venner med barn hit i desember til nisse/grøtfest ☺️ Stor stas for liten og stor ☺️☺️
 
Godt å høre at det er flere enn meg som gleder seg og som er i god gang med forberedelsene! ☺️ Julen er så utrolig koselig og nå som vi har et barn og venter en til har den fått en helt ny mening ☺️ LYKKE!!

Julekortene dumpet ned i postkassen for et par uker siden, alle julegavene til barna i hele familien, samt til barna til vennene våre er kjøpt inn og ikveld skal jeg pakke inn gavene til pakkekalenderen til prinsessa ☺️ Julemusikk startet vi og spille for et par uker siden også.. :) Elsker julen! -og heldigvis er mannen med på å starte litt tidlig :)

Fra barndommen har vi begge tradisjon med og sette opp juletreet lillejuleaften, men vi vil lage vår egen tradisjon og kommer til og sette det opp andre søndag i advent.. Synes mye av julen er førjulstiden hvor man går og gleder seg og etter julaften er vi liksom litt ferdige med julen, så da ønsker vi og ha maks glede av det i tiden frem mot jul ☺️☺️

Ellers har vi invitert venner med barn hit i desember til nisse/grøtfest ☺️ Stor stas for liten og stor ☺️☺️

Så koselig med grøtfest! :D Så gøy det må være å innføre egne tradisjoner. :) Det har jeg lyst til også en gang.

Julen er gøyere når man har barn, syns jeg, og i år er jenta vår så stor at hun kan være mer å lage pepperkaker og julepynt. :) Vi koste oss veldig i påsken som var, da fikk hun male påskeegg. (I isopor siden hun var bare to år ;) )
 
Så koselig med grøtfest! :D Så gøy det må være å innføre egne tradisjoner. :) Det har jeg lyst til også en gang.

Julen er gøyere når man har barn, syns jeg, og i år er jenta vår så stor at hun kan være mer å lage pepperkaker og julepynt. :) Vi koste oss veldig i påsken som var, da fikk hun male påskeegg. (I isopor siden hun var bare to år ;) )

Ja, det er noe helt spesielt nå som vi har barn ☺️ Prinsessa vår er 2 1/2 til jul, så det er ekstra stas i år hvor hun forstår så mye og kan være med på så mye ☺️ Vi bakte pepperkaker sammen med venner + barna deres i fjor også, og det gikk faktisk veldig fint ☺️ Blir spennende og se om det blir noe baking eller om det bare blir spising i år.. ;)
 
Godt å høre at det er flere enn meg som gleder seg og som er i god gang med forberedelsene! ☺️ Julen er så utrolig koselig og nå som vi har et barn og venter en til har den fått en helt ny mening ☺️ LYKKE!!

Julekortene dumpet ned i postkassen for et par uker siden, alle julegavene til barna i hele familien, samt til barna til vennene våre er kjøpt inn og ikveld skal jeg pakke inn gavene til pakkekalenderen til prinsessa ☺️ Julemusikk startet vi og spille for et par uker siden også.. :) Elsker julen! -og heldigvis er mannen med på å starte litt tidlig :)

Fra barndommen har vi begge tradisjon med og sette opp juletreet lillejuleaften, men vi vil lage vår egen tradisjon og kommer til og sette det opp andre søndag i advent.. Synes mye av julen er førjulstiden hvor man går og gleder seg og etter julaften er vi liksom litt ferdige med julen, så da ønsker vi og ha maks glede av det i tiden frem mot jul ☺️☺️

Ellers har vi invitert venner med barn hit i desember til nisse/grøtfest ☺️ Stor stas for liten og stor ☺️☺️
Jeg lurer på om jeg får med meg mannen på å sette opp juletreet så tidlig :D Enig at førjulstiden er best og jula blir så fort over! Herlig å forlenge så mye som mulig ;)
 
Startet på julehandelen i september, og i dag(lørdag) skal på senteret med mamma og lillesøsteren min for å handle de siste syv julegavene som mangler :) jeg orker ikke mye julebakst i år så det blir å doble oppskriften til yndlings-julekakene mine å bake dem i begynnelsen av desember :)

Ellers så kommer all julepynten frem 1. søndag i advent og da er det jul i hjemmet mitt :) og i starten av desember så er det tid for julebyen i egersund og den må jeg få med meg hvert år, veldig koselig og ikke minst masse julestemning :)
 
9 dager igjen til 1. desember! :D Nedtelling!

Jeg klør etter å begynne å pynte og bake. Neste helg skal jeg og vesla begynne å bake, tenker jeg. :) Noen som tilfeldigvis har en god oppskrift på vanlig pepperkakedeig?
 
Her blir det, i tillegg til chilisjokoladen, oreotrøfler, risboller og colakaker :) Siden vi ikke skal være hjemme i jula blir det bare noen slag vi kan kose oss med før jul :D

BLE EN VELDIG TRIVELIG TRÅD DET HER! FULL AV JULESTEMNING❤

Her i huset er det bare meg og mannen, så jeg gleder meg sånn til å få barn i huset slik at vi kan lage egne juletradisjoner :) Har mange planer allerede!!
Hva er colakaker?

Julen med barn er noe helt eget. :)
Vi har alltid hatt gode juletradisjoner, men pga diverse samlivsbrudd osv har det blitt litt halveis de siste årene.
Så da startet vi vår egen feiring hjemme for to år siden, og det var veldig koselig! :)
 
Hva er colakaker?

Julen med barn er noe helt eget. :)
Vi har alltid hatt gode juletradisjoner, men pga diverse samlivsbrudd osv har det blitt litt halveis de siste årene.
Så da startet vi vår egen feiring hjemme for to år siden, og det var veldig koselig! :)
Jeg hadde aldri hørt om colakaker før jeg flytta til Trøndelag :p Tror noen også kaller det karamellstenger. Bilde og oppskrift her http://www.detsoteliv.no/oppskrift/kolakaker Veldig godt! :)
 
Det kan godt hende;) De er veldig gode hvertfall :D Her blir det bakedag sammen med ei venninne neste onsdag:) Koselig!!
Bakedag! Får vann i munnen! :)

Vi kan vel kose oss med alle julekaker som gravide?
Hvordan er det med marsipan?
Er vel ikke rå egg i det?

Kvalm her jeg sitter, men nå fikk jeg lyst på julebakst! :)
 
Back
Topp