Innlagt på sykehuset

Her var det bare helsesøster som kom på hjemmebesøk sist!? JM sa aldri noe om at hun skulle innom etter fødsel o_O denne gangen har jeg fått beskjed at de ikke har kapasitet til å sende ut jm på sjekk og at man skal innom selv ... dette er i kommunen ved siden av så skal jo høre med lokal helsestasjon angående hjemmebesøk, men her blir det bare hs uansett

Denne jordmora er veeeeldig spesiell. Mente hun skulle ha to hjemmebesøk første uka, å så overtok helsestasjonen med et hjemmebesøk.

Men jormødrene på sykehuset sa flere ganger at jeg ikke trengte siden vi ikke helt klaffa, og at siden vi måtte ligge så lenge ekstra så hadde jeg alt fått etter fødselsamtaler og ammehjelp råd og tips i flust og fleng.
 
Mulig barnevernet henlegger meldingen uten noe mer undersøkelse. Om de oppretter undersøkelse (noe jeg tenker er veldig rart på det grunnlaget, da må denne jordmora ha skrevet noe mer hun eventuelt har oppfattet som bekymringsfult), så blir du innkalt på samtale. Da vil du få mulighet til å fortelle din side av saken.

Jeg vet det ikke er grunnlag til noe undersøkelser og at jeg ikke har noe å bekymre meg over . Er mer sint å frustrert for at hu kan gjøre slikt mestsansynlig for at hun er fornærma for at jeg ikke ville ha henne
 
Samboer vil jeg skal la det ligge for å ikke gjøre saken verre. Jeg vil ikke la den ligge for jeg vil ikke ha i papirene mine med kun hennes versjon.
Jeg spurte sykehuset så mange ganger på utskrivingssamtalen og de sa at både jordmor og helsestasjon hjemmebesøk var frivillig, å jeg forklarte grunnen til at jeg kun ønsket helsestasjonen på hjemmebesøk til de også. Å sykehuset betrygga meg flere ganger med at det ikke ville ha noe negativ effekt av at jeg kun ønska helsestasjonen hjem, spesielt ikke siden vi var på sykehuset såpass lenge også.

Jordmora som i dag ringte å informerte at hu hadde sendt bekymringsmelding til barnevernet i dag sa at det var obligatorisk med både jordmor og helsestasjon på hjemmebesøk og når jeg hadde sagt neitakk til jordmor på sykehuset så var det automatisk en bekymringsmelding til barnevernet fordi da nekta jeg ta imot nyttig veiledning og samtale etter fødsel.

Skal på helsestasjonen i morgen på vektkontroll å da skal jeg snakke med helsesøster å spørre henne om dette.

Jeg koker å koker.... snakk om at ei dame skal ødelegge hele ferien vår nå med å gjøre noe slikt

Kanskje lurt å la det ligge, ja. Jeg blir bare kraftig provosert på dine vegne. Det høres fornuftig ut å diskutere med helsesøster [emoji2] Håper du kan få litt ro etter det sånn at dere får nytt ferien likevel [emoji2]
 
Kanskje lurt å la det ligge, ja. Jeg blir bare kraftig provosert på dine vegne. Det høres fornuftig ut å diskutere med helsesøster [emoji2] Håper du kan få litt ro etter det sånn at dere får nytt ferien likevel [emoji2]

Krysser fingrene og håper på det beste :)
 
Uff, høres ut som jordmora fra ******, håper helsesøster er enig og ser din side... Trodde også at hjemmebesøk var frivillig. Spørs om barnevernet gidder å se på saken om det eneste som er krise er at en jordmor ikke får komme på besøk...
 
Håper det ordner seg.
Burde jo ikke vært noe problem når dere har vært lenger på sykehuset, du ikke følte mer behov for JM og takket ja til besøk fra hs....
 
I alle dager.. høres helt drøyt ut! Her er jordmorbesøk frivillig, jeg skulle ringe og avtale selv når jeg kom hjem fra sykehuset dersom jeg ønsket besøk. Nå er jeg andregangsfødende da, vet ikke om det gjør noen forskjell.
 
Helsesøster fikk SJOKK når vi sa ifra i dag hva jordmor hadde gjort. Hun sa at jordmor var frivillig å det skulle ikke bli sendt bekymringsmelding fordi en takka nei til hjemmebesøk. For vi prøvde jo ikke å sjule noe for vi hadde jo takka ja til helsestasjonen.
Å hun forstod hvorfor jeg hadde takka nei. Siden jeg ikke følte jeg klaffa med henne og kun hadde hatt 2-3 timer med henne.
Å jeg sa at ville min gamle jordmor komme så jeg hadde før hun her komme, så var hun hjertelig velkommen.
 
Weeee da mangler bare Hermine 4 g, så har hun endelig nådd fødselsvekta si igjen [emoji7][emoji7][emoji7]
Ble et ganske så koselig hjemmebesøk av helsesøster i dag [emoji4] åsså skulle hun fikse at jeg fikk min 6 ukers kontroll med min første jordmor [emoji7][emoji7] gledens dag [emoji4][emoji4]
Så nå er det ut på tur så Hermine endelig skal få hilst på Oldemora si og så blir det gåtur ute i det nydelige sommerværet med prinsessene og samboer [emoji173]️
Ha ei fantastisk strålende helg alle sammen
 
Veldig spesielt. Helsesøster er jo det viktigste for dere nå etter fødsel for Hermine. Om du hadde unngått helsestasjonen helt hadde jeg skjønt problemet.
 
Weeee da mangler bare Hermine 4 g, så har hun endelig nådd fødselsvekta si igjen [emoji7][emoji7][emoji7]
Ble et ganske så koselig hjemmebesøk av helsesøster i dag [emoji4] åsså skulle hun fikse at jeg fikk min 6 ukers kontroll med min første jordmor [emoji7][emoji7] gledens dag [emoji4][emoji4]
Så nå er det ut på tur så Hermine endelig skal få hilst på Oldemora si og så blir det gåtur ute i det nydelige sommerværet med prinsessene og samboer [emoji173]️
Ha ei fantastisk strålende helg alle sammen
Gode nyheter! Håper dere har hatt en flott dag [emoji4]
 
kos dere. Godt med fin helsesøster
 
Det var det helsesøster også sa

Forøvrig aldri hørt at hjemmebesøk av jordmor er vanlig? Vet helsestasjonen tilbyr frivillig hjemmebesøk (de vil jo enten se dere hjemme eller komme ned til dem), hva man velger er frivillig.
 
Forøvrig aldri hørt at hjemmebesøk av jordmor er vanlig? Vet helsestasjonen tilbyr frivillig hjemmebesøk (de vil jo enten se dere hjemme eller komme ned til dem), hva man velger er frivillig.
I min kommune er det tilbud om både jordmor hjem og helsesøster hjem. Første gang fikk jeg besøk av begge med noen dagers mellomrom. Denne gangen har vi bare avtalt at jeg ringer jordmor hvis jeg ønsker besøk av henne. Helsesøster kommer vel uansett, men er litt usikker på hvordan det blir nå som det er ferieavvikling.
 
Her skal jeg melde enten jordmor eller helsesøster etter hjemreise fra sykehuset så kommer den av de som ikke har ferie på hjemmebesøk. Godt du har støtte og medhold i helsesøster!
 
Forøvrig aldri hørt at hjemmebesøk av jordmor er vanlig? Vet helsestasjonen tilbyr frivillig hjemmebesøk (de vil jo enten se dere hjemme eller komme ned til dem), hva man velger er frivillig.
Her hos oss gjør de visst det.
Noen steder tror jeg det er et tilbud til de som reiser tidlig hjem fra barsel
 
Forøvrig aldri hørt at hjemmebesøk av jordmor er vanlig? Vet helsestasjonen tilbyr frivillig hjemmebesøk (de vil jo enten se dere hjemme eller komme ned til dem), hva man velger er frivillig.
Forrige gang var det vanlig med jordmor og helsesøster på hjemmebesøk hos oss [emoji4] denne gangen var det kun jordmor som kom hjem siden vi hadde barn fra før, så dermed måtte vi til helsestasjonen og møte helsesøster [emoji4]
 
Back
Topp