Hvordan går det med symptomene deres?

Herregud så like vi er! Har også vært tre dager med ingen symptomer! Kommet Litt kortere enn deg, 6+6. Jeg skal også på UL på onsdag:D vi må skrive oppdatering på onsdag:) trodde jeg skulle ha dødd av kvalme de siste 2 ukene, og magevondtene holdt meg våken om natta. Nå er de fraværende. Dette er så rart... mulig kroppen har tatt seg ferie
Godt å ikke være alene:) Får jo helt noia! Har hatt veldig høy hcg, må jo være bra vel?? Kan man miste uten å merke det? Er SÅÅÅ redd for en dårlig beskjed på onsdag:( Ingenting hittil i dag heller nemlig.. At det kan være sååå lenge til onsdag:wtf:

Ja vi må oppdatere hverandre:) Hvor i landet skal du? Har du ringe tidlig eller seint på dag? Krysser fingrene for oss!!:nailbiting:
 
Godt å ikke være alene:) Får jo helt noia! Har hatt veldig høy hcg, må jo være bra vel?? Kan man miste uten å merke det? Er SÅÅÅ redd for en dårlig beskjed på onsdag:( Ingenting hittil i dag heller nemlig.. At det kan være sååå lenge til onsdag:wtf:

Ja vi må oppdatere hverandre:) Hvor i landet skal du? Har du ringe tidlig eller seint på dag? Krysser fingrene for oss!!:nailbiting:

Jeg må innrømme jeg er overraskende rolig tross mine mistanker. Kanskje fordi jeg får god oppfølging? Og jeg går til akupunktur som jeg tror litt på, da har jeg noe å gå til:) Man kan miste uten å merke det ja. Det er det som er så rart, man kan ha masse graviditetssymptomer og likevel ha mistet, hadde det andre gang det gikk galt. Og man kan miste alle symptomer og det er fortsatt bra. Så det er ingen fasit. Fikk bekreftet det på UL forrige uke, mistet symptomer et par dager og hjertet slo like fint. Tenk det er kun i morgen igjen! Det er ikke lenge til UL:) Har time 11:30. Når har du? Det er i Tønsberg:) Du?
Høy HCG er veldig bra!
 
I dag kicka kvalmen inn hos meg! Kommer ikke noe opp, kun brekker meg no himla...Vittig, for e sa til mannen min for 2 dg siden at jeg heller ville være kvalm enn de krampene/anspenningene jeg har hatt siden starten - og de bytta i dag hehe ;)
 
Jeg er 4+3 i dag. Har begynt å fryse noe helt forferdelig. Får ikke varmen uansett hvor mye klær jeg har på osv. Det har holdt på i en uke. Noen andre som har det sånn? Ellers har jeg kjent noe som minner litt om svake mensmurriger i livmorområdet den siste uken. Hadde et par dager med sulten-kvalm-følelse for noen dager siden, men ikke kjent noe til det de siste 3 dagene. Ellers virker smak, luktesans, matlyst osv å være normalt:)


Frys noe forferdelig selv, synes aldri det gir seg xD
Går også rundt med sånn sulten-kvalm-følelse, det har vart ca 1 uke nå..
Ellers så er jeg TRØTT!! luktesansen er blidd sterkere, tett i nesa heeele tiden å såre/følsomme bryster.. murringer i magen å ryggen... Føler jeg har en hel del allerede, er vell ca 5+2 uker bare, var ikke slik med føstemann.. da kom alt litt etter litt underveis.
 
I dag kicka kvalmen inn hos meg! Kommer ikke noe opp, kun brekker meg no himla...Vittig, for e sa til mannen min for 2 dg siden at jeg heller ville være kvalm enn de krampene/anspenningene jeg har hatt siden starten - og de bytta i dag hehe ;)

Begynte å brekke meg i går jeg. Heldigvis ikke kastet opp, men husker fra forrige svangerskap at brekningene gav hverandre litt dominoeffekt når det først hadde begynt. Trodde jeg skulle slippe unna nå, men nei. Så nå gomler jeg kjeks og prøver å aldri være for sulten eller for mett ;)
 
Godt å ikke være alene:) Får jo helt noia! Har hatt veldig høy hcg, må jo være bra vel?? Kan man miste uten å merke det? Er SÅÅÅ redd for en dårlig beskjed på onsdag:( Ingenting hittil i dag heller nemlig.. At det kan være sååå lenge til onsdag:wtf:

Ja vi må oppdatere hverandre:) Hvor i landet skal du? Har du ringe tidlig eller seint på dag? Krysser fingrene for oss!!:nailbiting:

Min er død... den har ikke vokst siden forrige ultralyd for en uke siden. Hvordan gikk det med deg?
 
Har vært veldig varierende hos meg, Inge ting før uke 6med kvalme/uggen. Forsvant litt i uke 7 før den kom tilbake med tilfeller av hode i bøtta! I natt snudde kvalmen, og jeg blir kvalm av matlukt og annet diverse.
 
Er veldig trøtt og har mye halsbrann. Utover det har jeg ikke noe særlig symptomer ennå. Er 6+5 i dag:)
 
Min er død... den har ikke vokst siden forrige ultralyd for en uke siden. Hvordan gikk det med deg?

Synes jeg hører om så mange som oppdager dødt foster som "ikke har vokst siden forrige ultralyd hvor alt var fint". Jeg er fysioterapeut og bruker ultralyd for å behandle muskel/seneplager. Da er det veldig viktig å bevege ultralydapparatet hele tiden, ellers kan vevet bli skadet i dybden pga den høye temperaturen som oppstår om det holdes i ro og rettet mot det samme vevet hele tiden. Lurer på om overoppheting av fosteret kan skje om den som tar ultralyden ikke er bevisst nok på dette? Vil tro at det samme kan skje med et ultralydapparatet som brukes til bilder? Bare en tanke jeg har gjort meg. Skal ikke si at det er sånn. Noen andre som har noe kunnskap om dette?
 
Last edited:
Synes jeg hører om så mange som oppdager dødt foster som "ikke har vokst siden forrige ultralyd hvor alt var fint". Jeg er fysioterapeut og bruker ultralyd for å behandle muskel/seneplager. Da er det veldig viktig å bevege ultralydapparatet hele tiden, ellers kan vevet bli skadet i dybden pga den høye temperaturen som oppstår om om det holdes i ro og rettet mot det samme vevet hele tiden. Lurer på om overoppheting av embryoet kan skje om den som tar ultralyden ikke er bevisst nok på dette? Vil tro at det samme kan skje med et ultralydapparatet som brukes til bilder? Bare en tanke jeg har gjort meg. Skal ikke si at det er sånn. Noen andre som har noe kunnskap om dette?

Her fant jeg faktisk informasjon på statens strålevern sine sider om at skadelig oppvarming av fosteret ved feil bruk av UL kan skje: http://www.nrpa.no/nyheter/88352/unngaa-unoedig-ultralydeksponering-av-foster
 
Synes jeg hører om så mange som oppdager dødt foster som "ikke har vokst siden forrige ultralyd hvor alt var fint". Jeg er fysioterapeut og bruker ultralyd for å behandle muskel/seneplager. Da er det veldig viktig å bevege ultralydapparatet hele tiden, ellers kan vevet bli skadet i dybden pga den høye temperaturen som oppstår om det holdes i ro og rettet mot det samme vevet hele tiden. Lurer på om overoppheting av fosteret kan skje om den som tar ultralyden ikke er bevisst nok på dette? Vil tro at det samme kan skje med et ultralydapparatet som brukes til bilder? Bare en tanke jeg har gjort meg. Skal ikke si at det er sånn. Noen andre som har noe kunnskap om dette?


Jeg har kopiert innlegget ditt og sendt til kvinnedoktor i tønsberg. kjempeflink gynekolog. kanskje han vet noe:) takk:)
 
Jeg har kopiert innlegget ditt og sendt til kvinnedoktor i tønsberg. kjempeflink gynekolog. kanskje han vet noe:) takk:)

Så bra:) Da blir det interessant å høre hva han sier! Synes jeg hører den samme historien påfallende ofte, så nesten rart om det skjer tilfeldig hos så mangeo_O Så du linken til hva statens strålevern sier om dette, som jeg postet?
 
Så bra:) Da blir det interessant å høre hva han sier! Synes jeg hører den samme historien påfallende ofte, så nesten rart om det skjer tilfeldig hos så mangeo_O Så du linken til hva statens strålevern sier om dette, som jeg postet?

ja den leste jeg:) skummelt:bored: håper denne kvinnedoktor har litt innsikt i dette. jeg får jo litt lyst å droppe ul hver uke og ta kontakt når symptomer forsvinner eller blir svakere... men det er så vanskelig, for jeg vil ikke gå med noe enten tomt eller dødt inni meg i 5 og 7 uker som tidligere
 
Så bra:) Da blir det interessant å høre hva han sier! Synes jeg hører den samme historien påfallende ofte, så nesten rart om det skjer tilfeldig hos så mangeo_O Så du linken til hva statens strålevern sier om dette, som jeg postet?

men de historiene, er de gjerne fra før uke 12?
 
men de historiene, er de gjerne fra før uke 12?

Ja, det er tidlige ultralyder det er snakk om. Fosteret er jo mer sårbart jo mindre det er. Tenker at det må være veldig fort gjort å holde fosteret litt for lenge i fokus og dermed overopphete når det er bilder man er på jakt etter, og spesielt når fosteret er så bittelite. På et større foster flytter man ultralydapparatet naturlig mer rundt for å få sett ulike deler. Men altså, det er jo veldig mange som tar tidlig ultralyd som det går helt fint med, så må ikke få helt paranoia heller, men jeg har selv valgt å droppe veldig tidlig ultralyd fordi jeg har tenkt at uforsiktig bruk kan være skadelig, på samme måte som ved behandlig med ul. Men er spent på hva han gynekologen sier!:)
 
Så bra:) Da blir det interessant å høre hva han sier! Synes jeg hører den samme historien påfallende ofte, så nesten rart om det skjer tilfeldig hos så mangeo_O Så du linken til hva statens strålevern sier om dette, som jeg postet?

Gynekologen svarte dette: Vedr. spørsmål 2 så finnes det ikke noen dokumentasjon som bekrefter skade på vevet ved hverken vaginalt ultralyd eller utvendig. Det foreligger massivt med forskning på dette området og dessverre er det svært dumt når "fagpersoner" som ikke har noen ultralyd-utdanning uttaler seg om ev. skadevirkninger.
Du kan med all sikkerhet se bort fra slike forklaringer.
 
Gynekologen svarte dette: Vedr. spørsmål 2 så finnes det ikke noen dokumentasjon som bekrefter skade på vevet ved hverken vaginalt ultralyd eller utvendig. Det foreligger massivt med forskning på dette området og dessverre er det svært dumt når "fagpersoner" som ikke har noen ultralyd-utdanning uttaler seg om ev. skadevirkninger.
Du kan med all sikkerhet se bort fra slike forklaringer.

Ok, men han svarer jo ikke på spørsmålet. Jeg har aldri påstått at rett bruk av ultralyd er skadelig. Det jeg stiller spørsmål ved er om noen av de som utfører ultralyd potensielt ikke er oppmerksomme nok på skaden som kan skje ved uforsiktig bruk, dvs. at man holder ultralydapparatet i ro på samme sted for lenge av gangen. Da blir vevet overopphetet, sånn er det bare. Det påpeker statens strålevern også. Forskningen som er gjort, er jo helt sikkert gjort på rett bruk av ul, så da er det heller ikke noe å si på at resultetene derfra viser at det er ufarlig. Det skjer ting som ikke skal skje i helsevesenet hver dag, som ikke kommer frem av forskningsresultater på rett utført metode. Jeg mener på ingen måte å spre frykt og tvil her. Men dette blir som akupunktøren som ved et uhell punkterte pasientens lunge. Forskning på rett utført akupunktur viser heller ikke at det kan medføre punktert lunge. Men det kan skje i praksis likevel..
 
Back
Topp