Innlagt på sykehuset

Vekta er gått opp [emoji322][emoji322][emoji322][emoji322] fra 2980 til 3060 [emoji322][emoji322][emoji322]

Fantastisk [emoji122][emoji122][emoji122] da satser vi på at det bare går oppover nå [emoji1] har de sagt en grense hun skal nå før hjemreise? Hun får nok mer ut av puppen selv enn pumpingen gjør :)
 
Fantastisk [emoji122][emoji122][emoji122] da satser vi på at det bare går oppover nå [emoji1] har de sagt en grense hun skal nå før hjemreise? Hun får nok mer ut av puppen selv enn pumpingen gjør :)

De har kun sagt de vil ha henne litt til opp . Ikke fått noe tall.
Men hun får permisjon fra nyfødt å får joine meg på barsel etter neste måltid [emoji7][emoji7][emoji7]
 
Dagens vekt var minus 56 g [emoji22] å hun sliter med å holde seg våken og få i seg mat igjen [emoji22][emoji22][emoji22]
 
Huff da :-( greit at dere er på sykehuset enda da. Innfører de noen tiltak da? Eller er hun med deg?

Hun ligger på nyfødt intensiven i natt igjen. De kopper i henne mat som jeg har pumpa , men tar hun ikke mer i løpet av natta nå så legger de inn sonde. Så er det bestilt nye gulsotprøver til i morgen tidlig for den de tok ekstra i dag var kraftig stigende igjen.
Men hun var litt mer tilstede ved måltidet nå nettopp, så håper hun er på bedringens vei nå. Så blir jeg flytta fra barsel til nyfødt i morgen om hun ikke kvikkner helt til i løpet av natta.
 
Hvordan går det idag?
 
Må få ut litt frustrasjon
Barnepleieren som har meg i ettermiddag/kveld kan virkelig bare gå å legge seg hun går rundt kaller prinsessa mi for HAN uanett hvor mange ganger jeg retter på henne og sier HENNE. Hun sa til meg jeg IKKE trengte amme hver 3 time når jeg spurte om litt ammehjelp tidligere i dag fordiom jeg sa gjentatte ganger at jeg hadde fått beskjed fra dagvakten at jeg måtte amme hver 3 time, siden hun var gått ned nesten 10% av kropsvekta si.
Så ene perioden gikk det nesten 5 timer der hun nesten ikke fikk i seg noe fordi hun var så trøtt stakkars.
Så plutselig kommer hun å sier jeg må bli flinkere til å amme for hun må ha mat hver 3 time, mens jeg sitter prøver få henne til å ta pupp. Så tar hun tak i prinsessa mi å snur å vrir å klemmer på henne så hun starter skrike, tar av bandasjen hennes på foten etter blodprøven før det har stoppa blø så det kommer blod på sokkene, ammeputa mi, og boddyen hennes, dytter henne på puppen å går ut av rommet igjen....
jeg får roa prinsessa ned igjen og får henne til å ta puppen igjen. Samboeren kommer og vi sitter slapper av og snakker mens prinsessa fortsatt ligger å koser seg å drikker ... barnepleier kommer inn med nan , river prinsessa fra puppen min og gir henne begeret med nan, å sier jeg må håndmelke meg så de kan puppe morsmelk i nan begerene hun skal plutselig få hver 3 time nå. Så gir hun samboeren prinsessa og kaller henne for HAN igjen og vi retter begge på henne og sier det er ei jente. Så finner hun fram nytt beger og skal starte håndmelke meg , å jeg stopper henne å sier jeg klarer det fint selv.
Hun blir fornærma å går ut av rommet igjen. Jeg håndmelker litt , mens mannen koser med prinsessa til hun gaper etter pupp igjen å så får jeg henne tilbake på puppen der hun ligger i 40 min og drikker til hun sovner. Mannen overtar og de ligger koser seg med ipad titting mens jeg fortsetter håndmelkingen...
så kommer udyret tilbake igjen å sier jeg må amme HAN ( vi retter nok en gang) , å så sier vi at hun nettopp har drukket i 40 min, så ser hun det jeg har håndmelka å skal til å gi henne det jeg har håndmelka, men vi får stoppa henne og gjentar igjen at vi nettopp er ferdig med å gi henne melk...
så forsvinner udyret ut av rommet igjen.
Jeg ser på klokka å innser at hun enda har nok timer igjen på vakt til å være til stede på en til ammeseksjon [emoji27][emoji27][emoji27][emoji27]
Dere må klage! Hun har IKKE lov å gi nan uten deres samtykke! Sålenge blodsukker er bra og hun dier godt er det ingenting i veien for at hun bare skal få die. Jeg bruker å si - så ofte som hun vil, men ikke så sjelden "som hun vil" (hvis baby er trøtt/gulsott/kvalm). Hvorfor ikke ta en måltidsvekt å se om hun får i seg noe? Evt kan du pumpe i tillegg. Når hun er innenfor 10% vektnedgang og i tillegg har fine blodsukkermålinger (og ikke får lysbehandling for gulsott) så er det ikke medisinsk grunn for å gi nan.
- Barnepleier

Edit: ser nå at dere har litt problemer med vekt og gulsott. Håper det ordner seg for dere raskt og at du får prinsessen med deg hjem snart❤ og - gratulerer!
 
En må bare ha god støtte rundt seg og gjøre sitt beste i å tenke positivt og være glad for de små tingene underveis. Åsså lærte jeg fort å ikke prøve dytte vekk nervene og redselen. Heller snakke om de åpent. Å ikke minst evig takknemlig for god oppfølging annen hver uke fra jeg tissa positivt på pinnen [emoji173]️


Nå skal jeg pakke meg inn under dyna etter en kosestund med prinsessa og sove eg par timer før deg er ny runde med pumping [emoji4] så får jeg bare tenke på hvor flink og herlig hun var når jeg var inne hos henne i stad siden jeg ikke får ha henne på rommet [emoji173]️

Ååh, det er så sant[emoji173]️ Du er sterk da [emoji7][emoji5] Kose deg masse med lille prinsessa, bra jobba [emoji177][emoji1405]
 
Det har vært veldig mye frem og tilbake i det siste.
Prinsessa skulle egentlig få lagt inn sonde, så ombestemte de seg og koppet henne istedefor i store mengder der de bare helte maten i henne så hun fikk i seg både litt melk og masse masse luft som igjen førte til store uroligjeter og luftsmerter. Å veldig mye av melka kom i retur.
I går var gulsoten steget enda litt til så hun lå 20 under lysgrensa. Ny prøve skal tas om et par timer nå.
I går satte de henne på spisetrening så hun kun skulle ta pupp.... var planen de la opp til meg. Hun startet dagen bra og klarte suge i seg 30-40 ml pr måltid, men jo lenger på dagen en kom jo mindre klarte hun suge i seg og plutselig var hun nede i 12& 7 pr måltid, så da gav de henne mer kopping fra melka jeg pumpa ut etter amming for at hun skulle komme seg til minimumsgrensa som var satt.
Nå i natt hadde hun to måltider der jeg klarte få i henne ok mengder melk igjen. Så får jeg se hvor lenge det fortsetter.
Hun er fremdeles utrolig slakk. Vekta vil ikke opp, men har heldigvis ikke gått kraftig ned. ( ny veiing om 2 timer)
 
Håper ammingen og matinntaket kommer seg snart [emoji173]️ har hun fått noe navn?
 
Håper ammingen og matinntaket kommer seg snart [emoji173]️ har hun fått noe navn?

Ja samboeren gav endelig etter og tok med storesøster på besøk i går som hadde laga kort [emoji7]IMG_0470.JPG

Så navnet ble til slutt Hermine [emoji7][emoji173]️
IMG_0454.JPG


Så kom svaret på gulsot prøvene og hun lå fremdeles under lysgrensa, men det var fremdeles sakte stigning. Så på fredag blir det ny blodprøve.

Ellers hadde legen full sjekk av henne i dag. Og utenom vekta så var hun fornøyd [emoji1360]
 
Ja samboeren gav endelig etter og tok med storesøster på besøk i går som hadde laga kort [emoji7]Vis vedlegget 263528

Så navnet ble til slutt Hermine [emoji7][emoji173]️
Vis vedlegget 263529


Så kom svaret på gulsot prøvene og hun lå fremdeles under lysgrensa, men det var fremdeles sakte stigning. Så på fredag blir det ny blodprøve.

Ellers hadde legen full sjekk av henne i dag. Og utenom vekta så var hun fornøyd [emoji1360]
Så fint navn [emoji173]️ håper vekta begynner å stige, er ikke noe særlig med vektnedgang, det er stressende :(
 
Så fint navn [emoji173]️ håper vekta begynner å stige, er ikke noe særlig med vektnedgang, det er stressende :(

Tusen takk [emoji173]️
Er veldig spent på veiinga i morgen. For hu ligge akurat på minimumsgrenså t prematur på 300 ml t dagen :/
Men håpet til legen er at hun skal få litt mer sulthetsfølelse og klare ta til seg mer selv uten å måtte få ekstra på flaske.
Nå har jeg fått en nasespray som skal hjelpe med at melka kommer fortere noe som ser ut til å hjelpe litt på. Måltidet i går på denne tiden klarte hun kun puppe 12 ml , mens i dag klarte hun 38 ml såndet er jo en stor fremgang
 
Fint navn på ei vakker jente.
Håper det ordner seg så dere får komme hjem snart. Hender det løser seg når man kommer hjem i ro og, vanskelig å bli sulten når magen er så full ift alder
 
Back
Topp