Juletråd

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Tenkte vi kunne ha en juletråd:D

Noen som har begynt med juleforberedelsene? Julegaver? Hva pleier dere å gjøre før jul? Baker dere? Stresser dere eller er det bare kos? Når pleier dere å pynte til jul?

NOEN SOM GLEDER SEG TIL JUL?! :D
 
Ja, jeg er godt i gang :)
Nesten ferdig med julegavene og ferdig med adventskalenderene til ungene :)
Bruker å ha bakedag med barna, som en aktivitet i kalenderen. Baker 6 sorter ca, og pynter pepperkakehus :)

Jeg elsker julen, så er julemusikk, røde gardiner og endel pynt :)
Bruker å pynte litt første helga i advent, så tar jeg litt etter litt etter det :)
Men er ferdig pynta i midten av desember i allefall :)

Så pynter vi juletre og henger opp julestømper lillejulaften :)
 
Jeg er nesten ferdig med julegavene jeg å! :) Begynner i god tid så det ikke blir stress ;) og koser jeg meg med innpakking i desember! Siden vi reiser til familien min og er der hele jula, pynter jeg leiligheten første helga i advent, så jeg skal få ha litt jul hjemme å :) Gleder meg til neste jul, da har jeg plass til juletre å❤ Hva pleier dere å bake?
 
Så og si ferdig med julegavene her også! Har noe småtteri igjen som tilleggsgaver.. og et gavekort jeg må ordne! Pynter første helga i advent - er ikke så mye vi har, og er borte hele juleferien, så.. tenkte å bake litt den helga også og litt etterhvert.. lage fløtekarameller som vi kan gi bort til vennepar og noen sorter for mamma som vi tar med nedover.. (pepperkaker, serinakaker, berlinerkranser - og mamma lager kransekake, sandkaker, brune pinner, ++) jula er bare kos for min del, men så er vi alltid hos familien hele jula, så vi slipper jo unna endel. Må finne ut om vi skal lage julekort i år også..
 
Så flinke dere er som er nesten ferdig med julegavehandlinga! Imponert:) Har derer noen gode tips om hva man skal gi til mannen? synes den er like vrien hver gang!
 
Her har jeg begynt planleggingen av hva som skal gjøres, regner med jeg begynner på utføringen av lista neste uke (og det er tidlig til å være meg altså :rolleyes: ). Jeg har ikke tenkt til å stresse så veldig annet enn at jeg har lyst til å ha det ryddig og rent til jul, pynte litt til 1. advent, bake pepperkaker sammen med snart-2-åringen + et par andre kakeslag, og ellers har jeg bedt om et par feriedager før jul så jeg får handlet julegaver (men har en nogenlunde plan på hva som skal kjøpes, har ikke stor familie) også tar vi vel "den store juleshoppingen" med matvarer etc til jula uka før jul. Selve julaften og 1. juledag skal vi ikke være hjemme, så blir ikke noe julemiddag hjemme.
 
Så flinke dere er som er nesten ferdig med julegavehandlinga! Imponert:) Har derer noen gode tips om hva man skal gi til mannen? synes den er like vrien hver gang!
I år har jeg vært heldig, for mannen ønsker seg flere ting ;) Det pleier å være vanskelig!! Så i år blir det morgenkåpe, brettspill og wokpanne :) I tillegg skal jeg kjøpe abonnement på storytel som er en lydbokapp ;) Han har også ønsker seg ny barbermaskin, men det får bli bursdagsgave :)
 
Jeg begynner å glede meg alt, har så vidt kommet i gang med julegave shopping. Skal pynte neste helg, og muligens begynne å bake litt og da. Har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe til mannen, han ønsker seg aldri noe.
 
Er vel nesten ferdig med gavene til lillegutten. Vi har kjøpt hovedsaklig leker i år, han har blitt så mye mer interessert og vi ser at de fleste lekene hans fikk han forrige jul :p Ellers får han adventskalender i år, med bl.a. bakedag innlagt :) Gleder meg sånn til jula i år med en liten en og til på vei! Gutten er mye mer med i år, men sliter litt med forskjellen på jul og hjul :p (han er nok litt mer opptatt av bil enn nissen akkurat nå)
 
Så flinke dere er som er nesten ferdig med julegavehandlinga! Imponert:) Har derer noen gode tips om hva man skal gi til mannen? synes den er like vrien hver gang!

Hmm.. mannen flyr endel i jobben og har klaget over trillekoffert i forhold til pc. Så har kjøpt en samsonite koffert med eget ytterrom til pc+ dokumenter o.l. I tillegg ønsket han seg laseravstandsmåler, ny printer, klær (skjorter og gensere - han hater å dra å handle men er nøye på klærne)... og så er det endel ting til hytta.. han fikk motorsag til bursdagen sin..
 
2 julegava igjen av 30! :D
I år blir vi og ikkje stresse så masse med sjølve jula sida vi e midt i salg av leiligheta vår og skal pakke ned til og flytte i nytt hus rett over nyttår :) Men vi kjem no til å pynte litt og å bake ett par sorta og :)
Julekalendera til alle 4 e i boks og :D
 
Her blir det, i tillegg til chilisjokoladen, oreotrøfler, risboller og colakaker :) Siden vi ikke skal være hjemme i jula blir det bare noen slag vi kan kose oss med før jul :D

BLE EN VELDIG TRIVELIG TRÅD DET HER! FULL AV JULESTEMNING❤

Her i huset er det bare meg og mannen, så jeg gleder meg sånn til å få barn i huset slik at vi kan lage egne juletradisjoner :) Har mange planer allerede!!
 
Back
Topp