Innlagt på sykehuset

Ikke mer enn 16 gram opp siden fredag [emoji20] da var det bare vente en times tid til så får vi svar på blodprøvene
 
Hvordan er ståa nå?
 
Gulsotprøven var bra heldigvis. Den var godt ok nedover.
Men prinsessa sliter [emoji27][emoji27][emoji22][emoji22] jeg har ikke nok morsmelk, så har fått beskjed om å gi litt nan ha1 på flaske utenom til måltidene.
Men jeg har ei jente som gulper som bare det... ofte en 30-60 min etter måltid og rap. Samt sliter hun med magen. Mye luft som ikke helt vil ut [emoji27][emoji27][emoji27]

Alle gode forslag tas imot med stor takk [emoji27][emoji27]
 
Gulsotprøven var bra heldigvis. Den var godt ok nedover.
Men prinsessa sliter [emoji27][emoji27][emoji22][emoji22] jeg har ikke nok morsmelk, så har fått beskjed om å gi litt nan ha1 på flaske utenom til måltidene.
Men jeg har ei jente som gulper som bare det... ofte en 30-60 min etter måltid og rap. Samt sliter hun med magen. Mye luft som ikke helt vil ut [emoji27][emoji27][emoji27]

Alle gode forslag tas imot med stor takk [emoji27][emoji27]

Sniker litt fra desember 17 (fordi jeg savner nok tiden med nyfødt og spenningen rundt fødselen) :) men jeg fikk min minste i uke 34 og han hadde en ukomplisert start, bortsett fra veldig høye gulsottverdier. Måtte ligge i lys i 4 runder i løpet av de 3 ukene vi var på sykehuset. Jeg fikk beskjed av overlegen at vi måtte gi halvparten av måltidet med erstatning og vi fikk anbefalt Hipp. Da la han også godt på seg (ammingen gikk til h da...). Men et tips kan være å prøve Hipp eller Altera. Og skifte til Dr.Brown flasker fikk vi beskjed om. Nan kan være veldig hardt for magen.
Hos oss så gikk det seg til - heldigvis. Men han hadde også mye magevondt, luftsmerter og gulpa noe helt forferdelig.... prøv deg fram :) og så kan du ev prøve sånne semper-dråper (pro-biotika). Lykke til :)
 
Sniker litt fra desember 17 (fordi jeg savner nok tiden med nyfødt og spenningen rundt fødselen) :) men jeg fikk min minste i uke 34 og han hadde en ukomplisert start, bortsett fra veldig høye gulsottverdier. Måtte ligge i lys i 4 runder i løpet av de 3 ukene vi var på sykehuset. Jeg fikk beskjed av overlegen at vi måtte gi halvparten av måltidet med erstatning og vi fikk anbefalt Hipp. Da la han også godt på seg (ammingen gikk til h da...). Men et tips kan være å prøve Hipp eller Altera. Og skifte til Dr.Brown flasker fikk vi beskjed om. Nan kan være veldig hardt for magen.
Hos oss så gikk det seg til - heldigvis. Men han hadde også mye magevondt, luftsmerter og gulpa noe helt forferdelig.... prøv deg fram :) og så kan du ev prøve sånne semper-dråper (pro-biotika). Lykke til :)

Takk takk :) skal innom butikken i morgen tidlig å se om de har noe anna enn nan :)
Nå har mini gått fra å sove konstant til å så å si ikke klart å fått seg noe søvn i dag [emoji20] så føler på meg at det også blir ei hard natt på oss.
Så blir nok apotek og butikk så fort de åpner i morgen.
 
Kolikkgrepet og sykling med bena er supre mot luft. Kan også anbefale bæring fordi det gjør at baby småraper endel, og lufta kommer ut den veien. Dessuten er det veldig kos, og nærheten kan være positiv for produksjonen din.

Vil anbefale å ta kontakt med ammepoliklinikk eller ammehjelper angående amminga forøvrig.
Jeg fikk ett veldig strikt regime av barsel og hs fordi mini hadde dårlig vektoppgang og gulsott, så da skulle jeg liksom gi mat hver tredje time. Resultatet var at ungen aldri ble skikkelig sulten så hsn spiste dårlig og jeg ble utslitt fordi vi styra sånn.
Men med litt kyndig veiledning fikk jeg hjelp til å la han regulere selv, og vekta bedre seg veldig da. Det bare krevde litt tid.

Håper du har fått tips om å ha ungen i så mye dagslys/sollys gjennom vindu som mulig mot guldotten forresten. Er det nest beste etter solariumet de har på sykehuset.
 
Har de sjekket for refluks? :) kan kanskje og være noe å sjekke nhvis hun gulper masse.
 
Jeg ville også hatt refluks som et alternativ. Meld deg inn i refluksgruppa på facebook, der er det i alle fall masse god info (legene kan generelt ha for dårlig kunnskap på området)

Ellers kan det være en ide å gi nan med hjelpebryst? Da slipper man sugeforvirring og man får stimulert brystet samtidig. Søk det opp på ammehjelpen sine sider, der er det info. Fås kjøpt på apotek :)
 
Kolikkgrepet og sykling med bena er supre mot luft. Kan også anbefale bæring fordi det gjør at baby småraper endel, og lufta kommer ut den veien. Dessuten er det veldig kos, og nærheten kan være positiv for produksjonen din.

Vil anbefale å ta kontakt med ammepoliklinikk eller ammehjelper angående amminga forøvrig.
Jeg fikk ett veldig strikt regime av barsel og hs fordi mini hadde dårlig vektoppgang og gulsott, så da skulle jeg liksom gi mat hver tredje time. Resultatet var at ungen aldri ble skikkelig sulten så hsn spiste dårlig og jeg ble utslitt fordi vi styra sånn.
Men med litt kyndig veiledning fikk jeg hjelp til å la han regulere selv, og vekta bedre seg veldig da. Det bare krevde litt tid.

Håper du har fått tips om å ha ungen i så mye dagslys/sollys gjennom vindu som mulig mot guldotten forresten. Er det nest beste etter solariumet de har på sykehuset.

Lekegrinda står forran verandadørene så hun skal få masse dags/sollys [emoji4]
 
Lekegrinda står forran verandadørene så hun skal få masse dags/sollys [emoji4]
Supert [emoji106] jo mer dagslys/sollys på naken hud (gjennom vindu, vil ikke ha solbrent baby) jo bedre [emoji4]
 
Dagens opptur

Hermine har nesten ikke fått noe i retur etter st vi bytta til hipp morsmelkerstatning [emoji7][emoji7][emoji7] hun drikker bedre og klarer holde på det til nå [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
Mormor har fått kost masse med Hermine også [emoji7][emoji7]

Dagens nedtur/irritasjonsmoment/forbannelse/frustrasjon :
Jordmor som jeg har vært hos 2 ganger og som jeg ikke klaffa med i det hele tatt ringte å sa hun hadde sendt inn bekymringsmelding på meg til barnevernet fordi jeg ikke ønska hjemmebesøk av jordmor, kun helsestasjon kjenner jeg koker over.
Hadde det vært gamle jordmora jeg hadde hadde det ikke gjort meg noe å hatt henne på besøk. Men hun her som jeg ikke klaffa litt med en gang ville jeg ikke ha hjem.
Tydeligvis er det ikke lov å si neitakk til jordmorbesøk og jatakk til helsestasjon uten å bli meldt til barnevernet. Fordiom på sykehuset så sa de det var fult mulig lov å kun ha en av delene på hjemmebesøk. Og de forstod veldig godt at jeg kun ville ha helsesøster på besøk siden jeg ikke klaffa med jordmor.
 
Dagens opptur

Hermine har nesten ikke fått noe i retur etter st vi bytta til hipp morsmelkerstatning [emoji7][emoji7][emoji7] hun drikker bedre og klarer holde på det til nå [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
Mormor har fått kost masse med Hermine også [emoji7][emoji7]

Dagens nedtur/irritasjonsmoment/forbannelse/frustrasjon :
Jordmor som jeg har vært hos 2 ganger og som jeg ikke klaffa med i det hele tatt ringte å sa hun hadde sendt inn bekymringsmelding på meg til barnevernet fordi jeg ikke ønska hjemmebesøk av jordmor, kun helsestasjon kjenner jeg koker over.
Hadde det vært gamle jordmora jeg hadde hadde det ikke gjort meg noe å hatt henne på besøk. Men hun her som jeg ikke klaffa litt med en gang ville jeg ikke ha hjem.
Tydeligvis er det ikke lov å si neitakk til jordmorbesøk og jatakk til helsestasjon uten å bli meldt til barnevernet. Fordiom på sykehuset så sa de det var fult mulig lov å kun ha en av delene på hjemmebesøk. Og de forstod veldig godt at jeg kun ville ha helsesøster på besøk siden jeg ikke klaffa med jordmor.

Er det mulig?! Jeg ville sendt skriftlig klage på jordmoren med en forklaring på hvorfor hjemmebesøk var uaktuelt...
 
Er det mulig?! Jeg ville sendt skriftlig klage på jordmoren med en forklaring på hvorfor hjemmebesøk var uaktuelt...

Samboer vil jeg skal la det ligge for å ikke gjøre saken verre. Jeg vil ikke la den ligge for jeg vil ikke ha i papirene mine med kun hennes versjon.
Jeg spurte sykehuset så mange ganger på utskrivingssamtalen og de sa at både jordmor og helsestasjon hjemmebesøk var frivillig, å jeg forklarte grunnen til at jeg kun ønsket helsestasjonen på hjemmebesøk til de også. Å sykehuset betrygga meg flere ganger med at det ikke ville ha noe negativ effekt av at jeg kun ønska helsestasjonen hjem, spesielt ikke siden vi var på sykehuset såpass lenge også.

Jordmora som i dag ringte å informerte at hu hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet i dag sa at det var obligatorisk med både jordmor og helsestasjon på hjemmebesøk og når jeg hadde sagt neitakk til jordmor på sykehuset så var det automatisk en bekymringsmelding til barnevernet fordi da nekta jeg ta imot nyttig veiledning og samtale etter fødsel.

Skal på helsestasjonen i morgen på vektkontroll å da skal jeg snakke med helsesøster å spørre henne om dette.

Jeg koker å koker.... snakk om at ei dame skal ødelegge hele ferien vår nå med å gjøre noe slikt
 
Meget spesielt!! Ta det opp med helsesøster i morgen , er jo hun du skal forholde deg til fremover og som skal møte deg. Hun andre er jo liksom ferdig med jobben sin.... Håper du får en ordning på det i morgen så du slipper å gå og tenke på det!
 
Meget spesielt!! Ta det opp med helsesøster i morgen , er jo hun du skal forholde deg til fremover og som skal møte deg. Hun andre er jo liksom ferdig med jobben sin.... Håper du får en ordning på det i morgen så du slipper å gå og tenke på det!

Jeg får jo ikke en ordning på det i morgen uansett siden kommune jordmora alt har sendt inn bekymringsmelding siden jeg takka nei til hjemmebesøk fra henne. Men får iallefall forklart min side av saken og får muligens litt mer svar
 
Jeg får jo ikke en ordning på det i morgen uansett siden kommune jordmora alt har sendt inn bekymringsmelding siden jeg takka nei til hjemmebesøk fra henne. Men får iallefall forklart min side av saken og får muligens litt mer svar
Mulig barnevernet henlegger meldingen uten noe mer undersøkelse. Om de oppretter undersøkelse (noe jeg tenker er veldig rart på det grunnlaget, da må denne jordmora ha skrevet noe mer hun eventuelt har oppfattet som bekymringsfult), så blir du innkalt på samtale. Da vil du få mulighet til å fortelle din side av saken.
 
Her var det bare helsesøster som kom på hjemmebesøk sist!? JM sa aldri noe om at hun skulle innom etter fødsel o_O denne gangen har jeg fått beskjed at de ikke har kapasitet til å sende ut jm på sjekk og at man skal innom selv ... dette er i kommunen ved siden av så skal jo høre med lokal helsestasjon angående hjemmebesøk, men her blir det bare hs uansett
 
Back
Topp