Hvordan går det med symptomene deres?

Ok, men han svarer jo ikke på spørsmålet. Jeg har aldri påstått at rett bruk av ultralyd er skadelig. Det jeg stiller spørsmål ved er om noen av de som utfører ultralyd potensielt ikke er oppmerksomme nok på skaden som kan skje ved uforsiktig bruk, dvs. at man holder ultralydapparatet i ro på samme sted for lenge av gangen. Da blir vevet overopphetet, sånn er det bare. Det påpeker statens strålevern også. Forskningen som er gjort, er jo helt sikkert gjort på rett bruk av ul, så da er det heller ikke noe å si på at resultetene derfra viser at det er ufarlig. Det skjer ting som ikke skal skje i helsevesenet hver dag, som ikke kommer frem av forskningsresultater på rett utført metode. Jeg mener på ingen måte å spre frykt og tvil her. Men dette blir som akupunktøren som ved et uhell punkterte pasientens lunge. Forskning på rett utført akupunktur viser heller ikke at det kan medføre punktert lunge. Men det kan skje i praksis likevel..

Det var jo en mann som døde av akupunktur også, akupunktøren stakk nålen to ganger så han fikk infeksjon i hånden.. alt er mulig... vil be Gyn om å være lynrask neste gang[emoji15]
 
Har fått et rart symptom, begynt å flasse på puppene :rolleyes: Aldri skjedd meg før :hilarious:
 
Tett nese! Haha, har ikke koblet det før nå:wacky: Tror det var det første symptomet faktisk, lenge før jeg tok test. Trodde jeg begynte å bli forkjølet, men nå er det gått godt over en mnd og er frisk (og gravid:happy:). Har vel lest et sted at man kan bli det pga slimhinnene som blir påvirket av hormonene?
 
9+0 i dag, ikke lenger bare trøtt og kvalm, nå har jeg begynt å spy også :(
Alt jeg har fått i meg i dag har kommet opp igjen, dette blir en lang dag, enda 3 timer til jeg er ferdig på jobb!
 
Tett nese! Haha, har ikke koblet det før nå:wacky: Tror det var det første symptomet faktisk, lenge før jeg tok test. Trodde jeg begynte å bli forkjølet, men nå er det gått godt over en mnd og er frisk (og gravid:happy:). Har vel lest et sted at man kan bli det pga slimhinnene som blir påvirket av hormonene?
Har akkurat det samme, ble tett lenge før positiv test! Også blir helt tett på nettene og våkner av at jeg ikke får puste ;)
 
9+0 i dag, ikke lenger bare trøtt og kvalm, nå har jeg begynt å spy også :(
Alt jeg har fått i meg i dag har kommet opp igjen, dette blir en lang dag, enda 3 timer til jeg er ferdig på jobb!
Samme her. Begynte på Mandag, 9+0. Har nå verdens mest aktive brekningsrefleks føles det ut som.. Håper det blir bedre snart :)
 
Samme her. Begynte på Mandag, 9+0. Har nå verdens mest aktive brekningsrefleks føles det ut som.. Håper det blir bedre snart :)

9+0 i dag, ikke lenger bare trøtt og kvalm, nå har jeg begynt å spy også :(
Alt jeg har fått i meg i dag har kommet opp igjen, dette blir en lang dag, enda 3 timer til jeg er ferdig på jobb!
Ånei :( :( god bedring jenter!!
 
8+5 og er kvalm 24/7. Noen ganger klarer jeg å spise bittelitt, andre ganger spyr jeg i timesvis etterpå. Matlyst på bunn. Trøtt og sliten. Er totalt asosial! Får helt noia av besøk (ikke koselig hvis det er i en av spyperiodene). Mannen har fått tydelig beskjed om at jeg bestemmer hvem som får komme [emoji23]
 
Hos meg varierer symptomene fra dag til dag. Er 9+3 i dag. Ble småbekymret tidligere i uken fordi symptomene omtrent forsvant, men i dag er de tilbake igjen og det gjør meg mer rolig :)
 
Positiv test den 16 men hadde blødninger så var ikke sikker. Nå på UL og etter to uker oppkast er vi sikre:p
 
Jeg har mindre halsbrann enn jeg hadde for en uke siden, men jeg er trøttere nå[emoji6] Det er fortsatt de eneste symptomene selv om det er to inni der[emoji6]
 
9+6 i dag. Her har kvalmen så og si gitt seg. Føler meg mer opplagt også:) Puppene fortsatt ømme. Vært helt forferdelig hormonell de siste to ukene. Masse katastrofetanker og plutselig fikk jeg tanker om at samboer ikke er den rette for meg. Fikk lyst til å avbryte hele graviditeten:wideyed: Hormonene tok totalt overhånd! Kjente ikke igjen meg selv. Denne graviditen er høyst planlagt og jeg har aldri hatt slike tanker før! Andre som har opplevd lignende?

Ellers er magen veldig utspilt, spesielt om kvelden. Ser ut som at jeg er i 4. mnd eller noe:wideyed:
 
Har fram til uke 9 følt med supergravid. Sprenger på i magen, puppene var kjempeømme og varme, hormonell m.m nå uke 10 er alt borte og jeg skrøt i går over at jeg ikke var så kvalm denne gangen... skulle ikke sagt det for i går kveld var jeg så kvalm og uvel at jeg bare lå på sofaen. Har vært veldig trøtt og set har ikke gått over.
 
Jeg er 8+1 i dag. Kvalm fra jeg våkner til langt utpå ettermiddagen.. Kaster heldigvis ikke opp. Avhengig av appelsin på dagen, når kvalmen blir bedre på kvelden dytter jeg i meg det jeg kommer over [emoji85] Ellers sover jeg alt fra 12-16 timer i døgnet, ømme pupper... Håper kvalmen gir seg om ikke alt for lenge [emoji4]
 
10+4 i dag og føler symptomene kommer sterkere og sterkere, godt tegn det da, men hadde håpt på at eg slapp å spy denne gangen siden eg har ei på 1 år som følger etter meg over alt. Kvalmen slepper aldri heilt taket i løpet av dagen, puppene mine sprenge snart (føles jaffal sånn), trøtt er eg heila tida, magen vokser (kjenner voksesmertene), og ryggen har aldri vært så gale som nå så blir et langt svangerskap, men er jo verdt det til slutt :) har mista trua på at eg kan få sa grunnet alle symptomene og er komt såpass langt :)
 
7+1 i dag og har kjent på kvalmen for første gang.. Håper virkelig ikke den er kommet for å bli!
 
9+0. Fremdeles veldig kvalm, dårlig matlyst (nesten en selvfølgelighet siden jeg alltid et kvalm), trøtt og sliten. Litt stikkinger i livmorområdet, noe jeg hadde for noen uker siden, men nå er de kommet igjen.
 
10+3, idag har kvalmen forsvunnet, bare litt uggen til tider, spess når det er lenge siden jeg har spist! I uke 7 forsvant også kvalmen, for så å komme tilbake uke 8. Spennende å se om den kommer tilbake igjen
 
Back
Topp