Hvordan er forholdet ditt til svigermor?

Helt greit forhold, men hu er veldig lite lik meg, mer lik min egen mor som jeg ikke har så mye kontakt med...
 
Jeg ser henne når jeg må. Jeg er hyggelig mot henne, men hun er ikke moden nok til å gjengjelde høfligheten, så jeg oppsøker ikke samvær med henne utover bursdager, jul og en og annen middag. :p
 
Var veldig bra til jeg ble gravid. Hva som endret seg vet ikke verken jeg eller samboeren min. Spurte han om han ofte besøkte henne/ motsatt, det skjedde ikke ofte i løpet av året.

Når vi ble sammen og flyttet sammen etterhvert merket jeg at hun skulle på besøk oftere eller ville ha besøk. Var helt fint det da vi hadde det kjekt.

Så ble jeg gravid, hun ble gal. Seriøst ingen som liker damen av noen i min familie. Kjent for å være kontrollerende osv av sin egen slekt. Våre venner fordrar henne ikke. Hun er både frekk, besserwizzer, nedlatende og ekkel.

Kom med haugevis med løgner som hun serverte samboer og meg om hverandre. Får å lage kaos i hjemmet. Voksne damer som er på hennes egen alder som har truffet henne sier hun er sjalu. Hun er redd for at jeg vil ta hennes plass som kvinne nr 1 i samboerensliv. Videre opplagt at hun ikke liker meg men prøver spille skuespill ovenfor sønnen sin. Har klikket plutselig på meg og kjeftet meg huden full. Ber aldri om unnskyldning!

Nå så prøver hun å styre huset via samboer. Skal hit akkurat når det passer henne og stille sønnen sin i ett hjørnet med å spille å samvittigheten hans. Så blir han sur på meg og der er vi igang. Kjenner jeg har begynt å hate henne sterkt og inderlig.

Nå kommer det snart en baby til og denne gangen får hun bare bli værende lenge borte fra meg. Nå blir der keisersnitt og gidder ikke den frekke nedlatende tonen rundt meg. Vet hun vil da ta over huset og ungene rett som det er. Ikke snakk om! Huff ser nesten de stygge blikkene hun gir når sønnen ikke ser det. Æsj
Stor klem till deg. Låter litt som min svigermor
 
Ikke akkurat det beste.. jeg vet for mye om hu til å klare å ha et greit forhold til hu, selv om hun er hyggelig hver gang vi møtes o_O
 
Veldig fint. Har et tettere forhold til min svigermor enn det jeg har tid min egen.
 
Helt greit. Gleder meg til hun kommer og gleder meg til hun drar igjen :p
 
Overfladisk. Deler verken dype ting eller tar opp uenigheter.
Klarer fint å ha henne på besøk en periode, men synes det er helt greit når de drar.
Har vært sammen med mannen i 12 år så vi kjenner jo hverandre godt, men kommer nok aldri til å bli nære venninner[emoji12]
 
Har bedre forhold til svigermor enn noen i min egen familie (uten om faren min) i grunn! Hun er en kjempe ålreit dame og har virkelig tatt meg inn som en av sine egne [emoji173]️[emoji173]️
 
Helt fantastisk. Hun er en av mine beste venner og har vært en stor støtte gjennom tykt og tynt i flere år nå. Mye nærmere forhold til henne enn min egen mor. Hun har veldig lett for å bekymre og uroe seg for ting da- men det er litt av sjarmen med henne. :Heartred
 
Har et fint forhold til svigermor. Kan ikke påstå at jeg kjenner henne så veldig godt, men vi får stadig bedre og bedre kontakt! [emoji1]
 
Sånn midt i mellom ;)
 
Veldig godt forhold. Jeg bodde hos svigers i 1,5 år. Jeg trives best med litt avstand, men vi er ganske close og jeg kaller henne mamma.
 
Har vært veldig heldig med svigermor og synes vi har et veldig fint forhold. Selv om vi ikke er enige om alt, det behøver man heldigvis heller ikke å være ;)
 
Helt greit. Jeg skal dit i morgen p bake julekaker f.eks. og jeg prøver aktivt å la henne se barnebarnet sitt.
Jeg prøver aktivt å ikke ta opp ting som kan føre til konflikt, så er litt slitsomt innimellom. Men overlever det fint.
 
Svigers er bare snille, men vi er veldig ulike og har ingrnting til felles. For min del blir det litt for intenst, så det holder lenge å se dem et par ganger i året. De vil gjerne oftere, så mini og pappaen reiser oftere på guttetur til dem. Helt fint for meg. Men skulle ønske vi hadde litt mer felles, savner å kunne snakke dypere om ting og tang med dem.
 
På en del måter har jeg et bedre forhold til svigermor enn min egen mor.
 
Back
Topp